[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:45

Eindelijk tijd voor het bombardement van kritiek op week drie!

:D

Agossie
Mooie kleuren en een passend contrast. Toch nog twee tips;
1. Probeer te spelen met je compositie! Dit kan erg veel uitmaken, het zorgt er onder andere voor dat de kijker, langer naa je foto blijft kijken.
2. Je naamsvermelding. Je kunt deze beter iets kleiner maken, of een manier van dekken kiezen (Op een nieuwe laag plakken en bijvoorbeeld de dekmodus op 'doordrukken' oid. Dit zorgt er vaak voor dat een naamsvermelding heel mooi in de foto wordt verwerkt.
Ash_
De foto is een beetje donker en de vooral de schaduwplekken zijn puur zwart. Je kunt dit voorkomen door meer licht in je foto te brengen. Dit kun je achteraf in je bewerkingsprogramma doen, maar ook door je sluitertijd te verhogen, of je diafragma groter te maken.
BlackDancer
Lijkt een beetje op een Amerikaanse school, van wat ik altijd zie in films. :D
Mooi gedaan! Wat misschien leuk is om nog na te bwerken; wat meer ruis er in. Ik wet dat fotografen over het algemeen een strijd leveren om zo min mogelijk ruis te hebben, maar bij dit soort platen kan het juist extra sfeer opleveren!
Blacky
Wat gaaf! Hele mooie sfeerplaat, veel meer dan het huis-tuin en keuken vogeltje wat altijd maar op een saai takje zit. Leuke compositie en prachtige kleuren.
brandylove2
Ik mis een beetje uitdaging in je foto. Stel je voor;
Je draait het hartje iets, zodat je meer vanaf de zijkant fotografeert. Dan fiets je naar een prachtig weiland waar net de zon onder gaat.
Dat is natuurlijk niet zomaar te doen, maar ik geef even aan, hoe je een foto leuker kan maken door meer te spelen met je compositie en gebruik te maken van het licht.
calice
<3
Geweldig lief ventje zeg! Leuke foto ook, met de mooie zomerzon en zijn goed zichtbare ogen, de lol spat van de foto af. Om toch nog één puntje te noemen;
Je had hem iets meer ruimte kunnen geven aan de onderkant zodat er aan de bovenkant wat minder ruimte was overgebleven.
Elvi_Elisa
Uitdagende foto en een afwijking op het cliché, erg mooie sfeerplaat zo!
De sneeuwvlokjes die zichtbaar zijn, geven duidelijk een extra toevoeging.
F_Orumster
Volgens mij is dat knap lastig, concert fotografie?
Rekening houdend met de lastige omstadigheden waar je ongetwijfeld last van hebt gehad, vind ik het een zeer geslaagde plaat. De gezichtsuitdrukking van de zanger geeft de foto net iets meer karakter.
Gianti
Ik had het al eerder gezien, maar ik heb er nog steeds geen woorden voor. Een verschrikkelijk mooie foto!
Iejoorr
Probeer eens te spelen met compositie en ga op pad om je omgeving te verkennen. Je zult zien dat je in de meest onmogelijke hoekjes nog leuke onderwerpen vind voor je foto. Een gesp van een halster blijft verder een gesp, het nodigt de kijker niet verder uit.
ismy
Leuk concept! De foto lijkt alleen niet zo scherp, wellicht komt dat door het uploaden? Verder zou je misschien hetzelfde idee kunnen uitvoeren bij een meertje, op een beetje een mistige dag als de zon net opkomt. Dan komt het idee beter naar voren, denk ik.
Jacobeho
Wat een prachtig dier. :D
Je zou eventueel de paarden op de achtergrond weg kunnen werken. Daarnaast een handig stukje over compositie, wat ik al eerder had geschreven;

Citaat:
Probeer altijd je compositie in gedachten te houden. Dit kan je foto's veel fijner maken om naar te kijken.
Zo zijn er een aantal gouden punten;

* Als een dier naar links kijkt, snijdt dan de rechterkant van de foto kort f, en laat aan de linkerkant meer ruimte over. Zo 'kijkt de kijker in feite mee met het paard.'
Voorbeeldje:
[ Afbeelding ]
Hier kijkt het paard naar rechts, dus heb ik links wat meer gecropped en is er aan de rechterkant meer ruimte over.
* Altijd op ooghoogte fotograferen, tenzij er anders een interessante compositie ontstaat.
Probeer dus altijd op ooghoogte van het dier te fotograferen, ook al moet je hiervoor door je knieën of een beetje oncharmant buigen.
Voorbeeldje:
[ Afbeelding ]
Als ik iets meer overeind had gestaan, dan was deze foto al meteen veel minder sterk geweest.

Jespri
Je hebt een mooi moment gekozen! Zelf had ik hem bij het nabewerken in zwart-wit gedaan, of de gelige kleur eruit gefilterd. Als je op het evenement zelf staat, kun je als vervangen van het nabewerken, eens met je witbalans spelen. Dit veranderd, kort gezegd, de kleur in je foto.
JNSW
Leuk hoe de raaf (Of is het een kraai? :') ) naar de camera lijkt te kijken! Je nabewerking vind ik ook erg geslaagd, geeft een lekker sfeertje.
Jolijnn
*Had ik tussendoor al commentaar op gegeven*
KirstenVosje
Gave foto zeg! Je hebt heel mooi de blik van de hond gevangen. Het is een Rodesian Ridgeback toch? En als ik me niet vergis een reutje. Ook dat heb je positief benadrukt in de foto, erg gaaf!
Lara
Wauw, hele mooie plaat. Heel gevoelig, je hebt goed de emotie vast weten te leggen. als enig commentaar kan ik geven, dat de twee hoofden wellicht iets scherper hadden gemogen.
_l_amanda_l_
Een gevoelige foto en zo erg lastig te bekritiseren. Om toch iets nuttigs te zeggen; je zou kunnen overwegen om er een kleurzweempje over te leggen. :)
__Lauraa
Mooie scherptediepte en een rustige sfeer. Toch had ik bij deze foto een rechte horizon fijner gevonden, maar dat is hoogstwaarschijnlijk echte muggenzifterij. :Y)
Lipydo
Ik kan de afbeelding niet openen?
lovey_ou
Mooie sfeerplaat! De volgende keer zou je je sluitertijd omhoog kunnen gooien (Naar bijvoorbeeld 20 seconden) om zo een zachter effect te krijgen. Een statief is hier natuurlijk wel bij vereist.
Lunaeekie
Ook voor jou de tip, om lekker te gaan experimenteren. Doe eens gek; ga zelf voor de camera staan, of haal de sneeuw naar binnen! Want hoewel deze foto technisch in orde is, is het een vrij standaard plaat.
magda_90
Gaaf, mooie kleuren! :D
Dit is als het goed is met dezelfde lens gemaakt als die ik hier thuis heb liggen, een 75-300 van Minolta. Verder ken ik niemand met deze lens, dus het verbaasde me wel om deze bij je EXIF te zien staan! Verder natuurlijk een mooie foto, geslaagd in zowel compositie als moment.
_Marinke_
Je had deze foto ook een keertje lichter gemaakt en om eerlij kte zijn vond ik die versie er beter uit zien. Daarnaast was het mooi geweest om de foto iets ruimer te nemen, maar ik weet natuurlijk niet of je daar de ruimte wel voor had.
Monster_tos
Gaaf! De volgende keer kan je iets minder ruimte aan de rechterkant over laten. Want hoewel dit natuurlijk de kijkrichting is, gaat er snel wat aandacht verloren aan die lege ruimte, je blijft als het ware 'zoeken'.
NatassJa
Ik kan de afbeelding niet openen?
Nefertarie
Leuke foto, maar toch had ik hem liever wat lichter en scherper gezien, alhoewel dat laatste ook aan het uploaden kan liggen, gezien de vorm van onscherpte.
Nooor_
Een vrolijk portret, mede door de leuke achtergrond! Het lijtk wel of de foto iets bewegen is, kan dat kloppen?
RobinBuck
Wat een lief koppie. :D
De volgende keer kan je misschien een iets interessantere positie uitkiezen, mede zodat het paard er wat beter op uitkomt.
tesseke
Leuke plaat, maar ik had er graag iets meer sfeer in gezien, of iets meer 'spanning'.
Tinky12
Mooie winterse kleuren! Een leuk cliché beeld; Hollandse koeien met Hollandse sneeuw. :D
XiiaaooNaa
Er zit een mooi evenwicht in de foto en ik heb er dan ook weinig tot eigenlijk niets op aan te merken. Fijne sfeer, een goed drafmoment en een goede compositie.
xJitske
Ik heb een beetje moeite om te zien wat het is en kan daardoor ook geen passend commentaar geven. Wel vind ik de kleuren erg fijn. :)
x_Kaat_x
Ook voor jou de tip, om lekker te gaan experimenteren. Doe eens gek; ga zelf voor de camera staan, of haal de sneeuw naar binnen! Want hoewel deze foto technisch in orde is, is het een vrij standaard plaat.
xliisaa
Prachtig! Een geweldig winterse foto; een paard met een hoofd als een bol wol en de duidelijke sneeuwvlokjes. Mooi halster ook.
xMayo
Prachtige felle ogen! Ook jou kan ik aanraden om het bovenstaande stukje over compositie te lezen.

Pfff, wie wat bewaard die heeft wat. _O-

Iedereen overigens weer heel erg bedankt voor de tips op mijn foto!

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:47

Dan kies ik toch maar voor deze, ik kon moeilijk kiezen tussen de actie foto's en een standfoto. Dus heb ik maar voor iets heel anders gekozen haha!
Dit is meer een komische foto. Het paard had zich de hele shoot lopen uitsloven en was op het einde toch wel aardig moe (zoals te zien op deze foto haha),
maar ondanks dat probeerde die nog heel deftig te poseren haha

Afbeelding
Klik op link voor grote versie: http://tinypic.com/r/250htsj/6
Laatst bijgewerkt door JNSW op 21-01-13 19:25, in het totaal 4 keer bewerkt

JNSW

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:49

@Leonyr : Bedankt! Volgens mij was het een kraai.. ben zelf ook niet zo thuis in de ''vogelsoorten'' haha :o

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:16

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:21

_l_amanda_l_ Mooie foto! Je hebt nog best mooie kleuren voor dit grauwe weer!
Monster_tos Sorry, je foto spreekt mij niet echt aan, ik vind dat je net wat te veel ruimte hebt leeg gelaten.
Tinky12 Jammer dat je het hoofd van het kalf niet kunt zien, de foto oogt niet 100% scherp.
lovey_ou Leuk dat elk huis echt zijn eigen kleurtje heeft en de dreigende lucht op de achtergrond maakt het helemaal af! Ik had persoonlijk de huizen (voor ons) helemaal rechts er af gesneden.
Elvi_Elisa Moooi! :D Knap dat je nog zulke scherpe foto's kunt maken in die sneeuw. :P
xliisaa Mooie scherpe foto! :)
Iejoorr Ik ga mee in het commentaar van Lara, het is mooier als je nog net wat meer paard meeneemt.
ismy Mooie sfeerfoto, toch wel wat jammer dat je echt goed moet kijken om te zien dat dat 'ding' in het midden een hond is..
magda_90 Jij ook bedankt voor je berichtje, haha :D Ik vind de 3e het mooist. Bij foto 1 is de kleur en scherpte wel heel mooi, maar voor de rest is de foto zelf niet super bijzonder, volgensmij zei iemand anders dat net ook al. Foto 2 vind ik het jammer dat de sneeuw net wat te wit is en erg afsteekt tegen de rest van de foto. Ik had het mooier gevonden als de sneeuw net wat meer de kleur had gehad van het weggetje. 3 vind ik gewoon perfect! :D
Nicole Mooi moment, jammer van de benen/hoeven wat bewogen zijn.
Elvi_Elisa Die foto vind ik ook errrug gaaf! :D
Lara Hmm, het is natuurlijk wel smaak, maar de bewerking doet mij niet zo heel veel. Ik vind het net wat too much, waardoor het paard wat nep overkomt.. De vignette vind ik wel mooi. :)
JNSW Nette foto en wat een waanzinnig gaaf paard! :D
calice Mooi scherp, ik had persoonlijk liever nog iets meer van de voorkant van hoofd willen zien, dat had ik mooier gevonden. :)

Agossie schreef:
Wat een prachtige hond!!! Ik vind de foto ook wel mooi hoor, ondanks dat hij niet bewerkt is. Met bewerking zou je hem iets meer uit kunnen laten springen, maar zijn kop is helemaal scherp en prachtig zijn aandacht getrokken. Last minute toch nog een mooi resultaat!

Dankjewel! :) Klopt, dat was ik ook van plan, net iets meer contrast toevoegen. Maar nadat ik zag dat de kwaliteit opeens heel erg achteruit ging door de bewerking heb ik het toch maar niet gedaan. Ik moet maar snel weer wat gaan rondkijken naar een beter programma. :P

Leonyr schreef:
KirstenVosje
Gave foto zeg! Je hebt heel mooi de blik van de hond gevangen. Het is een Rodesian Ridgeback toch? En als ik me niet vergis een reutje. Ook dat heb je positief benadrukt in de foto, erg gaaf!

Ja, klopt, Kimba is een Rhodesian Ridgeback reutje. & Dankjewel! :D

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:24

Mooie foto Lara!
Maar (kan ook aan mn scherm liggen) ik vind Llevado toch wat te licht, hij is bij mij ontzettendgeel met veel witte plekken, dat vind ik redelijk storend :)

Wow een stippel in dde sneeuw haha,
Prachtig paardje, Vind de foto ook leuk,
maar wel ontzettendd druk door de overheenkomende kleur van wit en bruine stipjes :)

calice,
Mooie foto! Gave weerspiegeling in het oog, maar vind het oog door de weerspiegeling wel lastig wegkijken op een 1 of andere manier. (kan je natuurlijk verder ook niet zoveel aandoen ;p ) Maar mooie foto hoor :)
Laatst bijgewerkt door Elvi_Elisa op 21-01-13 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:25

Elvi_Elisa schreef:
Mooie foto Lara!
Maar (kan ook aan mn scherm liggen) ik vind Llevado toch wat te licht, hij is bij mij ontzettendgeel met veel witte plekken, dat vind ik reddelijk storend :)

Idem hier hoor, dus ik denk niet dat het aan je scherm ligt. :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:26

Ik zie het ook indd :j Valt me de laatste tijd wel meer op bij andere fotografen. Daarnaast wel mooi bewerkt laar! Niks van dat halve lichaam te zien!

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:27

Afbeelding
Mijn konijntje,mag dat ook?
Laatst bijgewerkt door wienkecarlo op 21-01-13 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:28

Na veel wikken en wegen toch maar deze foto als picture of the week. Zelf vind ik het erg leuk dat de hond op de achtergrond (Onze BC Mitch) ook verwachtingsvol naar de camera kijkt. :D

Afbeelding

Beoordelingen doe ik net zoals de vorige keer op het laatst, als de lijst al is samengesteld. :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:29

wienkecarlo Heb je de OP doorgelezen en ben je van plan het hele jaar elke week een foto te plaatsen? Daar is dit topic namelijk voor bedoeld.
Leonyr Prachtige foto! De hond op de achtergrond maakt het inderdaad helemaal af! :))

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:31

Iejoorr, Ik vind te foto wat te simpel sorry! Deze foto grijpt mij niet heel erg aan. Misschien dat je de volgende keer iets minder ver moet inzoomen en hem van een andere kant moet nemen bijvoorbeeld van achter of van voor zodat je toch een deel achtergrond ziet. Snap je wat ik bedoel haha!

Ismy,Gafe sfeer! Wat ik persoonlijk erg mooi vind is dat het kalf precies in het licht loopt, net alsof zijn pad verlicht wordt.

Nicole, Wauw mooie foto! Gave houding, het is net of hij/zij opstijgt! Weinig op of aan te merken :)

Lara, Spectaculaire foto. En van dat weggewerkte halster + de persoon is echt niks te zien! Vind dat het paard alleen wel iets minder belicht/verzadigd had gemogen op sommige punten of zie ik dat verkeerd? :)

Calice, De sneeuw op zijn vacht en op zijn ‘wimpers’ geven toch net wat extra’s aan de foto! Het paard kijkt je ook echt aan en je kan het landschap erin zien! Vind hem zeker niet verkeerd. Vind trouwens de 3e foto met de slee zo onwijs lief!

__

@KirstenVosje, bedankt :). Het is inderdaad een heel gaaf en uniek paard, was blij dat ik zo'n paard voor de lens kreeg, lekker fotogeniek! Mag de eigenaresse trots op zijn haha

Elvi_Elisa, Ja ik snap wat je bedoelt, je hebt gelijk! Vond het wel een uitdaging. Was in eerste instantie bang dat die helemaal weg zou vallen bij de sneeuw. Gelukkig viel dat nog wel mee!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:31

KirstenVosje schreef:
wienkecarlo Heb je de OP doorgelezen en ben je van plan het hele jaar elke week een foto te plaatsen? Daar is dit topic namelijk voor bedoeld.
Leonyr Prachtige foto! De hond op de achtergrond maakt het inderdaad helemaal af! :))

Bedankt!
Is stom toeval dat Mitch ook keek, had het eerst niet eens gezien. :D

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:33

Leonyr, heel gaaf idee en mooie foto! Die ogen van de hond springen er mooi uit!

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:34

Ja super gaaf! Ogen zijn mooi scherp hèt enige wat ik echt jammer vind is dat de tweede hond er net niet helemaal op staat.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:35

He, dit topic was ook plotsing uit lijst met mijn berichten verdwenen :?

Heb bijgelezen en thx voor de commentaar (nou ja, complimentjes :D :D :D)!!

Ik heb inderdaad opgeschoond, weebly, hmmm, monstert_tos, heb ik jou voor iemand anders aangezien :o, kan je nog wel inloggen?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:36

xliisaa schreef:
Ja super gaaf! Ogen zijn mooi scherp hèt enige wat ik echt jammer vind is dat de tweede hond er net niet helemaal op staat.

Ja, dat is inderdaad erg jammer!

Citaat:
heel gaaf idee en mooie foto! Die ogen van de hond springen er mooi uit!

Bedankt!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:37

Gianti schreef:
He, dit topic was ook plotsing uit lijst met mijn berichten verdwenen :?

Heb bijgelezen en thx voor de commentaar (nou ja, complimentjes :D :D :D)!!

Ik heb inderdaad opgeschoond, weebly, hmmm, monstert_tos, heb ik jou voor iemand anders aangezien :o, kan je nog wel inloggen?

Ik weet denk ik al wat het was, monster_tos had haar posts bij drafts opgeslagen, maar dan kunnen wij ze nog helemaal niet zien. :P

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:37

Ook van mij nog even een snelle reactie tussendoor, voordat ik weer aan mn huiswerk moet. Drukdrukdruk.. :P
Wat feedback van de foto's van pagina 34-36. Hoop dat ik niet iemand ben vergeten, en geen uitgebreid commentaar dit keer, sorry.

Calice: Mooie foto, vind de sneeuw ook een leuk detail.
JNSW: Spikkkelss! Wat een ontzettend leuk paardje en mooie foto!
Lara: Mooie foto en leuk paardje! Vind het alleen jammer dat het paard in het midden van de foto staat.
Nicole: Gaaf paardje en leuke actie foto!
ismy: Leuke foto, alleen is het voor mij niet helemaal duidelijk wat er nou precies in het midden loopt. Waarschijnlijk een hond?
Iejoor: Leuke foto, commentaar geef je grotendeels zelf al. Ik mis ook iets scherpte.
xliisaa: Leuke foto, erg leuke pony ook! Vind het wel een leuk sfeertje, zo met de wintervacht en sneeuw.
Elvi_Elisa: Leuke sfeerplaat! Ook bij jou vind ik sneeuwvlokjes erg leuk.
Leonyr: Gave foto! Vind hem wel wat hebben.

Daarnaast wil ik bij deze iedereen even bedanken voor de feedback op mijn foto!
Compositie is iets dat deze keer regelmatig terug kwam. Dat is indd ook niet mijn sterkste punt. Ik zal er de volgende keer zeker op letten.

Leonyr schreef:
Eindelijk tijd voor het bombardement van kritiek op week drie!

:D

Jacobeho
Wat een prachtig dier. :D
Je zou eventueel de paarden op de achtergrond weg kunnen werken. Daarnaast een handig stukje over compositie, wat ik al eerder had geschreven;

Citaat:
Probeer altijd je compositie in gedachten te houden. Dit kan je foto's veel fijner maken om naar te kijken.
Zo zijn er een aantal gouden punten;

* Als een dier naar links kijkt, snijdt dan de rechterkant van de foto kort f, en laat aan de linkerkant meer ruimte over. Zo 'kijkt de kijker in feite mee met het paard.'
Voorbeeldje:
[ Afbeelding ]
Hier kijkt het paard naar rechts, dus heb ik links wat meer gecropped en is er aan de rechterkant meer ruimte over.
* Altijd op ooghoogte fotograferen, tenzij er anders een interessante compositie ontstaat.
Probeer dus altijd op ooghoogte van het dier te fotograferen, ook al moet je hiervoor door je knieën of een beetje oncharmant buigen.
Voorbeeldje:
[ Afbeelding ]
Als ik iets meer overeind had gestaan, dan was deze foto al meteen veel minder sterk geweest.

Dankje voor je feedback! Compositie is wel iets dat ik altijd gevonden heb / vind. Vind je uitleg erg fijn! :)
Ik ga mn best doen er de volgende keer rekening mee te houden.

magda_90 schreef:
Jacobeho, een mooie foto. Al zou ik het onderwerp hier wat meer links hadden geplaatst met wat meer ruimte rechts.
Bedankt voor je feedback, dat groene is een blad van de laurierstruik die blijven in de winter ook groen. Ik zal eens kijken of ik hem voor de mooi wat weg kan poetsen.

Dankje, en tjaa, compositie.. Niet mijn sterkste punt, maar ga er de volgende keer zeker op letten! :)
Ik had al wel verwacht dat het een blaadje of iets dergelijk was, het heeft ook wel de vorm van een blaadje, maar vond de kleur wat storend. Als ik geen feedback zou geven, zou ik me er misschien wel niet eens aan gestoord hebben. Vind het verder namelijk een mooie foto, met fijne kleuren.

JNSW schreef:
Jacobeho , Mooie foto! Vind hem zeker wat hebben. Die pony's/paarden op de achtergrond maken het plaatje af vind ik, lijkt net alsof het een verhaal uitbeeld. Het pony'tje die verstoten word (rijke fantasie haha)

haha, dankje! Zo had ik er nog niet naar gekeken. Enne, de paarden op de achtergrond vielen me eigenlijk pas op toen ik de foto bekeek op mn laptop, maar vond het wel een leuke detail.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:39

Jeps kom er nog wel in, maar sta er niet meer tussen.
Bedankt voor het commentaar allemaal! Heb de grote ruimte juist gekozen om de foto meer spanning te geven. Misschien iets in overdreven :p

wienkecarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:42

KirstenVosje schreef:

Ja,ik ben bereid het hele jaar elke week een foto te plaatsen hoor! :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:42

sorry!!

Ik had de mensen eraf gehaald die nog niet hadden ingelogt en blijkbaar jou voor iemand anders aangezien.

Je moet trouwens nog wel je posts publiceren :P

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:46

Vind het wel heel grappig, want denk toch écht dat het aan jullie ligt, heb namelijk nog geen maand geleden laptop opnieuw laten kalibreren :)
Verder is het inderdaad een kwestie van smaak, ik bewerkt eigenlijk altijd met kwast in LR alleen het in zijn geheel paard(indien het om paardenfotografie gaat, zodat de achtergrond gewoon in evenwicht blijft) en in dit geval paard alleen enkele tinten opgelicht en wat krachtiger gemaakt dmv ''Helderheid''(Let op; dit effect in Lightroom is niet oplichten, maar meer een soort contrast zonder veel kleurverschil; dus eigenlijk het harder maken van de randen).
De kleur van het paard zelf niks aan veranderd(iemand zei te veel verzadigd?) & iemand had het over jammer dat het paard in het midden staat? Ook grappig want ik heb m juist naar t midden gecropt :Y)

Calice Nette foto opzich, maar eigenlijk hetzelfde commentaar als ik eerder al gaf; vind m mooier als ie wat ruimer genomen zou zijn :) Verder wel mooie hoogte en scherpte-diepte e.d. :)

JNSW Nette foto, maar niet de ''wow'' factor, te veel afleiding in de achtergrond waardoor het paard er niet echt uitspringt..

Leonyr Gaaf ! Hou wel van een beetje groothoek :))

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:51

Lara, is een puntje voor mij om op te gaan letten! Bedankt :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:53

Het is opzich niet echt een storende achtergrond trouwens, meer door de kleur van het paard dat het allemaal samenvalt, camouflage :+