Agossie
Mooie kleuren en een passend contrast. Toch nog twee tips;
1. Probeer te spelen met je compositie! Dit kan erg veel uitmaken, het zorgt er onder andere voor dat de kijker, langer naa je foto blijft kijken.
2. Je naamsvermelding. Je kunt deze beter iets kleiner maken, of een manier van dekken kiezen (Op een nieuwe laag plakken en bijvoorbeeld de dekmodus op 'doordrukken' oid. Dit zorgt er vaak voor dat een naamsvermelding heel mooi in de foto wordt verwerkt.
Ash_
De foto is een beetje donker en de vooral de schaduwplekken zijn puur zwart. Je kunt dit voorkomen door meer licht in je foto te brengen. Dit kun je achteraf in je bewerkingsprogramma doen, maar ook door je sluitertijd te verhogen, of je diafragma groter te maken.
BlackDancer
Lijkt een beetje op een Amerikaanse school, van wat ik altijd zie in films.

Mooi gedaan! Wat misschien leuk is om nog na te bwerken; wat meer ruis er in. Ik wet dat fotografen over het algemeen een strijd leveren om zo min mogelijk ruis te hebben, maar bij dit soort platen kan het juist extra sfeer opleveren!
Blacky
Wat gaaf! Hele mooie sfeerplaat, veel meer dan het huis-tuin en keuken vogeltje wat altijd maar op een saai takje zit. Leuke compositie en prachtige kleuren.
brandylove2
Ik mis een beetje uitdaging in je foto. Stel je voor;
Je draait het hartje iets, zodat je meer vanaf de zijkant fotografeert. Dan fiets je naar een prachtig weiland waar net de zon onder gaat.
Dat is natuurlijk niet zomaar te doen, maar ik geef even aan, hoe je een foto leuker kan maken door meer te spelen met je compositie en gebruik te maken van het licht.
calice

Geweldig lief ventje zeg! Leuke foto ook, met de mooie zomerzon en zijn goed zichtbare ogen, de lol spat van de foto af. Om toch nog één puntje te noemen;
Je had hem iets meer ruimte kunnen geven aan de onderkant zodat er aan de bovenkant wat minder ruimte was overgebleven.
Elvi_Elisa
Uitdagende foto en een afwijking op het cliché, erg mooie sfeerplaat zo!
De sneeuwvlokjes die zichtbaar zijn, geven duidelijk een extra toevoeging.
F_Orumster
Volgens mij is dat knap lastig, concert fotografie?
Rekening houdend met de lastige omstadigheden waar je ongetwijfeld last van hebt gehad, vind ik het een zeer geslaagde plaat. De gezichtsuitdrukking van de zanger geeft de foto net iets meer karakter.
Gianti
Ik had het al eerder gezien, maar ik heb er nog steeds geen woorden voor. Een verschrikkelijk mooie foto!
Iejoorr
Probeer eens te spelen met compositie en ga op pad om je omgeving te verkennen. Je zult zien dat je in de meest onmogelijke hoekjes nog leuke onderwerpen vind voor je foto. Een gesp van een halster blijft verder een gesp, het nodigt de kijker niet verder uit.
ismy
Leuk concept! De foto lijkt alleen niet zo scherp, wellicht komt dat door het uploaden? Verder zou je misschien hetzelfde idee kunnen uitvoeren bij een meertje, op een beetje een mistige dag als de zon net opkomt. Dan komt het idee beter naar voren, denk ik.
Jacobeho
Wat een prachtig dier.

Je zou eventueel de paarden op de achtergrond weg kunnen werken. Daarnaast een handig stukje over compositie, wat ik al eerder had geschreven;
Citaat:Probeer altijd je compositie in gedachten te houden. Dit kan je foto's veel fijner maken om naar te kijken.
Zo zijn er een aantal gouden punten;
* Als een dier naar links kijkt, snijdt dan de rechterkant van de foto kort f, en laat aan de linkerkant meer ruimte over. Zo 'kijkt de kijker in feite mee met het paard.'
Voorbeeldje:
[ Afbeelding ]
Hier kijkt het paard naar rechts, dus heb ik links wat meer gecropped en is er aan de rechterkant meer ruimte over.
* Altijd op ooghoogte fotograferen, tenzij er anders een interessante compositie ontstaat.
Probeer dus altijd op ooghoogte van het dier te fotograferen, ook al moet je hiervoor door je knieën of een beetje oncharmant buigen.
Voorbeeldje:
[ Afbeelding ]
Als ik iets meer overeind had gestaan, dan was deze foto al meteen veel minder sterk geweest.
Jespri
Je hebt een mooi moment gekozen! Zelf had ik hem bij het nabewerken in zwart-wit gedaan, of de gelige kleur eruit gefilterd. Als je op het evenement zelf staat, kun je als vervangen van het nabewerken, eens met je witbalans spelen. Dit veranderd, kort gezegd, de kleur in je foto.
JNSW
Leuk hoe de raaf (Of is het een kraai?

Jolijnn
*Had ik tussendoor al commentaar op gegeven*
KirstenVosje
Gave foto zeg! Je hebt heel mooi de blik van de hond gevangen. Het is een Rodesian Ridgeback toch? En als ik me niet vergis een reutje. Ook dat heb je positief benadrukt in de foto, erg gaaf!
Lara
Wauw, hele mooie plaat. Heel gevoelig, je hebt goed de emotie vast weten te leggen. als enig commentaar kan ik geven, dat de twee hoofden wellicht iets scherper hadden gemogen.
_l_amanda_l_
Een gevoelige foto en zo erg lastig te bekritiseren. Om toch iets nuttigs te zeggen; je zou kunnen overwegen om er een kleurzweempje over te leggen.

__Lauraa
Mooie scherptediepte en een rustige sfeer. Toch had ik bij deze foto een rechte horizon fijner gevonden, maar dat is hoogstwaarschijnlijk echte muggenzifterij.

Lipydo
Ik kan de afbeelding niet openen?
lovey_ou
Mooie sfeerplaat! De volgende keer zou je je sluitertijd omhoog kunnen gooien (Naar bijvoorbeeld 20 seconden) om zo een zachter effect te krijgen. Een statief is hier natuurlijk wel bij vereist.
Lunaeekie
Ook voor jou de tip, om lekker te gaan experimenteren. Doe eens gek; ga zelf voor de camera staan, of haal de sneeuw naar binnen! Want hoewel deze foto technisch in orde is, is het een vrij standaard plaat.
magda_90
Gaaf, mooie kleuren!

Dit is als het goed is met dezelfde lens gemaakt als die ik hier thuis heb liggen, een 75-300 van Minolta. Verder ken ik niemand met deze lens, dus het verbaasde me wel om deze bij je EXIF te zien staan! Verder natuurlijk een mooie foto, geslaagd in zowel compositie als moment.
_Marinke_
Je had deze foto ook een keertje lichter gemaakt en om eerlij kte zijn vond ik die versie er beter uit zien. Daarnaast was het mooi geweest om de foto iets ruimer te nemen, maar ik weet natuurlijk niet of je daar de ruimte wel voor had.
Monster_tos
Gaaf! De volgende keer kan je iets minder ruimte aan de rechterkant over laten. Want hoewel dit natuurlijk de kijkrichting is, gaat er snel wat aandacht verloren aan die lege ruimte, je blijft als het ware 'zoeken'.
NatassJa
Ik kan de afbeelding niet openen?
Nefertarie
Leuke foto, maar toch had ik hem liever wat lichter en scherper gezien, alhoewel dat laatste ook aan het uploaden kan liggen, gezien de vorm van onscherpte.
Nooor_
Een vrolijk portret, mede door de leuke achtergrond! Het lijtk wel of de foto iets bewegen is, kan dat kloppen?
RobinBuck
Wat een lief koppie.

De volgende keer kan je misschien een iets interessantere positie uitkiezen, mede zodat het paard er wat beter op uitkomt.
tesseke
Leuke plaat, maar ik had er graag iets meer sfeer in gezien, of iets meer 'spanning'.
Tinky12
Mooie winterse kleuren! Een leuk cliché beeld; Hollandse koeien met Hollandse sneeuw.

XiiaaooNaa
Er zit een mooi evenwicht in de foto en ik heb er dan ook weinig tot eigenlijk niets op aan te merken. Fijne sfeer, een goed drafmoment en een goede compositie.
xJitske
Ik heb een beetje moeite om te zien wat het is en kan daardoor ook geen passend commentaar geven. Wel vind ik de kleuren erg fijn.

x_Kaat_x
Ook voor jou de tip, om lekker te gaan experimenteren. Doe eens gek; ga zelf voor de camera staan, of haal de sneeuw naar binnen! Want hoewel deze foto technisch in orde is, is het een vrij standaard plaat.
xliisaa
Prachtig! Een geweldig winterse foto; een paard met een hoofd als een bol wol en de duidelijke sneeuwvlokjes. Mooi halster ook.
xMayo
Prachtige felle ogen! Ook jou kan ik aanraden om het bovenstaande stukje over compositie te lezen.
Pfff, wie wat bewaard die heeft wat.

Iedereen overigens weer heel erg bedankt voor de tips op mijn foto!