Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yvettee schreef:Oke dus dan heb je eigenlijk hetzelfde effect als je met een gewone crop camera gewoon met een groter diafragma schiet. Dan ga ik dat eerst maar eens proberen om met 2.8 nog scherpe foto's te maken!
Ja ik wilde eerst eigenlijk de 7dII, maar het is de grote vraag of die uberhaupt nog uitkomt en zo ja wanneer.
Dus nu ben ik aan het twijfelen tussen een 7d en een 5d3. En daar zit een behoorlijk prijsverschil in..
Maar de 7d is nu toch al wat ouder en de iso is minder etc. Dus ik ben bang als ik die koop dat ik dan over een jaar weer een nieuwe camera wil.
Maar de 5d3 vind ik toch weer te duur, in verhouding wat ik er mee wil gaan doen. Ik denk dat ik de scherptediepte dan nu ik dit weet toch niet optimaal zal gebruiken omdat een deel van het paard dan ook onscherp wordt (tenminste dat lijkt mij dan). En echt super iso prestaties heb ik ook weer niet nodig voor die paar keer per jaar dat ik in een binnenbak fotografeer. En dan geef ik dat geld liever uit aan een leuk kitlensje etc (die op een ff ook weer een stuk duurder zijn)
Dus eigenlijk wil ik gewoon een camera tussen deze twee in... Dus 7dII waar blijf je..
judithh schreef:Yvettee schreef:Oke dus dan heb je eigenlijk hetzelfde effect als je met een gewone crop camera gewoon met een groter diafragma schiet. Dan ga ik dat eerst maar eens proberen om met 2.8 nog scherpe foto's te maken!
Ja ik wilde eerst eigenlijk de 7dII, maar het is de grote vraag of die uberhaupt nog uitkomt en zo ja wanneer.
Dus nu ben ik aan het twijfelen tussen een 7d en een 5d3. En daar zit een behoorlijk prijsverschil in..
Maar de 7d is nu toch al wat ouder en de iso is minder etc. Dus ik ben bang als ik die koop dat ik dan over een jaar weer een nieuwe camera wil.
Maar de 5d3 vind ik toch weer te duur, in verhouding wat ik er mee wil gaan doen. Ik denk dat ik de scherptediepte dan nu ik dit weet toch niet optimaal zal gebruiken omdat een deel van het paard dan ook onscherp wordt (tenminste dat lijkt mij dan). En echt super iso prestaties heb ik ook weer niet nodig voor die paar keer per jaar dat ik in een binnenbak fotografeer. En dan geef ik dat geld liever uit aan een leuk kitlensje etc (die op een ff ook weer een stuk duurder zijn)
Dus eigenlijk wil ik gewoon een camera tussen deze twee in... Dus 7dII waar blijf je..
Waarom kijk je niet naar de 6D, is een hele mooie camera en ff.
Yvettee schreef:judithh schreef:
Waarom kijk je niet naar de 6D, is een hele mooie camera en ff.
Bij mijn 60d loop ik juist heel erg tegen de AF aan. En die is bij de 6D ook niet echt super. En daar wil ik toch zeker weten wel op vooruit gaan. Voor portret, landschap etc is dat volgens mij wel echt een super camera!
pff eerder deze avond was ik er bijna over uit dat ik toch voor de 7d wilde gaan. Maar nu begin ik alweer heel erg te twijfelen. Want eigenlijk alle specs zijn nagenoeg hetzelfde als die van de 60d. Behalve de AF die is beter. Nu is dat ook het gene wat ik verbeterd wil hebben. Maar om alleen voor dat een nieuwe camera te kopen.. Dan wil ik eigenlijk dat de rest er ook op vooruit gaat.
Ik zie op het moment echt door de bomen het bos niet meer
Peer_hvj schreef:Even een andere vraag dan een spiegelreflex.
Ik wil binnenkort mn broer gaan fotograferen op t strand, maar ik zou dan toch wel graag een uv-filter erop willen tegen het zand en eventueel zeewater.
Maar wat is nou een beetje een goede Uv-filter en met een leuk prijsje voor eens in de zoveel tijd.
Gaat trouwens om een Canon 1100D voornamelijk 55-250 lens
Bagheera_206 schreef:Peer_hvj schreef:Okay, dankje ik ga zo even kijken!
Jammer dat zo'n filter zo duur moet zijn als je een beetje kwaliteit wil...
Alles met fotografie is duur.Wen er alvast maar aan als je hobby de neiging heeft om uit de hand te lopen.
Peer_hvj schreef:Even een andere vraag dan een spiegelreflex.
Ik wil binnenkort mn broer gaan fotograferen op t strand, maar ik zou dan toch wel graag een uv-filter erop willen tegen het zand en eventueel zeewater.
Maar wat is nou een beetje een goede Uv-filter en met een leuk prijsje voor eens in de zoveel tijd.
Gaat trouwens om een Canon 1100D voornamelijk 55-250 lens
Fleur787 schreef:Hallo!
Ik heb het een en ander gelezen in dit topic en op internet!
Ik fotografeer nu met een Nikon D3100 met een 55-300 lens.
Ik wil graag een nieuwe camera en er is me er bijna een Nikon D7000 aangesmeerd. Deze is tweedehands maar het was bij een fotowinkel dus wel een jaar garantie. Hij is voor 600 euro. Nu zie ik op internet ook nieuwe voor 70 euro meer. Help!! Ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik wil graag een goede camera, waar ik niet met een jaar op uitgekeken ben die mooie heldere foto's maakt en goed is met scherpstellen (schijn je ook verschil in te hebben?)
Welke camera raden jullie mij aan? Het moet wel een Nikon zijn vanwege mijn lens.. Ik fotografeer voornamelijk paarden en honden.
Alvast heel heel erg bedankt!