[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:55

mijn week40 !
Helaas door toch wat tijd te kort niet echt foto`s gemaakt. Maar vanmiddag moest de camera toch even mee met het wandellen en ik vond deze zo lief !
Afbeelding

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 17:56

Tigriss , lauraa &hilly200 Ontzettend leuke foto`s ! Moet je echt trots op zijn !

horses_m

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:08

Mijn week 40 :)

Ik vond de keuze moeilijk aangezien je zo veel foto's maakt als je naar de dierentuin gaat :')

Maar dit is hem geworden XD

Afbeelding

Feedback:
Marleen : Mooi moment heb je gepakt ! Ik heb het idee dat ik wat scherpte mis en ik had het contrast persoonlijk verhoogt ;)
Sanne: Niks op aan te merken !
Maaaarije: Prachtig ! mooi scherp en idd dat vlekje is wat storend maar voor de rest super !
Anouska: Mooie foto ! Wel jammer dat je wat oogwit ziet.. Ook had ik de uitsnede niet zo gedaan maar dat is persoonlijke voorkeur ;)
Kiki: Mooie foto's alleen mis ik wat kleur in beide vind ze nu een beetje grauw ogen ;)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:48

Mijn week 40, eerste keer een auto! Deze is van mijn autorijschool/leraar, Autorijschool de versnelling!
Afbeelding

Feedback:
Anouska15
Over de hele foto zit een beetje een groene waas. Je ziet het clipje aan het bit en dat is wel een beetje jammer. Ook had hij wel een klein beetje donkerder kunnen zijn in mijn ogen! Het kan ook komen doordat je de foto zo midden in de zon hebt gemaakt, dan worden de schaduwen erg hard en lijkt de foto zelf wat licht.
Verder, erg leuk zo van achteren, dat is erg lastig om te doen maar het is je mooi gelukt!

Maaaarije
Erg mooi! Jammer van het vieze oogje, dit is ook nog weg te werken, maar het is natuurlijk even uitproberen! Ik vind het oog in de schaduw persoonlijk het mooiste, zo half in de zon zijn de schaduwen natuurlijk wel erg 'hard'. Tip: fotografeer bij erge zon in de schaduw!

Sanne_com
Een onwijs stoere foto! Ik vind de rook prachtig, en het feit dat het rechtsonder een beetje onscherp is (heb je dit expres gedaan?) vind ik ook erg gaaf: dit had ook wel in de andere hoeken mogen zijn, het brengt een hele hoop leven met zich mee!
De compositie is misschien wat te centraal voor dit 'heftige' voertuig en beweging. De kleuren zijn wel erg mooi, en het licht is prachtig!

marleen_a_a
Wat een onwijs lieve foto inderdaad! Qua nabewerking had ik denk ik nog iets met de kleuren gespeeld. Op deze manier is het allemaal een beetje groenig. In de schaduw fotograferen zou ook voor jou goed kunnen uitpakken, maar het is dan natuurlijk te vraag of je dit prachtige moment nóg een keer krijgt!

horsesm
Pfoe, wat een beest zeg! De foto is haarscherp en het lijkt alsof je er echt naast bent gaan staan om de foto te maken. Het voelt als een heel 'intiem' moment omdat het van zó dichtbij is gemaakt en omdat het dier slaapt. Erg gaaf!
Zelf had ik je copyright wel in een andere kleur gedaan, bijvoorbeeld een kleur groen van de achtergrond pikken. Dan valt hij nét wat minder op, maar staat het er nog steeds even groot op!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 20:50

Week 40

Afbeelding

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 23:21

Week 40
Mijn vriendinnetje Patricia(Pammes84) met haar knappe merrie Pambala

(foto is helaas te groot dus vandaar via de bokt upload)

Afbeelding

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 00:23

Week 40

Afbeelding

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 08:31

Wat komen er weer een mooi, leuke en schattige foto's voorbij. Ik vind het altijd zo leuk om te zien wat iedereen elke week weer inlevert. <3

Ik ga vandaag naar het dolfinarium, dus hoop daar mijn week 40 te kunnen maken. Iedereen die voor vandaag ook fotografie plannen heeft, veel plezier en succes. Het is er mooi weer voor. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:16

Week 40;

Afbeelding

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:39

Gaaf Marit! Ik vraag me alleen af hoe je aan die olifant gekomen bent :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:44

Die kun je blijkbaar huren! :+ Of nouja, kon. Sinds de nieuwe wet niet meer. Dit had de ontwerpster van de kleren allemaal geregeld, ik werkte in opdracht dus ik kwam gewoon aan en er was een olifant, haha.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:12

Super gave foto Marit! Ik dacht al dat je de olifant erin gephotoshopped had :+

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:23

_Patriciaa; Leuke foto, alleen had ik de kleuren zelf iets warmer gemaakt. Ook is het misschien handig als je de volgende keer een beetje kijkt hoe de schaduw valt, nu valt die namelijk precies op het meisje, en dat is jammer :).
Edit; na herlezen klinkt dit een beetje bot, maar zo bedoel ik het niet! ;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:24

Wow Marit die is wel extreem gaaf!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:43

Argai schreef:
Super gave foto Marit! Ik dacht al dat je de olifant erin gephotoshopped had :+

Haha nee, allemaal echt dit keer :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:55

Feedback;

marleen_a_a: Mooi, teder moment, inderdaad! De foto is qua scherpte en kleur prima, ik had hem denk ik alleen van een wat lager standpunt genomen. :)

horsesm: Mooie scherpe foto, ook mooi van dichtbij. Die zou zomaar in het wild kunnen zijn genomen. Wel had ik rechts denk ik wat meer ruimte overgelaten.

Mariett: Goed gelukt voor de eerste keer auto's! Mooi scherp en mooie kleuren. Ik denk om de foto nog iets spectaculairder te laten lijken, had je een lager standpunt kunnen kiezen en iets meer van de zijkant nog. Zodat de auto echt groot lijkt. Verder vind ik de achtergrond wat afleidend, maar misschien wilde de klant dit graag? :)

Leonie_M: Mooi licht op de foto, alleen jammer dat het paard juist een beetje in de schaduw zit. Ook had ik het paard denk ik van dichterbij willen zien. En de achtergrond met de hekjes is een beetje jammer.

_Patriciaa: Ik vind de foto een beetje flets, ik zou meer met het contrast en saturatie doen. Daarnaast jammer dat het meisje niet in de camera kijkt. En ik zou de volgende keer minder ruimte overlaten aan de bovenkant. :)

SalliBalli: Echt geweldig scherpe foto, dat zie ik altijd terug in jouw foto's en vind dat echt een pluspunt! Ook gewoon mooie kleuren en op het juiste moment genomen. Niks op aan te merken!

Marit: Echt een heel gaaf concept! Je hebt de foto wel echt op het goede moment genomen. Ik vind de olifant en het meisje wel iets te veel verscherpt. Verder heb ik het idee dat je de lichtstralen zelf erbij hebt geplaatst, want ze beginnen en eindigen nogal abrupt. Het past wel echt bij de foto, maar ik zou nog iets beter bewerken/die stralen proberen iets subtieler/natuurlijker te laten lijken :)

Dan mijn week 40:

Voor het eerst zakelijke foto's gemaakt :D Vind het zelf alleen een beetje jammer van die boot, maar het was de bedoeling om een herkenbaar punt op de foto te krijgen. (In dit geval de Vaart in Assen, dus dat kanaal).

Afbeelding

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:03

Ik heb niets van de lichtstralen erbij gemaakt! We hebben met rookbommen gewerkt en daarom kwamen de lichtstralen zo uit. Verscherping heb ik telkens, doet Flickr.. Heb nog geen beter alternatief gevonden, vind dat de andere upload sites juist alles onscherp maken :+

Dit is trouwens het origineel, om even de lichtstralen te zien;
https://farm6.staticflickr.com/5822/217 ... 03f4_c.jpg

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 14:06

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:52

Marit schreef:
Ik heb niets van de lichtstralen erbij gemaakt! We hebben met rookbommen gewerkt en daarom kwamen de lichtstralen zo uit. Verscherping heb ik telkens, doet Flickr.. Heb nog geen beter alternatief gevonden, vind dat de andere upload sites juist alles onscherp maken :+

Dit is trouwens het origineel, om even de lichtstralen te zien;
https://farm6.staticflickr.com/5822/217 ... 03f4_c.jpg

Oh zo! Dan lijkt het denk ik zo doordat er op de ene plek meer rook is dan de ander. In dat geval heb ik niks gezegd :D

Ja klopt, maar op wat voor formaat zet je ze op Flickr? Ik sla mijn foto's standaard op als 900×600 (het maximale bokt formaat) en dan hoeft de foto niet verkleind te worden door Flickr. Bij het verkleinen verscherpt ie namelijk. Als je dus kopieert van origineel formaat dan verscherpt ie volgens mij niet.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:12

Oooh aha! Ik verklein naar 1400px, omdat ze dan op Facebook er perfect uit zien. Dan moet ik 2x gaan opslaan, maar ga ik toch eens proberen dan. Thanks!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:24

Ah ja dat is idd frustrerend, al die verschillende formaten voor verschillende sites. Ik dacht juist dat facebook 1200x900 was? Naja ik doe altijd gewoon 900x600 :) (alleen moet als grafisch vormgever zijnde soms ook berichten voor acties opmaken zegmaar, die moeten altijd 1200 breed zijn)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 16:34

Bedankt voor de feedback ! Ik ben het met jullie eens dat de kleuren wat levendiger mogen, maar vaak word het bij mij dan te.... Ga ik nog mee werken !
Een lager standpunt was inderdaad mooier geweest, dit was helaas net een te kort moment om daar echt over na te denken, met de andere foto`s heb ik meer gepuzzeld

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:41

Gave foto Marit!

Mijn week 40:
Afbeelding
Vandaag prachtige wolven voor de lens gehad <3

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:11

Wow, heel erg gaaf MarijeR!!

Suuszels