Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Marinke_ schreef:Hmm, ik heb hier nog niet echt antwoord op m'n vragen gekregen? En ik ben echt een leek verder op dat gebied, ben al wel aan het rond kijken op site's enzo. Maar gewoon wat hulp is erg prettig. En ik wil gewoon een wat betere dan een normale digi.
Emmaa_ schreef:Ik vind persoonlijk dat er een beetje té vaak de zelfde vragen worden gesteld. Het gaat altijd over mensen die een nieuwe camera willen (vaak een eerste SLR), en die hier maar vragen welke ze moeten nemen. In plaats van de moeite te nemen om misschien 1 pagina door te lezen, vragen ze alles opnieuw.
Instapmodellen;
Dit zijn fijne camera's om mee te werken. Ze kunnen prachtige foto's maken, maar zijn nog wel amateurcamera's. Bij instapmodellen kan je, je voorstellen;
Canon EOS; 350D, 400D, 450D, misschien bij een groter budget 30D of 40D.
Nikon; 40D, 50D, 60D, 70D en 80D zijn instapmodellen van Nikon.
Pentax; K10D, K20D, K30D (weet niet of het nog verder gaat) en dan K100D, K200D, K300D.
Verder heb je van veel camera's verschillende instapmodellen, maar dit zijn de fijnste.
Nouks schreef:Op zich is die stabilizer (zoals 'ie is ingebouwd in de Pentax) leuk, maar niet onmisbaar. Het is ook echt niet zo dat je allemaal lenzen met stabilizer moet kopen zodra deze niet in je body zit. Zeker met paardensportfotografie zul je die stabilizer toch niet of nauwelijks nodig hebben (en zal 'ie soms zelfs eerder in je nadeel werken).
Ook de andere merken (lees: Canon, Nikon, Olympus, Sony) bieden "instapmodellen" aan voor een aantrekkelijke prijs. Groot voordeel van "de groten" boven de meer secundaire merken is het grotere en vaak betaalbaardere aanbod van objectieven en accessoires.
En dan nog de flitser: ik zou bij IEDERE digitale spiegelreflexcamera (dus of de camera er nu één ingebouwd heeft of niet) adviseren een externe flitser erbij aan te schaffen. De ingebouwde flitser van deze camera's is eigenlijk nutteloos als je ook nog MOOI wil flitsen.
sjaantje schreef:Wat lijkt je dan het slimst voor mij? Een Pentax of toch beter Canon?
Emmaa_ schreef:Ik vind persoonlijk dat er een beetje té vaak de zelfde vragen worden gesteld. Het gaat altijd over mensen die een nieuwe camera willen (vaak een eerste SLR), en die hier maar vragen welke ze moeten nemen. In plaats van de moeite te nemen om misschien 1 pagina door te lezen, vragen ze alles opnieuw.
Instapmodellen;
Dit zijn fijne camera's om mee te werken. Ze kunnen prachtige foto's maken, maar zijn nog wel amateurcamera's. Bij instapmodellen kan je, je voorstellen;
Canon EOS; 350D, 400D, 450D, misschien bij een groter budget 30D of 40D.
Nikon; 40D, 50D, 60D, 70D en 80D zijn instapmodellen van Nikon.
Pentax; K10D, K20D, K30D (weet niet of het nog verder gaat) en dan K100D, K200D, K300D.
Verder heb je van veel camera's verschillende instapmodellen, maar dit zijn de fijnste.
patsur schreef:Mariss schreef:Ja dat is waar.
Ik weet nog niet zeker hoeveel geld ik ga besteden, ik wil eerst ook nog even rondneuzen in het veels te grote assortiment. Het is toch een dure aankoop, ik wil gewoon echt een camera kopen die bij me past.
De canon 30D en 40D heb ik inderdaad ook gezien, supercamera's maar weet niet of ik dat met budget red, dan ligt de prijs van een 450D toch wat lager. Wat ik handig aan de laatsten vind, is dat er een zoeker op zit, en als ik het goed heb op de 400D nog niet?
De Nikons vind ik ook nog wel wat, de 60D en de 80D, maar er zijn vrij weinig mensen die je daar wat over kunnen vertellen en door al die informatie op de Nikonsite zie ik door de bomen het bos niet meer. Klopt het dat daar de flitser ook extern is, dus dat je die er nog bij moet kopen?
D80 heeft zowieso geen flitser, maar is ook geen beginnerscamera.
Een zoeker zit overigens op iedere dig. spiegelreflex, daar kijk je namelijkdoorheen. Ik denk dat Liveview is wat jij bedoeld, datje net zoals op je compactcam op je schermpje kunt kijken wat er gebeurd?
Mariss schreef:patsur schreef:
D80 heeft zowieso geen flitser, maar is ook geen beginnerscamera.
Een zoeker zit overigens op iedere dig. spiegelreflex, daar kijk je namelijkdoorheen. Ik denk dat Liveview is wat jij bedoeld, datje net zoals op je compactcam op je schermpje kunt kijken wat er gebeurd?
oliebol, las toch niet goed ik bedoel het lcdschermpje bovenop de camera, waar gegevens inkomen te staan.
winerieke schreef:WEten jullie hier iets over de Fujifilm S8000fd?