[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10958
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:17

Ik kan dus uit ervaring zeggen dat de wachtlijst voor de R7 4 maanden was bij Cameranu :+ <3

Sirius_

Berichten: 10958
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:08

Eerste test beelden. Upgrade is meer dan geslaagd <3 ik wilde onder andere mijn hondje kunnen fotograferen. Subject tracking lijkt echt super te zijn. Dat blijkt ook wanneer de ekster tussen de takken verdwijnt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KootMiraDrum

Berichten: 8339
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:41

Bagheera_206 schreef:
Die RF 100-500mm is overigens wel een hele fijne lens. <3

Had geen zin in de uitgave, heb de RF 800mm F11 gehaald.

Bagheera_206

Berichten: 25931
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:32

KootMiraDrum schreef:
Bagheera_206 schreef:
Die RF 100-500mm is overigens wel een hele fijne lens. <3

Had geen zin in de uitgave, heb de RF 800mm F11 gehaald.


Dat snap ik. Duur lensje. De RF 600mm en 800mm zijn een stuk beter betaalbaar. Tof! Ben je er al mee op pad geweest?

KootMiraDrum

Berichten: 8339
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 01:49

Afbeelding
Dit is in de tuin van de buren ;-) Verder een rondje Haagse Bos mee gedaan, maar die moet ik nog bekijken/bewerken, wat Smieten en Krakeenden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:12

Ik kom even binnenvallen met een adviesvraag. :D Ik ben opgegroeid op Pentax en fotografeer daar nog steeds mee. Echter ben ik recentelijk gevraagd om te gaan werken voor een veilinghuis als fotografe en met pijn in het hart moet ik toegeven dat Pentax daarvoor gewoon niet heeft wat ik nodig heb. Nu is dus de grote vraag: what's next? Mijn K-3 houd ik voorlopig nog aan als extra body, en ik wil er een full-frame bij.

Ik zit nog een beetje in dubio tussen DSLR en mirrorless, hoewel ik wel nog steeds naar een DSLR neig, waarvoor dit de hoofdredenen zijn:
-Het zijn dagen van zo'n 12+ uur waarin er potentieel veel foto's gemaakt worden. De langere accuduur van een DSLR is dus wel een heel grote plus.
-De prijzen van mirrorless in het hogere segment t.o.v. die van DSLRs.

Daarbij moet ik ook wel zeggen dat ik nog nooit een mirrorless heb vastgehouden en dus ook niet weet of ik het überhaupt fijn vind om mee te werken. Ik wil van de week ook even naar een winkel gaan en wat modellen vasthouden en uitproberen, maar wil ook graag even wat advies vragen aan jullie. :)

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:20

Mkango schreef:
Ik kom even binnenvallen met een adviesvraag. :D Ik ben opgegroeid op Pentax en fotografeer daar nog steeds mee. Echter ben ik recentelijk gevraagd om te gaan werken voor een veilinghuis als fotografe en met pijn in het hart moet ik toegeven dat Pentax daarvoor gewoon niet heeft wat ik nodig heb. Nu is dus de grote vraag: what's next? Mijn K-3 houd ik voorlopig nog aan als extra body, en ik wil er een full-frame bij.

Ik zit nog een beetje in dubio tussen DSLR en mirrorless, hoewel ik wel nog steeds naar een DSLR neig, waarvoor dit de hoofdredenen zijn:
-Het zijn dagen van zo'n 12+ uur waarin er potentieel veel foto's gemaakt worden. De langere accuduur van een DSLR is dus wel een heel grote plus.
-De prijzen van mirrorless in het hogere segment t.o.v. die van DSLRs.

Daarbij moet ik ook wel zeggen dat ik nog nooit een mirrorless heb vastgehouden en dus ook niet weet of ik het überhaupt fijn vind om mee te werken. Ik wil van de week ook even naar een winkel gaan en wat modellen vasthouden, maar wil ook graag even wat advies vragen aan jullie. :)

Systeem is wel wat in de toekomst over blijft, al zal DSLR niet meteen ophouden te bestaan.

Dat accu's het niet volhouden is relatief: dan heb je gewoon te weinig accu's bij je }> maar wat ook een punt is: wat weegt dat spul!? Als dat de hele dag om je nek hangt, weet ik nog niet hoe blij je erbij blijft.

Kortom; loop eens een winkel binnen en pak er eentje vast :j want hoe het in de hand ligt, maakt hoe blij je ervan wordt.
Ik heb 7D en daar ben ik blij mee maar heel eerlijk ligt de 5DIV nog net iets fijner in de hand.
Maar jij hebt niet de kolenschoppen die ik heb (dat weet je :D ) dus voor jou kan dat helemaal anders zijn en wordt jij wellicht juist blijer van een kleinere body.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:37

Bij mij hangt er überhaupt niks om m'n nek, ik zwaai altijd alles rond met een strap die ergens los hangt of omheen gewikkeld is. _O-

Bovendien is het werk ook een beetje op en af: het is een vrij beperkte ruimte (namelijk alleen de sales ring) en je loopt ook niet de hele tijd rond, dus je staat ook niet de hele dag met je camera in de handen, maar het is op zich wel fijn dat mocht er wel een echt drukke dag zijn (zoals tijdens Book 1 een paar weken terug, dat was echt chaos), ik niet onverhoopt in de knoei kom omdat ik geen 15 accu's in m'n tas heb zitten of dat ik gewoon geen tijd hem om naar boven te rennen om accu's te wisselen, want die dagen zullen er ook zijn.

Je eerste opmerking is echter wel waarom het voor mij nog geen uitgemaakte zaak is. Ik weet dat het de toekomst is, en omdat ik nu dus ook een kit vanaf 0 moet gaan opbouwen is het ergens ook logischer om meteen mirrorless te gaan. Ik wil het sowieso ook wel even bespreken met de fotografe die mij under her wings gaat nemen en zelf nog fotografeert met DSLRs, maar vind het ook fijn om jullie ervaringen te horen. :)

Overigens vind ik een kleine body idd wel fijn, maar ik vind het ook vaak prettig om wat gewicht in m'n hand te hebben. Voor m'n gevoel blijf ik dan stabieler. :))

8nnemiek

Berichten: 43535
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 20:55

De accuduur hoeft geen reden meer te zijn om geen systeemcamera te nemen. De accu van mijn eerste Sony systeemcamera gaat zo'n anderhalf uur mee als ik hem continu aan heb staan.. maar die van mijn nieuwere Sony gaat bijna een hele dag mee. Ik heb zelfs maar één accu voor die camera. En ik gebruik hem op bruiloften waar ik soms 12 uur of langer aanwezig ben. Dan gaat ie tijdens de ceremonie halverwege de dag even aan de powerbank, en dan red ik het tot het eind van de dag met die ene accu. De accu's worden steeds beter en de camera's worden energiezuiniger.

Verder vind ik de grootte en het gewicht echt zó veel fijner. Hoe veel collega-fotografen ik wel niet ken die last van de rug hebben, zelfs met harnas.. En dan de rugzak met lenzen, die bij een systeemcamera de helft zijn qua grootte en gewicht, ook dat scheelt enorm.
Als je hem iets zwaarder wil hebben dan kun je er natuurlijk gewoon een batterygrip bij nemen. Is je batterijduur ook meteen verdubbeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:11

8nnemiek schreef:
De accuduur hoeft geen reden meer te zijn om geen systeemcamera te nemen. De accu van mijn eerste Sony systeemcamera gaat zo'n anderhalf uur mee als ik hem continu aan heb staan.. maar die van mijn nieuwere Sony gaat bijna een hele dag mee. Ik heb zelfs maar één accu voor die camera. En ik gebruik hem op bruiloften waar ik soms 12 uur of langer aanwezig ben. Dan gaat ie tijdens de ceremonie halverwege de dag even aan de powerbank, en dan red ik het tot het eind van de dag met die ene accu. De accu's worden steeds beter en de camera's worden energiezuiniger.

Verder vind ik de grootte en het gewicht echt zó veel fijner. Hoe veel collega-fotografen ik wel niet ken die last van de rug hebben, zelfs met harnas.. En dan de rugzak met lenzen, die bij een systeemcamera de helft zijn qua grootte en gewicht, ook dat scheelt enorm.
Als je hem iets zwaarder wil hebben dan kun je er natuurlijk gewoon een batterygrip bij nemen. Is je batterijduur ook meteen verdubbeld.
Goede punten die je aanhaalt inderdaad. :j Ik ga er nog even op broeden, maar neig nu toch wel een beetje meer naar mirrorless. Het is denk ik ook een beetje onbekend maakt onbemind wat dat aangaat, omdat ik dus nog nooit überhaupt zo'n ding in m'n handen gehad heb en mijn hoofd er automatisch een soort veredelde compactcamera van maakt, terwijl ze dat natuurlijk absoluut niet zijn.

8nnemiek

Berichten: 43535
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:24

Is het een idee om er eens eentje te huren voor een dag? Even de tijd om er uitgebreid mee te werken..
Ik ken het gevoel wel inderdaad, zeker als je ze bij de Mediamarkt ziet liggen met zo'n pannekoeklens erop, dan denk je, daar kan toch weinig moois uit komen :)) Ik ben uiteindelijk overgestapt op systeem na een gesprek met een collega, die aan het twijfelen was om volledig over te stappen. Daarna ben ik me er ook eens in gaan verdiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:34

Heb ik ook aan zitten denken inderdaad, om er gewoon even eentje te huren voor volgende week. :j Dan loop ik namelijk een dag mee met de fotografe van Tatts om te kijken of ik het wat vind. Er zit dan ook nog niet zoveel prestatiedruk achter, want het is puur een dagje oriënteren, dus als mijn foto's uiteindelijk prut zijn, hebben ze altijd die van haar nog. :D

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 22:50

Mkango schreef:
Bij mij hangt er überhaupt niks om m'n nek, ik zwaai altijd alles rond met een strap die ergens los hangt of omheen gewikkeld is. _O-

Bovendien is het werk ook een beetje op en af: het is een vrij beperkte ruimte (namelijk alleen de sales ring) en je loopt ook niet de hele tijd rond, dus je staat ook niet de hele dag met je camera in de handen, maar het is op zich wel fijn dat mocht er wel een echt drukke dag zijn (zoals tijdens Book 1 een paar weken terug, dat was echt chaos), ik niet onverhoopt in de knoei kom omdat ik geen 15 accu's in m'n tas heb zitten of dat ik gewoon geen tijd hem om naar boven te rennen om accu's te wisselen, want die dagen zullen er ook zijn.

Je eerste opmerking is echter wel waarom het voor mij nog geen uitgemaakte zaak is. Ik weet dat het de toekomst is, en omdat ik nu dus ook een kit vanaf 0 moet gaan opbouwen is het ergens ook logischer om meteen mirrorless te gaan. Ik wil het sowieso ook wel even bespreken met de fotografe die mij under her wings gaat nemen en zelf nog fotografeert met DSLRs, maar vind het ook fijn om jullie ervaringen te horen. :)

Overigens vind ik een kleine body idd wel fijn, maar ik vind het ook vaak prettig om wat gewicht in m'n hand te hebben. Voor m'n gevoel blijf ik dan stabieler. :))

Klopt; een zekere mate van gewicht is goed voor de stabiliteit; zeker bij iets meer dan een basic standaard-lensje.
Maar hoe soepel een body in je hand ligt, doet ook veel. Het moet aanvoelen alsof die body speciaal voor jou gemaakt is. Dat knopjes op plekken zitten waar ze "natuurlijk" voelen.

Maar aan de andere kant; als je een mooie tweedehands DSLR-set op de kop kunt tikken, zul je daar ook een behoorlijke tijd mee uit de voeten kunnen.
Ik heb alleen niet zoveel beeld bij die markt in GB.

KootMiraDrum

Berichten: 8339
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 00:25

Mkango schreef:
Heb ik ook aan zitten denken inderdaad, om er gewoon even eentje te huren voor volgende week. :j Dan loop ik namelijk een dag mee met de fotografe van Tatts om te kijken of ik het wat vind. Er zit dan ook nog niet zoveel prestatiedruk achter, want het is puur een dagje oriënteren, dus als mijn foto's uiteindelijk prut zijn, hebben ze altijd die van haar nog. :D

Je moet even goed zoeken, meestal is alles verhuurd, en hou rekening met dat je voor het meeste een aardig borg moet betalen. Die krijg je uiteraard terug.
Ik wilde eerst de R6 en de 100-500 huren, maar moest 1100 euro borg betalen EN het duurde een week voordat ik kon huren. Toen heb ik maar gelijk gekocht (daar waar ik mijn Nikon spul aan verkocht).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 00:41

KootMiraDrum schreef:
Mkango schreef:
Heb ik ook aan zitten denken inderdaad, om er gewoon even eentje te huren voor volgende week. :j Dan loop ik namelijk een dag mee met de fotografe van Tatts om te kijken of ik het wat vind. Er zit dan ook nog niet zoveel prestatiedruk achter, want het is puur een dagje oriënteren, dus als mijn foto's uiteindelijk prut zijn, hebben ze altijd die van haar nog. :D

Je moet even goed zoeken, meestal is alles verhuurd, en hou rekening met dat je voor het meeste een aardig borg moet betalen. Die krijg je uiteraard terug.
Ik wilde eerst de R6 en de 100-500 huren, maar moest 1100 euro borg betalen EN het duurde een week voordat ik kon huren. Toen heb ik maar gelijk gekocht (daar waar ik mijn Nikon spul aan verkocht).
Ik woon alleen niet in Nederland. ;) Zie alleen wel dat de borg meer dan £3000 is, dus dan is kopen inderdaad sneller, makkelijker en goedkoper. :')

@ikke: ik heb ook niet heel veel zicht op de tweedehands markt hier (deels doordat je hier ook niet een 'go-to' website hebt als Marktplaats, dat is hier veel meer verspreid), maar kan ook in Nederland natuurlijk gewoon kijken. Dan moeten m'n ouders het even deze kant op manipuleren, maar dat is ook geen ramp. :D

Morgen eerst maar even wat dingen vasthouden bij Currys. Knoppen zal denk ik voor elk model wel even wennen worden, want ik ben dus letterlijk groot geworden op Pentax. M'n vader fotografeerde er al mee ver voor mijn geboorte. Ik kan m'n K-3 blind bedienen en bleef er net al bijna toen ik de R6 bekeek, want die ziet er heel anders uit. _O- Maar het moet wel makkelijk te bereiken en te bedienen zijn allemaal, en inderdaad fijn in de hand liggen. :j Voor mij is de K-3 echt perfect qua gewicht en formaat. Ik heb er ooit een battery grip aan gehangen, maar kon echt niet wennen aan de veranderde balans.

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 12:01

Mkango schreef:
KootMiraDrum schreef:
Je moet even goed zoeken, meestal is alles verhuurd, en hou rekening met dat je voor het meeste een aardig borg moet betalen. Die krijg je uiteraard terug.
Ik wilde eerst de R6 en de 100-500 huren, maar moest 1100 euro borg betalen EN het duurde een week voordat ik kon huren. Toen heb ik maar gelijk gekocht (daar waar ik mijn Nikon spul aan verkocht).
Ik woon alleen niet in Nederland. ;) Zie alleen wel dat de borg meer dan £3000 is, dus dan is kopen inderdaad sneller, makkelijker en goedkoper. :')

@ikke: ik heb ook niet heel veel zicht op de tweedehands markt hier (deels doordat je hier ook niet een 'go-to' website hebt als Marktplaats, dat is hier veel meer verspreid), maar kan ook in Nederland natuurlijk gewoon kijken. Dan moeten m'n ouders het even deze kant op manipuleren, maar dat is ook geen ramp. :D

Morgen eerst maar even wat dingen vasthouden bij Currys. Knoppen zal denk ik voor elk model wel even wennen worden, want ik ben dus letterlijk groot geworden op Pentax. M'n vader fotografeerde er al mee ver voor mijn geboorte. Ik kan m'n K-3 blind bedienen en bleef er net al bijna toen ik de R6 bekeek, want die ziet er heel anders uit. _O- Maar het moet wel makkelijk te bereiken en te bedienen zijn allemaal, en inderdaad fijn in de hand liggen. :j Voor mij is de K-3 echt perfect qua gewicht en formaat. Ik heb er ooit een battery grip aan gehangen, maar kon echt niet wennen aan de veranderde balans.

Maar heb je bij jou in de buurt niet ook winkels a-la cameraNu en zo?
Ik zou toch verwachten dat er in Cambridge of eventueel Peterborough zoiets te vinden zou zijn.
Dan heb je, waarschijnlijk, iets meer zekerheid op fatsoenlijk tweedehands spul.

edit: https://www.campkinscameras.com/used/
Kan dit wat zijn?

NadiaM

Berichten: 1129
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:15

Ik heb in april een 2e-hands Canon 5D Mark iii gekocht bij camerawinkel met jaar garantie.
Had hiervoor een oude Canon 7D en dacht gebruik deze als back-up.

Maar ik kan gewoon niet goed wennen aan deze camera (5D), dus pak de laatste tijd weer steeds vaker de 7D. De 5D is minder snel en met de instellingen die ik normaal altijd gebruikte zijn de foto's vaak veel te licht.
Echt balen...

Nu probeerde ik hem verkopen op MP, maar valt me zo tegen wat voor biedingen ik krijg.

Ik dacht als ik deze nou voor leuke prijs nog kan verkopen, kan ik nog even verder sparen
en dan in het voorjaar voor iets nieuws kijken, systeemcamera bijvoorbeeld.

Hebben jullie nog tips voor verkoop?
Bij de camerawinkel zeiden ze dat deze camera's de waarde wel behouden, maar is dus niet zo.

Of moet ik meer aan de slag met de 5D :o

Bagheera_206

Berichten: 25931
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:37

Alles en iedereen is/gaat over op mirrorless. Daarom leveren ze ook niet zoveel meer op. Ik hou mijn 5D3 ook gewoon als backup.

Lenzen zijn veel meer waardevast dan bodies. :=

8nnemiek

Berichten: 43535
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:54

Ouderwetse spiegelreflex camera's zijn niet veel meer waard inderdaad.
Voor mijn oude Nikon D50 kon ik jaren geleden al geen 100 euro meer krijgen, dus ik heb hem toen gehouden voor op buitenritten. Mount eraan, en hij blijft zelfs in galop prima hangen :))
Afbeelding

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:23

NadiaM schreef:
Ik heb in april een 2e-hands Canon 5D Mark iii gekocht bij camerawinkel met jaar garantie.
Had hiervoor een oude Canon 7D en dacht gebruik deze als back-up.

Maar ik kan gewoon niet goed wennen aan deze camera (5D), dus pak de laatste tijd weer steeds vaker de 7D. De 5D is minder snel en met de instellingen die ik normaal altijd gebruikte zijn de foto's vaak veel te licht.
Echt balen...

Nu probeerde ik hem verkopen op MP, maar valt me zo tegen wat voor biedingen ik krijg.

Ik dacht als ik deze nou voor leuke prijs nog kan verkopen, kan ik nog even verder sparen
en dan in het voorjaar voor iets nieuws kijken, systeemcamera bijvoorbeeld.

Hebben jullie nog tips voor verkoop?
Bij de camerawinkel zeiden ze dat deze camera's de waarde wel behouden, maar is dus niet zo.

Of moet ik meer aan de slag met de 5D :o

Klopt, de 7D is sneller dan de 5DIII; daar is de 7D namelijk speciaal op ontworpen.

Maar los daarvan is de 5D III een prima body maar je moet wel even checken dat je firmware up-to-date is. Oudere firmware heeft wat foutjes (software is nooit de sterkste kant van Canon geweest).

NadiaM

Berichten: 1129
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:19

Maar vind jammer dat er dan in een winkel gedaan wordt alsof ze wel waarde houden. :o

Bagheera_206 schreef:
Alles en iedereen is/gaat over op mirrorless. Daarom leveren ze ook niet zoveel meer op. Ik hou mijn 5D3 ook gewoon als backup.

Lenzen zijn veel meer waardevast dan bodies. :=

NadiaM

Berichten: 1129
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:19

Oh daar ga ik eens naar kijken!

[/quote]
Klopt, de 7D is sneller dan de 5DIII; daar is de 7D namelijk speciaal op ontworpen.

Maar los daarvan is de 5D III een prima body maar je moet wel even checken dat je firmware up-to-date is. Oudere firmware heeft wat foutjes (software is nooit de sterkste kant van Canon geweest).[/quote]

KootMiraDrum

Berichten: 8339
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:31

NadiaM schreef:
Ik heb in april een 2e-hands Canon 5D Mark iii gekocht bij camerawinkel met jaar garantie.
Had hiervoor een oude Canon 7D en dacht gebruik deze als back-up.

Maar ik kan gewoon niet goed wennen aan deze camera (5D), dus pak de laatste tijd weer steeds vaker de 7D. De 5D is minder snel en met de instellingen die ik normaal altijd gebruikte zijn de foto's vaak veel te licht.
Echt balen...

Nu probeerde ik hem verkopen op MP, maar valt me zo tegen wat voor biedingen ik krijg.

Ik dacht als ik deze nou voor leuke prijs nog kan verkopen, kan ik nog even verder sparen
en dan in het voorjaar voor iets nieuws kijken, systeemcamera bijvoorbeeld.

Hebben jullie nog tips voor verkoop?
Bij de camerawinkel zeiden ze dat deze camera's de waarde wel behouden, maar is dus niet zo.

Of moet ik meer aan de slag met de 5D :o

Ik heb mijn spullen verkocht aan https://www.camera-tweedehands.nl/
Tweedehands prijzen check ik bij deze Duitse website, die update 4x per jaar, volgens die site is je 5DMkIII nog ongeveer 635 euro waard.
https://www.fotoversicherung.com/fotove ... ste-canon/
Ondanks dat Duitse prijzen wat hoger liggen dan Nederlandse was wat ik terug kreeg bij Camera Tweedehands rond de waarde van de Duitse lijst.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:32

Ik heb tot halverwege dit jaar als primaire body een 5DMKIII gehad, echt een prima body en zeker op veel punten 'voor' op de 7D. De 7D is inderdaad wel gebouwd op het stukje snelheid, maar het is vaak ook een kwestie van wennen :) Wat was de reden dat je bent overgestapt in de eerste plaats?

Ik heb mijn MKIII nog als back-up body gehouden, maar ze gaan zeker voor nog 600/700 euro over de toonbank afhankelijk van de staat van de body en clicks.

NadiaM

Berichten: 1129
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:20

@Kootmiradrums - ik ga eens kijken op die website

@courses - waarop vond je de 5DMIII voor op de 7D
Die 7D is een krijgertje, heeft bij mijn zusje al een heel leven bruidsfotografie achter te hand.
En ik fotografeer daar nu ook al jaren mee.
Merkte dat ie toch wel beetje 'op' raakt, hapert weleens.
Tijd rond gekeken en rond gevraagd en kreeg vaak als advies de 5DMIII als opvolger in mijn budget.

Maar misschien moet ik er gewoon vaker mee aan de slag.