[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:25

Dank je wel voor je feedback Naomi_g1998 :D

Ik zie trouwens net, Agossi, dat bij mijn foto van week 2 week 3 staat! Dat is natuurlijk een foutje! Mijn excuses!
Laatst bijgewerkt door Asselruiter op 11-01-14 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:25

Dankjewel Naomi! :)

SternPhoto

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:46

Wordt steeds vergeten haha

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:49

Ik heb al eerder feedbacks gegeven dus ik ben jou niet vergeten.

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:50

kani_ejj schreef:
Wordt steeds vergeten haha

Als je het over mijn feedback hebt kom je morgen, want heb nu de halve lijst gedaan en dan morgen de rest en ook degene die agossie later nog heeft geplaatst :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 21:18

Asselruiter schreef:
Dank je wel voor je feedback Naomi_g1998 :D

Ik zie trouwens net, Agossi, dat bij mijn foto van week 2 week 3 staat! Dat is natuurlijk een foutje! Mijn excuses!

Dat had ik bedacht. Je had nog geen week 2 hiervoor, dus ik ben er van uit gegaan dat het je week 2 was, ipv week 3. :j

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:23

Agossie zou ik een andere in kunnen leveren?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:31

iedereen bedankt voor de feedback van week 1
het rare vind ik dus dat ik echt op mn hurken zat met de foto, volgende keer maar nog lager.
zoals eerder gezegd kan ik op mijn computer geen bewerkprogramma downloaden.. ik heb een pc waar het wel op staat maar die is kapot.
en ik ehb nu even mijn laptop waar photoshop elements 9 op staat, maar geen foto's hier haha.

dus mijn fotos zijn eigenlijk altijd onbewerkt. toen ik een bewerkprogramma had bewerkte ik ook haast nooit omdat ik het niet snap haha

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 21:47

manonnevot schreef:
Agossie zou ik een andere in kunnen leveren?

Ja hoor, van mij wel. Nu kan ik hem nog aanpassen. :j

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:48

ik zal morgen eens een foto maken van deze week , de week voor mn toetsweek is altijd erg druk.

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:49

Bedankt voor de feedback, mijn bijdrage:

Afbeelding

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:01

Oke dan hier mijn goede POTW 2:
Afbeelding

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:18

Ik ga morgen commentaar geven! Heb drukke schoolweken dus vandaar dat ik dat in de weekenden doe ;)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:44

Bij gebrek aan tijd deze week nog even een foto uit de oude doos. Ben nu wel klaar met tentamens en eindbeoordelingen en heb een positief studie advies *\o/*. Vanaf komende week dus weer tijd :D:

Genomen tijdens kerst dus nog redelijk recent.

Ik verzamel overigens voortaan hier:

Foto van week 2 staat er nog niet bij, misschien dat ik morgen of maandag nog foto's ga maken.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 29-11-17 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link website verwijderd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:00

Gub: Hele sterkte plaat! Geen commentaar, alles klopt gewoon! _/-\o_

kimberley23 : Leuke zonnige foto. :) Kan er verder weinig over zeggen eigenlijk. :')

chip: Mooi die dreigende lucht in combinatie met de zon! De schaduw van de bomen ervoor geeft het nog een extra gaaf effect! Denk alleen dat ikzelf alles nog wat donkerder had gemaakt, iets had overdreven. :') Maar toch een mooie plaat!

manonnevot : Hier mis ik scherpte, vind hem ook wat flets en eigenlijk een wat saaie compositie. Te krap gekaders links.

TammyVN : Ik vind rechts het donkere te overheersend, té donker en het lichte eigenlijk net te licht. :') En ik zie nergens een scherp punt eigenlijk.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:02

Ik was eigenlijk al bang dat deze foto niet in de smaak ging vallen op bokt :').

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:21

TammyVN schreef:
Ik was eigenlijk al bang dat deze foto niet in de smaak ging vallen op bokt :').

En toch...... vind ik hem wel wat hebben, gaat een beetje de kunstkant.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:19

binky schreef:
TammyVN schreef:

En toch...... vind ik hem wel wat hebben, gaat een beetje de kunstkant.

Bedankt! :) Dat was ook de insteek. Het gaat om de sfeer. Niet om een persoon of een duidelijk onderwerp, maar zie zelden zulke foto's op bokt en als iemand een poging waagt krijgt diegene vaak commentaar op scherpte, contrast of 'ik weet niet waar ik naar moet kijken' maar soms moet je niet naar 1 ding zoeken maar naar het geheel kijken.. Ik mis dit soort dingen vaak op bokt en zelf post ik ze ook nooit omdat ik weet dat veel mensen er anders naar kijken hier :+. (Ik zeg nou niet dat hij goed is, ben nog aan het experimenteren, maar wil niet duizend in een dozijn foto's in mijn portfolio.. Ik heb namelijk al genoeg huisdieren en mensen op de foto gezet en dat is niet de kant die ik op wil. Ik zeg niet dat dit minder is, ik kan echt genieten van mooie foto's van jullie, het is alleen niet de kant die ik zelf op wil. Daarom ben ik ook aan de kunstacademie begonnen).

Bellatrix het kant is scherp. Ik heb hierboven al uitgelegd waarom dus ga niet in herhaling vallen. :P Het donkere stoort mij niet, het overbelichte vind ik wel jammer maar ik probeer dus nieuwe dingen uit om bij te leren dus dat gaat nou eenmaal niet altijd gelijk goed. :+ Bedankt voor de feedback :).

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:26

Heel erg bedankt voor alle tips en opbouwende commentaar :D Ik zal binnenkort even bij lezen :P maar eerst even slaap in halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:36

Chip;
Het is een mooie foto. Helaas vind ik de schaduw storen en had ik de foto meer vanaf grondhoogte genomen. Dus dat je in het gras lag bijvoorbeeld en dus ook in je beeld/foto als het ware nog een stukje onscherp gras ziet vooraan. Mocht de schaduwen de bedoeling zijn had ik de linker boom eraf gesneden. Toch vind ik het wel heel mooi, de zon op de bomen met een grauwe lucht erboven.

Mannevot;
Links had wat meer ruimte gemogen en rechts wat minder. In dit geval zou het misschien mooier zijn geweest als je het hoofd had uitgesneden. Scherptediepte vind ik dan wel weer redelijk goed gelukt. Al mis ik inderdaad wat scherpte. Ook had ik de kleuren wat 'feller' gemaakt als het ware. Ik mis de 'extra' die ervoor zorgt dat je ernaar blijft kijken.

TammyVN;
Ik vind de foto een mooie, ouderwetse sfeer afgeven. Ik weet niet of dit de bedoeling was? Maar daar blijft het eerlijk gezegd bij. Eerlijk gezegd weet ik niet goed waar ik moet kijken. De ene kant is iets te donker, de andere kant iets overbelicht. Nu zie ik als ik er nog eens goed naar kijk inderdaad dat het kant scherp is. Dat had van mij iets opvallender gemogen zodat je aandacht nét iets meer weet waar je moet kijken. Toch vind ik de sfeer wél onwijs leuk! :)

Sorry dat ik alleen deze pagina doe, wilde toch commentaar geven. Dat ga ik ook per pagina proberen bij te houden, want anders red ik het echt niet. Mijn foto zal ik straks ook even posten. :)

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:53

Bedankt voor je reactie, ik was met de hondjes uit wandelen en plots scheen de zon, ik moest heel snel zijn want hij was ook zo weer weg, ik heb dus heel snel geknipt zonder ergens over na te kunnen denken.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:01

Hierbij dan maar de onthulling van wat mijn week 1 precies was, excuus voor de onduidelijke foto, ding staat alweer achter het schot. Bedankt voor al het commentaar! _/-\o_
Dit is dus geen inzending!
http://i41.tinypic.com/2ef6oll.jpg

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 14:03

Week 2
Afbeelding

Commentaar geven zal me deze week niet lukken ivm examens, ik zal proberen voor week 3 de commentaar bij te houden in een worddocument zodat ik niet alles ineens moet doen :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:06

Week 2

Afbeelding

Gewoon op stal wat geoefend, mijn idee wat ik eerst wou proberen mislukte :(
Heb bij deze foto volgende instellingen gebruikt: F7.1, Sluitertijd 800 ISO 400 met lens 14-42mm (bij gebrek aan een zoomlens)

De foto is niet bewerkt wegens gebrek aan photoshop :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 16:15

Bumblehorse, leuke foto. Ik vind de achtergrond jammer. En ik had zelf een andere positie gekozen om te gaan staan of een andere hindernis gekozen. Nu is er vrij veel schaduw op het paard. Zijn hoofd valt bijna helemaal weg