Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janinevv schreef:Gebruikersgemak.Maar tussen de r6 II en de r8?
Want zit de r8 er als het ware tussen?
En wat vinden jullie het belangrijkste van een goede body?
absque_dubio schreef:Ik heb al jaren mijn canon 450D, en nu maar eens onder het stof vandaan gehaald. Nu ben ik toch maar eens aan het kijken naar een nieuwer model. Ik twijfel tussen de
Canon EOS 7D Mark II of canon 80D, iemand tips?
absque_dubio schreef:Ik zoek inderdaad ook niet het nieuwste van het nieuwste. In principe functioneert mijn 450D nog prima. Maar ik hoop het bijv in scherpte en snelheid wel te kunnen winnen met een iets nieuwer type. Naast dat ik ook naar wat leuke nieuwe lenzen aan het kijken ben.![]()
Ik vind het zelf alleen lastig, nu ik er jaren uit ben, om erachter te komen wat de verschillen van de series zijn. Er is zoveel bijgekomen.
absque_dubio schreef:Dankjewel voor de informatie! Geeft goede input tot Googlen. Is de kwaliteit van een systeemcamera dan echt beter?
Ik denk dat ik dan voor nu neig naar m’n 450D aanhouden of eventueel tweedehands een wat nieuwere spiegelreflex aanschaffen. En dan eerst maar 1-2 jaar besteed aan het opnieuw ‘inkomen’ voordat ik flink investeer in een goede systeemcamera -mits ik merk dat de DSLR toevoegingen mist-.
absque_dubio schreef:Wat een serieuze set glas is, is ook voor iedereen discutabel. Daarnaast is het budget wat ik wil aanhouden eigenlijk ook niet hoger dan rond de 1000,- (voor dit moment) dus ik moet wel serieus nadenken over of een nieuwe body of een nieuwe lens. Beide kan wel, maar niet tegelijk.
Voor nu vanavond een gouwe ouwe sigma 50-150 f2.8 in de buurt kunnen ophalen voor een relatief klein prijsje, geeft mij iets meer adem ruimte om weer aan de slag te gaan maar ondertussen na te kunnen denken welke aankoop hierna volgt.![]()
Voor mij voelt een canon 70-200 f2.8 een goede vervolgkeus, en daarna een fijne systeemcamera. Maar wie weet draai ik het om. Keuzes keuzes…