Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nouks schreef:Het moet niet perse een nieuwe zijn, als een objectief in goede staat is, is tweedehands net zo goed. Daar hoor je me ook niet over. Maar je moet wel enigszins weten wat je aan het doen bent om zonder risico tweedehands te kopen. Je moet wel weten hoe je er achter komt of een objectief inderdaad in goede staat is, daarvoor is namelijk meer nodig dan even checken of 'ie krasvrij is.
Het ging me meer om het verschil Tamron en Canon. Het is logisch dat Tamron objectieven levert voor mindere kwaliteit. Echter hebben we het hier (bij de Canon-varianten) al niet over wereldprijzen, dus vandaar dat ik me afvraag (omdat je bovendien de goedkopere/kwalitatief mindere Tamron tweedehands zou willen kopen) hoe veel budget je bereid bent ervoor te reserveren. Want zo duur is zelfs de nieuwe Canon al niet... Waarom dan niet voor een nieuwe of eventueel tweedehands Canon gaan?
Het probleem met goedkopere en kwalitatief mindere merken is vaak dat je op een gegeven moment toch meer kwaliteit wil gaan zien en je ze dan maar weer verkoopt om vervolgens alsnog de Canon-variant aan te schaffen (of wellicht nog iets beters)... m.i. kun je dan beter even doorsparen en direct wat leuks kopen.
Si_monee schreef:Ik twijfel heel erg, kan iemand me helpen?
Iemand op bokt bied een Canon D30 + lens van 70/300 aan, dat vind ik opzich een erg mooie camera, en ben er wel geintresseerd in. Maar heb ook een Canon 400D in de aanbieding gezien + sigma 75/300 De Canon 400D is dan wel duurder en net iets buiten de prijscategorie maar heb het er wel voor over. Mijn vorige camera was de Fuij s5700. Welke overstap zou misschien slimmer zijn?
Amanda schreef:Si_monee schreef:Ik twijfel heel erg, kan iemand me helpen?
Iemand op bokt bied een Canon D30 + lens van 70/300 aan, dat vind ik opzich een erg mooie camera, en ben er wel geintresseerd in. Maar heb ook een Canon 400D in de aanbieding gezien + sigma 75/300 De Canon 400D is dan wel duurder en net iets buiten de prijscategorie maar heb het er wel voor over. Mijn vorige camera was de Fuij s5700. Welke overstap zou misschien slimmer zijn?
Als je kan kiezen zou ik altijd voor nieuw gaan.
De 30D is overigens ook in de aanbieding bij http://www.kameraexpress.nl voor een leuke prijs
De 30D is wat uitgebreider, maar de 400D is ook een hele fijne en goede camera! Dus op zich maakt dat niet zoveel uit.
Mariss schreef:Pfoe, het is toch moeilijker dan ik dacht, ben nog steeds aan het twijfelen!
Wat ik wel een erg groot nadeel aan de Pentax K10D vind is dat ie geen flitser heeft, die moet je er los nog eens bij kopen. Dus ik denk nu wel dat die afvalt, want dan komen er nog meer kosten bovenop.
Over de Nikons krijg ik van de meeste mensen te horen dat je beter een canon kan nemen, is dit waar?
Wnat bij de canons twijfel ik nog tussen de 400D en de 450D, de 400D ligt dan meer in mijn prijsklasse maar de 450D is natuurlijk de nieuwste, misschien net zo handig om dan maar die te kopen.
Pffff, wat een twijfel.
Si_monee schreef:Waarvoor dient een draadontspanner eigenlijk?
Nouks schreef:Si_monee schreef:Waarvoor dient een draadontspanner eigenlijk?
Kun je foto's maken met een knopje in je hand ipv de ontspanknop op je camera. Handig als je camera ivm lange sluitertijd absoluut stil moet blijven en je statief niet al te stabiel is. Of voor wanneer je onderwerp toch op een vaste plaats staat en je camera op statief... Kun je langs de camera kijken met knop in je hand.
Mariss schreef:Ja dat is waar.
Ik weet nog niet zeker hoeveel geld ik ga besteden, ik wil eerst ook nog even rondneuzen in het veels te grote assortiment. Het is toch een dure aankoop, ik wil gewoon echt een camera kopen die bij me past.
De canon 30D en 40D heb ik inderdaad ook gezien, supercamera's maar weet niet of ik dat met budget red, dan ligt de prijs van een 450D toch wat lager. Wat ik handig aan de laatsten vind, is dat er een zoeker op zit, en als ik het goed heb op de 400D nog niet?
De Nikons vind ik ook nog wel wat, de 60D en de 80D, maar er zijn vrij weinig mensen die je daar wat over kunnen vertellen en door al die informatie op de Nikonsite zie ik door de bomen het bos niet meer. Klopt het dat daar de flitser ook extern is, dus dat je die er nog bij moet kopen?
sjaantje schreef:Pff ik verzuip in alle info die er is over spiegelreflexcamera's. Het lijkt me inmiddels toch wel erg leuk om er ook een keertje zelf een aan te schaffen. We hebben thuis een Konica Minolta Dimage Z6. Niet zo heel bijzonder dus en daar heb ik wel het maximale uitgehaald.
Ik zal vooral véél paarden gaan fotograferen, maar ook wel eens andere dingetjes.
Hebben jullie een idee wat voor camera voor mij geschikt zou zijn? Ik ben me bewust van de (enorme) prijzen en wat mijn budget wordt, ben ik nog niet uit.
Ik hoorde van iemand anders dat het slim was om een body te kopen met anti-shake erin, zodat niet ál je lenzen dat hoeven te hebben.
yvonnepuntnl schreef:sjaantje schreef:Pff ik verzuip in alle info die er is over spiegelreflexcamera's. Het lijkt me inmiddels toch wel erg leuk om er ook een keertje zelf een aan te schaffen. We hebben thuis een Konica Minolta Dimage Z6. Niet zo heel bijzonder dus en daar heb ik wel het maximale uitgehaald.
Ik zal vooral véél paarden gaan fotograferen, maar ook wel eens andere dingetjes.
Hebben jullie een idee wat voor camera voor mij geschikt zou zijn? Ik ben me bewust van de (enorme) prijzen en wat mijn budget wordt, ben ik nog niet uit.
Ik hoorde van iemand anders dat het slim was om een body te kopen met anti-shake erin, zodat niet ál je lenzen dat hoeven te hebben.
Kijk eens hier naar:
http://www.dslr.nl/?cat=reviews&id=1054
Pentax K20D en zijn kleinere broertje de K200D. Beiden hebben live view en beeldstabilisatie.
Verder is de kitlens van Pentax (18-55mm) een hele goede lens, die je voorlopig niet voor een ander hoeft in te ruilen.
Voor Ca. 200 Euro kun je er een Sigma 70-300mm Apo bijkopen, die is goed genoeg voor het maken van paardenfoto's buiten. Wil je perse ook binnen foto's kunnen maken dan moet je een Pentax DA* 50-135 mm F/2.8 kopen. Ik heb m ook en deze lens komt bijna niet meer van mijn camera af. Ook niet bij paardenfotografie buiten. Deze lens kost ca. 700 Euro
patsur schreef:Mariss schreef:Ja dat is waar.
Ik weet nog niet zeker hoeveel geld ik ga besteden, ik wil eerst ook nog even rondneuzen in het veels te grote assortiment. Het is toch een dure aankoop, ik wil gewoon echt een camera kopen die bij me past.
De canon 30D en 40D heb ik inderdaad ook gezien, supercamera's maar weet niet of ik dat met budget red, dan ligt de prijs van een 450D toch wat lager. Wat ik handig aan de laatsten vind, is dat er een zoeker op zit, en als ik het goed heb op de 400D nog niet?
De Nikons vind ik ook nog wel wat, de 60D en de 80D, maar er zijn vrij weinig mensen die je daar wat over kunnen vertellen en door al die informatie op de Nikonsite zie ik door de bomen het bos niet meer. Klopt het dat daar de flitser ook extern is, dus dat je die er nog bij moet kopen?
D80 heeft zowieso geen flitser, maar is ook geen beginnerscamera.
Een zoeker zit overigens op iedere dig. spiegelreflex, daar kijk je namelijkdoorheen. Ik denk dat Liveview is wat jij bedoeld, datje net zoals op je compactcam op je schermpje kunt kijken wat er gebeurd?
Mariss schreef:Bedankt voor je info, maar die externe flitsers zijn toch behoorlijk prijzig als dat er nog eens bij moet, dus ik ga eerst gewoon wat spelen met mijn camera en dan als ik het nodig heb die nog aanschaffen.
Is er nog een merk of een speciaal type wat je aanraad?
Sorry dat ik zoveel vragen stel maar omdat het toch een dure aankoop is wil ik het toetsel kopen wat het beste bij me past