liedje89 schreef:ikke schreef:Ik had het over twee stappen volgen. Voor nu een 70-300 en sparen voor die 70-200 en dan gelijk de echte......
Maar dat vind ik alsnog niet zo verstandig eigenlijk, ook als je erna nog wilt doorsparen kan je nu toch beter iets meer uitgeven aan de 70-200 F4, dan heb je in die overbruggingstijd een fijnere lens en als je dan straks wilt overstappen heb je een 70-200 F4 te verkopen, het is volgens mij makkelijker om daar nog weer een goede prijs voor terug te krijgen dan voor een 70-300?
Ik denk niet dat het veel uitmaakt bij inruil; bovendien kun je overwegen om die 70-300 gewoon te houden. Die lens weegt domweg een stuk minder, hetgeen onder sommige omstandigheden ook zo z'n voordelen heeft.
Of een 70-200 een fijnere lens is als de 70-300 is persoonlijk. deels ook omdat je je af kunt vragen hoe belangrijk dat laatse stukje extra zoom is.
Eigenlijk zijn het toch twee lenzen die niet helemaal vergelijkbaar zijn. Probeer voor de gein eens uit wat het verschil is tussen 200 en 300mm..........