En ga ze inderdaad ook laten checken denk ik.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Art_Ificious schreef:Een handelaar zal je altijd minder betalen dan een particulier, want die moet er immers zelf ook nog winst op maken. Het aantal clicks is bij een systeemcamera veel minder relevant dan bij een spiegelreflex, dus dat heeft veel minder invloed op de prijs — ik weet niet eens hoeveel de mijne er heeft.Hoi,
Door tijdgebrek en het inmiddels al bijna een jaar niet meer gebruiken van mijn camera staat deze te koop.
Ik merk echter dat handelaren nogal erg laag bieden. Om met winst te verkopen vermoed ik?
Wat is een correcte prijs voor mijn camera?
Sony alpha a7iii
4500 clicks
Gekocht november 2021
Geen garantie meer op (was demomodel in winkel, ik had dus zelf maar 1 jaar garantie).
Standaard toebehoren (1 batterij, schouderriem, USB kabel voor opladen)
Ik ben bereid om 1 SD kaart erbij te geven van 128 GB
Ik heb die nu op bieden staan vanaf 1.000 euro, vraagprijs 1.200
Ik zag er 2de hands voor 1300 staan met een pak meer clicks (45.000).
Is mijn prijs dan echt zo gek? Die handelaren bieden 800
Nienke15 schreef:Hoi, na bijna het hele topic doorgespit te hebben kom ik er toch nog steeds niet uit, dus hopelijk kan iemand mij helpen
Tot nu toe maak ik foto’s met mijn telefoon, maar graag zou ik willen beginnen met fotografie als hobby. Ik zou graag kleine dieren (honden en katten) en landschappen willen fotograferen.
Mijn budget ligt tussen de 1500 en 2500 euro voor een camera + lens/lenzen.
Wat is een goede camera (spiegelreflex of systeemcamera?) om mee te beginnen? En wat voor lens/lenzen raden jullie aan?
Bagheera_206 schreef:Dat is een mooie budget. Daar kun je veel kanten mee op.
Volgens mij heb je voor 1200 euro de Canon R10 met kitlens en EF-R adapter. Dan hou je nog budget over voor bijvoorbeeld een 2e hands 70-200mm f/2.8.
Een stapje hoger heb je de Canon R7 met alleen de EF-R adapter voor 1700.
Art_Ificious schreef:Hoi,
Door tijdgebrek en het inmiddels al bijna een jaar niet meer gebruiken van mijn camera staat deze te koop.
Ik merk echter dat handelaren nogal erg laag bieden. Om met winst te verkopen vermoed ik?
Wat is een correcte prijs voor mijn camera?
Sony alpha a7iii
4500 clicks
Gekocht november 2021
Geen garantie meer op (was demomodel in winkel, ik had dus zelf maar 1 jaar garantie).
Standaard toebehoren (1 batterij, schouderriem, USB kabel voor opladen)
Ik ben bereid om 1 SD kaart erbij te geven van 128 GB
Ik heb die nu op bieden staan vanaf 1.000 euro, vraagprijs 1.200
Ik zag er 2de hands voor 1300 staan met een pak meer clicks (45.000).
Is mijn prijs dan echt zo gek? Die handelaren bieden 800
robinxfellow schreef:Ik heb momenteel de canon eos 77D en ik wil graag naar een full-frame canon body. Maar ik twijfel tussen een systeem camera of weer een spiegelreflex. Ik wil er maximaal 1200 euro aan uitgeven, maar wil ook m'n oude body inruilen. En ik wil m'n oude lenzen kunnen gebruiken op m'n nieuwe body. Momenteel twijfel ik tussen de canon 6D Mark II (spiegelreflex) & canon EOS RP (systeemcamera)
Bagheera_206 schreef:robinxfellow schreef:Ik heb momenteel de canon eos 77D en ik wil graag naar een full-frame canon body. Maar ik twijfel tussen een systeem camera of weer een spiegelreflex. Ik wil er maximaal 1200 euro aan uitgeven, maar wil ook m'n oude body inruilen. En ik wil m'n oude lenzen kunnen gebruiken op m'n nieuwe body. Momenteel twijfel ik tussen de canon 6D Mark II (spiegelreflex) & canon EOS RP (systeemcamera)
Denk je veel te gaan filmen voor Insta reels, YouTube en TikTokkies? Dan is mirrorless heel fijn.
Zou de R of R8 ook nog in jouw budget passen of is de RP echt het budget?
robinxfellow schreef:Bagheera_206 schreef:Denk je veel te gaan filmen voor Insta reels, YouTube en TikTokkies? Dan is mirrorless heel fijn.
Zou de R of R8 ook nog in jouw budget passen of is de RP echt het budget?
Puur gebaseerd op de prijs zouden die niet meer in m'n budget passen, zeker de R6 niet.
De R zou misschien kunenn als ik nog goed wat geld zou krijgen voor m'n huidige body.
Neroo schreef:Hoi!
Wellicht hebben jullie een fijn advies voor mij, ik ben al jaren uit de modellen van de spiegelreflex camera's, geen idee hoe het nu allemaal zit dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Mijn huidige camera zal nu ongeveer 15 jaar oud zijn, een Canon 400D ( meen ik ). Samen met de 18-55 standaard lens, de 50M F1.8 en de F4 70-200. Ik heb er jaren niks mee gedaan, maar ik merk dat ik hem weer wat vaker erbij pak. Ik merk wel dat hij voortaan moeite heeft met scherpe foto's maken dus vandaar dat een vervanger wel nodig is.
Wat zou een leuke, ook enigzins betaalbare ( max 500 ) opvolger zijn? Ik hoef er geen professionele fotoshoots mee te doen. Leuke plaatjes schieten op vakantie, pony en zo af en toe wat foto's voor vrienden. Het mag ook een tweedehands model zijn, mochten die voor een leuke prijs te koop zijn. Maar geen idee hoe het nu zit met mark of EOS. Ik hoor het graag!
absque_dubio schreef:Neroo ik merk dus precies hetzelfde bij mijn 450D. Ik hoopte dat een andere lens zou helpen. Maar ondanks sluitertijd tot 4000 lijkt het wel alsof de camera achter loopt en het scherpstellen niet aan kan? Met zo’n sluitertijd mag je toch wel verwachten dat de foto’s scherp worden…
Twijfel dus ook om zsm toch een occasion te kopen. Zo’n zin om wat foto’s van de honden te maken maar op deze manier krijg ik amper wat scherp..
Neroo schreef:Dankjewel voor de tip Ikke!
Dit is zeker een goede optie
Is het niet erg dat de 18-55 lens ook al 15 jaar oud is?
70-200 lens is wel hetgene wat uit mijn camera komt rollen nog enigzins fatsoenlijk houdt