[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:03

Owh, ik post het wel opnieuw. Zien jullie hem nu wel?
Week 38:
Afbeelding

Fearn

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:20

Week 38
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:58

Mijn week 38:
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:06

Afbeelding

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:16

Week 38

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:02

Week 38
Afbeelding
Flickr verscherpt..

Feedback
SalliBalli; Erg gave foto! Mooi moment, maar mis een klein beetje kleur, maar dat kan best komen door een grauwe dag??
Marjoow; Lekker dromerig! Maar hij lijkt niet helemaal scherp..
MarijeR; Heel mooi! Niets op aan te merken. Enkel het paarse blad links onder. Deze vind ik te aanwezig.
IsaCalixa; Leuk! Sprookjesachtig! Maar iets over belicht en mis wat kleur.
Paard_Aap; Knap beestje maar hij is niet scherp. Dat zie je vooral bij de voorpluk van de pony. Ook is je horizon niet recht in deze foto.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:40

Paard_Aap: Jammer uitgesneden! Hij is wel wat onscherp, maar dat ligt denk ik ook aan de weersomstandigheden. Maar de sluitertijd had wat sneller gekund!
IsaCalixa: Mooi sprookjesachtig beeld! Ik had de hooglichten misschien wat donkerder gemaakt zodat ze niet zo wit oogt, vooral de armen van het meisje zijn ietsjes overbelichtt, en de buik van het paard. Maar mooie sfeer!
MarijeR: Heel fijn beeld met die onscherpte eromheen!
Marjoow: Heeeee, die locatie ken ik! Heel erg gaaf met die paarse heide. Hij had iets meer mogen knallen voor mijn smaak, nu vind ik hem wat vlak. Maar dat is smaak :)
SalliBalli: Fijne heldere kleuren en scherpte! Misschien had het beeld interessanter gekund door haar uit het midden te plaatsen maar over het algemeen prima foto :D
LoveUggs: Ik vind het niet mooi dat je hem van boven hebt genomen, maar daar kun je natuurlijk weinig aan doen omdat je op de tribune zat :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:14

Klopt Marit, dat probleem met overbelichting heb ik wel eens vaker :D Maak vaak het gehele onderwerp lichter maar met zwart-witte vlakken raakt ie dan idd gauw overbelicht. Zal er eens beter op letten. Verder bedankt voor het compliment!

LoveUggs ook bedankt voor de feedback! :) Hmm bedoel je dat het groen iets te donker is misschien? Dat zou namelijk kunnen, heb dat opzettelijk gedaan om een mysterieus sfeertje te creëren.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:19

Mijn week 38:
Afbeelding
De ruis zit er bewust in. Deze is voor mij onderdeel van de sfeer.
Op zwart

Feedback:
@IsaCalixa; mooie pose en leuke compositie. Leuk foto. Technische gezien zien de witten er wat overbelicht uit.
@Marije, heel mooi en prachtige kleuren.
@Marjoow, die plek ziet er bekend uit. Mooie foto.
@ SalliBalli, perfect getimed en mooie kleuren. De achtergrond past er ook mooi bij. Het licht komt wel van achteren dus als dit een model was die speciaal voor de foto's reed had je hem ook nog linksom kunnen proberen.
@Loveuggs, het hoge standpunt maakt mooi duidelijk hoe groot het paard is en hoe klein zijn begeleidster. Ik vind hem mooi getimed, prima foto.
Laatst bijgewerkt door NESCAFE op 18-09-15 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:22

Klopt marit. Was tijdens de eindshow, langs de ring echt geen plek meer dus ik moest wel. Wat ik persoonlijk heel gaaf vond aan deze foto en waardoor ik de beslissing heb gemaakt om deze foto in te zenden was omdat het paard bijna 'gelijk' is, maar ook omdat je heel goed kan zien hoe groot zo'n beestje eigenlijk kan zijn :+

IsaCalixa, op mijn mobiel zit er echt veel meer kleur in, maar mijn mobiel toont donkerder dan mijn laptop. Ik vind de kleuren zoals op mijn mobiel in dit geval mooier dan die op mijn laptop.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 01:49

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:13

Mijn week 38:
Een oudere foto van de keuring:
Afbeelding

Erg bijzonder voor mij, mijn eigen gefokte merrie :+:

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:44

Week 38;

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:08

Mijn week 38

Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:53

Ik heb even tijd en ondanks ik zelf niet meer mee doe geef ik nog wel graag feedback. :)
Hopelijk zijn jullie er blij mee.

Paard_Aap Leuke foto, maar ik vind de uitsnede niet zo fijn kijken. Hij mist ook wat scherpte.
IsaCalixa Mooie foto. Bij het zien van de foto roept het gelijk een sprookjesachtig beeld op, ik mis dit alleen een beetje in de sfeer/kleur.
MarijeR Mooie foto, mooie kleuren. Vind het een fijn beeld om naar te kijken. :j
Marjoow Mooie plek zeg, waar is dat? Vind het een heerlijk sfeervol beeld.
SalliBalli Mooie foto. Mooi scherp onderwerp met een zachte achtergrond, goed gedaan.
LoveUggs Mooie foto, machtig paard. Lijk wel iets scherpte te missen. Vind je idee achter de foto (boven af schieten) mooi uitgewerkt.
Nescafe Mooie foto, de ruis vind ik zeker wat toevoegen in deze foto.
Sanne_com Mooie sfeervolle foto. Waar is de foto gemaakt?
Wendy_1987 Mooie foto, persoonlijk vind ik hem wel te krap gekaderd. Ik had bijvoorbeeld iets meer neus gepakt en iets minder nek en boven bij de oren wat meer ruimte gehouden.
Marit Heerlijke stoere foto, mooie kleuren.
XxLiesjuhhxX Mooie scherptediepte, fijne kleuren, leuk hondje. Mooie foto. :)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:08

Dank je wel Jespri :) feedback wordt altijd gewaardeerd.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:57

Hoi iedereen! Ik kom mij melden in dit topic want ik mag gelukkig nog meedoen *\o/*

Ik zal me even voorstellen, ik ben Tyra, ik ben 19 jaar oud en ik fotografeer nu hobbymatig. Ik wil er later wel mijn beroep van maken aangezien ik hopelijk over een paar jaar mijn master fotografie kan halen. Ik hoop door dit topic mijn motivatie terug te vinden in het fotograferen want ik ben het een beetje verloren... Verder sta ik open voor heel veel kritiek! :D

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:28

Mijn week 38:

Afbeelding

Pas geleden geoefend met studiofotografie, heb sinds van de week photoshop en lightroom dus nu pas goed kunnen nabewerken ;)

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 05:45

Thanks voor de feedback! +:)+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 08:46

Kan heel goed dat de locatie herkend word. Is geschoten in de treek waar vrij regelmatig meetings waren!
Bedankt voor alle feedback :)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:02

Week 38:
Afbeelding

Foto van vorige week aangezien we geen internet hebben en ik niks kan uploaden via mijn laptop.
Ziggo kan na een week pas een monteur sturen :× .

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:10

hallo!

bedankt voor de commmentaar voor de laatste, helpt me alleen maar om beter te worden hè :D

deze is van vorige week :o nog een van van horse event.

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:24

Mijn week 38
Afbeelding

En mijn feedback:

wendy1987
Wat een leuke foto, helemaal omdat hij zo bijzonder voor je is! Persoonlijk vind ik hem links te veel gecropt. Ook is er een klein puntje van het oor kwijt, zodat het geheel een beetje 'opgekropt' voelt. Ook is het jammer van de plekjes bij het oog!

Marit
Een mooie foto met hele mooie kleuren! Hij is wat mij betreft wel een beetje té scherp, maar dat kan natuurlijk ook door het uploaden komen :)

XxLiEsJuHhxX
Wat een schattige foto! Zelf was ik, als het mogelijk was met de heide, wat lager gaan staan. Ik zal de saturatie van de heide ook nog iets oppompen denk ik, dan spat die er echt uit!

Eefsel2109
Mooie hond, de ogen zijn heel mooi scherp! De volgende keer zal ik iets meer afstand van de hond nemen, zodat de neus iets meer in verhouding is met de rest van de kop. Ook is het zwarte eromheen niet helemaal netjes ;)

calice
Een lieve foto! Wat mij betreft wel een beetje druk en hij is ook niet helemaal scherp. De arm ervoor is ook jammer ;)

birgitje
Een gaaf moment! Jammer dat de horizon niet helemaal recht staat.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:33

Week 38
Afbeelding

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:15

toch eens een poging wagen... pagina 340

paard_aap: mooi uitsnede, alleen niet helemaal scherp? verder vond ik hem goed gelukt!

isacalixa: ik vind hem super! mooi effect leuke postitie, heel mooi! gelukkige verjaardag nog :D

marijR: omdat het donker is en paars vind ik het mooi passen, hele scherpe foto ook!

marjoow: het geeft een sachte sfeer, en het is een goede uitsnede, mooi recht getrokken :j

salliballi: het mocht voor mij iets" ingezoomert" zijn, maar wel nog dat de ruiter er helemaal op staat, voor de rest een mooie plaat!

loveuggs: mooi moment! alleen niet zo scherp?, maar misschien komt dat door het weer ofzo :j heel leuk!

NESCAFE: omdat het swart wit is maakt de foto speciaal :j e kat zot ook in een mooi pose! leuke gebruikersnaam :D

sanne_com: het geeft een sfeervolle blik! en aangezien het donker is, precies een korte sluitertijd?

wendy1987: het mocht anders uitgesneden zijn, ruimer of iets meer naar links, er mocht oo een effectje overgegooit zijn dan had het iets meer sfeer, voor de rest prima!

marit: jij blijt toch een van men voorbeelden :+ niks op aan te merken, leuke uitsnede, leuk effect, echt goed gedaan!

xxliesjuhxx: mooie kleuren, mooie scherpte, en wat een schattig hondje! er mocht voor mij iets meer "licht" in de foto :j

eefsel2109: de zwarte achtergrond stoort me een beetje maar verder vind ik hem wel netjes!

calice: het is een lief, schattig plaatje, maar voor mij mocht hij toch in kleuk :j

marriet: ik vind hem leuk! alleen mocht de kat voor mij iets lichter, de omgaving is hel mooi met genoeg licht :j

argai: het zwart wit erbij vind ik leuk :j alleen mocht het iets meer ingezoomd zijn op het oog.

ik verzamel hier https://photos.google.com/album/AF1QipM ... o1COgBvrRL alleen weet ik niet hoe je die "hier" kunt gebruiken voor een url :+