Nou 'prima wegwerken' dit is imo toch wel een klassiek voorbeeld van heel lelijk bewerkt snap dat je het snel hebt gedaan, maar natuurlijk wordt zo'n bewerking niet. Je zult altijd het verschil blijven zien. Zeker bij een foto met wapperende manen ed.
Anoniem
Geplaatst: 28-04-12 13:07
Ja natuurlijk is dat heel lelijk, dat zeg ik toch ook. Dit is even wat er om heen gepoetst en klaar. Zoals je kunt lezen zeg ik dat prima te doen is als je echt wil. Maar ik ga geen tijd besteden aan iets waar ik niets mee op schiet.
En manen zijn ook te doen hoor, moet je photoshopskills voor hebben.
Ik heb photoshop skills maar ik maak liever foto's waar ik zo min mogelijk aan hoef te bewerken Ik zou dus ook in zo'n geval gewoon zeggen dat ze kunnen kiezen uit een andere lokatie zoeken of tevreden zijn met een rommelige achtergrond. Want uren in 1 foto steken vind ik not done, tenzij je betaald word voor die uren
Dat vind ik dus ook, daarom heb ik er verder niets aan gedaan. Zonde van mijn tijd. Ik zou zelf ook een andere locatie verzoeken maar he, soms heb je die niet voor handen. En als je dan wat wil kun je het photoshoppen. Iets wat ik nooit zou doen omdat het mij te veel werk is. En daarom heb ik hier ook geen moeite voor gedaan, het is niet eens mijn foto.
Fenrir
Geplaatst: 28-04-12 13:12
Dan nog zul je blijven zien dat het onnatuurlijk is, het wordt nooit zo mooi als de DoF die je met je camera creeert. En ik heb ook 'photoshop skills' maar nee, dit is iets wat ik niet zou doen, dan zou ik of betere foto's schieten, of een andere locatie kiezen en als dat niet mogelijk is dan nemen ze maar genoegen met een mindere achtergrond inderdaad. Ik vind dat neppe gewoon niet mooi.
Ik voel mezelf wel altijd een beetje trots als ik bijvoorbeeld zo'n heel electriciteitsding eruit heb weten te halen en het niet eens opvalt Maar je kunt inderdaad niet alles maar bewerken, want je gaat het echt zien.
Ik zit helaas nog steeds in een mega fotografie dip, ik heb er al bijna 4 maanden geen fatsoenlijke plaat uit kunnen krijgen.
Touwtjes, lataarnpalen enzo haal ik ook weg hoor. Dat stoort soms gewoon heel erg en dan moet het er af. Ik kan ook wel blij worden als dat heel netjes lukt
En nogmaals; ik zou er nooit voor kiezen om een achtergrond om die manier te vervagen. Maar het kan wel!
Fenrir
Geplaatst: 28-04-12 13:25
Iets eruit halen kan best maar een neppe DoF ga je gewoon al heel snel zien. Een klein beetje hoeft niet altijd op te vallen maar zo extreem als hierboven (ook al werk je het netjes af) wordt toch echt al gauw te nep. Je zult het altijd blijven zien dan. Overigens kan je het ook juist expres gebruiken om delen te vervagen, maar dan kies je er bewust voor. Kan een leuk effect hebben.
Ik gebruik de "blur"tool alleen maar als er veel ruis in de foto zit, dan vervaag ik het ruis op de achtergrond zodat het minder opvalt Maar dat is dus niet drastisch bewerken, gewoon alleen ruis onzichtbaar maken
@Goof; ik vind de dekens niet eens echt storen hoor Vind het een leuke plaat.
Gisteren naar het strand geweest, was zulk mooi weer!
Jullie zullen wel merken dat mijn hond meestal het model is
Astor
Geplaatst: 29-04-12 18:33
Vandaag heb ik deze foto gemaakt tijdens een shoot in Hulshorst.
CoonArt
Geplaatst: 29-04-12 18:43
Black on black
Je kan zeggen wat je wil ik vind deze wel wat hebben... geeft goed de beweging weer die je met het paard en zelf maakt... (soms zijn bewogen foto's best wel apart...)
@ Astor: Mooi paard zeg, knapperd! @ Hazira: Onderste foto had ik beter op ooghoogte gezien... surrie! @ Goof: Moooooi!
Goof: Kei leuke foto!! Hazira; Ik had graag iets meer scherp willen zien. Astor; Heel netjes, niks op aan te merken! HD: Eerste wel iets maar dan ook iets. 2e vind ik niks.
Astor mooie foto! Jammer dat er geen zon was HD, beide foto's spreken mij niet aan. Eerste is veel te donker en geen interessante compo en tweede vind ik zowel het moment als de compo niet fijn kijken. Als je de foto anders had genomen met hetzelfde idee was het misschien wel iets geweest Ivonka, mooie foto! Wel wat overbelicht, maar stoort niet heel erg
Astor
Geplaatst: 29-04-12 20:02
Mooie foto Ivonka!
Renee, Het was super jammer dat er geen zon was. Maar ben toch blij dat ik zonder zonnetje deze foto heb kunnen maken