[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:27

En hier is dan mijn eigen foto. Het is een experimentje, ben niet zo goed in close-upjes dus ben heel benieuwd wat jullie vinden (van o.a. de uitsnede) en of jullie nog tips hebben :)

Afbeelding

JNSW

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:40

Gaaf zeg! oog komt er mooi uit. Vind hem geslaagd!

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:42

Afbeelding

Afbeelding

jin_neke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:45

JNSW: :wow: Héél mooi!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:37

enorm mooie foto's van kimberly zeg!! alleen vind het jammer dat haar scheiding zo afsteekt

Gisteren met de meeting voor de eerste keer van mijn leven gefotografeerd in een studio, wat een gave ervaring!!

Afbeelding

Afbeelding

jin_neke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:19

Ivm mijn foto's van pagina 33 vd ogen:
Het klopt dat ze beiden verscherpt zijn en bij de onderste heb ik het kleur bijgewerkt en de focus. Vond ze anders te weinig hebben en dacht dat ze er zo beter zouden uitkomen. Blijkbaar niet dan :\
Bedankt voor de tips, zal proberen om mijn bewerkingen in de toekomst wat natureller te houden.

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:17

chantal: Mooie foto! Het oogje springt er heel mooi uit.
JNSW: wauw! Hele gave foto's!
Gianti: mooie professionele foto's, echt goed gelukt!

mijne van vandaag:
Afbeelding

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:49

Gave foto (hierboven) ik had er misschien voor gekozen het onderste stukje bruin niet op de foto te zetten.. Maar het heeft ook wel wat..

Deze heb ik van de week gemaakt, niet zo heel bijzonder maar een beetje oefenen met achtergrond en de kleuren.
Afbeelding
Deze is qua kleur niet helemaal mooi uitgekomen.
De ruis kan ik niks aan doen, dat komt omdat de bloem nep is.
Afbeelding

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:21

Melissa, voor de oefening goed gelukte foto's (kleur en donkere achtergrond werkt wel) maar ik zou liever een echte roos zien :P

Ik was nog aan het bewerken maar hier is er nog 1tje van dezelfde kat als hierboven.
Afbeelding

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:28

Oké, even proberen bij te benen met mijn commentaren, zit wel heel wat pagina's achter...

Pagina 31:
_emmma_: vind ik mooie foto's en mooi bewerkt ook, goed gekozen om de foto bruin te maken bij de eerste denk ik
First_Unique: ik vind het een beetje verwarrend dat er 2 onderwerpen zijn op de foto, je hebt enerzijds de paarden en anderzijds de paaltjes, ik weet niet goed waar eerst kijken... Misschien eens een foto maken van de paaltjes alleen, maar met hetzelfde effect in?
Sodeletuut: Mooi, misschien wel iets te licht links
Agossie: Is goed gelukt toch? Misschien iets te veel "hoofd" en te weinig van de rest van het paard.
First_Unique: ik vind m wat donker, en weinig interessant.
Calice: Waauw, mooi roodborstje in de sneeuw! Hoe heb je dit getrokken, met een zoomlens?
Astor: Deze spreekt me niet zo enorm aan, de persoon staat er niet zo mooi op en het paard heeft z'n aandacht ergens anders
Astor, foto 2: Deze vind ik wel mooi!

Pagina 32:
Ilona: OOh, zo lief!! Leuke foto, eentje om in te kaderen!
Ilona, foto 2: Is ook een leuke.
Nadineex: Leuke, warme, dromerige foto's. Ze spreken me allebei wel aan.
DoxLover: Doet me niet veel...
Lauwttje: Zalige foto's, niks op aan te merken
Goof: die staat er mooi op
xTitanic: apart uitgesneden, maar heeft wel iets. Zijn de kleuren nabewerkt??
Loontje: Sorry, maar deze foto spreekt me niet aan, rare houding en ik heb er ook geen boodschap aan
Julia: Tof! Is ie niet iets te donker?
Goof: Niks op aan te merken, mooie foto's met goede bokeh

Pagina 33:
JNSW: commentaren zijn al gegeven, maar voor de rest staat hij er wel mooi op
Ilona: mooi, is het scherpstelpunt op de neus en zijn daardoor oogjes/oortjes niet helemaal scherp? Z'n neusje springt er anderzijds wel mooi uit zo
Gianti: Leuke foto's, speciale compositie!
Ilona, foto 2: niks op aan te merken
Melissa1996: nette foto's, maar niks echt spannends. Misschien volgende keer zonder tuig en met minder dingen op de achtergrond of zo?
jin_neke: bij de eerste zijn de haren boven het oog erg korrelig op mijn scherm? En bij de tweede zijn de kleuren zo onnatuurlijk...
dancer_: Probeer eens wat meer in te zoomen en van lager te trekken zodat er enkel water achter de meisjes te zien is. De gezichten lijken me ook niet zo scherp.
JNSW: nabewerking doet de foto's echt wel tot hun recht komen!
jin_neke: Deze vind ik wel heel leuk, dat samenspel tussen die 2!!
Loontje: te druk voor mij
FemkeRoosje: Zou liever zien wat ze aan het doen is, zo zegt de foto niet veel
Melissa1996: deze foto's zijn al veel beter, de eerste is heel leuk gevonden!

Even pauze nu :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:57

nobbie91: ik vind hem niet aannspreken, kat kijkt weg en vind de omgeving "vies" ogen

Melissa1996: goeie oefenint, vind alleen dat blaadje links die nog half zichtbaar is storen

nobbie91: deze vind ik veel leuker!! kat kijkt een beetje van "sh*t gesnapt"

nermal: geweldige bijleespost!! en dank je!!

nog eentje van de studiomeeting

Afbeelding

Nermal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:00

Pagina 34:
Loontje: de rechtse foto's vind ik ook het mooiste
Calice: Leuk!! Zo mooie kleurtjes!
Fair: ik zou scherpstellen op het midden van het klokje (dat is toch wat ik denk dat het is :P )
Charles: chic, vooral de eerste!
lifaya: Wauw!
Calice: speciaal :)
Saskiaa_: ook leuk, achtergrond past goed bij de hond
Ilyavdm: eerste foto storen de losse riempjes me en het paard staat er ook niet erg gelukkig bij. Bij de tweede foto mis ik een stukje van het oor.
nobbie91: ik ga mee met de commentaren van Marit
jin_neke: leuke foto's met charme

Pagina 35:
Channiiiej: uitsnede vind ik heel mooi, de foto is echt goed gelukt. Alleen een beetje jammer van die witte reflectie in het oog...
JNSW: _/-\o_ Prachtig!
Gianti: fototechnisch oké, houding modellen (eerst wat geforceerd, tweede iets te serieus) vind ik minder
nobbie91: beide foto's van de kat zijn oké, maar niet echt spannend
Melissa1996: goed gelukt, jammer dat het geen echte bloem is
Gianti: wauw :)

Zo ben weer bij :).
Twee fototjes van de eerste "dogshoot" die we (vriend en ik) gedaan hebben, was een zeer druilerige dag en we hebben gewoon enkele foto's getrokken tijdens een wandeling. Benieuwd naar tips!!

Afbeelding
Happy retriever! by stevjar, on Flickr

Afbeelding
DSC_4146 by stevjar, on Flickr
Springkonijn :)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:53

Thx voor het commentaar/tips!! :)
(Wilde vanmiddag lens keren proberen, ben benieuwd)

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:03

Bedankt voor de tips etc! :)

Gianti, Dat het je eerste keer was dat je in een studio hebt gefotografeerd zou je echt niet zeggen! Wauw wat gaaf, de eerste vind ik er echt goed uitspringen en de styling is ook echt top! Wordt er vrolijk van haha :) en die tweede vind ik die schaduw ook echt perfect passen, geeft een mysterieuze sfeer!

nobbie91, Netjes scherp, vind de vieze kat + badkuip alleen wel een beetje storend. Verder vind ik de compositie ook niet zo heel bijzonder, maar dat is mijn mening !

Melissa1996, Netjes :) ! De foto houdt alleen niet mijn aandacht vast.

nobbie91, Deze vind ik stukken beter dan op de ''badkuip'' (geloof ik?) haha, mooie compositie en ook leuk nabewerkt.

Gianti, deze is ook alweer zo gaaf! Ben fan van deze foto's! :j

Nermal, De eerste foto is opzich wel leuk, komt stoer op je afgerend, maar heb wel het idee dat de hond niet helemaal scherp is. Ook op z'n vacht lijkt wat ruis te zitten!

tweede foto - deze lijkt al een stuk scherper! Leuk moment!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:18

Zo zeg hier heb ik al heel lang niks meer geplaatst. Wel veel geoefend dus tijd om weer wat te plaatsen ;)

Het weer vandaag was niet ideaal voor foto's, erg bewolkt en flinke sneeuw maar vind hem toch wel erg geslaagd!

Afbeelding

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:31

@nermal, ik mis wat scherpte op de 1e foto en die was mooier geweest als hij wat meer op ooghoogte zou zijn. Maar je bent al goed op weg :)

@gianti wat een mooie kleuren zeg, de blik van het model plakt me alleen niet helemaal. Kan er de vinger niet helemaal op leggen. Vind de andere, waarop ze helemaal te zien is ook heel gaaf maar ik mis in wederom wat kracht in de uitstraling van het model. De lichtinval bij de blackfoto is netjes, precies de goede schaduw op haar gezicht enz. Dat is knap lastig!

@nobbi, ik vind dat je foto mooie warme kleuren heeft. Houd ik wel van. Die op het muurtje vind ik niet zo bijzonder.

@melissa, omdat de bloem nep is vind ik ze eigenlijk niet zo bijzonder. Vind de zwart witte het leukste.

@JNSW de band van die 2 straalt echt van de foto's af. Heb je mooi vastgelegd :j top platen wat mij betreft

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:43

@hierboven, Jammer dat er bijna geen kleur in zit.. Ik zou er liever wat meer kleur in zien. Zeker omdat dat juist zo mooi is bij een rottweiler

Wat vinden jullie van deze?
Mijn lieve hondje, Sanne
Afbeelding

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:50

De kleuren van een rottweiler zijn indd prachtig maar bij een lichte achtergrond (sneeuw) zonder zon lastig vast te leggen.

Ik vond de plaat heel mooi maar was niet tevreden met de kleuren vandaar de zwart wit bewerking. Maar dat is ook een beetje een kwestie van smaak denk ik :)

Je foto vind ik onder ietwat krap uitgesneden, jammer ook dat ze je niet aankijkt. Dan was de foto wat pakkender geweest.

Is al een oudje of niet? :+:

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:06

Sanne is nog niet zo oud, :) Ze is volgens mij 5 bijna 6..

Dit is nog een zwart/wit van vanmiddag
(dit is een fb foto, vandaar de bagger kwaliteit!!)
Afbeelding

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:09

Ik vind het een mooie uitsnede :j Kwaliteit is denk ik iets naar beneden gegaan, maar een leuke foto :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:11

Mee eens, zou wel het oogsnotje nog even wegwerken :P

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:12

Carliijn, leuke foto! Maar indd zoals al aangegeven beetje grauwe kleuren. Hij/zij kijkt wel erg leuk in de camera haha :)

Melissa1996, vind de foto in kleur persoonlijk mooier! :) Vind het een leuke foto, de hond kijkt echt zielig vind ik, maar dat geeft wel gelijk een soort emotie aan de foto! Voor de rest sluit ik me aan bij Carliijn.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:08

Even een note, ik heb de foto in zwart-wit bewerkt. Weet niet zeker of dat helemaal overkwam. Zwart-witjes hebben doorgaans geen felle kleuren :+

Carliijn schreef:
Ik vond de plaat heel mooi maar was niet tevreden met de kleuren, vandaar de zwart wit bewerking.

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:15

Oeps sorry, overheen gelezen haha! Maar had je hem dan misschien niet beter helemaal grijs-wit kunnen doen? Maar dat is meer een kwestie van smaak denk ik.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:20

haha dat dacht ik al, maakt niet uit. Ik vind het juist wel leuk dat die kleuren heel zacht nog wat doorschemeren maar dat is indd een kwestie van een smaak.

Dat licht roze tongetje :))

Als we geluk hebben krijgen we over een tijdje weer heerlijk lente weer en dan kunnen we gaan genieten van frisse kleurrijke platen. Lekker zonnetje erbij, kom maar op!