[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:52

Nog steeds veel deelnemers ... 77 tel ik er :O

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 09:23

Ik zou dan vanavond thuis op het lijstje moeten kijken, maar zou goed kunnen!
Er stromen ook nog steeds mensen in, misschien volgend jaar maar tot 1 juli instromen, daarna niet meer, want er komen steeds mensen bij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:29

Ik zou het instromen eigenlijk nog eerder stoppen. :o
Gewoon 1 maart. Maar eigenlijk maak je dan al geen jaar meer vol dus ik zou dat zelf al niet eens leuk vinden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 09:46

Er zijn gewoon mensen die het topic niet eerder hebben ontdekt, maar die wel graag mee willen doen. Voor die mensen laat ik het open. Ik vind het alleen een beetje zonde om op het laatste moment in te stromen als het jaar bijna om is. Dan kun je beter wachten tot volgend jaar. Lijkt mij.

Ik hoop wel dat er volgend jaar niet 100+ zijn meteen...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:52

Feedback week 37
Agossie Nette foto, maar ik mis iets.. Kan niet precies zeggen wat, maar ik mis iets.. Hij is denk ik net iets te grouwig.. Te weinig kleur.. Kan niet precies zeggen wat het is :+
Anouska15 Mooie foto, maar had deze graag in kleur gezien, daarnaast had ik het touw weg gehaald.
Ash_ Wat schattig! <3 Wel had ik deze foto van een lager punt genomen.
Asselruiter Mooie rustige foto! Niks op aan te merken!
Astor Gaaf! Alleen irriteer ik mij aan de grote hoeveelheid paars in de foto. Een klein stukje is vaak wel mooi, maar dit is in mijn ogen te veel. (de vage stukken paars van de bloemen)

_Balou Horse Event! Erg mooie foto! Niets op aan te merken.
Bellatrix Moment is mooi! Maar ik vind de nabewerking minder..
Binky Ik had er bij deze foto voor gezorgd dat ik het hele blaadje rechts erop had staan. (of had hem stiekem afgebroken) Deze vind ik nu storend en viel me eigenlijk meteen op. Ik mis wat scherpte en kleur in je foto.
Birgitje Ik vind de foto een beetje vreemd uitgesneden. Je hebt haar voet afgesneden, en vlak boven de hoeven. Zonde! Daarnaast had ik de foto nog even recht getrokken :+
Bumblehorse Apart en erg creatief! Kan er zelf verder weinig over zeggen.

Calice Schattig! Verder weinig op aan te merken!
CastaMickey Mooi zeg die lucht! Ik had zelf op een lager punt gaan zitten zodat je het meisje wat meer in beeld had. Tot vlak onder haar hand was mooi geweest denk ik :j
CrazyHorses Leuk! 2 Blije paardjes! Hij lijkt alleen niet helemaal scherp. Weet je wat je instellingen waren?
CrazyIris Prachtig! Die ogen! Heel mooi! :j

Dandy200 Mooi, maar ik vind hem iets te donker. Verder heb ik het idee dat je achtergrond toch niet helemaal zwart is.
Deetjeeuh Doordat ik op school zit kan ik helaas je foto niet zien. (word geblokkeerd) Je houd hem tegoed!

Eefsel2109 Mooi scherp! Maar vind hem wat te donker. Je foto had iets meer belichting mogen hebben.
Elin_ Mooi! Niks op aan te merken.
EskeGirl Ik had deze foto van een lager punt genomen. :j

Fem Ook jou foto kan ik niet zien doordat ik op school zit..

GerdjeHoran Mooie foto! Ik kan je niet veel feedback geven, fotografeer zelf niet alleen mensen..
Gianti Ook een mooie foto! Ik had er wel voor gezorgd dat de schouder er helemaal op stond.
Glenstorm Mooi! Niets op aan te merken.
Gub Wow, druk! Vind hem knap gelukt, maar zou zelf niet weten waar ik naar moet kijken.

HeavensLove Leuk! Maar vind hem wel wat overbelicht.
Hilly200Erg nette foto!
Horserider22 Wat ik leuk vind aan deze foto zijn de takken om de stad heen zegmaar. Jammer dat de stad niet duidelijk zichtbaar is. Hij is een beetje overbelicht.
Horsesm Heel mooi!

Zo, dat was alvast een eerste deel van de Feedback!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:52

Als bijvoorbeeld de 1-maart regel van toepassing was geweest, dan had ik niet mee kunnen doen omdat ik dit topic gewoon nog nooit eerder had ontdekt.
Ik ben in week 18 ingestroomd. Persoonlijk zou ik misschien wel halverwege het jaar de instroom-stop hebben.
Ik vind het ook jammer dat ik de eerste 17 weken heb gemist, maar he, volgend jaar kan ik wel mijn eerste jaar volmaken ;) !

Maar ik ben in ieder geval blij dat ik nog mocht instromen, heb veel leuke ervaringen gehad, goede tips/feedback en heb veel kunnen leren van anderen..
Dat is voor mij heel wat waard...

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:09

Ja ik zou ook 1 juli nemen, halverwege het jaar :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:21

Agossie schreef:
Er zijn gewoon mensen die het topic niet eerder hebben ontdekt, maar die wel graag mee willen doen. Voor die mensen laat ik het open. Ik vind het alleen een beetje zonde om op het laatste moment in te stromen als het jaar bijna om is. Dan kun je beter wachten tot volgend jaar. Lijkt mij.

Ik hoop wel dat er volgend jaar niet 100+ zijn meteen...

Mjah, ik ben in week 27 ingestroomd geloof ik, maar of ik een vol jaar heb of niet boeit me niks. Ik heb in mei een camera gekocht en dit is voor mij echt een stok achter de deur om te leren, nieuwe dingen uit te proberen. Ik merk echt dat ik als ik iets ga doen probeer te verzinnen "zou ik daar fotografisch iets leuks mee kunnen doen". Bovendien heb ik hier echt al veel dingen opgepikt!

Ik snap best dat het volle jaar het oorspronkelijke idee is. Maar het dondert mij echt niet of ik het van januari tot januari heb. Vind het gewoon een leuke manier om uitdaging te blijven zoeken. Maar dat is mijn persoonlijke 2 cents, als instromer.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 12:24

Het volle jaar is niet het doel. Precies waarom jij meedoet is mijn doel!!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:58

Ik denk dat als je de instroom stop in juli al doet, dat een hele hoop mensen niet mee gaan doen die eigenlijk wel mee willen doen. Ik ben zelf ook pas laat begonnen, maar het is tot nu toe voor mij wel echt een motivatie geweest om door te gaan. Als ik op zondag de camera nog niet vast gehad heb dan denk ik toch "oliebol morgen moet ik iets inleveren, maar snel nog even op stap" en die motivatie is precies wat ik nodig heb. :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:35

Agossie schreef:
Het volle jaar is niet het doel. Precies waarom jij meedoet is mijn doel!!

+:)+

Misschien als het echt heel erg veel man wordt, kun je hier waarschijnlijk best een paar vrijwilligers vinden die zo af en toe de lijst maken eens van je over willen nemen. Het lijkt me een hoop werk elke week.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:48

Omdat ik het toch wel fijn vind om zelf feedback te krijgen, mezelf toch maar over gehaald om ook feedback terug te geven. Ik hoop dat iedereen zich erin kan vinden. :o
_Balou Ik ben geen fan van de uitsnede die je gemaakt hebt, maar de kleuren etc zijn verder echt perfect!
_Patricia Heel veel sterkte! Wat een lief grijs pluisje hihi. Ik vind het mooi dat je juist op de neus scherpgesteld hebt, zijn oogjes zie je toch niet en nu is het een grote grijze knuffel. Heel leuk!
Agossie Mooi moment gepakt! Foto lijkt alleen niet helemaal recht, en ik stoor me een beetje aan het hekje voor de achterbenen.
Anouska15 Ik denk dat je deze beter in kleur had kunnen houden. Zonder kleur wordt hij toch erg vlak. Of je had er meer zwart of wit tinten in moeten gooien.
Ash_ Aaaaah wat een schattige familie foto hihi! Erg mooi, heel lief en fijn beeld!
Asselruiter Mooi die vierkante uitsnede, al had ik ervoor gekozen om de loze ruimte aan zijn andere kant te doen omdat hij die kant op staat.
Astor Erg gaaf! Heerlijk al dat paars!
Bellatrix Prachtig. Niks meer aan toe te voegen, echt wauw.
Binky Leuke foto, maar ik mis iets, het houdt mijn aandacht niet vast.
Birgitje Niet zo’n fijne uitsnede. Verder wel een mooie foto
Bumblehorse Wat een blij koppie! Erg mooie foto, had hem alleen liever nog wat ruimer willen zien. Maar alsnog erg mooi!
Calice Wat een fantastische foto’s allebei. Wat een heerlijk kereltje zeg :o
Castamickey Mooie foto! Ik denk alleen dat je hem wat spannender had kunnen maken door je diafragma open te gooien.
Crazy_Horses Op precies het goede moment geschoten, erg mooi! Kleuren en contrast hadden nog iets feller gemogen
Crazyiris Ik zat bijna te gillen van schattigheid, wat een geweldige foto! Haarscherp en de liefheid komt er heel mooi uit, super!
Dandy200 Mooie blackfoto hoor! Vind de zachte kleuren wel heel fijn uitkomen met het zwart
Deetjeeuh Hele mooie foto! Wat is hij scherp zeg, en mooie kleuren! Niks op aan te merken!
Eefsel2109 Probeer je diafragma wat verder open te zetten zodat het dekentje ook wat vager wordt, dan komt de poes/kat nog mooier uit
Elin Mooie foto, jammer van het oortje
Eskegirl Mooie foto, als je iets lager gaat zitten komt de pony iets sterker over, misschien leuk om de volgende keer te proberen
Fem Leuke foto’s, maar niet echt spannend of aandacht vasthoudend
Gianti Erg mooi, niks op aan te merken
Glenstorm Erg mooie foto, alleen het oog stoort me een klein beetje. Maar verder erg mooi.
Gub Super gave foto! Niks op aan te merken!
Heavenslove Wat een ontzettend leuke en mooie foto!
Hilly200 Erg gave foto, niks op aan te merken! Wat een blij hoofdje hihi
Horserider22 Mooi uitzicht op de foto. Ik stoor me eerlijk gezegd wel aan de boom en de grote groep mensen in de foto…
Horsesm Aaaah wat een lieve foto! Ik had hem nog iets smaller geknipt denk ik, je kijkt nu net tussen Flips benen :+ Maar verder erg mooi
Iejoor Met de focus op de regenboog was hij inderdaad net wat mooier geweest, maar alsnog een mooie foto!
Ingvild Ach wat een doetje! De foto had van mij nog iets levendiger gemogen om het er allemaal meer uit te laten springen, maar verder is hij erg mooi.
IsaCalixa Erg leuke foto, plezier spat ervanaf. Mooie kleuren en contrast, gewoon super!
Ismy Super foto! Alleen is de horizon een beetje scheef geloof ik
Jewemm Niks op aan te merken, mooie compositie, mooie kleuren, gewoon mooi haha
Jilinda Die rechter staat er lekker charmant bij hihi :+ Wel erg knap dat je foto zo mooi scherp is in zo’n donkere ruimte, echt bewondering voor!
Joeluna Aaah wat een topfoto! Het koppie is zo ontzettend scherp, echt super gaaf!
Joysie Wat leuk al die horse event foto’s! Mooie foto, de lichte ondergrond stoort me totaal niet eerlijk gezegd, vind het juist mooi. Komt het paard mooi naar voren.
K_m Leuke foto. Alleen irriteer ik me eraan dat ik niet goed kan lezen wat er op het bordje staat :’)
Killyenn Hele gave foto! Het valt me alleen op dat er wat ruis op de achtergrond is, had je de iso hoog staan?
Lauraa Ik ben echt dol op deze foto’s dus blijf ze maar lekker posten, zo gaaf!

MxW

Liesjuh Het idee is heel lief, van het hartje. Het komt alleen een beetje statisch over. Maar verder erg leuk!
Lovesushi Erg gave foto! Niks op aan te merken!
Loveuggs Haaaa britje! Leuke foto, stoor me alleen een beetje aan het scheve, maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat… I’m confused :’)
M_M_F Ik vind het wel mooi, maar ik mis een punt waarop de aandacht gevestigd moet worden. Mijn blik schiet nu de hele foto door :’)
Magda90 Mooie foto! Kleuren zijn erg fijn!
Manonfleur Leuke foto, knap voor een foto in de binnenbak! Dat blijft toch altijd lastig he :’) Maar eigenlijk niks op aan te merken
MarijeR Mooi scherp, maar de foto is wel errug geel.
Marit Ontzettend leuke compositie! Alleen lijkt de foto een beetje overscherpt heb ik het idee
Marjoow Erg leuke maar vooral ook mooie foto, niks op aan te merken!
Marleen_a_a Leuke foto, maar mis toch een hoop kleur en contrast
Marloesrixt Hij lijkt helaas niet helemaal scherp, maar verder wel een mooie foto en mooie compositie.
Marriet Prachtige foto, dat halster maakt het helemaal af
Monbyou Ogen komen niet helemaal mooi uit helaas, het was anders een hele mooie foto geweest!
MyHu Leuke foto, mis alleen iets in de foto
Mzorro Aaaaah ik ben verliefd! Wat een super foto, hele mooie kleuren en vooral een heel lief schattig onderwerp hihi
Nefertarie Hihi, leuke foto! Perfect moment geschoten! En heel mooi scherp op het oog, super!
Nescafe Leuk zo met die drie foto’s, had alleen liever nog wat meer van de hond zelf willen zien denk ik
Paard_Aap De uitsnede is niet ideaal, maar verder wel erg leuk
PrimaDonna Erg mooi moment uitgekozen! Hij zweeft echt hihi. Mis alleen wat kleur en misschien had je het diafragma beter wat meer open kunnen zetten, nu valt de achtergrond nog te veel op.
Revanches Mooie foto! Niks op aan te merken!
Rosslover Leuke foto! Mooi koppel blijft dat. Kleuren en contrasten hadden nog iets omhoog gemogen.
Salliballi Mooie foto. Vind alleen de compositie niet helemaal super. En ik denk dat de foto in kleur meer uit zou komen.
Sanne_Com Ook deze is weer erg mooi, alleen klopt de schaduw niet met de foto volgensmij… Volgensmij zie je het touw nog in de schaduw haha
Shiloh Erg mooi! Wat moet je hier een engelen geduld voor hebben zeg, wauw!
Sicayes Nomnomnom. Erg leuke foto!
Simonee Gave foto, ze kijken ook echt naar de camera haha. Leuk!
Suuszels Wat een gave foto! Echt op een mooi moment geschoten ook! Niks op aan te merken
Taars Wauw. Niks op aan te merken, geweldig!
Tesseke Wow super gave foto! Haarscherp en kleurrijk, echt super!
Tesszz Super macro foto! Echt respect voor, ik kan het voor geen meter :+ Niks op aan te merken!
Tigress Wauw. Echt een prachtige foto, niks op aan te merken!
Tivara Aaah leuke foto! Vind de compositie erg mooi, komt heel mooi uit hier. Scherpte stoort me niet zo heel erg eigenlijk.
Wendy1987 Aaah leuke foto! Alleen had van mij de focus nog iets meer op de hond mogen liggen, dus diafragma wat groter. Maar verder een super foto!
Ylvie Mooie scherpte en vanaf een mooi punt genomen, erg leuk!

Alstu. Ik hoop dat iedereen er iets aan heeft. *\o/*

Anoniem

Dankjewel voor de fb! :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:53

Bedankt! Ik vond het juist leuk zo. Kreeg voorheen commentaar dat de foto's te scheef waren. Deze is minder scheef, en wat ik zo leuk vond aan de foto is dat er echt een sfeertje aan zit. Een blije Britt, een geconsentreerd paard, en je ziet nogsteeds wat ze aan het doen is. Dit was echt een van de foto's die mij tot nu toe het meeste aansprak :j (maar daarin mogen smaken natuurlijk best verschillen haha)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:35

Bedankt voor de feedback! :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:56

Bedankt voor de feedback!!

Gisteren een nieuwe lens besteld en vandaag kwam die al binnen. Gelijk met Duke het park in gedoken en ik ben er zoooooo blij mee *\o/* *\o/* , super snel, mooi scherp en eindelijk kan ik echt spelen met de scherptediepte. Die mogelijkheden waren op mijn 2 zoom lenzen nogal beperkt.

Daarom lever ik maar gelijk week 38 in. :D

Week 38:

Afbeelding

Feedback:

Revanches: Hele leuke foto! Werkt goed zo in het zwart wit! Naar mijn smaak vind ik hem iets te belicht.

_Balou: Mooi de kleuren te pakken gekregen! Jammer van die tent op de achtergrond die vrij veel aandacht opeist en naar mijn smaak iets te belicht is, maar ja, daar is op zo'n evenement natuurlijk niet altijd iets aan te doen.

xMaxxiee: Wat een schatje. Let een beetje op je horizon, die lijkt niet helemaal recht. Ik weet niet of je een programma als Lightroom oid hebt? Maar wellicht kun je de kleuren er ietsje meer uit trekken. Ik vind hem een klein beetje dof.

Nefertarie: Hahaha, wat staat hij er grappig op. Ook bij jou vind ik de foto alleen wat te (over)belicht, met name de achtergrond.

Lauraa: Leuke foto. Ik twijfel of hij helemaal scherp is, maar door de sfeer en het zwart witte, stoort dat eigenlijk niet echt. Het draagt eigenlijk juist wel toe aan de sfeer. Zou zo een foto van 20/30 jaar geleden kunnen zijn.

Sodeletuut: Haha, je zegt het zelf al een beetje. Roos is mooi scherp, maar beetje jammer van de grauwe kleuren.

tesseke: Mooi scherp op de foto! Ik mis een beetje de ruimte aan de bovenkant. En ik vind het paard links een beetje jammer. Ik had hem zelf misschien vierkant uitgecropt? Of in ieder geval het paard links eruit gecropt.

calice: Wat een schattige foto's! Met name de eerste vind ik heel erg geslaagd! Iets té stoffig/rokerig misschien, maar zo zou een foto kunnen zijn uit een modeblad voor kinderen.

manonfleur: Mooie foto! Zeker voor zo'n binnenbak. Ik had het onderwerp graag iets gecentreerder gezien. Tov de onderkant, heeft de bovenkant wat weinig ruimte.

Tigress: Prachtige foto. Naar mijn smaak misschien iets te overbelicht voor de sfeer, maar het heeft ook wel wat. Aangezien de boten in de verte erg onscherp zijn en bijna niet herkenbaar, had ik ze denk ik weggewerkt, zodat je een mooie vlakke zee horizon hebt. Ik vind ze nu wat afleiden.

PrimaDonna_: Onderwerp staat er heel mooi scherp op en op een prachtig moment inderdaad. Dat zweven is erg gaaf. Wel valt het onderwerp erg weg in de achtergrond. Dat is op zo'n evenement natuurlijk bijna niet te voorkomen, maar in dit geval is het echt goed kijken wat is nou onderwerp en wat is nou achtergrond.

Fem: Ik kan je drieluik niet zien fem :(

MZorro: wat een schatje! Ik vind het paardje alleen wat te belicht, waardoor zijn kleur er niet helemaal mooi uit komt? Ook lijkt de achtergrond wat korrelig. Het gras is wel heel mooi scherp en vol van kleur en daardoor trekt het gras haast meer aandacht dan je onderwerp.

crazy_horses: Leuke paardjes en ze staan er leuk op, maar ik vind de foto zelf verder niet zo bijzonder, sorry. De kwaliteit lijkt erg laag te zijn en de paarden lijken niet scherp. Verder zijn ze heel klein in de omgeving en is de rest van de omgeving niet enorm interessant.

Suuszels: Prachtige foto! Gaaf dat je die regen zo te pakken hebt en het zwart witte werkt erg goed. Vind hem erg belicht, maar, hier werkt het juist misschien wel.

Anouska15: Wat staat het hondje er schattig op. De compositie vind ik wat minder. Het hondje past er maar net op en ik vind de lijn wat storen. Omdat de hond vanzelfzelf al zwart wit is, vind ik het zwart witte hier eigenlijk wat minder geslaagd. Ik ben eigenlijk juist wel benieuwd naar de kleur variant. Ik denk dat doordat het hondje leuk afsteekt, je onderwerp er in kleur mooier uit zou komen.

Deetjeeuh: Gaaf, al vraag ik me af... wat is het? Jammer van de lijn rechts, hoewel die daar waarschijnlijk gewoon hangt vind ik hem afleiden.

showteam: wat een leuke spontane foto! Lekker hollands op de fiets. Hoewel je niet echt een horizon hebt, oogt hij wel een beetje scheef?

Iejoorr: Leuk hoor, met die regenboog, hij lijkt alleen ook niet helemaal scherp op de bomen.

jilinda: Gaaf beeld, lijkt me moeilijk bij van dat lastige licht. Heb er niet echt iets over te zeggen. Hooguit dat ik wellicht rechts iets bijgecropt had. Die paal/box/wat is het? stoort daar een beetje.

_Patriciaa: wat een schatje! Moeilijk he, na zoveel jaren zo'n beeske te laten gaan. Een klein beetje jammer van de achtergrond, maar kan me voorstellen dat je in zo'n situatie niet meer zoveel te kiezen hebt.

Killyenn: Sorry, voor mij doet hij niet zoveel. Maar dat heeft meer te maken dat ik de make up van het model echt niet mooi vind. Fototechnisch vind ik hem opzich mooi. Alleen rechts loopt op de achtergrond een beetje een rare horizontale lijn? En de foto lijkt wat veel ruis te hebben.

horsesm: Wat een leuke foto! De affectie straalt er vanaf! Heb er niks op aan te merken. Echt leuk!

k_m: Leuke idee wat betreft compositie zo, door die deur. Alleen beetje jammer dat die muur rechts zo leeg is. Nu is eigenlijk de helft van je foto een groot wit vlak. Ook had ik meer aan de onderkant van de tafel willen zien, misschien de voeten/benen van de vrouw? Ik had denk ik een staande compositie geprobeerd, met zo'n witte muur?

Zo hier laat ik het even bij. Meestal ga ik door tot ik er 5 heb met feedback, maar er was niet zoveel feedback in de afgelopen foto's. Ik kom nu in de foto's waar ik hier en daar ook wel iets van gezegd heb, dus dan wordt het wat dubbelop. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:19

Bedankt voor de feedback!

Ik zal volgende keer wat lager proberen te zitten :). Was al blij met deze, kudde van 4 nieuwsgierige shetjes en een veulen die steeds dichterbij komen... tja :P

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:41

xMaxxiee schreef:
PrimaDonna Erg mooi moment uitgekozen! Hij zweeft echt hihi. Mis alleen wat kleur en misschien had je het diafragma beter wat meer open kunnen zetten, nu valt de achtergrond nog te veel op.

Ik heb geprobeerd om mijn camera in te stellen maar vind het gewoon nog heel moeilijk om actie foto's te maken, dus ben ik voor sport automatisch gegaan. Heel slecht want ik fotografeer nooit op automatisch maar ik kon even niet anders.
Toch heel erg bedankt voor je tip en compliment! :)

Shiloh schreef:
PrimaDonna_: Onderwerp staat er heel mooi scherp op en op een prachtig moment inderdaad. Dat zweven is erg gaaf. Wel valt het onderwerp erg weg in de achtergrond. Dat is op zo'n evenement natuurlijk bijna niet te voorkomen, maar in dit geval is het echt goed kijken wat is nou onderwerp en wat is nou achtergrond.

Bedankt voor je compliment. Het onderwerp valt inderdaad wat weg in de drukte er achter. Zoals hierboven staat heb ik hem op automatisch gezet.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:53

Shiloh schreef:
xMaxxiee: Wat een schatje. Let een beetje op je horizon, die lijkt niet helemaal recht. Ik weet niet of je een programma als Lightroom oid hebt? Maar wellicht kun je de kleuren er ietsje meer uit trekken. Ik vind hem een klein beetje dof.

Bedankt voor de feedback! Vergeleken met de originele foto is deze echt al heel veel feller, daarom durfde ik de kleuren niet nog meer eruit te halen. Horizon is recht, maar door het witte stuk onderin (stuk beton) lijkt het scheef, had ik beter weg kunnen werken.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:11

Bedankt voor de feedback maxie en shiloh!
Ik twfijelde inderdaad over scheepjes er wel of niet bij :j Afijn, even wegwerken kan geen kwaad zo te horen ^-^

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:00

In alle hectiek vorige week een foto vergeten in te leveren.
Opa lag in het ziekenhuis.. helemaal geel.
Galblaas en 20 steentjes verwijderd en hij is nu gelukkig weer (gezond) thuis.
Dus helaas mis ik een week.

Week 38.
Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:06

Dank jullie wel voor de feedback :)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:11

Week 38:

Afbeelding

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:43

Zo, anderhalf uur verder maar de feedback is af!
Hopelijk niemand overgeslagen of vergeten.
Heb ook geprobeerd bij de foto's aan te geven waar ik geen commentaar op had wat ik dan juist wel mooi vind.
Heb het aan de hand van de lijst gedaan, dus sorry als je ergens zelf ook al commentaar over gegeven had. Is niet allemaal blijven hangen :+
Verder hoop ik dat ik iedereen z'n naam goed heb, want er komen nogal wat dingen voorbij qua namen :+

Agossie: Nette foto, mooi scherp, lekker zo door gaan!
Anouska15: Mooi gedaan, had zelf alleen even gekeken of ik de riem nog weg zou kunnen werken. Ben ook erg benieuwd naar de kleurenversie.
Ash_: Onwijs lieve foto, jammer van de riem maar kan ik me in vinden met de pup. Wat heeft de donkerste hond tussen z'n poten liggen?
Asselruiter: Leuke foto, niet heel spannend maar hij heeft toch wel iets.
Astor: Prachtig plaatje, paard is mooi scherp, de vrouw daarintegen lijkt bij mij iets onduidelijker. Ook lijkt er links op de foto iets een waas te zitten.
_Balou: Haar scherp, practhtig. Jammer dat er niet nog net iets meer staart op staat.
Bellatrix: Wauw, heel mooi, prachtig effect, vooral zo door gaan!
Binky: Vind het idee erg leuk, scherpte diepte ook mooi, en toch lijkt hij niet 100% scherp bij mij.
Birgitje: Mooi moment om vast te leggen, daarin tegen wel jammer dat hij niet helemaal scherp oogt en de benen van het paard er niet helemaal op staan, net als de voet/stijgbeugel.
Bumblehorse: Onwijs leuk bedacht zo! De kleuren lijken mij niet helemaal optimaal, maar kan mijn vinger er niet goed op leggen.
Calice: Misschien niet een fotografie hoogstandje, maar wat een onwijs lieve foto, het plezier straalt er letterlijk af en dat is ook veel waard!!
CastaMickey: Persoonlijk zou ik niet voor deze uitsnede kiezen maar iets meer mens laten zien. Ook de kleuren lijken niet helemaal optimaal.
Crazy_horses: Mooi moment dat beide paarden er goed op staan. Toch is er qua licht meer uit te halen denk ik. Persoonlijk zou ik nog wat verder inzoomen, meer paard en minder omgeving.
CrazyIris: Wauw, wat een snoepje. Omgeving is niet optimaal maar je moet toch wel naar dat lieve snoetje blijven kijken. Lekker zo door blijven gaan, prachtig!
Dandy200: Leuke foto, lijkt bij mij iets blokkerig? Heb je hem veel kleiner gemaakt?
Deetjeeuh: Gaaf, een foto om naar te blijven kijken! Ga zo door! Is het een brug oid?
Eefsel2109: Heerlijke foto, en die echte kattenblik, ik herken het zo! Vooral op deze voet verdergaan!
Elin_: Mooi! Jammer van het oortje maar je hebt niet altijd alles in de hand. Persoonlijk zou ik net iets meer of juist iets minder been hebben laten zien.
EskeGirl: Leuke pony. Mijn aandacht word echter heel erg aangetrokken door het plantje er naast, dat is jammer.
Fem: Erg leuk! Ga zo door!!
GerdjeHoran: Mooie foto, iets in haar blik doet iets maar ik kan niet goed plaatsen wat en of dat positief of negatief is.
Gianti: Ook een mooie foto, haar blik lijkt me iets geforseerd. En had graag beide schouders gezien.
Glenstorm: Prachtig scherp en die blik! Wauw! super gedaan!
Gub: Wauw, gewoon wauw, het is net een schilderij. Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt en waar dit is?
HeavensLove: Erg leuke / lieve foto, spontaan! De kleuren lijken me alleen wel iets TE.
Hilly200: Wat een plaatje, prachtige kleuren. Super, goed gedaan!
Horserider22: Prachtig doorkijkje! Jammer dat het weer ( zo te zien ) niet helemaal mee zat. Maar vind het een geslaagde foto!
Horsesm: Heerlijke foto, mooi scherp! Ga zo door!
Iejoorr: Leuke foto, zag ergens al staan dat je liever iets nadruk op de regenboog wou hebben. Dit zou ook mijn commentaar zijn, dus laat het hier bij.
Ingvild: Wat een plaatje, heerlijk! Mooi zo door gaan.
IsaCalixa: Heerlijke foto, de vrouw haar gezicht lijkt niet helemaal scherp, of iets overbelicht misschien?
Ismy: Leuke foto, jammer dat de hond niet juist net omhoog springt maar vind het een geslaagde foto!
JewEmm: Mooi dat hij nog zo scherp is maar omdat het vrij ver weg is kan je het niet goed zien. Ik probeer steeds te kijken wat/wie daar nou scherp ijn maar dat lukt niet.
Jilinda: Leuke foto, Goed gedaan. Weet hoe lastig het kan zijn met donker / allerlei lichten.
Joeluna: Heerlijk, moment heel mooi vast weten te leggen. Zeker zo door gaan!
Joysieee Mooie foto, mooi moment. Lijkt echter wel iets overbelicht.
Killyenn: Goed idee. Maar jammer dat de ogen zo donker zijn of juist niet helemaal scherp. Want daar zou ik zelf de nadruk op leggen.
K_m: Wauw, dat is nog eens creatief bedacht, onwijs leuk!!
Lauraa: Leuk, net een hele oude foto zo uit een boekje!
LOVESUSHI: Prachtig, zit voor mij echt sfeer in de foto. Goed gedaan!
LoveUggs: Mooi moment, heel mooi scherp, toch jammer dat de achtergrond erg scheef is.
Magda_90: Zie dat het een analoog foto is, heb ik verder weinig verstand van maar de foto heeft zeker iets!
Manonfleur: Leuk, op het goede moment genomen. Denk dat je je iso vrij hoog hebt staan? Al is dat begrijpelijk binnen valt het helaas wel erg op.
Mariett: Heerlijk, had zelf wel voor een iets rustigere achtergrond gekozen. Ondanks dat die mooi onscherp is, is hij nog wel erg druk.
MarijeR: Wauw, hou ik van! Wat voor camera / lens / instellingen heb je gebruikt?
Marit: Leuk idee, toch had ik wel graag iets meer scherpte gehad op de volwassenen. De man valt namelijk door de kleur enorm op maar toch kan je niets van hem zien.
Marjoow: Heel leuk, wat zijn ze toch ook lief samen haha. Erg goed bedacht!
Marleen_a_a: Had graag iets meer scherpte gezien en net iets meer ruimte, zeker bij de oren!
MarloesRixt: Heerlijke foto, weer z'n mooie kattenblik! Ga zo door.
M_M_F: Leuk, zo met de zon er in, wel jammer van de donkere hoek bovenin.
Monbyou: Doet me denken aan een winter foto, erg leuk! Hoofdje lijkt aan 1 kant wel ietsjes overbelicht maar niet storend.
MyHu: Gaaf! Erg mooi die klimop op het huis.
MZorro: Achtergrond gaf je zelf al aan. Had het gras ook graag iets minder fel gezien denk ik. Verder is hij mooi scherp!
Nefertarie: Heerlijk Haha, erg genieten zo'n foto!
NESCAFE: Prachtig 3 luik! Heerlijk, een foto om naar te blijven kijken!
Paard_Aap: Had de paaltjes/draad achterin even weggewerkt. Ook had ik liever het ene been er niet op gezien. En de neus uit het gras.
_Patriciaa: Leuk, een hondje die niets ziet haha. Jammer dat de scherpte meer op de bovenkant ligt dan ook op het neusje.
PrimaDonna_:Leuk, mooi zweef moment. Had hem zelf alleen graag van iets dichterbij gezien.
Revanches: Mooi scherp, vrij standaard pose maar het meisje staat er mooi op met een mooie blik.
Rosslover: Leuk spontaan moment, had iets meer ruimte boven de cap gemogen en had iets scherper gekunt.
SalliBalli: Mooie foto, mooie omgeving, zwart - wit was een goede keus denk ik!
Sanne_com: Mooi scherp, mooie kleuren. Achtergrond lijkt bij het groen van de bomen wel iets druk maar niet perse afleidend voor mij.
Shiloh: Wauw, gave foto. Onwijs gaaf gedaan, ga zo je bericht even opzoeken. Geloof dat er wel bij staat hoe je het gedaan had.
Showteam: Ik kan je foto helaas niet bekijken, zowel niet als ik terug ga naar je bericht als in de lijst.
S_imonee: Mooie foto, kleuren vind ik erg mooi! Jammer dat er vrij veel schaduw op de schotse hooglanders valt.
Sicayes: Heel leuk, mooie zachte kleuren. Goed bedacht!
Sodeletuut: Oogt niet helemaal scherp bij mij. Had zelf ook voor een andere uitsnede gekozen, hij is nu vrij standaard.
Suuszels: Mooie foto zeg! Jammer dat het voorbeen van het paard wat wegvalt door de bandage, de blik van het paard daarintegen, wauw!
Taarss: Heerlijk om naar te kijken, mooie kleuren. Foto kan zo aan de wand!
Tesseke: Hoed/cap van de vrouw valt iets weg maar verder vind ik het een prachtige foto! Heerlijke kleuren en mooi scherp!
TeszZz: Mooi scherp, mooie vlinder en mooie kleuren! Wat lijkt die vleugel gek zeg.
Tigress: Gaaf! Vind hem alleen iets te oranje aan de rechterkant. Verder erg mooi gedaan.
Tivara: Mooie foto en wat ligt hij er heerlijk bij!
Wendy1987: Gaaf, mooi zo met die voorgrond, foto om van te genieten!
xMaxxiee: Mooi scherp, had zelf graag iets meer ruimte boven de oortjes gezien maar het is absoluut niet storend!
XxLiEsJuHhxX: Mooi, onwijs leuk idee en geslaagde uitvoering! Ga zo door.
Ylvy: Leuke foto, lijkt niet helemaal scherp, logo zo in de midden stoort me ook een beetje maar was denk ik omdat het een evenement was? Ook wat jammer dat de bles overloopt in het witte hek/paal er achter