Sirius_ schreef:Ja ik kijk er zo naar uit! Maar ik sta ergens onderaan de wachtlijst :’)
Hoe gaat het met jouw wachtlijst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Sirius_ schreef:Ja ik kijk er zo naar uit! Maar ik sta ergens onderaan de wachtlijst :’)
Hoe gaat het met jouw wachtlijst?
_Lorette_ schreef:De boot ligt 'stil' als je bij ze in de buurt bent en tijdens het varen is het nagenoeg onmogelijk om plaatjes te schieten als je flink moet inzoomen. Zou je het niet redden met een plastic zak tegen eventuele regen o.i.d.? Van opspattend water hadden wij totaal geen last. Bij ons had niemand extra bescherming om de camera, maar wij waren niet bij Canada, dus misschien is de zee daar veel wilder?
_Lorette_ schreef:Statief is niet te doen. Je moet heel flexibel zijn in je beweging en zorg er ook voor dat je aan de rand zit. Bij ons zaten er 2 bankjes in voor 4 personen en dan zit je dus niet automatisch aan de zijkant. Aan de voorkant van de boot wel, maar daar heb je meer last van de beweging van de boot.
Ik had zelf 400mm zoom nodig voor de walvissen. Dolfijnen zwommen wel heel dichtbij. De gids had een Nikon met giga zoomlens mee en balanceerde daarmee op de rand van de boot. Ik vond het lastig en frustrerend fotograferen/filmen. Er stond steeds een haardos op van iemand in de boot als de dieren niet aan mijn kant zwommen en deden ze dat wel, dan was ik ze steeds kwijt door de zoeker.
maaikemuis schreef:Je gaat er zeker op vooruit, maar… besef je dat het grootste probleem in de lens zit. Die is niet lichtsterk (sterker nog, op 200mm is hij ontzettend langzaam) en boven de 150mm zal deze lens altijd enige onscherpte geven vanwege het grote bereik dat hij heeft.
Tijd voor een leuke nieuwe set?
KootMiraDrum schreef:Hier na zo'n 25 jaar Nikon totaal uit mijn comfortzone gestapt en overgegaan naar Canon. Alle Nikon stuff ingeruild en een Canon R6 met minder dan 3000 clicks aangeschaft en een als nieuwe Canon RF70-200 f4, liefst had ik de f2.8 gehad, maar ik kan voor mezelf de 1000 euro extra voor 1 lichtstop niet verantwoorden, dan kan ik beter een leuk 50mm ofzo kopen, of een grip en wat extra accu's. Camera en lens heb ik net een firmware update gegeven.
Ben me al de hele avond lekker aan het inkijken op youtube, zit constant verkeerd met de aanuitknop, en de playknop, maar de leermodus staat weer voor even aan, en de nieuwe pup is een (on)geduldig object, hopelijk.
Bagheera_206 schreef:Dat is een hele mooie set! Waarom ben jij over gestapt van Nikon naar Canon? Ik moet idd mijn body en 70-200mm nog bijwerken naar de laatste firmware. Ik heb nog de een-na-laatste versie erop.