Leonyr schreef:Jilinda Wat een schattig koppetje, die spreekt inderdaad erg aan! De volgende keer zou je de pony iets verder naar achteren kunnen zetten of op een open stuk veld, zodat je de ondergaande zon ten volle kan benutten, dat geeft vaak een heel mooi effect, zoals je al een beetje bij de oortjes kunt zien. Zeker als het een wollige Shetlander betreft kun je daar hele schattige foto's uit halen. Daarnaast had je iets minder ruimte aan de bovenkant kunnen nemen, bijvoorbeeld door de het stuk blauwe lucht weg te croppen. Als ik een foto maak, check ik vaak eerst mijn omgeving zodat ik 'de randjes mee kan pakken'. Daarmee bedoel ik dat je dus zorgt voor een eenheid in je achtergrond zonder afleidende of contrasterende kleuren. Bij deze foto is het groen van het schuurtje mooi passen bij de rest, maar de blauwe kleuren steken daar te fel bij af.
Wel vind ik het heel goed hoe je een foto hebt kunnen maken die qua hoog- en laaglichten goed klopt. Je kunt nog duidelijk de details in de ogen onderscheiden, terwijl de rest van de pony niet overbelicht is.
de zon ging niet onder
de foto is midden op de dag gemaakt... maar ach das slechts een detail toch 
wat bedoel je precies met hoog- en laaglichten?