[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:57

Wat een ongelooflijk gave foto's komen erbij en wat leuk dat er zoveel mensen meedoen! *\o/*

Ook een ieder heel erg bedankt voor de feedback, enorm fijn en leerzaam om te lezen. Het opbouwende commentaar dat ik kreeg op mijn vorige foto was voornamelijk dat er een lijdend voorwerp in mijn foto miste, want waar kijkt die man nou naar? Tja, helemaal mee eens! Ik miste 'm ook, maar vond het portret er niet minder om. Vandaar dus toch zo gelaten. Allemaal heel erg bedankt voor de feedback! :j

Helaas heb ik zelf weinig tot geen tijd voor feedback. Ik doe 2 HBO studies tegelijkertijd, heb daarnaast een klein bedrijfje en ik probeer ook deze POTW bij te houden. Zodra ik eens tijd heb zal ik er zeker voor gaan zitten, maar op het moment dus niet echt mogelijk. Mocht je 1 op 1 feedback willen stuur gerust een berichtje en mocht je mij ook geen feedback willen geven omdat ik het zelf niet geef, dan is dat geen probleem. :D

Anyways, week 2, een zelfportretje! Mocht iemand inspiratie nodig hebben en zelfportretten een uitdaging vinden, heb ik hier een pagina vol! http://www.irenevanderspoel.com/self-portraits.html

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:58

Wauw Irene wat ontzettend gaaf! Zelf probeerde ik het vandaag ook eens, maar het lukte voor geen meter. :') Hoe doe je dat toch altijd zo gaaf? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:03

Dankjewel! Ik gebruik meestal 1 flitser, mik m'n camera op een kast en zet de timer aan. Na 10sec maakt de camera dan 10 foto's, waarin ik zoveel mogelijk poses/blikken uitprobeer. Daarnaast is inspiratie een kritiek puntje... Ideeën krijgen is soms lastig met steeds je eigen hoofd. En vooral, DURVEN! Het is zo ongelooflijk eng, zeker om terug te kijken, maar naar verloop van tijd raak je er min of meer aan gewend, waar mogelijk.

Meer dan driekwart van mijn zelfportretten mislukken en sommige series zet ik niet eens online... Gewoon proberen en beseffen dat als het niet lukt, niemand ze hoeft te zien. Losgaan!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:11

Welke camera heb jij? Kan mijn 700D ook meerdere foto's maken op de timer? :+

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:25

Mijn foto voor week 2:

Afbeelding

Ik heb de foto geüpload via de bokt upload. Ga binnenkort maar even kijken hoe ik het uploaden anders kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:31

MarBri: Wat voor ras is dat <3 <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:40

Bellatrix schreef:

Om te beginnen heb ik een Nikon, maar neem aan dat een Canon dat ook kan? Ik heb een Nikon d5100, maar m'n d90 kan het ook en de d3100 die ik hiervoor had kon het ook. Staat ergens in het menu onder instellingen...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:44

Bellatrix schreef:

Als het goed is wel. Weet niet of het op dezelfde plek zit als bij de 550D, maar als je het bestuuringspaneel hebt is linker pijltje voor zelfontspanner. Als je die indrukt krijg je de keuze uit 4 verschillende zelfontspanners. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:02

Thanks! :)
Ga straks even kijken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:19

Afbeelding
Week 2

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:32

Mijn foto voor week 2 Ben er niet 100 % tevreden mee,

Afbeelding

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:45

Onwijs bedankt allemaal voor de toffe feedback van week 1! Mijn feedback komt dit keer zodra de lijst van week 2 geplaatst is.

Mijn inzending voor week 2:

Afbeelding

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:50

SUPER gave foto Leonyr!! Alleen wat is het precies? vind hem echt absoluut intrigerend! Je kunt er naar blijven kijken, scherptediepte is ook echt super leuk!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:53

Het lijkt net een soort van water of bellen met elektrische tijd erin...heel gaaf!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:55

Elektrische tijd? :')

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:58

lijkt er inderdaad op Bellatrix, en ik vermoed dat het elektriciteit zal moeten zijn haha :p

ik heb een idee voor een foto, ik ga eens kijken of ik er wat van terechtbreng :p
nog eens met de MPE 65 5x werken (wel op statief en binnen, teveel wind buiten ^^)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:02

Oh ja. :') Ik zat het woord te typen maar ik wist niet meer hoe je het schreef. _O-

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:16

Ik ga morgen weer even aan mijn feedback verder, maar net even gespeeld met de camera en bedacht dat ik deze week deze foto maar ga gebruiken :) Ik ga denk ik wel meer experimenteren met stenen. Ik verzamel ze, en het is best een leuk foto object eigenlijk!

Ik vind hem zelf ietsje grauw, maar wist even niet hoe ik dit op kon lossen. Het is buiten grauw, binnen ook geen mooi licht. Misschien eens met kunstlicht proberen. Ach, het houd me heerlijk bezig! En ik heb genoeg exemplaren liggen om te testen! :))

Week 2:
Afbeelding

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:38

Bedankt voor de leuke reacties Bellatrix & HeavensLove!
Jullie zitten er dicht in de buurt; het is inderdaad water in een zwarte wasbak. Ik kan iedereen aanraden om daarmee te experimenteren.
Het licht wat gereflecteerd wordt op de belletjes worden draden zodra je gebruik maakt van een langere sluitertijd. Je kunt op die manier heel leuk experimenteren met focus en sluitertijd.
Resultaten zijn niet altijd erg geslaagd en het is heel persoonlijk of het beeld aanspreekt, maar dat maakt het juist erg leuk! :)

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:48

Hele gave foto Leonyr! Echt supertof! Ik moest ook denken aan elektriciteit! Heel bijzonder.
Ik ga nu op pad met een vriendin! Heb een ideetje in mijn hoofd en hoop dat ik die kan uitwerken (al zijn mijn ideeën vaak mooier dan in het echt, haha), maar ben benieuwd! :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:50

Week 2

Afbeelding
De haven van Kaapstad, met op de achtergrond de TafelBerg

Ben erg druk met de toerist uit hangen op het moment, maar wil jullie vast bedanken voor de feedback tot nu toe!
Ga er zsm even voor zitten om ook feedback terug te geven!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:59

mijn week 2

via hier geupload,
ohja hij is echt zo rood haha, Mijn kat Mannie

Afbeelding

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:27

Kimmetjee04 Mooie foto's. De laatste vind ik erg leuk bedacht.
Agossie Erg mooi scherp, de ogen springen eruit. Heel goed gelukt.
calice Vind de compositie mooi. Erg schattig. De schaduwen vind ik iets te hard voor de foto.
binky Leuke foto. Lijkt wat onscherp.
XiiaaooNaa Mooie foto. Niks aan op te merken.
monbyou Lijkt wat onscherp. De achtergrond vind ik iets te druk. Verder een leuke foto.
horserider22 Ik vind het wel jammer van de tafel op de achtergrond. Hij lijkt verkeerd scherpgesteld. De nagels zijn er ook afgesneden wat ik niet zo mooi vind.
MaBri Hele gave foto. Mooie kleuren. De weerspiegeling in haar linkeroog vind ik wel jammer.
Irene96 Prachtige foto!
Dandy200 De foto is erg donker en lijkt bewogen. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo een hele mooie foto.
Sodeletuut Mooie foto.
LauraBloem Goed gelukt. Erg mooi.
Leonyr Wauw! Echt prachtig!
wendy1987 Leuke foto!
Babel Hele mooie foto. De rand om de foto vind ik dan weer niet zo mooi maar dat is denk ik meer een kwestie van smaak.
SternPhoto Mooie foto. Mooi scherp op de ogen.

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:31

Bedankt Brechtjee voor je feedback.

Ik ben het met je eens. Voor het eerst binnen foto's maken en dan ook nog geen goed licht hebben, ik vond het zeker niet makkelijk. Maar hier gaan we zeker nog verder mee oefenen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:42

Irene96: Prachtige foto.
Dandy200: Foto is onscherp en ik mis een onderwerp, vind 'm niet heel interessant eigenlijk.
Sodeletuut: Mooie foto, alvaro <3
LauraBloem: Mooie foto, fijne kleuren!
Leonyr: Héle toffe foto!
Wendy1987: Leuke foto, maar ik vind 'm niet helemaal de it-factor hebben oid, kan de vinger er niet helemaal op leggen.
Babel: Mooie foto, de rand erom heen vind ik niet zo mooi, maar de foto is heel tof!
SternPhoto: ik vind deze eigenlijk niet zo speciaal, de oortjes zijn deels zichtbaar maar niet helemaal, de snorharen zijn ook afgeknipt, beetje net-niet.