[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:57

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 23:05

Een andere optie was trouwens een Olympus, ik zie nu dat Konijnenberg dat model ook heeft (en het is er in het blauw Tong uitsteken):

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... duct=51025

Is dit iets? Edit: de FE-340 bedoel ik. De 280 lijkt me op zich ook leuk. Maar al die specificaties zeggen me zo weinig...

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 23:52

Karin schreef:
Dionnee schreef:
...ik wil graag een digitale camera die ik ook mee kan nemen met uitgaan etc. Ik wil een goede camera met écht goede kwaliteit foto's, en veel mogelijkheden. Het liefst ook nog een beetje klein zodat ik hem makkelijk mee kan nemen, en het leukste zou zijn als die er ook nog in een leuk kleurtje is. Knipoog Ik heb dus echt geen idee waar ik moet kijken, omdat ik gewoon niet weet welk merk het best is etc. Dus weet iemand wat voor mij aub?

Ik ga mezelf even een abonnementje geven op dit topic, ik zoek namelijk ongeveer hetzelfde. Kleurtje hoeft niet per se, veel mogelijkheden ook niet, wel goede kwaliteit, ook in donkere situaties (kroeg/concert) met flits.

Mijn eerste gedachte was de Canon PowerShot, maar ik heb inmiddels begrepen dat die het in het donker wat laat afweten. Dus het moet iets anders worden.

Waar kun je aan zien (aan wat) of het goede kwaliteit foto's maakt in donkere situaties ofzo? Weet jij dat? Ik heb dus geen idee waarvoor ik dan moet kijken.. Welke ik nu op nummer 1 heb staan is de Canon Ixus IS 80, zit genoeg op en niet al te duur en klein met leuk kleurtje.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ection=SCE

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 23:59

Ja dat weet ik nou net niet... Van de PowerShot wist ik het van horen zeggen (ervaringen van anderen dus).

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 08:19

Ik ben op zoek naar een digitale camera en ik dacht hier zijn vast wel wat fotograven die er ervaring mee hebben!
Ik wilde eigenlijk een camera met genoeg megapixels waarbij je ongeveer op posterformaat/A4 kan afdrukken, op goede kwaliteit. Verder wil ik nog wel een beetje in kunnen zoomen, want anders eet mijn paard mijn camera op! Haha!
Ik zat zelf te denken aan; PowerShot SX100 IS van Canon.
Oh ja, een schappelijke prijs is ook wel fijn! Clown
Tips?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:28

De nikon D40 kan ieder moment bij mij binnenkomen ;d

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:03

Hey allemaal..

Voor mijn Verjaardag/slagen/werken/belastingteruggaven Geld wil ik graag een camera kopen..
Jaloers op de mooie foto's die iedereen altijd maakt wil ik het ook eens gaan proberen!
Ik wil graag een spiegelreflex camera kopen waar ik simpel mee kan beginnen maar laater mischien toch ook wat kan uitbreiden.
Het buget licht wel tot de 500 euro (iets meer mag wel).

Wie weet een camera die ik zou kunnen kopen?

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:06

Hallo!
Ik heb een vraag,
Ik heb op dit moment een Fuji Finepix S5700. Ik kan hier erg goed mee omgaan maar wil toch een stapje verder. Ik dacht aan een tweedehandsje, bijv. een Canon EOS 300D (digital Rebel) Maar ik heb nu live view wat deze camera niet heeft(300D) Kan ik hier aan wennen?
Liefs

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:32

@Noraly_ ik weet niet wat je budget is, maar met de Canon EOS 450D heb je (volgens mij) ook live view. Je zult er wel aan wennen hoor, alleen de eerste paar keer is het een beetje 'raar'

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:35

Wen je heel snel aan Ja

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:37

Eerst vond ik het ook heel vervelend, maar na 10 foto's wist ik eigenlijk al niet anders.
Als ik nu een camera met live view in m'n handen krijg vind ik het echt heel onhandig om foto's te maken Tong uitsteken

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 07:29

wat is live view

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:21

Dat je via het schermpje het beeld kan zien (gok ik).

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:22

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:25

Ja, dat is wat Canon live view noemt ja. Dat hebben sommige SLR nu ook.
Maar volgens mij wordt hier gewoon heel simpel het foto's via het scherm maken bedoeld (zonder al die bijzondere mogelijkheden als Canon biedt, zoals histogrammen enzo).

Mijn 40D heeft live view. Heb het nog nooit gebruikt hahahahaha. Weet niet eens waar de functie zit Nagelbijten / Gniffelen
Zal het zo eens opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:41

Heb de live view getest op de 1Ds mk III, maar von' het niks. Vond het maar irritant... Kan me wel voorstellen dat het me wel eens van pas zou kunnen komen bij foto's maken over het publiek heen etc..

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:35

de sony alpha 350 heeft wel een mooie en snelle live view
die van canon en olympus bijv. werken toch niet zo mooi als die van de sony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:41

Dat schijnt inderdaad... Iets met 2 sensors toch?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:28

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:22

Ben jij die gebruiker die dat verkoopt? Is nl de camera die ik zoek en ik woon er 10 min. vandaan. Heb daar alleen geen account en kan dus niet reageren.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:17

Nee, dat ben ik niet, maar volgens mij kun je zo een account aanmaken.

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:48

Nouks schreef:
Dat schijnt inderdaad... Iets met 2 sensors toch?

ja ziet een 2e sensor in! stukje effe ergens uitgehaald:

De tweede sensor is in het prismahuis ondergebracht. Als je Live View activeert, dan wordt de sensor ietwat gekanteld, zodat hij op het matglas 'kijkt'. Het grote voordeel hiervan is dat de autofocussensor, die onder de spiegel zit, gewoon zijn werk kan blijven doen. Net zo snel als bij gebruik van de optische zoeker dus. En dat is pure (snelheids-)winst. Sony heeft haar systeem dan ook Quick AF Live View genoemd.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:46

Dionnee schreef:
Weet iemand een geschikte camera voor mij?

Ik heb al een Canon EOS 350D, maar ik wil graag een digitale camera die ik ook mee kan nemen met uitgaan etc. Ik wil een goede camera met écht goede kwaliteit foto's, en veel mogelijkheden. Het liefst ook nog een beetje klein zodat ik hem makkelijk mee kan nemen, en het leukste zou zijn als die er ook nog in een leuk kleurtje is. Knipoog Ik heb dus echt geen idee waar ik moet kijken, omdat ik gewoon niet weet welk merk het best is etc. Dus weet iemand wat voor mij aub?

Dan is een Ixus-je voor erbij helemaal top. Superklein, Canon dus bekend qua instellingen en goede kwaliteit.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:51

lottehorse schreef:
Hey allemaal..

Voor mijn Verjaardag/slagen/werken/belastingteruggaven Geld wil ik graag een camera kopen..
Jaloers op de mooie foto's die iedereen altijd maakt wil ik het ook eens gaan proberen!
Ik wil graag een spiegelreflex camera kopen waar ik simpel mee kan beginnen maar laater mischien toch ook wat kan uitbreiden.
Het buget licht wel tot de 500 euro (iets meer mag wel).

Wie weet een camera die ik zou kunnen kopen?

Zou voor een Canon Eos gaan. Vaak super in de aanbieiding als je het oude type neemt. De 400d zal nu wel voordeliger worden met de komst van de 450. En dan heb je een super camera, met legio uitbreidingsmogelijkheden. 2e Handsje kan ook maar dan moet je wel weten waar en van wie je hem koopt. Is teveel geld voor een misser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:44

Ik heb ook een 400D, het is inderdaad een fijne camera om mee te beginnen Lachen. Er zijn van canon genoeg lenzen, dus daar kan je ook weer mee uitbreiden Lachen