[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:29

Zal ik doen! Zit nu op mijn werk dus kan pas als ik thuis ben, maar ik ga er zeker nog op terug komen.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:29

Jura: ik ben ook benieuwd naar jouw mening over de verschillende tekeningen!
Maar wat heb jij ongelooflijk mooi werk op je site zeg..
Ik vind ze zeker waard in de prijsklasses die jij hebt .
Interessevraagje: krijg je in die prijsklasse ook voldoende opdrachten?

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:34

Dank je wel...maar ik blijf altijd onzeker over mijn werk hoor, ben nooit tevreden. Heb net aquarel spullen aangeschaft en ben van plan daar eens wat mee te gaan proberen.

Ik heb altijd heel veel opdrachten gekregen, maar ik merk dat de laatste tijd de küren wat harder gaan. Ik heb ook al een tijdje niet geadverteerd omdat ik nu erg weinig tijd heb. Maar over de prijzen: iemand zei een keer dat haar baas wel interesse had in een portret, maar dat als hij hoorde dat hij die prijs moest betalen, dat hij het dan niet meer serieus zou nemen, omdat hij het zo weinig vond! Dus: als je meer vraagt krijg je ook een hele andere doelgroep. Veel mensen zeggen vaak tegen mij dat je niet zo laag moet gaan zitten. Ga het eens met andere beroepen vergelijken en kijk dan eens naar je uurloon. Ik denk dat je je vooral moet richten op de doelgroep die het er voor over heeft om een goede prijs te betalen, en die dat ook makkelijk kan. En in de paardenwereld lopen veel van zulke mensen rond!

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:03

Bedankt! Daar was ik nou heel nieuwsgierig naar.
Ik krijg heel veel opdrachten, maar wrs voor een groot deel omdat mijn gekrabbel gratis gaat. Nou blijft gratis niet voor altijd te doen voor mij (werk met de pastels, die zijn toch niet goedkoop helaas) dus ik wilde na mijn oefenlijstje ook wat gaan vragen.. heeft geen haast maar voor 'ooit' .
Maar blijft iid moeilijk: is t wel goed genoeg? Hoeveel is redelijk? En blijft de interesse wel?
En hoe creer je nou je doelgroep? Vooral als hobbytekenaar .
Ik hoor regelmatig dat je ook buiten Bokt moet adverteren, maar dat is zo'n vertrouwd stekkie .
Wat een vraagstukken rondom een paardenportret toch allemaal !

Hihi maar als ik t mag zeggen, hoef jij niet onzeker te zijn! Tis werkelijk prachtig werk dat je aflevert met een zeer goede gelijkenis van de paarden op de foto. De hondjes zien er ook goed uit!

N_fotografie

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:28

mijn nieuwste afgemaakte schilderij.
Ik vraag alleen de reiskosten en de materiaal kosten vergoed
(=>+/-3,-)
Wat vinden juilie(de achtergrond ga ik grijzer maken)
Afbeelding

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:30

Ik vind hem heel erg moi, alleen hij valt weg op de achtergrond wat ik al zij. Maar lees net dat je hem grijzxer gaat maken.
Erg mooi Ga je nu aan die van Vito beginnen, of ga je eerst rust nemen ?:P

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:07

Je mag hier toch alleen maar werk plaatsen dat geheel af is? Anders moet je toch een eigen topic aanmaken?

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:10

voor mij gevoel is hij ook af Men kan dat er heus wel bijdenken

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:17

Citaat:
Wat vinden juilie(de achtergrond ga ik grijzer maken)

Je vraagt hier toch duidelijk om tips?
Hier is een paar pagina's terug nog over gediscussieerd..! Je mag hier pas werk plaatsen als het af is en niet om nog naar tips te vragen dan moet je een eigen topic aanmaken...

Fnanne heeft dit nog toegevoegt...een paar pagina's terug...

Citaat:
Tuurlijk niet, wat ik bedoel is dat het topic nu vol raakt met afbeeldingen waarvan sommigen niet eens af zijn, of die idd zoals Remy het zegt, in een (bijvoorbeeld) wiskundeschrift gemaakt zijn. Als je jezelf en je werk goed wil laten zien (het is een vorm van presenteren) zorg dan dat de presentatie én je werk in orde zijn. Dus: góede afbeelding van een werk wat je bewust hebt gekozen omdat je er een waarde aan verbindt (anders plaats je het niet in dit topic)
Daar hoef je geen Rembrandt voor te zijn, absoluut niet! Maar bedenk wel dat anderen er naar kijken met de bedoeling er een waarde aan toe te kennen, dus kritisch kijken. Mensen doen er moeite voor, zorg dan dat datgene wat je laat zien ook in orde is...

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:27

nou dan bij deze, hij is af

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:30

Is ie echt af, of zeg je gewoon dat ie af is op de foto?
Is ie maar ong. 3.- ?

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:41

jah... of minder, ik kijk wel

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:11

Portret, A4, bladvullend (zoals je ziet), met grijs potlood. (Goh, echt? )

Afbeelding

Schets, A4, het is niet geheel bladvullend, maar ik heb geprobeerd zo groot mogelijk getekend, maar dat er nog wel een mooie ruimte over bleef, grijs potlood:

Afbeelding

*gaat tekeningen taxeren

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:20

wouw die eerste is echt uber aaibaar ik denk dat je voor zo'n portret wel 15,- á 20,- euro kan vragen!!
Groetjes

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:48

Die eerste.. Geweldig.. Echt heel erg mooi, zo'n 15 euro?

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:04

ow jah, alleen dat rechter oog is te klein, 't linker dan waarschijnlijk ook
groetjes

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:11

Nu je het zegt zie ik het pas

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:41

valt oip het eerste gezicht ook niet echt op

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:44

heel mooi allemaal,
ik ga zo even taxeren.
ik heb er ook nog een af
A4 met 5 verschillende hartheden.
z`n 3 uur werk
Afbeelding

alena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:04

mijn taxatie :

Fnanne : echt super hoe je het voor elkaar krijgt i don`t know... dik 30 euro
Dark-bloom: leuk gedaan maar ik zou er geen geld voor geven.
Lontje : heel mooi vooral de rimpels in het lijf !
ik vind het hoofd alleen te ovaal en volgens mij mogend eogen wel wat meer naar elkaar toe... nou weet ik ook nik s van olifanten 15 euro en als je er van houd zeker meer.
friezenlover : de verhoudingen kloppen niet. verder vind ik de detials wel goed weergegeven maar op de verkeerde plek ik zou er nog niks voor geven.
oOBiancaOo: heel mooi ik hou wel van jou stijl. wel lijkt het hobbeltje onder de kin net iets te ... 10-15 euro
smeetjoew: heel mooi, je word echt steeds beter. wel vind ik dat het lijkt alsof de neus te lang is misch komt dat ookw el door het erg witte blesje. en de oren zijn wat te veel een vlak... z`n 5 euro
1234 : leuk gedaan maar hij lijkt wat slordig ook ong. 5 euro
Xantoslover: ik zou hier nog niks voor vragen nog even dooroefenen.
Cyntje: heel mooi vooral je kleuren vind ik super. dik 20 euro
Juul: ik denk dat je beter nog even door kan oefenen
want je tekeningen zijn leuk maar nog neit goed
fantine: ik vind hem al wel heel mooi maar nog niet 'geld waardig' nog even dooroefenen dan komt het helemaal goed .
Nikki-jimmy: leuk alleen ik krijg er geen goed beeld van door dat de achtergrond nog zwart is...
_lorette_: heel mooi ! ik vind jou stijl echt heel mooi en zou er ook al snel 10-15 euro voor geven. super !

zo dat was het weer op naar de volgende tekeningen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:06

alena; Dankje

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:45

Gut, wat een rare typfouten maak ik toch weer.
Maar ik kan mijn bericht niet meer editten...

Ik ben aan het taxeren, maar ik doe nu al meer dan een half uur over 2 bladzijden... En ik was van plan er 10 te doen.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:07

Fantine: een mooie rustige tekening! De manen en schaduw zouden nog iets meer uitgefijnd mogen worden. 5-7,50 euro?

Nikki_jimmy: mooi schilderij maar ik denk dat de achtergrond echt iets te donker gekozen is . Ben benieuwd hoe ie met grijzig zal gaan ogen (zou blauw mss niet leuk zijn?). 7,50-10 voor jou?

_Lorette_: jij tekent iid heel aaibaar! Wat een ongelooflijke lieve uitstraling heeft de 1e pony . Ik denk 25-30 euro voor een werk van jou?

alena: ik vind sommige randjes nog iets 'hoekig', bijv bij t blesje. Ik denk dat iets zachtere lijnen mooier zouden zijn, maar dat kan ook aan mijn smaak liggen . T (rechter)oogje vind ik daarentegen wel heel mooi en levend geworden.
15-20 euro?

_Lorette_: hihi anders doe je ze per pagina? Denk dat je anders een hele avond aan t 'taxeren' bent!

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:29

tja, ik ben "bang" om iets te proberen.
Dank je wel

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:38

Goed idee, Naomi.

En ik was alles ook nog eens kwijtgeraakt, omdat internet een knipperlichtrelatie heeft met mijn computer....

Een klein stukje:
Vanaf blz. 25:

[Uitgaande van A4-formaat]

* sonnyke: Nog lekker blijven oefenen, het ziet er uit alsof je het aardig snel op papier hebt gezet. Volgens mij kan je beter.
* IcePrincess: Ik vind het rond de 35 euro waard. Ik vind het prachtig! Maar ik moet zeggen dat ik over het algemeen toch iets meer fan ben van je pasteltekeningen.
* Nina_Chicka: Hmm, ik zou er niets voor geven, het ziet er nog heel simpel uit. Volgens mij kun je dat beter.
* sonnyke: Al veel beter dan de tekeningen daarvoor! Toch zou ik er nog geen geld voor vragen, of alleen de verzendkosten.
* Nevony: Ik vind ze nog een beetje krasserig, en de verhoudingen kunnen nog beter, tegen verzendkosten opsturen? Of een klein bedrag onder de 5 euro.
* Myra: Ik vind jouw stijl stoer. 20-25 euro?
* Mik_: Leuk! Rond de 15 euro? Ik vind het best lastig hier een prijskaartje voor te verzinnen.
* 1234: 5 euro lijkt me een goede prijs voor die tekening.
* oneilltje79: Ik vind het heel knap wat je doet, het is heel anders. Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel het waard is. Aardig wat, maar dat is ook lekker vaag.
* Luuz: Nog geen geld voor vragen, maar het ziet er niet verkeerd uit hoor, als het pas je 2e tekening is.
* Fnanna: Rond de 35 euro, ik vind het er super uitzien!
* sonnyke: (3e tekening alweer ) Rond de 6,50 euro?

Phoe, dit slaat ook eigenlijk nergens op. Ik roep maar wat.
Taxeren? Niets voor mij.