[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:37

trysteffy; Ik denk dat ik hiervoor nog niets zou vragen. ;)
S_en_Z; Hele gave foto's! Zeker wel zo'n 60-70 euro. :D
Brontide; Ze mogen van mij nog iets lichter en vrolijker.. Denk rond de 20 euro?
Ann_Pam; De foto's van de mensen vind ik wel echt leuk! Daar schat ik rond de 25 euro. Die van het paard vind ik wat minder, daar zou ik nog niets voor vragen.
D_Desteny; Leuke foto's! Mooi kleurgebruik ook. :j Denk rond de 30-40 euro?

Ik heb eventjes alleen van deze pagina gedaan. Ik hoop dat dat goed is. :o
Dit zijn mijn meest recente foto's, met mijn nieuwe camera. Uiteraard komen er binnenkort nog meer fotomeetings aan. :P

Fotoshoot in het donker. Deze was wel betaald. :) Wellicht hebben jullie het topic voorbij zien komen!
Afbeelding
Klik voor nog een foto

Afbeelding
Nog een keer de bonte

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een macro foto. :) Ik heb namelijk nog niet echt meer foto's van mijn nieuwe camera. Dus dan deze nog maar eens. :P
Afbeelding

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:26

trysteffy schreef:
Thanks ik maak me indd druk om te veel dingen.
En hoe krijg ik de basis er goed in? Iemand tips?

Het is lastig om tips te geven aangezien ik niet weet wat je nu al beheerst. Daarom had ik graag de exif bekeken, bijvoorbeeld om te zien op welke stand jij je camera hebt staan. Allereerste wat je absoluut moet beheersen is het instellen van je camera, dus op een niet-automatische stand (ook geen sportstand o.i.d.). Je moet weten wat sluitertijd, ISO en diafragma zijn en hoe die drie samen voor een groot deel je foto bepalen. Ook is het belangrijk of je de juiste AF modus gebruikt bij het fotograferen.
Maar misschien weet je al heel prima hoe je je camera in moet stellen met die drie waardes. In dat geval is het een kwestie van veel kijken naar foto's van anderen die jij mooi vindt en kijken hoe die genomen zijn, wat voor hoek gebruikt men etc.

Alwiene

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:40

D_Destiny: Mooie scherpe platen, levendige kleuren en tóch zit er iets in wat ik niet helemaal lekker vind kijken, probleem is alleen dat ik ook na een paar keer kijken er niet de vinger op kan leggen.
Bij de eerste foto heb ik trouwens op de borst van het paard het idee dat ik een weggewerkt touw o.i.d. zie, maar ik weet het niet helemaal zeker, het kan ook een ongelukkige lichtval zijn. Hoewel de kleuren levendig zijn mis ik vooral bij foto 2 en 3 wat warmte in de kleuren, misschien dat ik daar tegenaan loop, kan goed een kwestie van smaak zijn. Ik taxeer op 35 a 40 euro.

Deetjeeuh: Eerste foto die je laat zien vind ik persoonlijk niet zo mooi. Ik vind de uitsnede niet prettig en stoor me aan de onscherpte van het paard waardoor deze voor mij eerder een storend object lijkt dan een deel van je onderwerp.
De foto in de link vind ik mooier. Je vierde foto komt op mij niet helemaal scherp over, sommige delen van het gras lijken scherper dan het paardje. Ik vind hem niet lekker kijken. Foto 5 is een leuke foto maar vind de bovenkant erg krap gesneden. De Macro foto is erg mooi, zowel qua kleur als qua scherpte een erg fijne plaat.
Aan je foto's te zien ben je wel goed bezig, maar ik ben op basis van deze foto's nog niet geheel overtuigd. Ik taxeer op 25-30 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:06

Alwiene schreef:
Deetjeeuh: Eerste foto die je laat zien vind ik persoonlijk niet zo mooi. Ik vind de uitsnede niet prettig en stoor me aan de onscherpte van het paard waardoor deze voor mij eerder een storend object lijkt dan een deel van je onderwerp.
De foto in de link vind ik mooier. Je vierde foto komt op mij niet helemaal scherp over, sommige delen van het gras lijken scherper dan het paardje. Ik vind hem niet lekker kijken. Foto 5 is een leuke foto maar vind de bovenkant erg krap gesneden. De Macro foto is erg mooi, zowel qua kleur als qua scherpte een erg fijne plaat.
Aan je foto's te zien ben je wel goed bezig, maar ik ben op basis van deze foto's nog niet geheel overtuigd. Ik taxeer op 25-30 euro.
Dankjewel! :D

De eerste is denk ik vooral smaak. :j
Voor de rest kan ik je erg vinden in je commentaar! Op dit moment vraag ik €20,-. Incl. reiskosten binnen een straal van 10 km. Dus dat lijkt me in dit geval wel een redelijke prijs?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:10

Deetjeeuh schreef:
Alwiene schreef:

Voor de rest kan ik je erg vinden in je commentaar! Op dit moment vraag ik €20,-. Incl. reiskosten binnen een straal van 10 km. Dus dat lijkt me in dit geval wel een redelijke prijs?

Alles staat en valt natuurlijk bij wat je levert voor dat geld. Als het alle foto's op origineel formaat is bijvoorbeeld dan zou het veel te weinig zijn :) Maar als dat gewoon voor de shoot is met een aantal foto's op klein formaat en misschien 1 foto op groot formaat dan lijkt het me een nette prijs op dit moment. Fijn trouwens dat je je in mijn commentaar kan vinden :) Ik denk als je lekker verder oefent en kritisch blijft kijken naar je eigen foto's om te verbeteren dat je straks zeker meer zult kunnen vragen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:18

Alwiene schreef:
Deetjeeuh schreef:

Alles staat en valt natuurlijk bij wat je levert voor dat geld. Als het alle foto's op origineel formaat is bijvoorbeeld dan zou het veel te weinig zijn :) Maar als dat gewoon voor de shoot is met een aantal foto's op klein formaat en misschien 1 foto op groot formaat dan lijkt het me een nette prijs op dit moment. Fijn trouwens dat je je in mijn commentaar kan vinden :) Ik denk als je lekker verder oefent en kritisch blijft kijken naar je eigen foto's om te verbeteren dat je straks zeker meer zult kunnen vragen :j

Ik lever 10-15 foto's op webformaat, mijn vorige shoot was incl. reiskosten. :)
Verder fotografeer ik pas sinds begin Januari, dus in die kleine tijd ben ik -vind ik dan persoonlijk- flink gegroeid. Ondertussen heb ik een nieuwe camera én lens, dus we kijken weer verder.

Dankjewel! Ben er erg blij mee haha.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:06

Alwiene schreef:
trysteffy schreef:
Thanks ik maak me indd druk om te veel dingen.
En hoe krijg ik de basis er goed in? Iemand tips?

Het is lastig om tips te geven aangezien ik niet weet wat je nu al beheerst. Daarom had ik graag de exif bekeken, bijvoorbeeld om te zien op welke stand jij je camera hebt staan. Allereerste wat je absoluut moet beheersen is het instellen van je camera, dus op een niet-automatische stand (ook geen sportstand o.i.d.). Je moet weten wat sluitertijd, ISO en diafragma zijn en hoe die drie samen voor een groot deel je foto bepalen. Ook is het belangrijk of je de juiste AF modus gebruikt bij het fotograferen.
Maar misschien weet je al heel prima hoe je je camera in moet stellen met die drie waardes. In dat geval is het een kwestie van veel kijken naar foto's van anderen die jij mooi vindt en kijken hoe die genomen zijn, wat voor hoek gebruikt men etc.

Ik heb hem of op de M stand of av stand. En altijd op RAW staan.
Op de automatische standen heb ik ze zelf nooit staan de automatischestand staan.
Ik ga wel binnenkort kijken naar een andere camera heb nu een canon 350D maar wil kijken voor een Nikon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:47

Ik zal ook maar eens wat plaatsen.
Ga bezig met het maken met een website en prijzen ben ik nog niet uit haha.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mensen krijgen na de shoot binnen 5 dagen 10-15 toe gestuurd.

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:47

Het wordt gewaardeerd als je eerst de andere taxeert en tips geeft

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:48

Hartjeponys schreef:
Het wordt gewaardeerd als je eerst de andere taxeert en tips geeft

Gewaardeerd? Het zijn gewoon de regels uit de OP. Dus eigenlijk verplicht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:03

Oh haha oeps, niet gelezen!

Deetjeeuh: Ik zou denk ik tussen de 25-30 vragen excl reiskosten, ik vind vooral je laatste foto echt mooi en ik vind je stijl ook wel wat!
trysteffy: Ik zou hier persoonlijk nog niks voor vragen, lekker door oefenen zal ik zeggen! :)
S_en_Z: Prachtige foto's! Haarscherp en je kleuren zijn geweldig. Zou hier wel 70 euro voor willen geven!
Brontide: 30 euro denk ik, vind ze erg mooi maar ik mis nog wat kleur bij sommige foto's.
Ann_Pam: Je nabewerking vind ik niet zo geweldig en bij de Fjord lijken de manen wat overbelicht? Dus 5/10 euro.
D_Desteny: Prachtige foto's! Zou er zo rond de 40 euro voor willen geven!

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:50

Heb pas sinds vrijdag mijn nieuwe camera en nog niet echt de kans gehad om echt leuke foto's te maken,maar hier toch een paar foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deetjeeuh:30? Vind het zeer mooi,vooral de 2de.
Believe: 20? mooie foto's ,zou alleen de nabewerking wat meer tijd geven
Vb. De leidband wat wegwerken

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:07

Stefieke, de eerste foto vind ik echt een hele nare foto. Mag ik vragen waarom je deze er bij hebt gezet?

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:13

Wat bedoel je met nare foto?
is een rijfoto

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:16

Nou als je dit een gewone rij foto vindt... Paard heeft het alles behalve naar zijn zin.
Kijk eens naar zijn mond/oog/oor, dat zegt toch genoeg mag ik hopen? Ook kantelt hij het hoofd.

Op een foto zie ik graag een paard wat het naar zijn zin heeft. Zoals op de laatste foto van jou. Maar een paard wat het zichtbaar niet naar zijn zin heeft, zou ik niet voor betalen.

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:23

Geef dan je mening over de andere fotos en wat je ervoor zou geven ja elk paard legt zijn oren wel eens naar achter ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:28

Stefieke1997 schreef:
Geef dan je mening over de andere fotos en wat je ervoor zou geven ja elk paard legt zijn oren wel eens naar achter ....

Ze heeft wel gelijk over de foto.
Verder zou ik voor alle foto's niet betalen, ze zien er voor mij meer uit als kiekjes. Verder vind ik de nabewerking niets, veel te donker. ;)

Alleen bij die kat vind ik het niet verkeerd, maar ik mis nog wel wat zoals lichtere ogen etc.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:31

Stefieke ik zit ook wel eens foto's terug te kijken waarbij het paard echt niet ontspannen loopt, dan plaats ik deze gewoon niet op internet, heb ook combinaties gehad waarvan de ruiter zelf aangaf dat ze te groot was voor der paard maar wel graag rijfoto's wilde.
Ik plaats zeker met het rijden vooral foto's waar het paard ontspannen bij kijkt :j

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:23

Heb vandaag een klein shootje gedaan zal die plaatsen

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:15

Afbeelding
voila hier is één van mijn fotos van deze middag.
hopelijk kunnen jullie hier wel een waarde op plakken
is lichtjes nabewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:59

Ik zou er niet heel veel meer dan 15-20 euro voor over hebben, vooral vanwege de donkere nabewerking, is er een reden dat je dat doet op je foto's? :)

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:05

EskeGirl schreef:
Ik zou er niet heel veel meer dan 15-20 euro voor over hebben, vooral vanwege de donkere nabewerking, is er een reden dat je dat doet op je foto's? :)

Ik doe gewoon veel contrast zodat de kleuren niet dof zijn meer niet bij deze

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:05

@Stefieke, is die vignetting nabewerking of heb je te maken met een slechte lens of een niet passende zonnekap? Ik vind je nabewerkingen niet mooi, het lijkt wel alsof je het contrast flink opschroeft om wat knallender kleuren te krijgen, maar alles wordt daardoor hard, onnatuurlijk en je hebt vreselijk veel detailverlies.

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:08

Maar zie net dat hij op gsm donkerder is dan op pc.En ja vignetrandje zet ik er op

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:16

@Deetjeeuh: Ik vind ze leuk! Niet te veel poespas, duidelijke kleuren. Ik vind inderdaad zoals Alwiene zegt soms wel wat 'mis' met je scherpte, maar daar kan ik m'n vinger niet op leggen... Ik vind de prijs die je vraagt echt netjes hoor :j 20-25 euro
@Believe : nette foto's, ik kijk alleen een beetje raar aan tegen het standpunt en de schaduwen van de eerste. Daar had je beter met je rug naar je zon gestaan.Al is dat natuurlijk lastiger bij het water! Bij de laatste had ik de lijn nog even weggewerkt voor de mooi. Ik gok zo rond de 20 euro.
@Stefieke1997 : ik ga volledig mee met de rest. De nabewerking is te donker en teveel contrast waardoor je detail verliest. Verder mis ik veel scherpte en lijkt er wel wat ruis in te zitten. Ik zou hier niets voor vragen en lekker dooroefenen :j