[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 22:39

De geruchten gaan dat Canon dit jaar alleen de 70D als opvolger uit zal brengen. Nou ja, misschien later dit jaar nog een nieuwe EOS M, maar meer ben ik bang van niet. :=

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:12

Hoi,

Ik ben opzoek naar een leuke spiegelreflex camera. Mijn prijsklasse gaat tot ongeveer 500,- ik wil graag een body met kitlens om gewoon te oefen met fotograferen.

Ik heb zelf al een Nikon compact camera maar wil nu wel graag verder. Mijn moeder heeft een spiegelreflex camera van Nikon en daar kan ik ook wel aardig mee overweg (deze mag ik helaas niet overnemen)

Heeft iemand een idee voor een leuke camera?? Ik kan maar moeilijk beslissen er zijn zoveel camera's

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:40

?????? Ben bijna jarig dus moet gouw een keuze maken(ouders betalen een deel)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:44

Heb je het topic al eens doorgelezen? Daar staan al een hoop suggesties in.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:55

Ja maar word er niet echt wijzer van. Er worden zoveel camera's genoemd

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:30

Yvettee schreef:
Oke dus dan heb je eigenlijk hetzelfde effect als je met een gewone crop camera gewoon met een groter diafragma schiet. Dan ga ik dat eerst maar eens proberen om met 2.8 nog scherpe foto's te maken!
Ja ik wilde eerst eigenlijk de 7dII, maar het is de grote vraag of die uberhaupt nog uitkomt en zo ja wanneer.
Dus nu ben ik aan het twijfelen tussen een 7d en een 5d3. En daar zit een behoorlijk prijsverschil in..
Maar de 7d is nu toch al wat ouder en de iso is minder etc. Dus ik ben bang als ik die koop dat ik dan over een jaar weer een nieuwe camera wil.
Maar de 5d3 vind ik toch weer te duur, in verhouding wat ik er mee wil gaan doen. Ik denk dat ik de scherptediepte dan nu ik dit weet toch niet optimaal zal gebruiken omdat een deel van het paard dan ook onscherp wordt (tenminste dat lijkt mij dan). En echt super iso prestaties heb ik ook weer niet nodig voor die paar keer per jaar dat ik in een binnenbak fotografeer. En dan geef ik dat geld liever uit aan een leuk kitlensje etc (die op een ff ook weer een stuk duurder zijn)
Dus eigenlijk wil ik gewoon een camera tussen deze twee in... Dus 7dII waar blijf je..

Waarom kijk je niet naar de 6D, is een hele mooie camera en ff. :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:39

judithh schreef:
Yvettee schreef:
Oke dus dan heb je eigenlijk hetzelfde effect als je met een gewone crop camera gewoon met een groter diafragma schiet. Dan ga ik dat eerst maar eens proberen om met 2.8 nog scherpe foto's te maken!
Ja ik wilde eerst eigenlijk de 7dII, maar het is de grote vraag of die uberhaupt nog uitkomt en zo ja wanneer.
Dus nu ben ik aan het twijfelen tussen een 7d en een 5d3. En daar zit een behoorlijk prijsverschil in..
Maar de 7d is nu toch al wat ouder en de iso is minder etc. Dus ik ben bang als ik die koop dat ik dan over een jaar weer een nieuwe camera wil.
Maar de 5d3 vind ik toch weer te duur, in verhouding wat ik er mee wil gaan doen. Ik denk dat ik de scherptediepte dan nu ik dit weet toch niet optimaal zal gebruiken omdat een deel van het paard dan ook onscherp wordt (tenminste dat lijkt mij dan). En echt super iso prestaties heb ik ook weer niet nodig voor die paar keer per jaar dat ik in een binnenbak fotografeer. En dan geef ik dat geld liever uit aan een leuk kitlensje etc (die op een ff ook weer een stuk duurder zijn)
Dus eigenlijk wil ik gewoon een camera tussen deze twee in... Dus 7dII waar blijf je..

Bij mijn 60d loop ik juist heel erg tegen de AF aan. En die is bij de 6D ook niet echt super. En daar wil ik toch zeker weten wel op vooruit gaan. Voor portret, landschap etc is dat volgens mij wel echt een super camera!

pff eerder deze avond was ik er bijna over uit dat ik toch voor de 7d wilde gaan. Maar nu begin ik alweer heel erg te twijfelen. Want eigenlijk alle specs zijn nagenoeg hetzelfde als die van de 60d. Behalve de AF die is beter. Nu is dat ook het gene wat ik verbeterd wil hebben. Maar om alleen voor dat een nieuwe camera te kopen.. Dan wil ik eigenlijk dat de rest er ook op vooruit gaat.

Ik zie op het moment echt door de bomen het bos niet meer -O-

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:28

Ik heb een vraagje..

Is de canon 40D een betere body dan de canon 1100D?

Nu heb ik de 1100 maar ik kan eventueel 2ehands een 40D krijgen. Maar ik moet zeggen dat ik nou niet bijzonder veel verstand ervan heb. Het enige waar ik al achter ben gekomen is dat de 40D niet kan filmen en de 1100D wel. Maar welke is nou beter voor het fotograferen?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:00

Yvettee schreef:
judithh schreef:

Bij mijn 60d loop ik juist heel erg tegen de AF aan. En die is bij de 6D ook niet echt super. En daar wil ik toch zeker weten wel op vooruit gaan. Voor portret, landschap etc is dat volgens mij wel echt een super camera!

pff eerder deze avond was ik er bijna over uit dat ik toch voor de 7d wilde gaan. Maar nu begin ik alweer heel erg te twijfelen. Want eigenlijk alle specs zijn nagenoeg hetzelfde als die van de 60d. Behalve de AF die is beter. Nu is dat ook het gene wat ik verbeterd wil hebben. Maar om alleen voor dat een nieuwe camera te kopen.. Dan wil ik eigenlijk dat de rest er ook op vooruit gaat.

Ik zie op het moment echt door de bomen het bos niet meer -O-

De Af van de 6D is beter als die van de 60D...ik heb de 60D en toen ik mijn 5D MK3 ging kopen zowel de 5D als de 6D geprobeerd, 6D is echt een mooie camera en zeker een verbetering tegenover de 60D ;)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:38

Hallo iedereen,
Al een aantal jaren (ongeveer 8 jaar, als ik het goed heb) heb ik een Sony DSC-R1 Cybershot en al een tijdje zit ik er over na te denken om een echte spiegelreflex camera erbij te kopen.
Ik ben op zich wel tevreden geweest over de Sony, maar ik liep altijd tegen de sluitertijd aan en ook was ik ontevreden over de hoeveelheid ruis op de foto's en de scherpte die er niet altijd was! Ik maak graag foto's van verschillende dingen, van paarden tot bloemen (maar ga ik zoek wel een camera die niet onscherp word en waarbij ik meer mogelijkheden heb hierbij)!
Ik ben daarom op zoek naar een camera, die deze punten kan verbeteren.
ik kwam zelf uit bij de Canon 60D Body! Hebben jullie een ander idee of tips?

Ik zit nu bij mijn zus en ga als ik thuis ben, dit topic eens goed terug lezen!

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:14

Even een andere vraag dan een spiegelreflex.
Ik wil binnenkort mn broer gaan fotograferen op t strand, maar ik zou dan toch wel graag een uv-filter erop willen tegen het zand en eventueel zeewater.
Maar wat is nou een beetje een goede Uv-filter en met een leuk prijsje voor eens in de zoveel tijd.
Gaat trouwens om een Canon 1100D voornamelijk 55-250 lens

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 00:56

Peer_hvj schreef:
Ik wil binnenkort mn broer gaan fotograferen op t strand, maar ik zou dan toch wel graag een uv-filter erop willen tegen het zand en eventueel zeewater.
Maar wat is nou een beetje een goede Uv-filter en met een leuk prijsje voor eens in de zoveel tijd.

Een goed UV èn voor een leuk prijsje gaat niet samen...goede uv filters kosten een duit..de uv's van minder tot slechte kwaliteit kun je voor een leuk prijsje kopen.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 04:27

Maar zo'n uv-filter koop je toch op t kleinst aantal mm op je lens, of zit ik nu helemaal verkeers te denken? Van canon zelf zie ik nanelijk geen een filter met 55mm.
Een filter van onf €50 is die te doen met kwaliteit of echt alleen die hele dure à €200?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 08:40

Ik denk dat jouw objectief 58mm is. Als je voorop het glas kijkt staat het daar vaak in het randje. Het staat ook aan de binnenkant van het lensdopje. ;) Hou er rekening mee dat een fatsoenlijke UV-filter meer dan 100 euro kost. :=

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:12

Okay, dankje ik ga zo even kijken!
Jammer dat zo'n filter zo duur moet zijn als je een beetje kwaliteit wil...

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:35

Wat vinden jullie het verschil tussen een nikon D3100 en een Canon 1100D? en wat zouden jullie liever doen?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:09

Ik heb de canon 1100D en kan alleen maar zeggen dat ik het een hele fijne body vind :)
Maar ik heb geen ervaring met de nikon, dus kan je niet vertellen welke beter is..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:15

Peer_hvj schreef:

Alles met fotografie is duur. -O- Wen er alvast maar aan als je hobby de neiging heeft om uit de hand te lopen. _O-

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:19

Bagheera_206 schreef:
Peer_hvj schreef:

Alles met fotografie is duur. -O- Wen er alvast maar aan als je hobby de neiging heeft om uit de hand te lopen. _O-

hahahahaha en daar heeft Richard alle ervaring mee :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:39

Toen ik m'n 50-500mm lens kocht voor €1260 oid kwam ik erachter dat ik een UV filter niet meegerekend had. Ik kon wel janken :') godzijdank kreeg ik hem bij Cameraland voor €30,- erbij ipv over de €100.- omdat ik zo'n groot bedrag uitgaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:21

Peer_hvj schreef:

Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou gaan schrijven....
Maar als het echt voor af en toe onder specifieke omstandigheden is, waarom dan niet de evt iets mindere kwaliteit voor lief nemen? Zo lang je je bewust bent van de eventuele "bijwerkingen" (flares, verlies van contrast) en je je filter niet chronisch gebruikt, vind ik er niet zo veel op tegen om iets minder te besteden.

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:23

Was inderdaad 58mm richard :)

Hmm jullie maken me nu wel aan t twijfelen. Ik wil over 2 jaar naar Australië en een uv filter is dan altijd handig. Maar ik heb geen idee of ik dan deze lens meeneem of een nieuwe betere. Anders vind ik t zonde.. Morgen maar even langs de foto winkel kijken wat ze me proberen aan te smeren...

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:07

Hallo!

Ik heb het een en ander gelezen in dit topic en op internet!
Ik fotografeer nu met een Nikon D3100 met een 55-300 lens.
Ik wil graag een nieuwe camera en er is me er bijna een Nikon D7000 aangesmeerd. Deze is tweedehands maar het was bij een fotowinkel dus wel een jaar garantie. Hij is voor 600 euro. Nu zie ik op internet ook nieuwe voor 70 euro meer. Help!! Ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik wil graag een goede camera, waar ik niet met een jaar op uitgekeken ben die mooie heldere foto's maakt en goed is met scherpstellen (schijn je ook verschil in te hebben?)

Welke camera raden jullie mij aan? Het moet wel een Nikon zijn vanwege mijn lens.. Ik fotografeer voornamelijk paarden en honden.

Alvast heel heel erg bedankt!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 16:57

Fleur787 schreef:
Hallo!

Ik heb het een en ander gelezen in dit topic en op internet!
Ik fotografeer nu met een Nikon D3100 met een 55-300 lens.
Ik wil graag een nieuwe camera en er is me er bijna een Nikon D7000 aangesmeerd. Deze is tweedehands maar het was bij een fotowinkel dus wel een jaar garantie. Hij is voor 600 euro. Nu zie ik op internet ook nieuwe voor 70 euro meer. Help!! Ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik wil graag een goede camera, waar ik niet met een jaar op uitgekeken ben die mooie heldere foto's maakt en goed is met scherpstellen (schijn je ook verschil in te hebben?)

Welke camera raden jullie mij aan? Het moet wel een Nikon zijn vanwege mijn lens.. Ik fotografeer voornamelijk paarden en honden.

Alvast heel heel erg bedankt!

Wat fotografeer jij allemaal? Hou er rekening mee dat je lens belangrijker is dan je body. Misschien eerst je lens upgraden voordat je jouw body zult upgraden? :=

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 17:07

Bedankt! Ik fotografeer voornamelijk paarden en honden! Ik heb er volgens de man van de fotowinkel een redelijke en vrij nieuwe lens opzitten! het enige wat ik zou willen is een groter diafragma opening;)