[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:43

Mijn week 5 :D
Afbeelding

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:55

Week 5
Afbeelding

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:56

Omg Tigress die is zooooo leukk <3 Prachtige foto!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:02

Mijn POTW5:
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:18

Shoot... Ik hoop dat JewEmm al aan de lijst is begonnen... Ik had helemaal niet door dat het zondag was.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 23:43

Zo, ik ben weer terug in dit koude kikkerlandje. Deze week heel hard bezig geweest met het uitwerken van de foto's en ik heb ruzie met Flickr omdat hij mijn Nederlandse telefoonnummer nog niet kent, dus voor dit keer maar even geupload via een andere site. De foto's van de laatste weken zijn niet compleet van de laatste weken (wel van begin januari) - mijn standaardlens is kapot gegaan en tijdens veldwerk heb ik voornamelijk mijn compact gebruikt omdat mijn DSLR helaas toch te zwaar was als foto's maken (helaas) niet je primaire doel is daar. Mijn compact is helaas momenteel onvindbaar en ik hoop hem snel terug te vinden, de foto's daarvan zijn dus ook nog een beetje een raadsel... :oo

Week 2:
Afbeelding

Week 3:
Afbeelding

Week 4:
Afbeelding

Week 5:
Afbeelding

Helaas nog geen tijd gehad tot bijlezen en feedback geven, hoop er snel weer tijd voor te hebben! En bedankt voor jullie feedback op mijn vorige foto.

Agossie

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 23:52

Mijn week 5:
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 00:04

De samenvatting van week 5 - 2016:

Agossie
Appelstroop verzamelt hier
Argai
Asselruiter
_Balou verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
Biebz verzamelt hier
_Bitje_
caaramel
calice
cathyenbeau
CrazyIris verzamelt hier
Deetjeeuh
Eefsel2109
EskeGirl
Fem verzamelt hier
FristiLover
GerdjeHoran verzamelt hier
Gracezellaa
Gub
hamsterfan
horserider22
horsesm verzamelt hier
Ingvild
IsaCalixa verzamelt hier
ismy
jesicaaaa verzamelt hier
Jespri verzamelt hier
JewEmm verzamelt hier
Joysieee
kirsten4 verzamelt hier
Lolleke verzamelt hier
Luckyy80
Lynn85 verzamelt hier
Maaaarije
magda_90 verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
MarijeR verzamelt hier
Marjoow verzamelt hier
Moirin
Murosh verzamelt hier
Nayomie
NESCAFE verzamelt hier
Niobe verzamelt hier
peca
pradadaan
Revanches
Sanne_com
Shiloh verzamelt hier
Sicayes verzamelt hier
S_imonee
Stumper_
Tigress hier
Tivara
xMaxxiee verzamelt hier
xmichxrocky verzamelt hier
xniieeenke

Wederom dank JewEmm voor je snelle actie met de lijst!!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:10

Week 6
We gaan gelijk maar door :D
Zal straks nog even de feedback voor week 5 doen.
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:53

Ik denk dat ik vanaf week 3 ook maar even mee verzamel op flickr, week 6 komt vandaag vast wel :3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:07

Bedankt Maxxie en Jespri! Leuk om te horen! :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:17

Weet niet of er interesse is, mara veel mensen verzamelen op flickr hun POTW en vanaf week 6 wil ik het mogelijk maken dat dat in een groep gebeurt :) hoeft niet mag wel.

https://www.flickr.com/groups/boktpotw/

EDIT:
Mijn week 6:

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:24

Maar het verzamelen is dacht ik vooral om je eigen groeiproces te zien. Als je dit in een groep zet verliest het imo een beetje de waarde van verzamelen, of vind je van niet?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:25

Mariett schreef:
Maar het verzamelen is dacht ik vooral om je eigen groeiproces te zien. Als je dit in een groep zet verliest het imo een beetje de waarde van verzamelen, of vind je van niet?

Ik snap 't, maar het lijkt me leuk om de foto's bij elkaar te zetten eigenlijk :)
Het is ook niet verplicht als je niet mee wilt doen hoor, zeker niet :P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:28

De foto's staan hier toch allemaal bij elkaar? :=

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:57

Oké verwijderd :) geeft niks, had ik niet over nagedacht.
Leek me leuk om een grotere groep te bereiken maar is prima hoor.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:35

Geeft niks hoor Nienke!
Mijn week 6!
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:36

Mariett, had je topic al gezien, wat een prachtige plaatjes staan daar, en daarmee dus ook deze <3
Wel is de neus soms bijna niet meer te zien doordat de foto heel licht is, vind ik wel jammer ;)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:18

Week 6.
Vond het vooral een erg grappige foto :)

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 15:03

Dankje Nienke! Ja klopt hoor! Ik heb er aan gedacht om de achtergrond of de bles wat donkerder te maken, maar de bles werd er heel smerig door, en de achtergrond donkerder zag er niet zo leuk uit. Dus liet ik het maar zo :) ze had gewoon een te witte bles!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:05

Feedback week 5 :D

_Balou Ik had ze wel weggehaald :+ Vind de foto verder wel erg mooi, fijn kleurgebruik vooral. Lekker zachte kleuren.
_Bitje_ Gave foto hoor! Ik denk alleen dat ik de foto wat minder scherptediepte had gegeven zodat de achtergrond wat meer vervaagd.
Agossie Ah lieve foto! Mooie compositie! :o
Appelstroop Ah wat een lieve foto <3 Jammer van de losse haren op het kussen ,die storen een klein beetje. Maar verder erg lieve foto!
Argai Wat een mooie kleuren zeg! Wauw!
Asselruiter Mooi gemaakt! En wat heb je een fijne rustige kleuren in de foto, erg mooi!
Bellatrix Erg gaaf!
Biebz Erg mooi!
Caaramel Erg gaaf! Echt niks op aan te merken!
Calice Mooi kleurgebruik zeg! En wat een scheetje zo in zijn winniethepou pak haha
Cathyenbeau Mooi!
CrazyIris Wauw, erg mooi! Fijne kleuren in de lucht, de stad is wat donker, maar dat maakt het juist wel mooi denk ik. Gaaf!
Eefsel2109 Achgut wat een droppie! Het stro (denk ik) had nog iets onscherper gemogen worden zodat het meer in de achtergrond wegsmelt, maar verder erg mooi!
Eskegirl Leuke foto!
Fem Mooi! Alleen jammer van de onscherpte bij zijn arm en hand.
Fristilover Mooie en fijne kleuren. Je had de foto wat spannender kunnen maken door wat meer ruimte rechts over te houden (moet ik nodig zeggen, ik doe dat ook nooit :’) ) maar wel een erg mooie foto!
GerdjeHoran Ach wat een droppie! Ik vind het wel een hele leuke foto eigenlijk haha, hij kijkt zo lief! Ik had alleen rechts wat meer bijgesneden omdat je nu om de schuur heen kijkt, waardoor de foto ook een beetje scheef oogt. Maar als je naar de pony kijkt dan is de foto recht.
Gracezellaaa Erg gave foto! Waar is dit? Zo mooi met die stad op de achtergrond!
Gub Gave foto zeg!
Hamsterfan Zonic <3 Compositie en kleuren zijn erg mooi, alleen inderdaad veel ruis. Verder erg mooi!
Horserider22 Fijne kleuren, schertpe en scherptediepte.
Horsesm Wat een heerlijke sfeervolle foto!
Ingvild Fijne foto! Lekker sfeervol en warm
IsaCalixa Mooie kleuren en scherptediepte in de foto, en de compositie vind ik ook wel mooi. Ook al zo’n kat die heerlijk van de zon aan het genieten is :D
Ismy Erg mooi! Ik vind alleen dat ene plukje die over haar rechter oog valt vervelend haha. Maar dan ben ik echt aan het muggenziften :’) Ik vind het een hele gave foto!
Jesicaaa Ik had de foto van een lager standpunt genomen. Wel een mooi onderwerp, ik vind deze dieren zo mooi om te zien!
Jespri Mooie foto, alleen een beetje krap bij de achterhand.
JewEmm Ik moest wel een beetje lachen, ze kijkt heel ongeïnteresseerd. “Schiet op met je foto’s, je hebt me eten beloofd” hihi. Compositie vind ik wel erg mooi. Vind de foto alleen wel erg donker, misschien dat je dit met bewerken nog wat op kan helderen.
Joysiee Pff, niet bijzonder. Ik vind het juist een hele gave foto! Wat een mooie kleuren, scherpte en scherptediepte!
Kirsten4 Mooie scherpte, ik had alleen het onderwerp met de wagen erop gezet, en niet met het publiek (ik weet niet of je daar de mogelijkheid toe had overigens). Dan krijg je er iets meer context en sfeer bij denk ik.
Lolleke Wauw, erg mooie foto! Wat een scherpte zeg, echt super!
Lucky80 Gave foto!
Lyn85 Gaaf, foto is van net na zonsondergang of niet? De lucht lijkt wel paars, echt apart!
Maaarije Ik vind de uitsnede inderdaad niet helemaal ideaal, hoed heeft bovenaan weinig ruimte en de hand is ook maar net aan. Verder vind ik het wel een mooie foto!
Magda_90 Gaaf! Soms zie je van die foto’s waarvan je denkt, ‘neeeee die hebben ze niet zelf gemaakt, dat kan niet!’ Nou dit is er een van haha. Ik vind hem zo gaaf!
Mariet Ik vind de compositie erg mooi, vind hem alleen qua kleuren heel erg donker. En dan bedoel ik vooral op de kat zelf. De donkere omgeving stoor ik me niet aan.
MarijeR Aaaaah wat een knappie! Mooie foto zeg!
Marjoow Wat een fijne kleuren weer zeg, heerlijk. En schattige ponies! Een beetje jammer van de rommelige achtergrond, maar maakt het wel een beetje een spontane foto vind ik.
Moirin Welkom! Ik doe ook altijd maar alsof ik er verstand van heb met feedback geven :+ Ik vind het zelf vooral erg leuk om de foto’s van anderen aandachtig te bekijken, maar het is ook leuk om te horen van anderen wat ze er nou van vinden. Dus voel je vrij met feedback geven :D Ik vind het een hele leuke foto, best wel gaaf zo tegen het licht in. Ik twijfel alleen of de foto niet mooier zou zijn als je de details wegneemt en dus alleen de zwarte gestaltes ziet… Lijkt me ook wel een mooi iets. Misschien een photoshop uitdaging?
Murosch Mooie foto!
Nayomie Leuke foto, vind alleen de vignette niet zo heel fijn bij de foto passen. De hoeken zijn wel erg donker zo op de witte achtergrond.
NESCAFE Oh wat een lekker vies snoetje haha. Inderdaad een hele fijne sfeer en scherptediepte in de foto! Niks op aan te merken ,erg mooi!
Niobe Erg mooi! Niks op aan te merken hoor!
Peca Wat een heeeeerlijke sfeer! Wel erg licht, maar dat vind ik juist zo sfeervol haha. Erg leuk!
Pradadaan Mooi scherp en op een mooi moment geschoten! Foto lijkt alleen wat richting het groenig te gaan, voor mijn gevoel. Ik had de verzadiging iets aangepast nog.
Revanches Wauw, wat een mooie foto! Gaaf!
S_imonee Je geeft de feedback eigenlijk zelf al aan haha. Ik vind het wel erg gaaf dat je echt van die zonnestralen ziet in de lucht. Het is niet een grote lichtgevende bol, maar je hbet ook de uitlopers erop gekregen. Erg mooi.
Sanne_com Wauw, heb je dat zelf getekend? Erg gaaf! Foto is verder ook erg mooi, leuk zo met de stiften erbij.
Shiloh Dat blauwe oog <3 Erg mooi! Mooi kleurgebruik in de foto en fijne scherpte en scherptediepte!
Sicayes Qua compositie erg mooi, kleuren zijn iets te groen naar mijn smaak, verder vind ik het een hele mooie foto! Hele mooie scherptediepte vooral!
Stumper_ Wat een gave foto’s! Vooral die met de leeuw en de gazelle, erg gaaf!
Tigress Wat een sfeervolle foto! Wel een beetje overbelicht naar mijn smaak, maar wel mooi sfeervol :o
Tivara Interessante foto, vind het alleen storend dat op het punt waar je scherpt gesteld hebt, dat daar ook “vlekken” zitten. Lijkt net alsof ik iets op mijn bril heb zitten :+
xmichxrocky Binnenfotografie is lastig jaa. Ik weet niet hoe hoog je je iso had? Misschien had je die nog iets hoger kunnen zetten zodat de sluitertijd wat hoger kon. De foto lijkt op het paard net niet helemaal scherp.
xniiienke Mooi, maar ik had me meer geconcentreerd op één bloem. Kleuren zijn verder wel erg mooi!

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:18

Dankje :) Het is in Uçhisar, Turkije.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:20

Bedankt voor de feedback! Was een van de eerste foto's waarmee ik serieus begin te worden en begrijp je wel, maar als banner (of boekenlegger oeh yay) vind ik 'm wel geslaagd zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:25

Dank je xMaxxiee :D dat vond ik dus ook haha

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 17:38