centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:18

Nou, ik heb het ook eens geprobeerd... Vind hem zelf wel tof geworden :)

Afbeelding

(Nog een paar in een mapje,maar die is weergegeven is dus mijn bijdrage voor deze keer ;))
Was wel ff vechten met plastic, karton etc. :P Wel leuk om te doen, ga er nog even mee verder volgende week.
Kreeg het niet voor elkaar om ze mooi tw krijgen met een onderwerp in de voorgrond, maar dat leidt misschien alleen maar af, dus dan maar zo! :D

Iljavdm

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:24

Wat grappig gedaan!
Het lukt mij dus echt niet om er een vorm in te krijgen -.-

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 07:54

Ik heb dat probleem ook F_Orumster. Ik krijg ook niet meer dan 2 foto's in 1 bericht op bokt, want hij blijft aangeven dat ze te groot zijn dan. Als er hier iemand een oplossing voor weet?

Straks eerst nog snel langs de winkel en dan kan ik gaan proberen.

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 11:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:07

Heb ook ruzie met de nieuwe photobucket qua grootte van de foto's. Kan ook nergens vinden waar het anders gezet kan worden. Ik heb ondertussen een idee, maar het weer inderdaad! Moet buiten in het donker. En voor vrijdag vrees ik. Wil foto's maken van kerstverlichting bij iemand in het dorp. Die laten de tuin altijd professioneel versieren. Super mooi, maar na de kerst is het ook altijd weer snel weg. En m'n fiets heeft een platte band, niet lek maar lucht erin krijgen ho maar. Fiets nu met andere fiets, maar die heeft geen remmen dus daar wil ik niet mee gaan fietsen met camera. Papa met auto lief aankijken denk ik :)

Zal binnenkort m'n laptop eens aanzetten. Heb alle foto's wel gezien op m'n telefoon. Maar dat is nooit O heel erg duidelijk natuurlijk.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:07

Hallo,

Ik volg dit topic al een tijdje en er komen echt leuke dingen voorbij!
Kan ik nog meedoen met dit thema? Zat al een tijdje in mijn hoofd en vandaag kreeg ik spontaan een idee.
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 19:52

Welkom, RM_! Mooie foto. Compositie klopt, scherpte mooi en apart onderwerp ook!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:23

Nooor_ Netjes! Mooi scherp ook wat erg lastig is in het donker! :j

Doanique jammer dat de gitaar niet helemaal scherp is, heb het idee dat de bovenkant ook niet echt scherp is. Wellicht de volgende keer je spiegel schoonmaken? :P zie hier en daar wat vlekjes haha

Myrmar nette foto qua bokeh maar wel een wat standaart foto als je snapt wat ik bedoel :P

Valanee Wauw! Mooie foto! Wat heb je op de achtergrond gebruikt als bokeh? :)

PaulaPom Omgekraamt? Heb je de kerstboom omgegooid? _O- Naja als je vader je foto ziet moet ie toch wel trots zijn of niet? :)) Vind het een nette foto!

Marjoow Vind je bokeh wat onscherp en wat bewogen eruit zien. Wat wwaren je instellingen?

Cchanny Mooie foto! :j Is vaak toch wel erg lastig met al die condens!

IloveNikitaa Jammer dat de scherpte voor de schildpad ligt op het kleed. Wel gaaf die schildpad! :)) Kon je diafragma niet lager? Vind je bokeh namelijk niet zo duidelijk of zat je er ver bij de kerstboom(?) vandaan? :)

Frederieke_ Jammer dat de vogel er niet helemaal opstaat. Verder word me blik meer naar de vleugel getrokken omdat je daar allerlei dingen inziet.

Lara Nette foto! Richard herken je uit duizenden met zijn KL jas :') Jammer dat het paard er niet helemaal opstaat. Doordat je de foto kan zien op Richard zijn camera kan je zien wat er staat. Zonder zijn camera had ik namelijk niet geweten dat dat groene de broek is van een meisje en daardoor weet je ook meteen waar het paard staat.

Magda_90 Leuke foto jammer dat er op de achtergrond weinig bokeh is.

F_Orumster ook bij jou vind ik het jammer dat de bokeh niet heel is vooral omdat je een figuur hebt gemaakt nu heb je een paar halve sterren

_l_amanda_l_ Nette bokeh :j

RM_ Mooie foto ik stoor me alleen wel aan het patroon in de bokeh was je lens misschien vies?

En dan mijn inzending. Ben niet helemaal tevreden maar me moeder was het zat om steeds wijn in te schenken :')

Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:19

_l_amanda_l_ schreef:
Nou, ik heb het ook eens geprobeerd... Vind hem zelf wel tof geworden :)

[ Afbeelding ]

(Nog een paar in een mapje,maar die is weergegeven is dus mijn bijdrage voor deze keer ;))
Was wel ff vechten met plastic, karton etc. :P Wel leuk om te doen, ga er nog even mee verder volgende week.
Kreeg het niet voor elkaar om ze mooi tw krijgen met een onderwerp in de voorgrond, maar dat leidt misschien alleen maar af, dus dan maar zo! :D

Cool! jou is het wel gelukt :D
Vet! mijn paardjes leken eerder zeehonden..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:20

lovey_ou schreef:
Cchanny Mooie foto! :j Is vaak toch wel erg lastig met al die condens!

Heb inderdaad een half uur moeten wachten..

Heb in Burgers Zoo, ook gehad dat mijn spiegels besloegen.. := nou toen was is helemaal niet blij

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:37

Had je daar niet van die blaas dingen? Hadden ze in dierenpark Emmen wel kon je je camera onderhouden en dan ging de condens weg :j

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:42

lovey_ou schreef:
Had je daar niet van die blaas dingen? Hadden ze in dierenpark Emmen wel kon je je camera onderhouden en dan ging de condens weg :j

Daardoor kwam er condens in mijn spiegels..
Nooit meer doe ik daar mijn camera onder. -O-

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:45

oeeeps haha gelukkig dat ik daar geen last van had := Zat wel eerst raar te kijken was al uitgebreid foto's aan het maken en dacht echt huh hoe kan het nou zo onscherp zijn? :')

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:14

Nogmaals mijn zelfde vraag over een bokeh, moet het geheel scherp of geheel onscherp zijn? Of mag je ook een vervagende scherpte hebben, dus dat je van scherpte naar onscherpte gaat op 1 en zelfde onderwerp?

Ik heb gelezen en foto`s bekeken maar het is me nog niet geheel duidelijk. Ik zou het erg fijn vinden als iemand de moeite zou willen nemen om me dit uit te leggen zodat ik ook deel kan nemen :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:15

Mooie foto Lovey_ou heel erg leuk bedacht! Wel jammer dat je moeder het na 30 min al beu was :')
Het enigste wat ik nog mis aan de foto is wat meer licht op het glas zodat de foto wat helderder en frisser overkomt.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 23:17

Dankje Wispeltuur! De flitser stond 'klaar' maar heb hem niet gebruikt achteraf een beetje stom want dat had inderdaad de helderheid kunnen opschroeven :=

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:05

lovey_ou schreef:
oeeeps haha gelukkig dat ik daar geen last van had := Zat wel eerst raar te kijken was al uitgebreid foto's aan het maken en dacht echt huh hoe kan het nou zo onscherp zijn? :')

Volgens mij stond er ook op die foto, dat je je camera er niet onder mag houden geloof ik.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:07

Ooh in Emmen stond juist een camera en Brillen enzo :=

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:11

lovey_ou schreef:
Ooh in Emmen stond juist een camera en Brillen enzo :=

Ja daar stond gewone camera wel, maar spiegelreflex geloof ik niet.
Omdat je dan zit met je spiegels en je lenzen. het bestaat natuurlijk uit twee delenen dan kan er vocht tussen komen.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:14

Ach ik geloof niet dat het zoveel kwaad kan het werkte voor mij toen prima :j

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:15

Nou ik doe het niet meer :') Vond het niet zo tof dat ik ruim een uur moest wachten totdat me spiegels weer normaal deden.

Wacht wel gewoon.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:09

Ik zet mijn camera altijd uit als ik van buiten (kou) naar binnen (warm) ga...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:13

Wispeltuur schreef:
Nogmaals mijn zelfde vraag over een bokeh, moet het geheel scherp of geheel onscherp zijn? Of mag je ook een vervagende scherpte hebben, dus dat je van scherpte naar onscherpte gaat op 1 en zelfde onderwerp?

Ik heb gelezen en foto`s bekeken maar het is me nog niet geheel duidelijk. Ik zou het erg fijn vinden als iemand de moeite zou willen nemen om me dit uit te leggen zodat ik ook deel kan nemen :)

Spelen met scherptediepte zoals jij wil. Een wazige achtergrond is ook bokeh. Dus leef je uit.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:44

F_Orumster schreef:
Wispeltuur schreef:

Spelen met scherptediepte zoals jij wil. Een wazige achtergrond is ook bokeh. Dus leef je uit.

Heel erg bedankt :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:58

F_Orumster schreef:
Wispeltuur schreef:

Hoe waziger (onscherp) de achtergrond, hoe meer bokeh. :j