[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brechtjee

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:06

Logisch, ik zal voortaan alles taxeren wat voorbijkomt :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:08

Mijn aller eerste blackfoto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwalitijd achteruit gegaan door het oploaden tinypic
Beoordelen vindt ik zelf lastig zelf nog niet echt de ervaring er in.
Maar ik vindt de laaste foto's wat er geplaast zijn erg gaaf!
Laatst bijgewerkt door trysteffy op 09-04-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:10

1. We kunnen moeilijk jou als fotograaf taxeren op basis van één blackfoto. Upload op z'n minst 3 of meer voorbeeldfoto's voor een goed beeld.
2. Het is in dit topic wel netjes als je ook andere mensen beoordeeld ;)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:20

billionache schreef:
1. We kunnen moeilijk jou als fotograaf taxeren op basis van één blackfoto. Upload op z'n minst 3 of meer voorbeeldfoto's voor een goed beeld.

Zo vebeterd:-)

Er staan namelijk nog wat foto's van mij in deze topic van een paar maanden terug

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 21:24

trysteffie, ik vind het niets speciaals hebben, bij de 2e foto vind ik het ook niet zo mooi dat de voeten er niet op staan.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 00:12

trysteffy schreef:
billionache schreef:

Zo vebeterd:-)

Er staan namelijk nog wat foto's van mij in deze topic van een paar maanden terug

Om terug te komen op punt 2, het is "verplicht" om eerst andere te taxeren alvorens het plaatsten van zelf foto's. Zie regels in OP. Ik heb even terug gekeken en je plaatst alleen zelf foto's zonder ook maar 1x wat getaxeerd te hebben.
Kan je wel zeggen dat ik 0euro zou geven voor een foto met afgehakte hoeven.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:22

Waarom kreeg ik dat dan niet bij me eerste post dan te horen toen deden jullie niet zo moeilijk over....

Het probleem is ik doe het al een half jaar gratis en die 2 de foto trouwens ook;-) maar nou begin ik het zat te worden krijg steeds meer vraag om foto's te maken voor anderen en wil daar wel een keer geld voor hebben..

En ik vindt het gewoon heeeeeeeellllll erg lastig om anderen te taxeren dat komt door bepaalde redenen bij mij maar dat ga ik niet op internet zetten..

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:25

Trysteffy, je mag ook gewoon je mening zeggen hoor zoals in de OP staat.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:28

Maar kom dan niet in een topic als je de regels niet kan naleven.

Het is een regel dat he eerst andere taxeert of iig laat weten wat je zelf zou willen uitgeven en dan zie ik regelmatig staan
' ben zelf erg slecht in taxeren, maar wat vinden jullie van mijn foto's '

Ik ga niemand meer taxeren die mij niet taxeert blijven er zoveel over dat ik ze op 1 hand kan tellen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:34

Sorry maar als me niet geloofd wat ik dan
Heb stuur me dan een pb;-)

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:48

Wat een gezeik weer... Ja het staat in de regels, helaas wordt het vaak niet gedaan.. kunnen we het los laten, verder gaan en het topic weer 'leuk' houden

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:49

Hee, leuk! Binnenkort ook eens taxeren en foto's plaatsen :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:23

MZorro: Je eerste foto oogt niet scherp en wat overbelicht, je tweede stoor ik me aan die berg zand achter de benen/staart. Je uitzicht van schuinachter vind ik wel een leuke compositie maar niet echt met de achtergrond.. je derde is krap bovenin en bij de voeten. Je vierde vind ik wel leuk op zich. Taxeren, pff best lastig.. ik zou een klein bedrag vragen om lekker te oefenen, max 10 euro of reiskostenvergoeding.

Suuszels: De foto in Sepia vind ik het leukst, de rest is het voor mij net niet. Haflinger zou ik persoonlijk meer boeg/voorbeen willen zien op de blackfoto en hij oogt net een beetje te geel. Ook zie ik rechts in de voorpluk iets van een wand. Had ik persoonlijk weggewerkt. Ik zou persoonlijk niet meer vragen dan 15 euro.

D_Desteny: Daar zitten een paar mooie scherpe platen bij zeg! Jammer dat bij de blackfoto van de 2 paarden samen de lijn maar aan 1 kant vast zat, het bit wordt een beetje naar buiten getrokken, maar dat zijn kleine dingetjes. Zou op de portretfoto die je toont in het topic de hals net ietsje ronder willen zien. Het is niet heeeel spectaculair maar wel netjes! +/- 30 euro.

ohmydeem: Let op de horizon, vind de composities niet altijd even mooi. De rijfoto had ik niet uitgekozen als voorbeeld i.v.m. ruiter die de hand vastzet en paard die verkanteld. Lijken ook niet allemaal scherp. Lekker oefenen, reiskostenvergoeding vragen.

kani_ejj: Leuke foto's! Vind de eerste het paard net wat teveel gedraaid in de compositie (persoonlijke smaak). De tweede mis ik bil/buik/boeg. Her en der ietsje donker. De derde en vierde vind ik erg leuk, volgens mij waren ze al best moe haha! Ik zou rond de 20 vragen.

Yvonne_V: Ik heb niets met geschoren paardjes. Voor mn portfolio zou die al wegvallen. Hij draait zn oortje iets weg en kantelt zn neus, was er iets een beetje spannend? Tweede vind ik leuk maar mis toch weer voorbeen. Kleurtjes zijn wel mooi! 3 trekt me niet zo, misschien omdat ie net wat te grauw wordt met kleurtje poown plus kleur achtergrond. De honden, oh.. die vind ik dan wel weer geweldig! 30 euro.

EmyJoycee: Rond de 40 euro. Niet veel op aan te merken eigenlijk :)

LisaxSilvano: Vind de eerste foto erg rommelig. Kijk bijna door t bruine paard heen naar alleen storende dingen := Op de tweede is de lucht en t gezicht van de ruiter wat overbelicht. Rijtechnisch issie ook niet heel fijn om weg te kijken. Maar die klanten heb je er soms ook bij. 2 closeupjes.. ja.. doe ik zelf nog heel weinig aan.. mijn interesse ligt er niet. Ik denk 15 euro.. gebaseerd op deze foto's he!

Tenshi: I like!! Jammer dat je de teugel niet hebt weggeshopt en ja komt ie weer.. ik zie graag wat meer boeg (geheel persoonlijk!) 30 euro.

Billionache: De kleuren van de eerste, of nouja.. het gebrek er van.. vind ik erg cool! Anderen vind ik ook leuk. Ik hou wel van niet te sterkte achtergrondcontrasten. 40 euro.

WiancaR: Gave achtergronden en leuke composities. Ziet er mooi uit. 60,-

Oke, nu ik:
Foto's zijn recent. Heb nl. een nieuwe lens :D Scherpte is wel wat minder op weebly dan zonder uploaden! Kan evt. wel een groter formaat tonen. Ze zijn wel haarscherp :)

Geen idee of ik meer of minder vraag dan anderen waard vinden. Er komen weer wat meetings aan. Heb er zin in! (Mooi weer fotos met mn nw lens!!!)

Afbeelding

Nog een keer cremello

Afbeelding

Nog een keer palomino

Springfoto binnenbaan

Dressuur binnenbaan

Dressuur buitenbaan

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:14

Kan zijn dat mn taxaties afwijken van wat anderen zouden geven. Daar heb k niet naar gekeken namelijk.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:57

@S_en_Z : wauw knappe foto's! Echt haarscherp, interessante composities. Vooral de binnenbak-foto's vind ik geweldig. Wat voor lens heb je gekocht? :D Ik zou toch rond de €70 willen betalen hiervoor!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:30

De knapperds van du bois.
Hele nette foto's, ik ga mee met mijn voorganger wat prijs betreft.

En dit noemen we nog eens een goede uitgebreide taxatie, zo hoort het.:)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:52

Leuk om te horen! Heb mijn best gedaan :D

BBBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:16

Priscilla__: Mooie foto's apparte style, ik zou er €30 euro voor over hebben.
billionache: Denk wel 40 euro.
ohmydeem: Netjes, ik denk €20 euro.
WiancaR: Mooie foto's maar niet speciaal. €15
S_en_Z: Wauw hele mooie foto's ben ook verliefd op je kleurgebruik! Ik denk wel €60 eur

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:00

Ik ben ook wel eens benieuwd naar de waarde van mijn foto's, doe het voor de hobby :)
MZorro: 10 euro, mis de scherpheid in de eerste foto's, de laatste vind ik nog het meest geslaagd!
Suuszels: 15 euro
D_Desteny: 20/25 euro
ohmydeem:10/15 euro
CrazyIris: 10 euro, omdat de eerste 2 best onscherp zijn, vind ook de achtergrond bij de portret erg storend
kani_ejj: 35euro
Yvonne_V: 40 euro
cathyenbeau: hier zou ik persoonlijk niks voor vragen en nog lekker even door oefenen :)
Brontide: 25 euro, eerste 2 foto's vind ik super, 2e qua compositie ietsjes minder
EmmyJoycee: 30 euro
LisaxSilvano: 15 euro
Tenshi: 25 euro
Priscilla__: 30 euro
billionache:30 euro
ohmydeem: 25 euro
WiancaR: 30 euro
trysteffy: 10 euro
S_en_Z: 40/50 euro
Brontide: 25/30 euro

Misschien zit ik er wel helemaal naast hoor qua prijzen, heb dit nog nooit eerder gedaan dus neem me niet kwalijk, ben puur op gevoel afgegaan.
Hier mijn foto's ben benieuwd! *D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:12

Ann_Pam: Ik heb niks met mensen fotografie en de nabewerkingen zijn dusdanig niet mijn smaak dat dit een taxatie enorm zou vertekenen, ik plak er daarom geen prijs op, sorry.

Brontide: Mooie, correcte en keurig scherpe foto's. Toch mis ik op de een of andere manier een WOW factor, waarschijnlijk zou ik iets meer kleurwarmte willen zien want de foto's komen op mij ietsje dof over. Zoals ze nu zijn: € 30 euro.

S_en_Z: Mooie platen, de foto's die je plaatst vind ik mooier dan de foto's in links. Alleen vind ik je bokeh niet zo mooi, hij komt wat onrustig op mij over, wellicht door het naverscherpen, door meer rust in de achtergrond zou van mij het onderwerp er nog wat meer uit mogen springen. Op basis van de zichtbare foto's: 45 euro.

Trysteffy: Ik mis scherpte in je foto's!! Op je tweede foto zijn de kleuren vlak terwijl de rijbroek geheel overbelicht is. De hoeven zijn afgehakt. Ik vind dit absoluut geen portfolio waardige foto eerlijk gezegd. Je derde foto is beter qua uitsnede, maar mist ook scherpte en de achtergrond is zo onrustig dat het onderwerp niet goed tot zijn recht komt.
Ik zou nog even géén geld vragen, daarmee schep je teveel verwachtingen die je op basis van deze foto's zo te zien nog niet waar kan maken. Lekker verder oefenen. Ik heb geprobeerd je exif te bekijken om te zien of ik op basis daarvan nog tips kon geven, maar deze gegevens zitten niet meer in de foto's :)

WiancaR: Mooie correcte en over het algemeen goed scherpe platen. Een na laatste foto in link vind ik te weinig scherptediepte hebben om nog prettig te bekijken. Maar wat me vooral opvalt is dat je foto's een kleurzweem lijken te hebben. Vooral in 1 van de foto's in de links is goed zichtbaar dat het echt té groen is. Vind deze heel lastig te taxeren, maar als ik er dan toch een prijs aan moet hangen zou ik zeggen 30-35 euro.

Ohmydeem: Op de goede weg denk ik, maar qua belichting kan het allemaal nog wat prettiger. Tweede foto vind ik de achtergrond nog erg onrustig dat vind ik jammer. Op basis van deze foto's taxeer ik op 15 euro.

Billionache: Zo zeg, als jij bij je vorige taxatie te horen kreeg dat je nog ff door moest oefenen dan heb je dat duidelijk gedaan in de tussentijd, WOW!! Hele mooie platen, correct, scherp, fijne uitsnede, prettige kleurdiepte en zeker de tweede zichtbare foto heeft voor mij een wow-factor. Afhankelijk van wat je levert zou ik taxeren rond de 50-60 euro.

Priscilla__ : Ik vind de eerste twee foto's in de links mooier dan de foto's die je zichtbaar geplaatst hebt. Eerste foto (zichtbaar) vind ik geen prettige kleur hebben en de tweede is qua hoek niet mijn smaak. Op basis van deze foto's zou ik hooguit op 15 euro taxeren. Op basis van de eerste 2 foto's in de links ga ik eerder richting het dubbele dus 20-30 euro.

Tenshi: Nette en correcte platen. Op de een of andere manier vind ik het heel lastig om er een prijs aan te hangen, foto's zijn heel uiteenlopend en zouden in het ergste geval zelfs nog lucky shots kunnen zijn (al verwacht ik dat niet ;) ) ik hang er op dit moment een prijs aan van 40 euro, maar die zou op kunnen lopen als ik meer foto's van jou zou zien :)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:08

ohmydeem: Ik zou alleen een reiskosten vergoeding vragen.
CrazyIris: Eventueel reiskosten vragen. :)
kani_ejj: 20 euro
Yvonne_V: 25/30 euro
EmmyJoycee: 35 euro
LisaxSilvano: 15 euro
Tenshi: 25 euro
Priscilla__: 40 euro
billionache:40 euro
WiancaR: 50 euro
S_en_Z: 60 euro
Brontide: 25/30 euro
Ann_Pam: Ik vind jou foto's heel moeilijk te beoordelen omdat de stijl van het nabewerken mij totaal niet ligt. 20 euro??

Nu weer foto's van mijn kant ik heb weer flink geoefend de laatste tijd. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i60.tinypic.com/10defpz.jpg

http://i58.tinypic.com/35cj22b.jpg

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:31

Bedankt Alwiene, denk door het verscherpen idd. Maskertje te laag gehouden. Zal er eens op letten. Al zie je er niets van op geprinte foto's :)

Bedankt voor je kritische kijk!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:25

Ik ga het toch een beetje proberen ik zal dan niet gelijk heel veel taxeren;-)

Brontide: mooie scherpte zeker van die honden! 30-35 euro
Ann_Pam: ik vindt die 1e heel erg gaaf en mooi maar de rest kwa nabewerking vindt ik zelf niet erg mooi. Maar iedere zijn smaak is anders;-) 20-25 euro
D_desteny: die bloemen wauw echt super mooi die gebrokenharten ook mooi nabewerking! Zeker 35-40 euro!

Ik ga zelf nog een beetje zelf oefenen met me eigen diertjes dan zien jullie weer snel foto's verschijnen:-)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:28

Alwiene schreef:
Ann_Pam: Ik heb niks met mensen fotografie en de nabewerkingen zijn dusdanig niet mijn smaak dat dit een taxatie enorm zou vertekenen, ik plak er daarom geen prijs op, sorry.

Brontide: Mooie, correcte en keurig scherpe foto's. Toch mis ik op de een of andere manier een WOW factor, waarschijnlijk zou ik iets meer kleurwarmte willen zien want de foto's komen op mij ietsje dof over. Zoals ze nu zijn: € 30 euro.

S_en_Z: Mooie platen, de foto's die je plaatst vind ik mooier dan de foto's in links. Alleen vind ik je bokeh niet zo mooi, hij komt wat onrustig op mij over, wellicht door het naverscherpen, door meer rust in de achtergrond zou van mij het onderwerp er nog wat meer uit mogen springen. Op basis van de zichtbare foto's: 45 euro.

Trysteffy: Ik mis scherpte in je foto's!! Op je tweede foto zijn de kleuren vlak terwijl de rijbroek geheel overbelicht is. De hoeven zijn afgehakt. Ik vind dit absoluut geen portfolio waardige foto eerlijk gezegd. Je derde foto is beter qua uitsnede, maar mist ook scherpte en de achtergrond is zo onrustig dat het onderwerp niet goed tot zijn recht komt.
Ik zou nog even géén geld vragen, daarmee schep je teveel verwachtingen die je op basis van deze foto's zo te zien nog niet waar kan maken. Lekker verder oefenen. Ik heb geprobeerd je exif te bekijken om te zien of ik op basis daarvan nog tips kon geven, maar deze gegevens zitten niet meer in de foto's :)

WiancaR: Mooie correcte en over het algemeen goed scherpe platen. Een na laatste foto in link vind ik te weinig scherptediepte hebben om nog prettig te bekijken. Maar wat me vooral opvalt is dat je foto's een kleurzweem lijken te hebben. Vooral in 1 van de foto's in de links is goed zichtbaar dat het echt té groen is. Vind deze heel lastig te taxeren, maar als ik er dan toch een prijs aan moet hangen zou ik zeggen 30-35 euro.

Ohmydeem: Op de goede weg denk ik, maar qua belichting kan het allemaal nog wat prettiger. Tweede foto vind ik de achtergrond nog erg onrustig dat vind ik jammer. Op basis van deze foto's taxeer ik op 15 euro.

Billionache: Zo zeg, als jij bij je vorige taxatie te horen kreeg dat je nog ff door moest oefenen dan heb je dat duidelijk gedaan in de tussentijd, WOW!! Hele mooie platen, correct, scherp, fijne uitsnede, prettige kleurdiepte en zeker de tweede zichtbare foto heeft voor mij een wow-factor. Afhankelijk van wat je levert zou ik taxeren rond de 50-60 euro.

Priscilla__ : Ik vind de eerste twee foto's in de links mooier dan de foto's die je zichtbaar geplaatst hebt. Eerste foto (zichtbaar) vind ik geen prettige kleur hebben en de tweede is qua hoek niet mijn smaak. Op basis van deze foto's zou ik hooguit op 15 euro taxeren. Op basis van de eerste 2 foto's in de links ga ik eerder richting het dubbele dus 20-30 euro.

Tenshi: Nette en correcte platen. Op de een of andere manier vind ik het heel lastig om er een prijs aan te hangen, foto's zijn heel uiteenlopend en zouden in het ergste geval zelfs nog lucky shots kunnen zijn (al verwacht ik dat niet ;) ) ik hang er op dit moment een prijs aan van 40 euro, maar die zou op kunnen lopen als ik meer foto's van jou zou zien :)

Thanks ik maak me indd druk om te veel dingen.
En hoe krijg ik de basis er goed in? Iemand tips?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:46

@Brontide: Mooie, scherpe foto's! Ik had ze alleen liever wat lichter/levendiger gezien. Ik denk dat je rond de €30 kan vragen.
@Ann_Pam: ook ik vind het moeilijk oordelen. Heb werkelijk geen idee van de prijzen bij mensenfotografie :n Ik vind je stijl van nabewerken wel leuk, maar vraag me af of er vraag is naar dit soort foto's en je ze dus commerciëel ook aan de man kunt brengen.
@Alwiene: bedankt voor je superfijne feedback!!! Fijn om te horen dat ik veel vooruitgang heb gemaakt. Daar doe ik het tenslotte voor! :D
@D_Desteny: Leuke foto's! Netjes scherp en mooie contrasten. Ik schat rond de €50! :)