[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:28

Agossie schreef:
Rozenveld schreef:
Wat erg.. nu al geen tijd meer :( ik blijf het topic volgen om te leren van jullie foto's.

Dat is één... Wie volgt?

(sorry Rozenveld... Helaas ben jij de eerste die afvalt, je zult zeker niet de laatste zijn. Wel fijn dat je het topic blijft volgen!)

Ik had ingeschat meer tijd te hebben vanaf januari. Maar het valt erg tegen. Heel jammer.. :(

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:36

Leonyr schreef:
Asselruiter Wat een heerlijke sfeer in je foto! Het hele subtiele indianenveertje, de gevlochten neusriem en de ondeugende blik van de pony maakt het een plaat om lang naar te blijven kijken. Het zwart-wit was een goeie beslissing, die houdt de aandacht bij de pony en dan vooral bij het sprekende oog. Misschien dat ik zelf nog wat vignettering had toegepast en de voorzijde wat meer had opgelicht, omdat de lichtere vlek linksboven nu wat af lijkt de leiden.

Dank je wel voor de feedback! Ik snap enkel niet goed wat je met vignettering bedoeld. Maar heel erg bedankt voor de leuke feedback ;)

Ylvy

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:51

Mijn week 2 :)

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:10

eclair98 schreef:
#Week 1:
[ Afbeelding ]
Ik hou zelf niet van bewerken, ik maak de foto er meestal slechter mee :') Ik vind het verder wel een redelijke foto, de achtergrond is wazig, maar helaas heeft hij op het verkeerde punt scherp gesteld. Helaas de ogen ipv. de neus. Ik wou liever ook wat meer ruimte bij de neus hebben, maar dat is niet gelukt.

#Week 2:
[ Afbeelding ]
Sorry bokkers, ik speel vals, ik zit met mijn tentamens ect. en heb dus een oude foto gekozen. Hier is onze hond Saartje een paar dagen bij ons (is nu inmiddels groter en ouder). Ik zelf vind het een geslaagte foto, alleen wel jammer dat de achtergrond 'scheef' is.
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 11-01-14 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:24

@Leonyr ; Het was al vallavond, en het was grijs weer.... Misschien vandaar ?

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:52

Leonyr

Bedankt voor je feedback! (Aan iedereen die feedback geeft trouwens! Maar ik heb niet altijd tijd om te reageren.) Het komt inderdaad vrij ruw over. Als ik eens een keer tijd heb zal ik hem eens proberen aan te passen.

En na de examens ga ik proberen om ook commentaar te geven. Momenteel heb ik er te weinig tijd voor.
Laatst bijgewerkt door tesseke op 11-01-14 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 17:55

Leonyr: super die feedback van jou! Bedankt +:)+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 18:07

Eclair, zou je je foto zichtbaar willen plaatsen? Op deze manier ga ik er overheen lezen. Nu zie ik hem, maar als ik de lijst moet nalopen of later in het jaar, ga ik hem over het hoofd zien, weet ik uit ervaring.
Dank je!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:09

Agossie schreef:
XiiaaooNaa schreef:
Week 3! :D
Commentaar voor week 2 sla ik nu over, iets te druk ;(

[ Afbeelding ]

Waarom lever je nu al je week 3 in? We zitten nog in week 2! Zo wordt het een beetje verwarrend... :(

Oeps ;(
Dacht dat mensen week 3 al ingeleverd hadden ... (gister op mn tel)
Maar wss was ik zo moe dat ik een 2 voor een 3 aanzag.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 18:11

Je had al een week 2 geplaatst, dus ik ga ervan uit dat dit week 3 is. Echter... als je hem nu hier laat staan, ben ik bang dat hij gemist gaat worden in de beoordelingsronde van volgende week. Laat je hem nu staan voor week 3 of ga je een nieuwe plaatsen na maandag? Week 2 had ik dus al. :j

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:12

nee dit was echt een week 3, ik dacht echt dat ik al andere week 3 foto's zag ...
(dom dat ik niet verder dacht dan dat...anders had ik ht ook kunnen weten door de dag)

ik laat hem staan, dinsdag zal ik hem gewoon opnieuw erin zetten want ik kan mijn post niet meer veranderen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:15

deviltjh: ik moest even goed kijken welk gedeelte van het paard ik nu zag. :+ Hij zit zo dik in zijn beharing. :') Maar ik vind je compositie dus niet zo geslaagd en ik zie te weinig paard. Te weinig paard dat ik herken zeg maar. En jammer dat er een stukje afvalt aan de onderkant.

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:39

Bedankt voor je commentaar Leonyr! :)

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:41

Super bedankt voor het commentaar! Erg leuk om te lezen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:51

Leonyr schreef:
XiiaaooNaa Zoals altijd weer een mooie scherpe foto! Heel gaaf hoe het paard naar het licht toe buigt, dat voegt een stukje dynamiek toe in je foto; het wordt een interessanter lijnenspel.
Misschien dat ik zelf na wat dubben toch bij de rechterkant van het hoofd wat contrast had toegevoegd. Nu steekt dit lichtelijk af tegen contrast van de linkerzijde.

Dankje voor je commentaar :D
Wanneer ik tijd heb ga ik dat eens proberen :Y)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:09

calice, mooie foto van Jesse en Poowtje! Volgens mij heeft alleen Poow net haar oog dicht of vergis ik me daarin? Ik vind de compositie mooi en er zijn verder geen storende objecten naar mijn mening. Het hekwerk achter hun is scheef en hun zelf zijn recht, dat heeft ook weer wat. Zwart witte vind ik ook wel een goede keuze, sfeer word er bij deze foto niet minder om. Heb soms namelijk dat ik een foto zie waarbij de hele sfeer verandert als een foto zw is.

Sodeletuut, leuk idee! Ik had het wel leuker gevonden als je de camera op een boomstronk of iets wat hoger van de grond af staat had gezet. Nu is het namelijk best wel duidelijk dat je timer had aangezet en dat vind ik jammer. Verder inderdaad die mast die een beetje stoort en onder de lijnen van de mast aan de linkerkant zit ook een of andere reuzen bloem ( :') ) die een beetje afleid.

Asselruiter, mooi gedetailleerde foto. Ook goed dat je jezelf niet in het paard zijn oog ziet want dat stoort me wel vaak bij oog foto's. Verder mag de tekst van je copright wat mij betreft wel iets groter hoor. :j Touwhalster is ook mooi scherp waardoor je goed kan zien hoe die is gedraaid/gevlochten.

manonnevot, ik vind de foto niet heel interessant. Je ziet wel dat het een paardenneus is maar dat is het dan ook. Ik vind neus foto's leuker in de winter, als er damp en zo is van de kou. Vind dat rondje achterin storen.

Babel, schattige foto zeg! Ik vind de achtergrond persoonlijk wel echt veel te druk met al die bolletjes haha. Ik vind het hoofdobject wel schattig en daar heb je ook als enige op scherpgesteld wat ik ook heel goed vind!

XiiaaooNaa, hele mooie foto! Laat mooi de schoonheid van een roos zien. Mooie compositie en heel goed scherp. Mooie wazige achtergrond. Enige wat ik minder mooi vind is het onscherpe deel van de tafel. Weet alleen niet of ik hem helemaal scherp mooier had gevonden maar dat onscherpe doet het hem persoonlijk niet voor mij. :P

deviltjh, ik had een andere compositie gekozen. Paard heeft een wintervachtje en een baardje, wat er natuurlijk bij hoort, maar ik had liever de foto van de zijkant of de voorkant gezien. Vind het een beetje weinig paard hebben nu.

eclair98, wat een schatje! Vind de achtergrond een beetje saai maar verder hele leuke foto. Had het hele hondje wel iets scherper willen zien. Zijn oogjes sowieso en zijn billetjes ook.

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:19

Leonyr schreef:
Jilinda Wat een schattig koppetje, die spreekt inderdaad erg aan! De volgende keer zou je de pony iets verder naar achteren kunnen zetten of op een open stuk veld, zodat je de ondergaande zon ten volle kan benutten, dat geeft vaak een heel mooi effect, zoals je al een beetje bij de oortjes kunt zien. Zeker als het een wollige Shetlander betreft kun je daar hele schattige foto's uit halen. Daarnaast had je iets minder ruimte aan de bovenkant kunnen nemen, bijvoorbeeld door de het stuk blauwe lucht weg te croppen. Als ik een foto maak, check ik vaak eerst mijn omgeving zodat ik 'de randjes mee kan pakken'. Daarmee bedoel ik dat je dus zorgt voor een eenheid in je achtergrond zonder afleidende of contrasterende kleuren. Bij deze foto is het groen van het schuurtje mooi passen bij de rest, maar de blauwe kleuren steken daar te fel bij af.
Wel vind ik het heel goed hoe je een foto hebt kunnen maken die qua hoog- en laaglichten goed klopt. Je kunt nog duidelijk de details in de ogen onderscheiden, terwijl de rest van de pony niet overbelicht is.

de zon ging niet onder :Y) de foto is midden op de dag gemaakt... maar ach das slechts een detail toch :+

wat bedoel je precies met hoog- en laaglichten? :=

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:40

Wat een mooie foto's komen er al weer voorbij!
Mijn commentaar geef ik als de lijst compleet is.

Hierbij mijn foto voor week 2.
Mijn onderwerp was 'textures' Ik heb lang getwijfeld tussen twee verschillende foto's, maar uiteindelijk is dit 'm geworden.

Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:46

Geslaagde foto gub!

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:53

Wauw! :D

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:55

Mooi !

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:56

Leonyr schreef:
Fellow Helemaal een foto naar mijn smaak! Zwart-wit foto's waarin duidelijk met scherpte en contrast wordt gespeeld vind ik altijd prachtig om naar te kijken. De uitdrukking van de pony is prachtig vastgelegd en blijft de aandacht vasthouden doordat dat eigenlijk het enige echt scherpe is in de foto. De pony maakt een beweging naar de hand toe en als kijker kunt je deze beweging volgen tot aan het sprekende gezicht van het meisje, zonder dat je het daadwerkelijke onderwerp uit het oog verliest. Het enige wat wellicht beter had gekund, maar daar had jij op dat moment niets aan kunnen doen, is de plank. Persoonlijk had ik die denk ik liever niet gezien, maar dat was volgens mij niet te voorkomen; dit zijn momenten die je echt zo moeten pakken. :)

Heel erg bedankt voor de lieve woorden Leonyr! <3 :D

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:04

Deze week wel foto's gemaakt maar niet echt speciaal, voor school het een en ander...
Dus nu een foto uit oude doos, vanwege tentamens en veel stresssss hihi
Daarom kan ik deze week ook geen commentaar bezig, druk aan de studie!

Vorig jaar herfst zo'n beetje gemaakt...
Week 2: Mijn beste vriendin met haar zusje! :)
Afbeelding

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:04

Mijn feedback van week 1:
Ann_Pam: Hij had scherper mogen zijn, de lampjes op de achtergrond vind ik wel heel leuk.
Ash_: Heel mooi, maar hij mist net iets scherpte, als hij dat had gehad was hij perfect :)
Asselruiter: Ik vind de foto niet zo heel interesseant, maar hij is wel mooi scherp en de kleuren zijn heel mooi.
Babel: Heel mooi alleen jammer van die zonnevlekken.
Balou_k: Mooi scherp, ik stoor me alleen wel aan de achtergrond, maar voor de rest is hij echt super!!
Bellatrix: echt een geweldige foto! :wow:
binky: Ik vind beelden nooit heel erg bijzonder, maar voor de rest is het een mooie foto!
Bumblehorse: Hele mooie foto, ik stoor me helemaal niet aan het hek, want dat past er gewoon bij! :D
Calice: Echt een super foto, de band tussen mens en paard spat er gewoon af!
C_estmoi: Ik vind het onderwerp neit interessant, maar het is wel een mooie foto.
chip: Heel mooi, echt zo een ansichtkaartje foto. :D
Deetjeeuh: De foto mist scherpte en het moment is ook net iets te laat.
DmNqUe: Heel mooi, hij mist alleen net iets scherpte op het hoofd vind ik en het onderwerp staat te laag gekaderd.
eclair98: Echt een leuke foto, maar inderdaad jammer genoeg op het verkeerde punt scherp gesteld!
EngeltjeS: Echt een geweldige foto!! :wow:
faatxhorse: Hele mooie foto van mooi vuurwerk! Niks echt op aan te merken.
Fellow: Leuke foto, alleen jammer van de achtergrond. :)
Fennee: De foto mist wat scherpte en ik had de foto uit een wat lager standpunt genomen.
Fenneeee: Mooie foto! :D
Gub: Super mooi foto! :wow:
Hanna_94: Apart onderwerp en dat maakt de foto ook wat specialer.
Heavenslove: Suer foto!!!! :wow:
Iejoorr: Ik vind de foto niet zo mooi, omdat je er niet in kunt zien wat het is, omdat hij zo onscherp is.
Irene96: Heel mooi, vooral met dat blauw :wow:
ismy: Hele mooie mysterieuze foto, het licht valt precies goed :wow:
Jessica_1998: Niet een hele bijzondere foto, jammer van jouw schaduw en ik had het touw weggewerkt. Je had de foto misschien ook van een iets lager stanpunt kunnen nemen. :)
JewEmm: Leuke foto, alleen ik mis wat scherpte in het gezicht. :D
jilinda: Geweldige foto, vooral door die drie lichtvlekken en natuurlijke het leuke potje. :D
JNSW: Leuk!!!!! Die schoenen zijn ook echt geweldig!!
Joey: Mooi, jammer van de ruis die erop zit :)
joey_lover: Mooie foto, maar jammer van die blauwe gloed.
Kelszz_: Ik vind dat er onderaan te veel zwart zit, maar voor de rest leuke foto, vooral omdat er meerdere soorten vuurwerk op staan.
_Kiki_: Hele mooie foto, je krijgt meteen een gezellig gevoel :D

Sorry als ik soms wat gemeen over kom dat is dan niet de bedoeling.
Mij feedback is niet zo heel lang, maar ik weet dan ook niet goed wat ik allemaal moet zeggen.
De rest komt morgen!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:20

kimberly23, ook een geslaagde foto! Heeft een fijne sfeer, band tussen familie en ook heel vrolijk.