[FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:20

Feedback week 5 – 2017

Agossie:
Leuke foto! Op mijn beeldscherm mis ik alleen wat scherpte, maar de focus ligt wel op de goede plaats als je naar het zand kijkt. Dus het kan ook best aan mijn beeldscherm liggen. Ik denk dat iets minder ruimte om de hond heen ook niet zou misstaan, dus wat verder croppen. Alhoewel je zo ook juist weer een mooie scherptediepte krijgt! Maar vind het echt een leuke foto, als het mijn hond zou zijn zou ik er ook echt blij mee zijn!

aMomentLT
Newborn. <3 Ik moest even kijken waar hij/zij nu in lag, maar volgens mij is dat de buik van de moeder van gips? Heel origineel! Jammer alleen dat de binnenkant van het gips(/dekentje?) wat overbelicht is, ik denk ook dat ik de foto nog mooier vind als de achtergrond egaal zwart gemaakt zou worden. Ook denk ik dat als het armpje wat lager zou liggen het wat minder "ongemakkelijk" zal lijken, alhoewel je het gezichtje dan waarschijnlijk niet meer zo goed zal zien. Vind het verder een goed gelukte foto en vooral heel origineel! Heb ze nog niet eerder gezien in de gips buik van moeders! Newborns vind ik ook altijd erg knap om te fotograferen.

Annetjuuh
Hele mooie en sprekende foto! Mooie achtergrond, past perfect bij haar kleur haren. Ook een knap meisje. :j Ze heeft mooie sprekende ogen, maar vallen nu wat weg in de foto en zijn wat donker. Misschien dat je die in het na bewerken nog wat kunt "oplichten"? Denk dat dat de foto wel goed zou doen! Ene kant vind ik het ook jammer dat de linker kant (haar rechter kant) van het gezicht iets weg valt, maar aan de andere kant geeft het ook weer extra diepte in de foto. Maar een mooie foto! Vind het ook niet super geposeerd lijken en ook geen geforceerde lach.

Athelas
Interessante foto om naar te kijken! Moest ook even twee keer kijken hoe het nu precies zat, maar de foto is door een glazen bol genomen, toch? Vind de zwart wit omzetting en dan één hartje in kleur erg goed bij passen! Mijn aandacht wordt alleen een beetje afgeleid door de licht vlekjes die weerkaatsen langs het rode hartje, omdat ze vrij "wit" zijn ten opzichte van de rest van de foto. Mooie foto die (voor mij) toch veel emotie uitstraalt.

Bellatrix
Hele mooie sprekende foto! Gaaf dat er in de achtergrond wat bewegingsonscherpte zit, maar het paard wel scherp is. Ik probeer te zoeken naar verbeter puntjes, maar eigenlijk kan ik die niet echt vinden. := Misschien om tóch iets te noemen, dat als de manen ook helemaal scherp waren geweest de foto nóg sprekender was geweest en het paard er helemaal uitgesprongen zou hebben. Ook ben ik wel benieuwd naar de foto in kleur, al vind ik de zwart wit omzetting wel mooi gedaan zo. Vind het vaak alleen iets droevigs/verdrietigs uitstralen, maar misschien was dat ook juist de bedoeling?

BernetteO
Leuke foto! Ik vind de scherptediepte alleen net iets te weinig scherpte, als het andere oog ook scherp was geweest en de neus/andere oor (eventueel ook de snorharen) denk ik dat de foto meer zou spreken. Ik denk ook dat ik een egalere achtergrond mooier zou vinden, omdat de kat er dan wat extra uitspringt en iets meer ruimte zodat de snorharen er helemaal op staan en puntje van het oor net niet de rand raakt het ook fijner kijkt. Verder wel een leuke positie, de kat lijkt lekker te genieten van het naar buiten kijken.

Biebz
Mooie foto met een mooie scherptediepte! Als het een foto (enige foto) zou zijn om het armbandje te promoten voor verkoop, zou het denk ik mooier zijn dat het hele armbandje scherp zou zijn. Verder voor een "extra foto" (naast andere foto's), vind ik het juist weer heel erg spreken! Voor verkoop zou de foto ook iets frisser mogen zijn, wat lichter. Verder mooi scherpe foto met een mooie egale achtergrond! Ook een prachtig armbandje trouwens!! Heb je die zelf gemaakt?

borstnoot
Hele goede foto! Gave scherptediepte, iedereen is mooi scherp en de achtergrond heeft een mooie onscherpte en mooie zachte kleur. Gaaf dat ze op het ijs staan! Alle vier staan ze er ook erg mooi op, niet super geposeerd en geforceerd. Ik hou altijd ook vaan weerspiegeling, denk dat het ook heel mooi geweest was als de hele weerspiegeling op het ijs op de foto gestaan had. Echter voor echt een portret foto waarschijnlijk juist weer niet. Verder mooie ruimte om de personen heen en ze springen er echt uit. Denk dat deze mensen heel blij zijn met deze foto! Zou ik in ieder geval wel zijn. :j

Bumblehorse
Leuke foto van een knap paard! Vind de achtergrond alleen té rood/oranje, zou deze wat minder fel van kleur maken. Ook lijkt de scherpte op de neus te liggen in plaats van op de ogen, met name het linker (paard zijn rechter) oog valt helemaal weg. Je hebt het touw erg netjes weg gewerkt! Je ziet aan het halster dat hij vast gehouden werd, maar verder zie je er zoveel meer van.

Calice
Vrolijke foto! Het gezicht is mooi scherp en vind haar erg spontaan op de foto staan! Meestal hou ik niet zo van sneeuw toegevoegd, maar vind het hier wel wat toevoegen aan de foto. Je ziet alleen altijd zo goed dat het "nep" is, omdat er geen sneeuw in de bomen ligt en ook niet op de persoon zelf. Het roze en groen vloekt wel wat vind ik, camera lijkt er ook wat moeite mee gehad te hebben met name bij de overgang roze/groen. Of dat ligt aan mijn beeldscherm? Zitten wat rare vlekken bij de randen.

caaramel
Lieve foto! De scherpte ligt net niet helemaal op de goede plek, met name het linker voor pootje in het midden is scherp, maar de ogen net niet. Weet ook nog niet zo goed of ik de bewegingsonscherpte van het rechter voorpootje nou juist iets vind toevoegen aan de foto (actie in de foto) of juist wat storend vind. Verder wel een erg leuk moment!

Dandy200
Wat een lief katje! <3 Prachtige ogen, maar ze springen er niet helemaal uit, omdat ze niet helemaal scherp zijn. De scherpte ligt met name op het balletje links. Ook vind ik de vacht overbelicht waardoor je veel details verloren bent (ik denk dat als de foto donkerder was geweest en het overbelichte weg valt, dat de achtergrond ook wat donkerder wordt en dat in deze foto wel veel kan toevoegen. De kat zal er dan nog meer uitspringen), ook het rode lintje springt er te veel uit/is te rood geworden waardoor het de aandacht van de prachtige kat afleid.

Eefsel2109
Mooi wintersplaatje! Ik kan niet zo goed vinden waarop je hebt scherpgesteld, het lijkt alsof dat op de grond vooraan is. De bomen lijken daardoor ook wat scherpte te missen. Het water/ijs vind ik wel erg mooi en zacht geworden! Vind het verder wel een interessante foto om naar te kijken, je blijft een beetje zoeken. Het riet stoort me wel iets, mijn aandacht gaat daar continue naar toe, maar het voegt wel weer wat extra diepte in de foto toe.

Eske_B
Leuke foto! Ik denk dat de foto interessanter wordt als je net wat meer ruimte had gehad om het hart heen, dus wat meer boek op de foto. Ook zou voor mij de scherpte meer op de rand van het hart gelegen mogen hebben, omdat mijn aandacht nu meer naar de tekst getrokken wordt in plaats van naar het hart. Ik heb een tijdje terug ditzelfde geprobeerd, maar vond het zelf erg lastig! Hihi.

Fem
Leuke en spontane foto! Mooie scherpe foto, maar lijk wel wat veel ruis te zien? Ook wordt mijn aandacht wat van de drie jongens afgehouden door de mensen in het geel erachter. De drie jongens springen er verder wel uit, ik mis alleen een beetje de bal! :))

F_Orumster
Indrukwekkende foto! Het grote contrast past er wel goed bij! De container links leid alleen een beetje af en de scherpte ligt vooral onder vooraan, als deze wat meer op de bomen had gelegen was de foto denk ik nog aansprekender geweest! Het grote contrast maakt de foto wel interessant om naar te kijken.

Fris
Wat een leuke, lieve en spontane foto! <3 Echt een heel leuk plaatje om naar te kijken! Meisje heeft er ook veel lol in. Haar gezicht is alleen wat overbelicht en jammer dat de pony niet helemaal schoon is, hihi. Maar het maakt de foto ook wel weer een stuk spontaner. Ja een heel leuk en lief plaatje! :j

geerte
Mooi silhouet! Ik denk dat het mooi geweest zou zijn als alles helemaal scherp geweest was, dus ook de bomen verder weg zoals rechts naast de kerk. Ook zit er links naast de kerk een vlekje in de lucht, maar verder heb ik niet echt verbeter puntjes! De lucht heeft ook mooie kleuren.

GerdjeHoran
Dit vind ik echt een hele leuke foto!! Ook een echt Coca Cola foto! :j Voor het mooie had de ruimte links wat minder gemogen, nu is de foto in verhouding rechts wat vol met het logo van Coca Cola. Ook zou de schaatst helemaal scherp mogen zijn, maar verder echt een leuke foto die interessant is om naar te kijken! Past ook goed bij elkaar en vooral dus bij Coca Cola!

horserider22
Lieve foto! Leuk ook dat de linkse hond zo zijn poot op de andere hond legt! Ik vind de lucht net wat te licht geworden, daardoor lijk je wat scherpte te missen aan de randen van de honden. Valt wat weg in de lichte lucht. Ik vind het niet storen, maar denk dat de foto helemaal af was geweest als de honden er helemaal op gestaan zouden hebben.

horses_m
Ik vind het idee van de foto erg leuk! Leuke compositie en de hond zit mooi. Ik mis alleen scherpte in de foto, de hond is niet scherp, maar kan het echt scherpe punt ook niet zo goed vinden. De ruimte aan de onderkant had ook iets minder mogen zijn. Het idee verder is erg leuk!! Ook een erg leuke hond. :j

Ingvild
Mooie foto en een goed moment! De kleuren zijn erg mooi! Helaas wel wat ruis, maar niet zo gek in zo'n donkere omgeving. Ook is de foto net niet helemaal scherp, er is wat bewegingsonscherpte te zien. Verder erg knap in zo'n donkere ruimte!!

Jessica_1998
Het idee is leuk, mooie boom ook met de rijp er op. Vind het alleen jammer dat de boom zo is afgekapt, had liever de onderkant er ook op gezien. Ook valt aan de bovenkant nét een stukje tak weg. Het lijkt net een zwart wit foto, maar het rode gebouw links trekt wel de aandacht nu.

jesicaaaa
Leuke meeuwen, jammer dat de foto niet scherp is. Het lijkt ook alsof je de foto erg gecropt/ingezoomd hebt na afloop? Daardoor lijken de randen van de rode objecten ook wazig.

JewEmm
Gave foto! Ik heb geen verstand van concert fotografie, meestal vind ik die foto's ook te druk. Deze vind ik erg aansprekend, de persoon springt er echt uit, mooi scherp gezicht en de lamp schijnt echt op hem. Mooie kleuren en niet heel erg veel ruis. Knappe foto!!

Joeluna
Mooie scherptediepte in de foto! Het woord "Roman" springt er wel echt uit. Helaas best wel wat ruis, met name in de onscherpe delen van de foto. Echter stoort het mij verder niet. Het plaatje links stoort me echter wel een beetje, het trekt net te veel de aandacht naar mijn idee.

joysjuh1987
Mooie foto van een lieve hond! Niet een heel bijzondere en spannende foto, maar op zich wel correct. De scherpte lijkt wel goed te liggen, maar denk dat als de hond de ogen open had de foto wat interessanter zou maken om naar te kijken.

katja_silke
Leuke foto, het gezicht is alleen niet helemaal scherp en ook wat donker. De lucht daarentegen vind ik wat te fel geworden, maar erg lastig met een grauwe lucht. Ik vind het ook jammer dat de hoed er net een stukje afvalt. Verder wel een leuke foto, grappig de getekende snor. :))

kirsten4
Hele leuke foto! <3 Vrolijke, knappe en lieve pony! De pony is alleen niet scherp helaas. Meestal hou ik ook niet van dit soort zonnetjes, maar ik vind het hier eigenlijk wel erg goed bijpassen! Geeft het een sprookjes sfeer. Ik denk dat als de pony goed scherp geweest was, het echt heel hele leuke foto zou zijn! Of nou ja, ik vind het nog steeds een hele leuke foto, maar fototechnisch gezien dan. :)

LoveSenna
Leuke collage en heel leuk idee. Ik mis alleen wat scherpte, met uitzondering in de manen foto. De neus rechts onder vind ik wat te krap uitgesneden, had liever wat meer ruimte gezien. Het kolletje rechtsboven is net te veel overbelicht. Ik vind het idee wel echt heel erg leuk! Foto's passen verder ook erg goed bij elkaar en vind de omzetting naar zwart wit hier ook erg bij passen!

LoveUggs
Interessante foto om naar te kijken! Vooral de golf voor de boot maakt het wel echt af. Het geel van de boot springt er mooi uit, het lijkt alsof de boot niet helemaal scherp is, maar dat kan ook wat vertekenen. Vind het verder wel een erg leuke foto!

magda_90
Ik vind jouw foto's als zo mooi! <3 Deze ook weer, heel erg sprekend, beetje "vintage" achtig, scherpte op de goede plek. Ik vind de uitsnede ook erg mooi, ondanks wat ruis vind ik het echt een super mooi plaatje! <3

mariekeoo
Mooie foto! Jammer van de pleister op het neusje, maar vind het een hele aansprekende foto. Hele mooie scherptediepte en de scherpte ligt op precies de goede plek. Misschien wat ruis, maar het past er eigenlijk wel bij. Goede foto!

Mariett
Interessante foto! Je gaat echt kijken naar wat er allemaal te zien is. De zwart wit omzetting en dat de foto wat donker is, geeft de foto een oude uitstraling. Als ik iets moet vinden, dan vind ik het jammer van de Tl-buis, dat past niet helemaal bij de oude uitstraling van de foto.

MarijeR
Jij maakt altijd zo'n prachtige (natuur) foto's, super super scherp, prachtige scherptediepte, hele mooie kleuren, alles gewoon perfect. Deze foto is dat ook weer. <3 Ik kan dan ook geen enkele puntje verzinnen of bedenken wat beter zou kunnen... Mag ik vragen met welke brandpunt afstanden je fotografeert?

MarjanB
Originele foto! IJs is interessant om te zien en de weerspiegeling ook. Ik weet nog niet of het me stoort dat je de bovenkant afgesneden hebt of dat het me juist nieuwsgierig maakt naar wat er te zien zou zijn.

Marjoow
Mooie foto! De scherptediepte spreekt me erg aan, net zoals de kleuren! Vind het alleen jammer dat de groene blaadjes van de bloem niet scherp zijn en er een soort wazige groene rand omheen zit, net zoals bij de gele bloem er naast.

Mawrr
Mooie foto van prachtige dieren. <3 Dat baby olifantje ook. <3 Scherpte zit op de goede plek. Ik zou alleen wat meer ruimte willen zien aan de linkerkant voor de mama olifant. Zodat je wat "richting en ruimte" hebt waar ze heen kunnen lopen. Ik vind de zwart wit omzetting ook niet helemaal passen, maar misschien dat het beter is dan in kleur? Dat kan ik zo natuurlijk niet beoordelen. Verder gave foto van hele gave dieren!

Moirin
Mooie foto! Ik vind de foto wat donker, maar het past wel bij het sfeertje. Zou alleen de lucht ook graag wat minder wit/fel willen zien. Het is wel een foto waar je in blijft zoeken, interessant om naar te kijken. Mijn aandacht wordt alleen wel een klein beetje afgeleid door de witte berk rechts, maar niet direct in negatieve zin. Leuke foto!

Murosch
Lieve foto! Twee hele lieve konijntjes. <3 Ik denk dat de foto mooier en aansprekender zou zijn als je van een lager punt de foto gemaakt zou hebben, meer op "ooghoogte" van de konijntjes. De lichte rand om de foto heen vind ik links wel wat toevoegen, maar rechts is er eigenlijk de ruimte niet echt voor. Verder wel een goed scherpe foto!

Neverland
Aansprekende foto! Prachtige kleuren en een prachtige lucht. Ik zou iets meer van de bovenkant hebben afgesneden, zodat de focus meer op het oranje/rode komt. Maar ik vind het een erg mooie foto!

Niobe
Wauw, wat moet ik hier toch nog meer over zeggen?! Heel mooie foto, prachtige kleuren, prachtig model, gave scherptediepte, gewoon wauw! <3

Quir
Tsjaa. :')

Revanches
Leuke foto met een mooie winterse sfeer! Geweldig ook met de hond er zo bij, erg leuk idee en heel mooi uitgewerkt. Ik vind alleen de uitsnede niet zo heel mooi, had liever haar hele hoofd er op gehad. En het hek/draad rechts stoort me een klein beetje. Echter vind ik het verder wel echt een hele mooie foto die prachtig is na bewerkt! Heel zacht en winters.

RianC
Hele lieve foto met een mooie sfeer! Voor het mooie had ik juist liever links wat meer ruimte gezien en rechts wat minder. Verder mooie spontane foto, mooie kleuren ook.

rosslover
Originele foto! Vind het een interessant en leuk plaatje om naar te kijken. Het oog is misschien wat donker. Positie van de pony/het paard vind ik ook erg leuk. Alsof ie even om de hoek komt kijken. Wel wat ruis te zien, maar vind het zeker niet storend. Vind de zwart wit omzetting ook wel goed passen!

Sanne_com
Mooie foto. Ik mis alleen scherpte op het takje die de aandacht als eerste trekt. De scherpte zit op het takje rechts, maar het takje in het midden is net niet scherp. Ook vind ik het rijp net wat te overbelicht en de foto in het geheel iets te blauw. Het idee vind ik verder wel erg leuk en de foto spreekt me verder wel heel erg aan!

S_imonee
Het idee van de foto vind ik wel leuk, maar de hond is niet scherp en er is bewegingsonscherpte. Ook zou het mooier zijn als je de foto van een lager punt had genomen, op ooghoogte van de hond. Verder vind ik de foto wat flets ogen.

terrabeertje
Wel een aansprekende foto! Gaaf dat het "oranje" boompje zo in de schijnwerper lijkt te staan, het trekt dan ook echt de aandacht. Misschien dat je niet wat verder hebt mogen inzoomen op het boompje, al geeft het zo wel een extra dimensie in de foto. De scherpte lijkt ook niet helemaal op het boompje te liggen, maar kan ik niet zo goed zien.

tesseke
Prachtige foto! De ogen springen er echt uit en de hond springt ook echt van de achtergrond af. Hele mooie kleur achtergrond ook! Vind het erg mooi dat de neus onscherp is, hierdoor gaat de aandacht meteen naar de ogen! Heel goed gelukte foto. :j

xmichxrocky
Het idee vind ik erg leuk! Het zonnetje rechts vind ik niet mooi en ook niet in de foto passen, het is te fel. Ook zit het model erg ongemakkelijk en geforceerd, dat vind ik jammer. De plek is verder wel erg mooi en de compositie van de foto vind ik verder ook erg goed! De scherpte ligt goed en is ook mooi scherp met een fijne scherptediepte!

xniieeenke
Mooie collage, foto's passen goed bij elkaar! Elke foto is ook mooi scherp met een mooie scherptediepte! Ja, goed gelukt!

Poehh, dat was best een lange lijst!
Week 6, 7 en 8 komen later ook nog! :) Voor nu even lang genoeg bezig geweest. :=

Biebz

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel V - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:23

_/-\o_ Wat een lijst!!!

Bedankt voor je feedback :D Armbandje heb ik idd zelf gemaakt tijdens een workshop.
Het is geen verkoopfoto maar gewoon een foto omdat ik blij ben met het armbandje <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:24

Super bedankt voor je feedback!!! :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:26

Dankjewel Quir voor je feedback! Ben ik helemaal met je eens, m'n camera begint echt aan vervanging toe te raken -O- Verlies steeds meer scherpte (en hier is ie volgens mij ook niet helemaal op de pony scherpgesteld). Dus wat dat betreft ben ik het zeker met je eens! Maar vond 'm zelf ook zo leuk verder, dus dankjewel! :D

Fijn ook, zulke uitgebreide feedback weer!
Moet ook weer eens feedback gaan geven, maar heb er geen tijd voor :x

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:47

Afbeelding
Mijn POTW

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:01

@Quir bedankt voor je feedback. Heb wel geleerd dat je op moet passen met eigen objecten te fotograferen. Het wordt voor jezelf al gauw een bijzondere foto omdat het iets is wat je lief is terwijl het dan voor een anders een minder aansprekende foto kan zijn

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:11

Thanks voor de feedback! Ben zelf ook erg blij met de foto!

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:59

Quir schreef:
Feedback week 5 – 2017

tesseke
Prachtige foto! De ogen springen er echt uit en de hond springt ook echt van de achtergrond af. Hele mooie kleur achtergrond ook! Vind het erg mooi dat de neus onscherp is, hierdoor gaat de aandacht meteen naar de ogen! Heel goed gelukte foto. :j

Dank je wel voor de feedback! Persoonlijk zou ik nog graag de neus ook scherp zien, maar dan moet ik eerst andere daglichtlampen kopen. De lampen die ik nu heb geven niet voldoende licht, dus staat mijn diafragma standaard vrij laag.

Week 8
Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:04

@ Quir: Heel erg bedankt voor de feedback!!! Kan mer er wel in vinden.
Scherpstellen was ook niet heel erg makkelijk met zo'n actieve kitten...
(Hoe doe je dat zo'n klein, snel dier fotograferen?)

Week 8:
Jammer genoeg nog één van vorige week, maar ik heb nogal wat tijd deze week aan het bewerken van deze foto's besteed, dus hoort op die manier nog wel een beetje bij deze week...
Was voor mij een enorme uitdaging om een paard in galop te fotograferen, en ben al blij dat één op twintig op het juiste moment genomen is... :') Echt nog toevalstreffers dus...
Iemand tips voor galopfoto's? (timing, scherpstellen... )
Afbeelding
boktupload

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:06

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:08

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:09

Ik lever deze leuke foto in voor week 8 :D

Afbeelding

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:10

week 8
Weer een telefoonfoto. Omdat ik de oplade van men camera niet meer vond :p

Afbeelding

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:11

Wauw quir wat een post, onwijs bedankt hiervoor en voor de tips +:)+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:13

caaramel schreef:
@ Quir: Heel erg bedankt voor de feedback!!! Kan mer er wel in vinden.
Scherpstellen was ook niet heel erg makkelijk met zo'n actieve kitten...
(Hoe doe je dat zo'n klein, snel dier fotograferen?)

Week 8:
Jammer genoeg nog één van vorige week, maar ik heb nogal wat tijd deze week aan het bewerken van deze foto's besteed, dus hoort op die manier nog wel een beetje bij deze week...
Was voor mij een enorme uitdaging om een paard in galop te fotograferen, en ben al blij dat één op twintig op het juiste moment genomen is... :') Echt nog toevalstreffers dus...
Iemand tips voor galopfoto's? (timing, scherpstellen... )
[ [url=m/DfvKC4.jpg]Afbeelding[/url] ]
boktupload

Ben ik heel l*ullig als ik zeg dat dit moment eigenlijk net te laat is?
Het voorbeen buigt al naar de grond, het achterbeen is dichter bij de grond.. Eigenlijk is dit het punt waar het paard weer op de voorbenen terecht komt (weet het niet goed te verwoorden), je wilt juist het moment met de power, het moment van de sprong. Nu zit de houding (verlichte zit) van de ruiter niet mee, en jou positie als fotograaf ook niet. Je hebt hem nu wat schuin van voren genomen. Het was mooier geweest als je deze foto vanaf opzij had genomen, of juist van voren. Ruiter naar jou als fotograaf laten kijken, lachen en je hebt een leuke foto.

Het is moeilijk hoor om op het juiste moment te fotograferen! Maar ik mis in deze foto juist heel veel dingen die een enorm verschil in je foto kunnen maken. Het paard kijkt verveeld, de ruiter kijkt naar het paard, de kleuren zijn wat vaag, de foto is net niet helemaal scherp, hij is het in al die punten gewoon net niet, en dat is zo verschrikkelijk jammer! Wat waren je instellingen bij deze foto? ( ik wil niet afkrakend overkomen dus misschien dat we je aan de hand van je instellingen weer tips kunnen geven :) )

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:16

Fijn dat jullie het waarderen en het er mee eens zijn! Als je dat niet bent, wil ik dat uiteraard ook graag weten. :))
Het is ook puur mijn kijk er op en mijn mening, smaak is ook persoonlijk. Dus wat ik mooi vind hoeft iemand anders niet mooi te vinden en andersom. :)

Caaramel, vooral veel foto's maken hihi. Zo'n klein snel dier fotograferen is ook zeker niet makkelijk! Zo ook met een paard fotograferen, gewoon knopje vast houden en foto's maken. Zit er vast en zeker een goed moment tussen. Als je de camera en reactie van de camera goed kent en je kan goed timen. Kan je ook op één moment fotograferen, maar vlug meerdere foto's achter elkaar klikken gaat een stuk makkelijker. :)

Dat kun je instellen op de camera (dat ie foto's blijft maken als je het knopje ingedrukt houdt).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:21

Dank je voor de feedback! Ik ben het er helemaal mee eens dat ik meer op ooghoogte had moeten staan, alleen gaat dat niet want ik moet over de rand van de omheining heen fotograferen, anders had ik gaas ervoor gehad. :)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:24

mijn week 8:
Afbeelding
boktupload maakt de scherpte slechter :(

Quir bedankt voor de feedback :)
Laatst bijgewerkt door Jessica_1998 op 26-02-17 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:24

Week 8
Afbeelding

Fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:26

Week 8 :)

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:27

Quir schreef:
Feedback week 5 – 2017

LoveUggs
Interessante foto om naar te kijken! Vooral de golf voor de boot maakt het wel echt af. Het geel van de boot springt er mooi uit, het lijkt alsof de boot niet helemaal scherp is, maar dat kan ook wat vertekenen. Vind het verder wel een erg leuke foto!

Dank je! Leuk om te lezen dat het op zich een best geslaagde foto is! Ik probeer wat uit de confort zone te komen haha. Het kan best dat hij net niet helemaal scherp is. Boot ver weg, helemaal inzoomen, daarna vast nog wel gecropt in LR, dus er kan vast wat onscherpte in zitten. :j

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:34

week 8
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:40

Mijn week #8
Mijn nieuwe projectje... Natuurlijke emoties
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:42

Afbeelding
Vers van de pers, mijn week 8 :D
Vanmiddag tijdens een doggydate :))

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:51

Quir schreef:
MarijeR
Jij maakt altijd zo'n prachtige (natuur) foto's, super super scherp, prachtige scherptediepte, hele mooie kleuren, alles gewoon perfect. Deze foto is dat ook weer. <3 Ik kan dan ook geen enkele puntje verzinnen of bedenken wat beter zou kunnen... Mag ik vragen met welke brandpunt afstanden je fotografeert?

Ik ga er van blozen :o
Deze foto was met een canon 500mm f4.0 genomen, een vaste brandpunt lens en deze gebruik ik voor de meeste vogel foto's. Soms in combi met een 1.4 of 2.0 extender.
Heel eerlijk, bij deze foto was de 500mm zelfs net iets teveel waardoor ik de vogel net niet in beeld kon krijgen zoals ik wilde.