[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:51

Haha bedankt :) Nee, was echt een toevalsmomentje, kwam net op het goede moment de stal binnen gewandeld. Hij is genomen op 2.8 (met de 50mm f1.8), het was echt flink donker/grauw weer, dus binnen helemaal lastig zonder flitsen. ISO stond ook op zijn hoogst (1600 bij mij) en sluiter 1/250 (mijn handen trillen snel als ik 'm langer open zet, zeker in de kou haha).

Hipar, over foto's die sfeer uitademen gesproken!! Ik vind hem echt heerlijk, lekker rauw door het stof, ruis en de zwart-wit omzetting past daar mooi bij. Erg tof.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:03

WildWings schreef:
Haha bedankt :) Nee, was echt een toevalsmomentje, kwam net op het goede moment de stal binnen gewandeld. Hij is genomen op 2.8 (met de 50mm f1.8), het was echt flink donker/grauw weer, dus binnen helemaal lastig zonder flitsen. ISO stond ook op zijn hoogst (1600 bij mij) en sluiter 1/250 (mijn handen trillen snel als ik 'm langer open zet, zeker in de kou haha).

Huh! Ik had echt een diafragma van minstens F/8.0 verwacht ofzo haha :') Omdat de kippen redelijk scherp zijn en het paard ook. Luckyshot dus! En de ruis had er eigenlijk ook bij gemoeten dus helemaal niet erg :) Flits zou de sfeer weggehaald hebben.

Hipar, wauw. Jullie maken mijn avond goed!

Ivonka

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:42

Ja sta ook te kijken van een diafragma van 2.8!
Super plaat btw!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:43

Hip die is ook mooi :j
Zo als al gezegt... puur natuur.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:46

WildWings schreef:
Ik zit hier een heel bericht te typen maar laat het er maar bij. Mossel kan altijd PB'en als erop door wilt gaan, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en ga daar niet verder op in, off-topic. Ik vraag helemaal niemand om foto's weg te halen, dat is onzin en dat doet ze zélf, ik ga me hier niet de zwarte piet laten toespelen met een opmerking als 'ik haal hem wel weg als je je daar beter bij voelt'. En daarmee klaar (in het topic, nogmaals, PB mag hoor.. ik ben geen boeman, gewoon eerlijk..)

Je oordeelt over iemand waar je niet over kan oordelen :) dat staat mij ten eerste al tegen.

Ten tweede had je had ander kunnen formuleren :) je had gewoon kunnen zeggen; goh als je je instellingen erbij zet, dan kunnen we je tips oid geven :) dan was het al heel anders overgekomen, ipv gelijk te roepen dat ik naar complimenten vis :roll:

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:15

Bedankt allemaal! Ik kan kijken of ik nog iets aan het gezicht kan doen, dat vind ik zelf inderdaad ook wel jammer, maar ik vrees dat de hele foto dan wat licht wordt.

Dat is nog eens een moment WW :)) Gaaf hoor!
Die koeien Hipar, enorm gaaf en sfeervol inderdaad. Krijg bijna zin om in een koeienstal rond te lopen :))
Mooi zelfportret Lipydo, in kleur vind ik hem ook heel gaaf hoor, helemaal niet té overdreven!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:11

Even een stipje :) Ik lees al een tijdje mee, maar durf denk ik wel een foto te plaatsen gemaakt met mijn nieuwe camera....
Hipar, jouw foto's spreken mij zo ontzettend aan!
Die HDR vind ik leuk. Dubbele lucht stoor ik mij niet heel erg aan. Dat soort effecten maken mi een foto interessant.
De foto van de Leidse grachten van Lifaya (?) vind ik ook een interessante foto.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:14

Wat een gave foto's komen hier voorbij! :j Dit topic lijkt me heel leerzaam.

Hier nog twee foto's van mijn kant :)
Afbeelding
Met deze foto ben ik erg tevreden. Het weer was niet zo best.. en ik erger me aan zijn tuigje, maar goed, hij was toen nog van iemand anders en hij moest dat ding aanhouden..
Afbeelding
Deze is van een tijdje terug, maar ik vond hem zelf wel goed gelukt :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:27

Nog 2 van gister, ik kan het niet laten! Alle tips zijn welkom, vind het lastig om concerten te fotograferen, maar wel erg leuk!

Afbeelding

Afbeelding

Over de meeuwenfoto zeg ik niets, ik heb er helemaal niets mee (foto's van vliegende meeuwen in het algemeen) en ben er zelf ook nooit mee bezig geweest, dus daar weet ik niets zinnigs op te zeggen. De bovenste vind ik erg fijn, erg mooie ogen, heel sprekend. Het tuigje, ja, ach, dat hoorde dus een beetje bij hem op dat moment :)

Ik heb trouwens nog een poging gedaan om het gezicht van die bassist op die foto met dat kindje wat op te lichten. Lastig, ik krijg er niet meer uit dan dit :=

http://i299.photobucket.com/albums/mm31 ... eklein.jpg

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:40

*Waagt de stap om foto's te plaatsen*
Ik heb sinds 2 weken een dslr en dit was de eerste keer dat ik er foto's mee heb gemaakt :)

De eerste foto is qua compositie niet zo heel spannend, maar ik was mijn grijsfilter en statief aan het uitproberen.
Afbeelding

Afbeelding

Colorado, De ruis vind ik niet zo heel erg storend met het monochroom. Ik durf mij er denk ik niet aan te wagen!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:42

Knappe foto die laatste! Vind hem een beetje krap, maar technisch erg mooi. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:45

Thoraklover, beide leuke plaatjes. De eerste heeft door de (iets minder verzadigde?) kleuren iets triestigs, maar dat past wel. De tweede zou ik misschien eens wat mee spelen door hem bijv te verticaal te spiegelen zodat de vogel omhoog vliegt, of iets anders ermee proberen, hij kijkt nu nét niet helemaal lekker naar mijn idee.
Colorado, nice, houd wel van jouw rauwe Z/W plaatjes. De eerste vind ik erg tof qua moment, ruis past er fijn bij. De tweede vindt ik iets té grijs, zeker op zijn hoofd, daar lijkt de plaat ook wel wat contrastloos te zijn.
Mootje, ik vind die eerste plaat juis wel erg gaaf! Heel mooi effect heeft het water zo. Misschien eens kijken hoe hij wordt als je de verhoudingen wat aanpast, dus hem iets meer 'panorama' maakt in plaats van de standaard verhouding? Aan de bovenkant een stukje eraf croppen bijvoorbeeld. Ik zeg ook maar wat hoor! Die tweede is een erg mooie avond/nacht-foto :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:48

Marit, Bedoel je met krap dat het onderwerp zo krap tegen de kanten aanzit?
Ik heb ook foto's waar hij minder 'in your face' is, maar ik vind dit juist leuk O:)
WW, Je ziet inderdaad nu net de kade van de overkant van de waterweg. Het maken van foto's is al 'moeilijk' genoeg, dus wil mij nog even niet wagen aan croppen van foto's.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:25

Ja :j Had hem zelf denk ik íets ruimer uitgesneden :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:28

Oh, maar ik heb nog niets uitgesneden of bewerkt. Ik probeer altijd alles met de camera zelf te doen :+

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:29

Bedankt WW, wat een mooi compliment! De foto's worden op facebook ook al positief ontvangen en op deviantart zijn er al 2 gedownload *trots is* :D
Ik zie wat je bedoeld met de 2e foto :j Zelf vind ik het wel apart, vandaar dat ik de foto zo bewerkt/gelaten heb, maar snap je punt!

Croppen kan je erg veel nieuwe inspiratie geven voor je volgende foto's! Maar ik snap wel dat als je net begint/net een nieuwe camera hebt dat je je daar nog even niet aan durft te wagen. Bij de eerste vind ik het water erg gaaf.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:40

thoraklover: Leuk gedaan met die hond :D. Ik zou zelf voor een andere achtergrond kiezen.
Colorado: Vind ze erg mooi, ik voel de sfeer die er hangt
Mootje: Die laatste is erg mooi gedaan zeg

Hier nog 1tje van mij

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:56

Foto uit de ouden doos, denk jaar of 1 of 2 geleden :+

Afbeelding
Poes was doodsbang :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:00

Devil_angel, die vind ik ook weer mooi qua belichting en moment. Over composities btw, bij zo eentje zou ik bijvoorbeeld de hond liever iets meer naar links hebben gezien, en zowel rechts (kijkrichting van de hond) als boven iets meer ruimte.
Renee, technisch mooi, maar poes kijkt inderdaad wel iiieeeetwat verschrokken :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:01

het was de enige die een beetje leuk was :') verder was die poes verstopt of enorm wijde pupillen :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:03

Prachtige foto's weer op deze pagina!

Renee die van jou springt weer van het beeldscherm af!
Gave kleuren en prachtige kat!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:08

Wildwings: Mooie sfeerplaat zeg! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:11

Bedankt Romytjuuh! :)

En om de serieuzigheid even af te wisselen een oudje :D :

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:13

wat een lama's :))

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:12

Hahahaha die is leuk _O-
Bij mij wil echt niks lukken de laatste tijd.. Vandaag even de tuin in geweest en wat bloemetjes geschoten maar ben weer niet tevreden. :+