_Laura schreef:Hi! Ik heb een paar vragen. Ben op zoek naar een nieuwe set.
Ik heb nu een canon 1100d met (een kitlens die ik nooit gebruik en) de 55-250mm. Nu vind ik dat hij te traag en op te weinig punten scherp stelt en te traag klikt, dus ik wil graag wat nieuws. De set is daarnaast aardig oud.. laatste jaren weinig tot niet gebruikt door frustratie over de traagheid..
Het is puur voor hobbymatig gebruik.
Ik heb geen sterke voorkeur voor merk, ik zat te denken aan +- 3000 euro en het doel is met name portretfotografie voor kids binnen (denk daar voor 50mm 1.8) en portretten buiten (hond en kids) en evt hondensport fotografie. Een 70-200mm 2.8 is natuurlijk het mooiste, maar ik heb geen 3000 euro voor een lens over.
Is er een vergelijkbare lens als de destijds populaire voor sport fotografie ef 55-250mm voor systeemcamera’s?
Of kan ik dan qua prijs/kwaliteit beter gaan voor een RF 70-200 f4.0 met IS.
Of voor een adapter met m’n eigen 55-250mm? Of 2e hands 70-200 f4 met adapter..
En ga ik dan voor een canon systeemcamera (R of R7 oid) of overstappen naar een ander merk als dat qua prijs/kwaliteit beter is? Aangezien ik waarschijnlijk een geheel nieuwe set moet. En ga ik dan voor full frame of niet..
Veel keuzes/overwegingen, hoop dat iemand een advies voor me heeft
Ik ben al weer iets verder; even rondgekeken bij de camerawinkel.
Ik overweeg een Sony a7 mk3 met een FE 70-200 f4 en 50 1.8mm. Bij elkaar ben ik dan 2678 euro kwijt, dus dat valt prima binnen mijn budget. Tenzij iemand nog een betere suggestie heeft uiteraard