[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sindbad

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:00

Wil je er echt eentje hebben die meerdere beelden per seconden heeft? Want dat is wel erg snel en dan ben je ook duurder uit.
Ik weet niet meer precies hoeveel beelden mijn camera per minuut of seconden kan vast leggen maar dat is nog lang heen 60 per seconden. Maar toch vind ik hem snel, laad niet lang en is erg prettig om mee te werken.

Ik weet zeker dat er ook goedkopere camera's zijn die redelijk snel zijn, een goede kwaliteit hebben en toch een te betalen prijs hebben.

Ik zat zelf nog met deze in mijn hoofd.
http://www.letsgodigital.org/nl/10373/f ... epixs9600/

Van de site:
• Zeer korte ontspanvertraging (0,01 sec. ontspanvertraging en 0,8 sec. opstarttijd)
• TV-kwaliteit VGA filmopname van 30 foto’s per seconde, met geluid

Ik zat er zelf aan te denken deze camera te kopen voor dat ik mijn spiegelreflex had. Ik weet niet echt of het wat voor jou is maar misschien is het handig om er naar te kijken.
Als hij je wat lijkt lees dan wel revieuws op internet Lachen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:44

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:36

Ik hoef niet perse eentje met meerdere beelden per seconden. Maar dat hij bijvoorbeeld wel een paar foto's achter elkaar kan maken.
Die van mij doet er ontzettend lang over om te laden na een foto gemaakt te hebben. Als je dieren op de foto wilt zetten is dat heel erg lastig Clown Als m'n camera dan eindelijk weer een foto kan maken, staan ze ondertussen heel anders. Dat vind ik gewoon irritant Clown

Gewoon 1 die niet 5 tot 10 seconden erover doet om te laden..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:41

Dus je wilt een camera met sportstand (foto's vlak achter elkaar nemen) en eenn die snel fotos wegschrijft

tja dat laatste ligt aan de camera maar ook aan het soort geheugenkaartje dat erin zit
maar denk dat je al snel bij een digitale spegelreflex aankomt en die zijn er vanaf 400 euro met kwaliteit
zou eens kijken als ik jou was naar het instapmodel van canon, de 400D

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:46

Oke ik ga wel even kijken Lachen

Bedankt voor het meedenken Lachen

Edit: bij die van mij zit ook een sportstand erop, maar die van mij is ondanks dat nog langzaam (en de foto's worden vaak wazig).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:59

ja, meeste compactcameras zijn wat "slomer" qua afdrukken en wegschrijven

ik heb gister nog een stuk op de sportstand gewerkt tijdens een springwedstrijd, kreeg er mooie duidelijke fotos uit (canon Eos 350D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:44

kaatje89 schreef:
Ik hoef niet perse eentje met meerdere beelden per seconden. Maar dat hij bijvoorbeeld wel een paar foto's achter elkaar kan maken.
Die van mij doet er ontzettend lang over om te laden na een foto gemaakt te hebben. Als je dieren op de foto wilt zetten is dat heel erg lastig Clown Als m'n camera dan eindelijk weer een foto kan maken, staan ze ondertussen heel anders. Dat vind ik gewoon irritant Clown

Kijk eens naar deze camera's: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 07002533C2

Zeer goeie lens, leuke hoeveelheid mogelijkheden en lekker vlotte camera's Lachen
Ze zijn er ook in zilverkleurige edities. Volgens mij schrijven ze ook vlot weg en zijn ze in staat om redelijk snel foto's achter elkaar te maken. Hoe snel precies zou ik niet durven zeggen, maar ik geloof wel dat er een burstfunctie op zit met een aantal beelden per seconde Lachen

Over de FZ50 iig gevonden:

Continuous shooting
• Full resolution: 2 or 1 fps *
• Full resolution: max 5 images (standard mode), 3 images (fine mode) *
• Infinite consecutive (unlimited but slower shooting rate)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:53

Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe camera, nu heb ik de nytech DS-5200 maar daar kan ik niet echt goede foto's mee maken van bijvoorbeeld paarden met rijden.
Ik zou dus graag een camera willen waarmee dat makkelijker is, die een snellere sluitertijd heeft.
Niet te duur, 300-400 euro is eigenlijk wel de max.
Weet iemand hier misschien welke camera voor mij geschikt zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!

Desiree

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:54

Check ook het linkje in de post boven je eens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:55

Oke ik zal eens kijken! bedankt!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 23:07

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:44

ik had ook even een vraagje. ik heb momenteel een olympus. ben er wel tevreden over. alleen soms vind ik de kleur niet geheel mooi.
ik zit er over na te denken om een nieuwe te nemen! en dacht aan de Canon Eos 450D of de 400D.

de eisen die ik moet hebben zijn:

gebruik voor veel sportfotografie(veelal springsport, daarnaast ook wat sgw en dressuur en bruiloften/feestjes)
kleuren moeten scherp zijn en helder
makkelijk te gebruiken
goed fotograferen onder verschillende weersomstandigheden
betaalbaar Tong uitsteken

ik zag dat de 450D met 18-55 en 55-250 tussen de 750 en 1100 euro kost
iso tot 1600 en sluitertijd 1/4000

de 400D met 19-55 en 70-200 en BG-E3 ??? wat is dat?!!
ook 1600 en 1/4000 tussen de 600 en 1100 euro

ik hoef niet perse eentje te hebben die veel en snel series maakt. maar wel een snelle camera. indoor fotograferen is ook niet heel erg belangrijk. maar zou leuk zijn als die enigzins leuke foto's maakt. want mijn olympus kan dat eigenlijk helemaal niet Bloos
wat zouden jullie mij aanraden. ik dacht ook nog aan de 4D, maar die is mij net wat te duur Bloos

ik heb verder niet heel veel verstand van al die camera's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:47

Prima keuze, welke van die twee je ook besluit te nemen. Zijn goede camera's.

De BG-E3 is de battery grip die je eventueel onder aan je camera kan schroeven. Daardoor krijg je meer een "vierkante" body, die wat gemakkelijker in de hand ligt/wat groter is en waarmee je ook gemakkelijk verticaal (portret) kunt fotograferen (extra setje knoppen op de grip).

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:51

oke...bedankt Haha!
en wat is nu het grootste verschil tussen de camera's? Bloos
en hoe zit dat met die lenzen... bij de 400D zit een 70-200 met F2.8 USM lens?! waar staat die 2.8 voor?! mijn olympus heeft een 1.3 volgens mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:53

Trouwens, je hebt kits met de 18-55 kitlens en kits met de 18-55 IS kitlens. Die 18-55 IS (image stabilizer) heeft absolute meerwaarde boven de 18-55 zonder IS.

70-200 F2.8 USM-lens krijg je ECHT niet als lens bij de 400D voor dat geld. Die lens kost namelijk 1200 euro los (zonder camera)... Wel een erg goede lens hoor, dat absoluut Lachen

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:03

Nouks schreef:
kaatje89 schreef:

Kijk eens naar deze camera's: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 07002533C2

Zeer goeie lens, leuke hoeveelheid mogelijkheden en lekker vlotte camera's Lachen
Ze zijn er ook in zilverkleurige edities. Volgens mij schrijven ze ook vlot weg en zijn ze in staat om redelijk snel foto's achter elkaar te maken. Hoe snel precies zou ik niet durven zeggen, maar ik geloof wel dat er een burstfunctie op zit met een aantal beelden per seconde Lachen

Over de FZ50 iig gevonden:

Continuous shooting
• Full resolution: 2 or 1 fps *
• Full resolution: max 5 images (standard mode), 3 images (fine mode) *
• Infinite consecutive (unlimited but slower shooting rate)

Deze camera kan ik ook erg aanraden
heb er veel mooie paardenfoto;s mee gemaakt Knipoog
hij is erg snel, en erg fijn in gebruik!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:04

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:05

oh bedankt voor de uitleg! Ja

ik zit ff op een site te kijken hoor. vind het allemaal vaag, want dit is er allemaal te krijgen voor de 400D

body met

18-55 en 55-200 KIT(waar staat dat dan weer voor?) en Bg E3 600-1100 euro

17-85 en 70-300 promotiekit?? 1300-1850 euro

17-85 en Bg E3 900-1400 euro

18-55 IS en BG E3 700-1100 euro

dus IS is goed, maja een 18-55 lens vind ik wel weer wat klein Bloos

maar ik ga natuurlijk niet nog eens 1200 euro voor een lens uitgeven Tong uitsteken

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:05

Die 2.8 staat trouwens voor het diafragma getal. Je hebt met die lens dus een diafragma van F2.8 over je hele zoombereik, wat lichtsterk is. Dat maakt die lens ook geschikt voor het fotograferen in binnenbakken e.d.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:13

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:01

Stelling:

800,= voor een 2e hands nikon D1X met lens, 3 accu`s, tas etc. , of een nieuwe camera voor ongeveer hetzelfde geld en modernere electronica?

help!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:07

Hoe veel ervaring (en verstand) heb je met (van) digitale spiegelreflexcamera's?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:44

Ik fotografeer nu met een finepix s5700 en heb die 2e hands spiegelreflex op proef. Maar op de pc crop ik bijv. veel foto`s en ik ben bang dat die camera dan wat te weinig pixels heeft.
Mijn broer fotografeert veel en zegt dat een fijne camera is, omdat je iso, sluitertijd en diafragma simpel aanpast zonder allerlei menuutjes in te duiken.
Maar aan de andere kant zijn die standaardscenes voor mij juist weer handig, omdat ik daar nog veel mee moet gaan oefenen.
Ik weet het dus niet meer nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:49

oneilltje79 schreef:
Mijn broer fotografeert veel en zegt dat een fijne camera is, omdat je iso, sluitertijd en diafragma simpel aanpast zonder allerlei menuutjes in te duiken.

Das met iedere spiegelreflexcamera zo. Als je al menuutjes in zou moeten duiken om dat soort standaardinstellingen aan te passen, is een camera nauwelijks nog bruikbaar Knipoog

Verder: als je hem op proef hebt, maakt het het wel al een stuk veiliger om eventueel over te gaan op een koop. Over het algemeen raad ik tweedehands kopen van body's voor onervaren fotografen absoluut af. Misschien eens zien dat je iemand met veel verstand van camera's er eens naar kunt laten kijken of diegene rare dingen tegen komt.

Verder zul je voor jezelf de afweging moeten maken of 'ie inderdaad "te verouderd" is voor je of niet... Kan ik niet over oordelen.

Als ik zelf moest kiezen tussen een Canon 1D (tweedehands ca. 500 euro) of een 400D met kitlens, wist ik het wel: dan ging ik voor de 1D. Werkt stukken prettiger, hoewel 4 megapixel voor sommige omstandigheden wat krap is.