Sanne_com: Prachtig straatbeeld, de kleuren zijn ook mooi. Eigenlijk heb ik er weinig aan toe te voegen.
Horsesm: jammer van de kwaliteit verlies, het is inderdaad nu heel korrelig. Verder vind ik het een mooie foto!
wendy1987: Leuke foto! Ik denk dat je er wel meer uit kunt halen als je de foto bewerkt, zo is de muur nu grijs en als de muur echt wit is, geeft het vast al een heel ander beeld! Let trouwens ook op het ene stukje van het oortje van de kat, die valt bijna weg door de achtergrond.
IsaCalixa: mooi foto, ik heb er niks aan toe te voegen.
Paard_Aap: leuk maar er kan veel meer uit je foto gehaald worden. Er is geen contact met het paard en de kijker. Dat is heel moeilijk natuurlijk omdat bij een dier te krijgen maar daar door zie je wel meer in de ogen van het paard. Ik denk dat als je een iets lager standpunt had genomen het ook spannender weg. Nu is het teveel van bovenaf?
Joysieee: prachtige sprookjes achtige foto zo met je nabewerking. Toch vind ik je foto wel echt te oranje..
LOVESUSHI: niks aan toe te voegen, prachtige plaat.
Sicayes: Prachtig!!!
Birgitje: Goede toffe plaat, lekker spannend zo met die uitsnede. Ik denk dat als je voor een groter contrast met het zwart-wit had gekozen, het net wat spannender werd, maar misschien is dat wel smaak. Verder mocht er vind ik wel meer ruimte onder in je foto zijn, niet veel maar nog wel een beetje.
Dandy200: gaaf.
Ingvild: Toffe plaat, alleen had ik wel meer van de onderkant willen zien.
HeavensLove: alweer een toffe plaat van je! Stoer zo! Ik denk dat hij ook heel tof was als je hem echt helemaal recht van voren had genomen?
De kritiek is niet misvattend bedoelt, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen
showteam
Geplaatst: 26-09-15 14:59
Ik ben even niet in de gelegenheid om feedback te geven dus voor nu plaats ik alleen m'n foto en hoop van de week weer even uitgebreid te kunnen gaat zitten voor een feedback rondje
Week 39 Vanmiddag gemaakt bij de Zwarte Haan. Ik vind het altijd een mooi gezicht met wolkenvelden als een deel van het landschap in de volle zon staat en een deel in de schaduw. Ik heb geprobeerd er een schilderijachtig effect aan te geven dmv een klein diafragma en bij het nabewerken het contrast te verhogen en de zwarting te laten toenemen. Wat vinden jullie ervan?
Killyenn
Geplaatst: 27-09-15 21:03
Week 39 Deze week helaas eentje van 2 weken terug, deze week nabewerkt. Te druk gehad voor fotograferen, maar komende week heb ik een betaalde opdracht voor een event dus moet (mag) ik de camera weer afstoffen
Feedback magda 90 - Inderdaad een mooi beeld met de schaduw van de wolken. Denk dat dat beeld nog beter naar voren was gekomen als er achter de schaduw ook weer en stukje licht te zien was geweest- maar dat heb je natuurlijk niet zelf in de hand. Vind hem vrij donker nabewerkt, had de gehele foto op de schaduwen na wellicht nog wat opgelicht. Het schilderachtige zie je er zeker in terug, misschien zou je dat nog kunnen uitbreiden met wat vignettering? rosslover - Mooi sfeerplaatje, goed gezien met het licht zo! Jammer dat de beugel er net niet helemaal op staat, daardoor voelt het geheel wat krap. Hij staat naar mijn idee wat schuin, maar dat valt verder lastig echt e zien- het is meer een gevoel. taarss - Ik vind hem net wat té geel, was het bewolkt die dag? De hond vind ik er erg leuk opstaan, en er zit een fijne sfeer in de foto. monbyou - Wat een prachtig paard! Ik mis net wat contrast en scherpte in de foto. Ook is hij rechts iets krap, had net wat meer ruimte willen zien naast het hoofdje. Mooie expressieve, kalme blik van het paard. marleen_a_ - Leuk dat je zo met je broertje kan oefenen! Ik denk dat ik de foto liever de andere kant op schuin had gezien. Dan had er meer beweging in de foto gezeten: nu haal je die er eigenlijk vooral uit. Je scherpgepunt lijkt ook net niet op de rijder te liggen, maar er achter. showteam - Prachtig, as usual Vind de hond misschien net iets te veel wegvallen in het geheel, hij lijkt erg zacht, kan meer scherpte in. Maar verder echt een heel erg toffe foto ismy - Erg leuk, van een echte bruiloft? Jammer van de ruis, maar neem aan dat dat locatie-gebonden was. En op zich geeft het de foto ook wel charme. Had misschien net iets van de rok afgesneden zodat er niet zo veel ruimte aan de linkerkant van de vrouw zit. Maar zeker een foto waar je als bruid blij mee zou zijn Heavenslove - Toffe foto! denk dat hij strak van voren nog sterker was geweest, zeker gezien de lijnen in de voorgrond. Ook lijkt hij wat wazig op het hoofd.
Shiloh
Geplaatst: 27-09-15 21:41
Week 39 - Vergane glorie in het land van ooit...
Feedback, Ik houd het even bij pagina 144.
Killyenn: Mooi bewerkt, ik vind net als bij de vorige foto nog steeds de make up gewoon echt niet mooi en dat maakt het ook moeilijk de foto mooi te vinden. Ik vind de gesloten ogen hier dan ook niet zo geslaagd. Sorry.
magda_90: Ik vind het een mooie foto, maar het schilderij achtige vind ik er niet echt uit komen. Komt vooral denk ik door de beetje "platte" kleuren. Hoewel de wolken stapelen, zijn de kleuren niet zo interessant. Ook is het landschap een beetje kaal, wat maakt dat ik de foto niet zo heel interessant vind.
rosslover: Hele gave foto. Misschien zou ik de flare van de zon weggewerkt hebben, maar het heeft ook wel weer wat in de compositie. Het geeft ergens juist wel een gaaf effect.
taars: Naar mijn smaak heb je de temperatuur iets te veel opgerekt, waardoor het onderwerp voor mijn gevoel niet echt meer uit zijn achtergrond springt. Hij staat er verder wel ongelofelijk leuk op!
monbyou: Leuke foto, lijkt me lastig zo'n licht paard tegen zo'n lichte achtergrond. Jammer dat de oren niet helemaal scherp lijken te zijn.
marleen_a_a: Leuke foto, leuk gedaan zo scheef, al vind ik het misschien iets té.
showteam: Leuke frisse kleuren en leuke compositie. Hondje valt alleen een beetje in het niet vergeleken met de boomstam waar hij op zit, maar ik neem aan dat het gewoon een klein hondje is. Heb je de achtergrond zelf meer vervaagd, of heeft de camera/lens dat gedaan? Het lijkt een beetje blokkerig, ipv mooi romig wazig als je begrijpt wat ik bedoel.
ismy: Wat een leuke spontane foto, de anticipatie straalt er vanaf. Leuk zo met die kleur contrasten op die achtergrond.
HeavensLove: Mooie man, mooie auto, mooie foto ... Leuk gedaan. Een klein beetje jammer van het gebouw rechts. Het kan een leuk effect geven denk ik, maar in de huidige compositie stoort hij meer.
Ingvild: Leuke compositie, leuke foto en leuk paard. Ik vind zelf dat de kleuren er niet echt uitspringen en ik had rechts denk ik ook graag iets meer hals gezien van het paard.
Dandy200: Wat een leukerds! Een klein beetje jammer van de harde schaduwen op de linkerkant van de lichamen. Zijn die niet nog wat op te lichten in bijv. lightroom? Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik geloof dat je met flitser dat soort harde schaduwen er ook uit kan fotograferen zonder dat het eruit dat je flitser hebt gebruikt zeg maar.
birtgitje: wat een schattig ponytje! Ik vind de uitsnede inderdaad ietsje te krap. Maar de grijstinten hier vind ik wel geslaagd!
Sicayes: Ontzettend gave bewerking. Leuk katje en ontzettend frisse kleuren. Niks op aan te merken, echt gaaf!
LOVESUSHI: Hele leuke foto! Kan zo in een tijdschrift! Persoonlijk vind ik hem iets te belicht, maar dat vind ik al snel, dus kan ook zeker aan mij liggen.
Joysieee: ik weet niet of je dat zo bewerkt hebt, maar de kleuren komen heel nep over. Ook heeft de foto erg veel ruis wat ik wel jammer vind.
Paard_aap: sorry, ik vind de foto niet zo heel bijzonder. Hij komt niet helemaal 100% scherp over. Bij een mooi strak in het haar, glanzend paardenhoofd zou deze compositie wel kunnen werken, maar zo niet echt. Ook jammer dat het half schaduw half zon is.
IsaCalixa: Leuk! Lekkere frisse kleuren. Jammer dat de haren van het paard net voor de ogen vallen. Eigenlijk niks op aan te merken.
wendy1987: Leuke foto en zeker mooi gelukt zo rechtstreeks van de camera. Ik denk wel dat je de kleuren er mooier (sprankelender) uit had gekregen met een bewerkinkje, zodat die iets meer uit zijn achtergrond springt.
horsesm: Lekkere scherpe foto, leuk he, die honden zo in het zwembad. Heb er niets op aan te merken. Beeske staat er mooi scherp op, kleuren mooi te pakken, ook die van het blauwe zwemwater. Leuk.
Sanne_com: Leuk straatbeeld. Ik had de compositie iets hoger denk ik net iets leuker gevonden. Het asfalt vooraan is niet zo interessant en bovenaan mis je net de daken van de gebouwen. Zo had je ook net die schaduw links vooraan eraf kunnen hebben. Wel leuk de straatbeeld kleuren te pakken!