[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:18

Jah de 400D heeft inderdaad bracketing functie.
Wel is het raadzaam om alsnog een afstandsbediening te gebruiken.
Je kan trouwens zonder bracketing ook HDR maken. Gewoon de foto's in raw schieten en dan met verschillende exposures opslaan.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:31

pinkie87 schreef:
ik zit al weken te dubben over de nikon d300 en de nikon d5000 wie kan mijn helpen!???

Vind dit een beetje een vage vergelijking?
D5000 is echt een instap reflex terwijl de D300 een semi professioneel toestel is. Er zit zelfs nog een hele 'lijn' tussen, de D90.

Voor de D300 lijkt het mij in ieder geval handig dat je wel wat snapt van de fotografie termen.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:36

Iney schreef:
Hee wat grappig, zie net dit topic voorbij komen en ben opzoek naar een camera. Had er al een keer één gekocht voor 80 maar dat was echt een prutje.

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zoek een camera die scherpe foto's maakt. En die kan filmen. En die een stand heeft (weet niet hoe het heet) dat ie heel snel 5 foto's achter elkaar maakt. Het is voor paardenfoto's. Vooral rijfoto's.

Minimaal 100,- Ik wil niet weer een prutje. MAX 150,- het moet een camara op accu zijn.

Wie weet er iets leuks voor mij? Het is niet om profesionele foto's mee te maken.

Heeft iemand hier een reactie op?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:36

jah ik weet dat er veel tussen zit dat is het hem juist.
ik heb nu de nikon d40. en wil veel meer en wil er verder mee.
maar ben van de ene kant super bang dat het te moeillijk is.
al zit ik wel in een fotoclub. en maak ik al 3 jaar lang foto`s en wil er verder mee.
weet ook wel veel dingen. maar met mijn camera ben ik uitgekeken. wil meer.
maar mijn uitgave is ook niet heel hoog. waar door ik eigelijk ook wel een beetje twijfel.

heb ook zitten denken aan de d90.
maar die had ik er eigelijk tussen uit gehaald omdat ik hem zo veel op mijn d40 vond lijken qwa dingen. hij kan wel veel meer.
denk dat ik gewoon nog even moet door sparen :) tot de d300

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 23:37

Iney schreef:
Iney schreef:
Hee wat grappig, zie net dit topic voorbij komen en ben opzoek naar een camera. Had er al een keer één gekocht voor 80 maar dat was echt een prutje.

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zoek een camera die scherpe foto's maakt. En die kan filmen. En die een stand heeft (weet niet hoe het heet) dat ie heel snel 5 foto's achter elkaar maakt. Het is voor paardenfoto's. Vooral rijfoto's.

Minimaal 100,- Ik wil niet weer een prutje. MAX 150,- het moet een camara op accu zijn.

Wie weet er iets leuks voor mij? Het is niet om profesionele foto's mee te maken.

Heeft iemand hier een reactie op?

kijk eens bij kieskeurig.nl staat heel veel zou voor zo klein cameratje gaan
en je kunt bijna met elke camera foto`s achter elkaar schieten je moet heb daar alleen op instellen :)
maar succes

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 08:41

Kom ik nog even een vraagje stellen....
Stel dat ik de canon 1000d zou aanschaffen, kans zit er wel dik in, welke lens raden jullie dan aan om er bij te nemen?
En bij welke site kan ik het beste de camera+lens bestellen? Zijn er aan/afraders wat betreft service?

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:16

Handig topic dit!
Ik ga over een paar weken mn 1e spiegelreflex kopen! (jeeej :P )
Alleen wat een keus zeg..
Heb geen idee waar ik moet beginnen!

Ik heb al "ervaring" met een spiegelreflex, pik die van me vader stiekem :P (sony a200)
Wil ook graag een wat nieuwere maar met een normale prijsklasse (een camera van 2000 euro hoeft niet echt zegmaar.. :P )

Wil er duidelijke foto's mee kunnen maken in schemering/bak, en er moet een grote zoom opzitten.
Met de Sony a200 vind ik de zoom erg matig, wat wel jammer is als er geen mogenlijk heid is om dichterbij te gaan staan..

Verder min 10 megapixel (maar die heb je op t moment al erg veel :P ) en verder heb ik niet echt eisen eigenlijk..

Iemand enig idee welke camera voor mij een beetje geschikt is?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:20

De zoom is afhankelijk van de lens die je erop zet, want het zit niet in de camera..

Er zijn heel veel goede beginnerscamera's voor een paar honderd euro.. Zet goed op een rijtje wat je ermee wilt doen en wat je belangrijk vind!! (hou er bv rekening mee hoeveel het kost als je een nieuwe lens ofzo ervoor wilt kopen, dat verschilt per merk heel erg.. Daarbij kan je niet op ieder type camera alle lenzen zetten..)

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:25

Bedankt!
Ja dat er veel goede camera´s zijn was ik al achter ¨pfff
Kan echt niet kiezen :P
Dat over die lenzen had ik idd ookal over nagedacht!
Wil sowieso graag een macrolens erbij en een groothoek lens, en zag bij de camera van een vriend dat voor zijn camera haast geen losse lenzen te krijgen zijn, en als ze er zijn, zijn ze onbetaaldbaar!
Dus wou al gaan kijken voor een sony of nikon, daar zijn volgens mij wel aardig wat (betaaldbare) lenzen voor te koop :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:30

Ik werk zelf met een Nikon waar ik heel goed over te sprken ben.. Ik vind de kleuren van de camera mooi, goed in gebruik, veel mogelijkheden, heel sterk (kane cht tegene en stootje, dat moet ik wel hebben).

Het nadeel is wel dat de lensen vrij duur zijn van Nikon!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:57

Babeth schreef:
Je kan trouwens zonder bracketing ook HDR maken. Gewoon de foto's in raw schieten en dan met verschillende exposures opslaan.

Waarom een afstandbediening gebruiken?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:21

Romyv schreef:
Ik werk zelf met een Nikon waar ik heel goed over te sprken ben.. Ik vind de kleuren van de camera mooi, goed in gebruik, veel mogelijkheden, heel sterk (kane cht tegene en stootje, dat moet ik wel hebben).

Ja dat is waar, heb nu een Canon en die prijzen zijn een stuk leuker :P heb hiervoor ook een Nikon gehad..
Vind bijde camera merken (prof) erg lekker werken en ben bij alle 2zeer tevreden..
;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:56

imd schreef:
Babeth schreef:

Waarom een afstandbediening gebruiken?

Omdat de 3 foto's op exact dezelfde plek moeten worden genomen. Je camera hoeft maar een mm te verschuiven en de foto's passen al niet meer op elkaar. Met een statief kom je erg ver, maar zelfs dan kan je camera nog verschuiven als je de ontspanknop indrukt.

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:46

Ik wil ook een spiegelreflex kopen en nu heb ik een olympus E410 op het oog. Is dat een beetje een beginnerscamera? Of is het echt een camera voor gevorderden?? :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:09

wat voor foto`s wil je maken en wat wil je uit fotograferen halen. daar moet je eerst goed over nadenken.
zoek een echte camerawinkel die alleen daar op gespeciceerd is en leg er neer wat je wil wat je in gedachten heb, en je max. uitgave is.
maar ja je kunt een te makkelijke camera kopen. en dan een jaar later denken van had ik maar iets moeilijker gekozen.
maar ja je moet ook niet gelijk het moeilijkste nemen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 03:52

Ik hoop dat jullie mij nog een goede tip kunnen geven. Naast mijn spiegelreflex en middenformaat wil ik graag een compact hebben.
Eisen waar die aan moet voldoen:
-Lichtgewicht en klein anders kan ik net zo goed mijn spiegelreflex meenemen.
-Zoveel mogelijk groothoek.
-Redelijk wat optische zoom. (bijvoorkeur meer dan 5x)
-Waterproof/shockproof is een pre maar ik betwijfel of dat erin zit.
-Budget tot ongeveer 400 euro.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:11

Water/shockproof weet ik niet, maar de Panasonic Lumix DMC-TZ7 schijnt een erg goede camera te zijn.
Je hebt in ieder geval voldoende zoom en het is een handzaam klein toestel.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:59

Nicoletje92 schreef:
Romyv schreef:

Ja dat is waar, heb nu een Canon en die prijzen zijn een stuk leuker :P heb hiervoor ook een Nikon gehad..
Vind bijde camera merken (prof) erg lekker werken en ben bij alle 2zeer tevreden..
;)

klopt, canon is ook een fijne camera en aanzienlijk leuker in prijs dan Nikon!! Dat is me heel erg opgevallen toen ik mijn lenzen ging vergelijken met anderen.. :=

Wat heel erg persoonlijk is, maar ik wel belangrjik vind: ik vind de kleuren bij Nikon mooier dan bij Canon..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:13

Even een vraagje, is hier iemand die de overstap heeft gemaakt van de Canon EOS 350D (of evt. 300D/400D) naar de Canon EOS 30D, 40D of 50D? Hoe bevalt deze overstap?

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:24

ik heb een vraagje, mijn camera is nu al bijna 5 weken weg voor reparatie en heb hem nog steeds niet terug.. Ook nog helemaal niets over gehoord, ik heb hem via Dixons opgestuurdd, heeft iemand hier ook ervaring mee?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:17

Bedankt Elessar, daar ga ik eens naar kijken.

SSDesign schreef:
Even een vraagje, is hier iemand die de overstap heeft gemaakt van de Canon EOS 350D (of evt. 300D/400D) naar de Canon EOS 30D, 40D of 50D? Hoe bevalt deze overstap?
Ik ben een paar jaar geleden van de 300D overgestapt naar de 30D en met wisselend resultaat. In principe echt een slag betere camera, sneller, minder ruis en noem maar op ik heb alleen redelijk wat pech gehad en hij is nu voor de 3e keer in anderhalf jaar kapot en mag weer terug naar de fabriek. Maandagochtend model vrees ik.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:48

Ik wil net ietsje meer dan een standaard handcameratje. Spiegelreflex is nog wat te hoog gegrepen :+ .

Nu heb ik gekeken naar de Canon Powershot SX 10 IS gekeken, is dat wat denken jullie? Of iemand ervaring met deze camera?
http://www.dixons.nl/De_online_winkel/P ... escription

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:54

Ilona, mn zus heeft die.. het is echt een hele goede camera, kan tegen een stootje en waar je gigantisch veel uit kan halen.. je kan er net zulke goede foto's mee maken als een spiegelreflex, dus echt een aanrader :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:08

Thanx meis voor je advies!! Leek mij wel een leuke camera! Ik mag alleen veeeeeeeeeel gaan oefenen en kijken, want ik heb echt 0,0 verstand van die dingen := . Dus hoe ik alle opties ga gebruiken i don't know. Misschien een keer met jou oefenen hahaha ;)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:14

je bent altijd welcome!!! Al weet ik niet heel goed hoe dat ding werkt, maar daar komen we dan wel uit ;) Ik kan je iig wel wat vertellen over compositie, bewegingen, belichting ed. dus dan kan je daar vast mee uit de voeten :D