[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:57

Elessar schreef:
Nou ja, met 500 kom je niet ver als je daarvoor zowel een body als lens moet kopen. Moet je zien wat jij kwijt bent met die Nikkor 70-200 F2.8 VR er nog bij, Lot. :=

Inderdaad, 500 voor alleen een body kom je wel een end. Maar dat wordt zo lastig foto's maken :+
Ik zit er misschien wel aan te denken om een wat goedkopere, dus ook waarschijnlijk een wat minder kwaliteit volle, body te kopen om zo nog geld over te houden om een gelijk een lens te kopen waarmee je al aardig op weg kunt. (Met de meeste kit-lenzen kom je toch niet zo ver?)

Maar ik vraag mij af of dat verstandig is?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 13:59

Elessar schreef:
Nou ja, met 500 kom je niet ver als je daarvoor zowel een body als lens moet kopen. Moet je zien wat jij kwijt bent met die Nikkor 70-200 F2.8 VR er nog bij, Lot. :=

Ohja :Y)
Dat vergat ik voor t gemak even :')

Wat ik bedoelde; dat je voor 500 best wel een mooie body kunt hebben :) Was even de lenzen vergeten :')

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:03

Wat wil je er precies mee gaan doen? Paardenfotografie? Tegenwoordig worden er eigenlijk kwalitatief geen slechte body's meer gemaakt.
Het is inderdaad wel verstandig om te investeren in een goede lens. Het is belangrijk om je goed te laten informeren, want goedkope lenzen zijn over het algemeen heel aantrekkelijk om aan te schaffen. :D Maar uiteindelijk krijgen de meesten daar spijt van, want de kwaliteit van de foto (qua scherpte, kleuren e.d.) valt dan tegen.

Simba_

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:04

Wat dat informeren betreft heb je aan Julia een hele goeie :D _O-
Dat is net een wandelende fotografiebibliotheek.
Je moet toch ns aan gebruikersaccounts gaan denken Juul :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:06

Simba_ schreef:

Ach, dat valt best wel mee. :+ Dat ik jou nou heel wat armer heb gemaakt, is niet direct positief natuurlijk. :P :D

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:41

Elessar schreef:
Simba_ schreef:

Ach, dat valt best wel mee. :+ Dat ik jou nou heel wat armer heb gemaakt, is niet direct positief natuurlijk. :P :D

Kleinigheidje houd je altijd _O-

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:06

Elessar schreef:
Wat wil je er precies mee gaan doen? Paardenfotografie? Tegenwoordig worden er eigenlijk kwalitatief geen slechte body's meer gemaakt.
Het is inderdaad wel verstandig om te investeren in een goede lens. Het is belangrijk om je goed te laten informeren, want goedkope lenzen zijn over het algemeen heel aantrekkelijk om aan te schaffen. :D Maar uiteindelijk krijgen de meesten daar spijt van, want de kwaliteit van de foto (qua scherpte, kleuren e.d.) valt dan tegen.

Vooral paardenfotografie, maar andere voorwerpen, dieren/mensen zullen vast ook wel eens voor de lens komen.
Op dit moment heb ik Fuji Finepix S6500 fd. Leuke camera, maar merk dat ik hem tegenwoordig steeds vaker laat liggen omdat ik voor mijn gevoel een stuk kwaliteit mis bij deze camera. Vandaar de overstap naar een SLR.
Ik wil er nu nog niet al te veel geld in stoppen, eerst maar eens kijken hoe ik mijn fotokunsten kan ontwikkelen met een SLR.
Maar ik wil wel graag een body+lens waar ik een tijdje mee vooruit kan. Er is echt enorm veel keuze, maakt het allemaal niet makkelijker :+

@Simba: Had jij via KameraExpress een camera gekocht die al gebruikt was, of nog één in de doos? Zo'n occasion lijkt mij misschien wel wat. Omdat je dan voor minder geld een betere body kan kopen. Ik ben alleen een beetje bang dat er iets mis mee is oid en daardoor juist mijn geld weg gooi....

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:37

orion_ schreef:
Elessar schreef:

Inderdaad, 500 voor alleen een body kom je wel een end. Maar dat wordt zo lastig foto's maken :+
Ik zit er misschien wel aan te denken om een wat goedkopere, dus ook waarschijnlijk een wat minder kwaliteit volle, body te kopen om zo nog geld over te houden om een gelijk een lens te kopen waarmee je al aardig op weg kunt. (Met de meeste kit-lenzen kom je toch niet zo ver?)

Maar ik vraag mij af of dat verstandig is?

Je kan met 500 euro de Nikon D60 kit kopen. Goede kwaliteit.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:38

Voor 500 euro staat ook de Canon 450D te koop bij mediamarkt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:49

ik zit al weken te dubben over de nikon d300 en de nikon d5000 wie kan mijn helpen!???

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 15:57

Ik kwam de canon 1000d tegen. Zou dit misschien wat zijn?
Voor mij een betaalbare body denk ik, heb ik waarschijnlijk ook nog wat meer over voor een goede lens.
Of is de canon 1000d geen verstandige keuze?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:03

Canon 1000D is een fijne camera.

@ Pinkie87, zeker weten de D300!! Ik heb hem zelf ook en kan niet meer zonder! :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:06

zit daar ook de fuctie HDR op?hihi
maar hij is wel zwaar en duur :P

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:19

Geen enkele camera heeft HDR, wel bracketing, daarmee kan je HDR maken.
Duur is hij zeker, maar alle centen waard. Maar het is wel een camera voor mensen die echt technische kennis hebben van fotografie. Het is absoluut geen beginnerscamera, en zelfs ook niet echt voor gevordenen (wel vergevordenen).

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:22

Hee wat grappig, zie net dit topic voorbij komen en ben opzoek naar een camera. Had er al een keer één gekocht voor 80 maar dat was echt een prutje.

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zoek een camera die scherpe foto's maakt. En die kan filmen. En die een stand heeft (weet niet hoe het heet) dat ie heel snel 5 foto's achter elkaar maakt. Het is voor paardenfoto's. Vooral rijfoto's.

Minimaal 100,- Ik wil niet weer een prutje. MAX 150,- het moet een camara op accu zijn.

Wie weet er iets leuks voor mij? Het is niet om profesionele foto's mee te maken.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:27

ik heb nu de nikon d 40 en wil meer!!! jah weet het van dat hdr. maar op mijn nikon zit niet de functie dat je makkelijk achter elkaar 3 van de foto`s kan maken. en wist niet hoe het hete.

en als ik verder wil moet ik ook een goede betere camera hebben waar ik verder mee kan gaan.

had trouwens nog wel je site bekeken leuke foto`s!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:20

Wat is HDR? :o

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:27

HDR zijn meerdere foto`s over elkaar.
hier een voorbeeld.
je maakt 3 foto`s
waar van 1tje onderbelicht 1 goed belicht en 1 overbelicht.
met een programma kun je dan de foto bij elkaar voegen en krijg je dus dit als voorbeeld. Afbeelding
je kunt dit natuurlijk ook met meerdere foto`s over elkaar doen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:10

HDR betekend High Dynamic Range, dus hoog dynamisch bereik. Dat kun je bereiken door 2 of meer foto's van hetzelfde onderwerp te maken met verschillende stops. Onderbelicht, overbelicht, goed belicht etc. Die kun je doormiddel van een programma samen voegen zodat je een perfect belichte foto hebt.
Dit is ideaal voor een foto waarbij je hoe dan ook altijd overbelichte of onderbelichte delen hebt. (Een foto met een klein dynamisch breik.)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:18

Ahzoo, kan het zijn dat er een functie op de EOS 400D zit daarvoor, om drie foto's achter elkaar te maken?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:23

imd schreef:
Ahzoo, kan het zijn dat er een functie op de EOS 400D zit daarvoor, om drie foto's achter elkaar te maken?

Daarvoor zou je even in 't boekje moeten kijken :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:27

haha ja maar in boekjes kijkne is moeilijk:P ik heb alleen in het boekje gekeken of het er nu wel of neit op zat :P maar verder heb ik dat boekje nog nooit open geslagen haha
zo erg bij mijn volgende camera ga ik dat echt wel doen!!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:35

Nee hoor, heb toen ik m'n camera net kreeg netjes het hele bokeje doorgelezen hoor. Ik dacht alleen dat iemand het misschien wist, want zoiets kon ik me herinneren, uit het boekje dus ;)

Ik lees altijd de boekjes - ben ook de enige hier in huis :P

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:36

haha eh ik ben niet de enige hier thuis die dat doet. bij ons leest alleen mijn vader de boekjes. verder zijn wij eerst uitproberen als het fout gaat dan pas lezen haha

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:46

imd schreef:

Jep :) Even in handleiding kijken, kan het nu even niet voor je opzoeken waar precies in het menu verstopt zit.

[Edit] http://theowl84.blogspot.com/2007/11/hd ... -400d.html (Houdt van google :D )