[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:51

lieniminnie schreef:
Ja je hebt nu de D40x of iets dacht ik.

Dies idd wat (wat) verbeterd.

Citaat:
Op de site stond dus een lijst met gewenste aperatuur, daar stond de nikon D40 op, bij de foto winkel hier in de buurt, om het zo maar even te noemen, hebben ze me ook foto's laten zien van de camera. Ik vond ze erg mooi, vooral de kleuren.

Niet alleen kwestie van de camera, ook van het licht, de nabewerking, de instellingen etc.
Citaat:
Bij een foto met eenmeisje met een groene jurk en een wit zilvere achtergrond sprong het groen er nog uit, vaak word het wit overheersend.

Als ik het zo hoor is dit puur een kwestie van goed of minder licht. Ligt niet aan de camera..
Citaat:
Ook had de camera op autofocus een hele zaal er scherp op gekregen.

Ook niet bijzonder... Kwestie van klein diafragma.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 00:08

Maar het is wel een redelijke camera? ze heeft hem achter gezet voor ons, iemand anders was er weer erg tevreden over..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 00:16

Nou ja, zoals ik op de vorige pagina ook al een keer of 3 heb gezegd: omdat 'ie zo goedkoop is, worden er vaak vragen over gesteld in dit topic. Er is ook al tientallen, zo niet honderden, keren uitgelegd waarom je over deze camera eigenlijk wel even twee keer na moet denken. Tuurlijk zul je er vast tevreden mee zijn als je hem eenmaal hebt, maar das misschien ook een kwesite van "wat je maar gewend bent". Er zijn echter een aantal dingetjes over deze camera die je wel zou moeten weten voor je hem aanschaft. Daarom: even beetje moeite doen en wat teruglezen in dit topic.

badeend14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:08

Ik betrap mijzelf erop dat mijn intresse voor fotograferen steeds verder gaat en nog steeds groeit. Ik fotografeer nog altijd met een simpele compactcamera (caplio R4). Maar eigenlijk wil ik graag een spiegelreflex aanschaffen. Dit omdat ik gewoon echt veel functies mis op mijn camera'tje en ik daar vaak van baal als ik de foto's terug zie.
Nou fotografeer ik niet echt speciale dingen maar richt me op ''kunstfotografie''. Ik hou ervan om details op de foto te laten zien en vind een goede macrofunctie dus belangrijk. Ook goede zoom vind ik belangrijk, maar dat hangt natuurlijk helemáál af van het objectief. Verder moet de camera ook een béétje betaalbaar zijn......
Nou ik smijn vraag natuurlijk: welke camera raden jullie mij aan? En eventueel: wat voor objectief om mee te beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:11

lieniminnie schreef:
Maar het is wel een redelijke camera? ze heeft hem achter gezet voor ons, iemand anders was er weer erg tevreden over..?

Ik moet eens niet zo behulpzaam zijn geloof ik...

Klik

Alle resultaten op Kokomo en de D40 in dit topic. Hij heeft 33 keer een heel verhaal verteld over de D40.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:13

badeend14 schreef:
Ik betrap mijzelf erop dat mijn intresse voor fotograferen steeds verder gaat en nog steeds groeit. Ik fotografeer nog altijd met een simpele compactcamera (caplio R4). Maar eigenlijk wil ik graag een spiegelreflex aanschaffen. Dit omdat ik gewoon echt veel functies mis op mijn camera'tje en ik daar vaak van baal als ik de foto's terug zie.
Nou fotografeer ik niet echt speciale dingen maar richt me op ''kunstfotografie''. Ik hou ervan om details op de foto te laten zien en vind een goede macrofunctie dus belangrijk. Ook goede zoom vind ik belangrijk, maar dat hangt natuurlijk helemáál af van het objectief. Verder moet de camera ook een béétje betaalbaar zijn......
Nou ik smijn vraag natuurlijk: welke camera raden jullie mij aan? En eventueel: wat voor objectief om mee te beginnen?

Wat is je budget? Knipoog

Wat betreft de macrofunctie: wanneer je macrofoto's wil gaan maken met een DSLR, zul je hiervoor een macro-objectief moeten aanschaffen. De macro"functie" die standaard voorgeprogrammeerd is op de meeste DSLR's levert alleen de instellingen, maar het ligt aan je objectief hoe veel 'ie vergroot en wat de minimum scherpstelafstand is.

Goede zoom: in de zin van? Telelens?

badeend14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:19

Ik heb nog niet echt een budget in gedachten, het moet alleen niet zo zijn dat ik er maanden voor moet sparen met mijn 4 euro per uur Vork.
Over de macro: met ''een goede macrofunctie'' bedoelde ik eigenlijk voldoende mogelijkheden qua instellingen e.d. op de camera zelf.
Een telelens zou wel heel mooi zijn, maar ik denk dat ik hier nog maar even mee moet wachten. Eerst maar een objectief met een leuke zoom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:27

In ieder geval eerst voor een leuk standaardbereik gaan ergens in het bereik van 17-135 ofzo (afhankelijk van je wensen iets meer groothoek, bijvoorbeeld (spreek even in Canonlenzen omdat ik daar het meest vanaf weet) 18-55 (kitlens of verbeterde versie met IS), of meer tele, bijvoorbeeld 28-135).

Qua merken heb je natuurlijk een aantal merken die leuke instapmodellen aanbieden. In feite is het meest belangrijke dat je je zelf fijn voelt bij het merk, dat je ermee overweg kunt, dat 'ie je lekker in de hand ligt. Maar Canon en Nikon hebben wel een groot voordeel ten opzichte van de rest van de merken dat ze een groot (en relatief betaalbaar) aanbod in objectieven en accessoires hebben en dat er daarnaast tweedehands ook een flink aanbod is.

Canon heeft qua instapmodel met de 400D wel een aantrekkelijkere camera dan Nikon.

badeend14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:42

Ik zit er inderdaad aan te denken een tweedehands camera aan te schaffen. Wel nadat ik een aantal modellen heb uitgeprobeerd. Toevallig heeft mijn oom een 400D. Dit vond ik ook wel een geschikt instapmodel idd. Maar ja, het is toch beter om eerst wat meer rond te kijken Clown.
Bedankt voor het advies iig. Heb er wel wat aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 13:46

De camera zou ik als ik jou was niet tweedehands aanschaffen... Lenzen tweedehands kun je nog wel doen, maar camera's zou ik niet aan beginnen als ik jou was. Als je er niet écht verstand van hebt, kan er echt van alles aan mankeren...

Tweedehands kopen bij een zaak als Konijnenberg kun je overigens wel doen... Weet je zeker dat ze eerlijk zijn over de camera, dat 'ie technisch in orde is en krijg je er een half jaar garantie op.

badeend14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 14:40

Het zou dan inderdaad een camera zijn uit een zaak. Hier in de buurt ken ik iemand met een fotozaakje die ook tweedehands camera's verkoopt. Via marktplaats ofzo begin ik niet aan. Heb al meer slechte ervaringen met marktplaats op dat gebied... Wel bedankt voor de tip Knipoog

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:03

hallo

hoe duur kost de canon eos 400 D gewoon?
ik heb nu een aanbieding gezien waarin hij 420 euro kost..!
is het een goede camera?
groetjes charlotte

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 15:12

Waar heb je die camera gezien in de aanbieding?
Over je vraag is het een goede camera, lees het topic een beetje door zou ik zeggen, genoeg antwoorden op gegeven.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:49

badeend14 schreef:
Ik zit er inderdaad aan te denken een tweedehands camera aan te schaffen. Wel nadat ik een aantal modellen heb uitgeprobeerd. Toevallig heeft mijn oom een 400D. Dit vond ik ook wel een geschikt instapmodel idd. Maar ja, het is toch beter om eerst wat meer rond te kijken Clown.
Bedankt voor het advies iig. Heb er wel wat aan!

Ik weet een tweedehands Pentax K10D te koop voor 450Euro; camera is van 14 nov 2007 (http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... age_1.html)
Daar zou je een gebruikte 18-55mm lens bij kunnen kopen; is voor een kitlens een lens met veel kwaliteit en als Macrolens kun je een Tamron 90mm F2.8 nemen, die staat ook heel goed aangeschreven.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 09:30

_Charlotte_ schreef:
hallo

hoe duur kost de canon eos 400 D gewoon?
ik heb nu een aanbieding gezien waarin hij 420 euro kost..!
is het een goede camera?
groetjes charlotte

dat is weinig seg! vast omdat de 450d uit is nu, doen!

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:05

Ik zoek een camera om foto's te maken voor mijn hobby. Ik fotografeer graag dieren, (paarden (vaak binnen), cavia's, honden) dus de camera moet daar dan ook goed in zijn Lachen De camera moet gebruiksvriendelijk zijn; zeer zeker als jullie mij een spiegelreflexcamera aanraden omdat ik daar nog geen ervaring mee heb Knipoog Stuur mij een PB als je een geschikte camera voor mij weet Lachen

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:44

Als je dit topic globaal doorleest ( vooral de laatste paar pagina's ) zul je al heel veel informatie vinden x_Charlie Knipoog

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:39

Weet iemand trouwens of in europa via internet ofzo de Aquatech SS200 te krijgen is???
Heb 1 engelse gevonden maar ik weet niet of ik daar kan bestellen
En de rest allemaal in Amerika dus tja
Misschien weten jullie het wel!

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:46

Aangezien mijn canon stuk is zou ik graag een nieuwe camera willen kopen. Ik wil vooral mooie foto's van paarden trekken ( in actie :p) ik heb al wat rond gekeken wat vinden jullie van de Sony DSC-H50 ?

lynn

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:18

Ja handig topic Haha! Weet iemand misschien een goedkope camara die hele mooie foto's neemt? Kleur maakt niet zo uit opzich of hoe hij eruit ziet. Filmpjes wil ik er ook graag op kunnen maken. (het is voor me verjaardag)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:44

Arielle_ schreef:
elmiran schreef:
Wat zouden jullie doen?? ik heb nu de Canon 350D, en vorige week de Canon 40D erbij gekocht.
Zit nu heel erg te twijfellen wat ik ga doen. De Canon 350D verkopen, of houden voor erbij...(niet dat ik daar zoveel aan heb, maar als je op internet kijkt issie nog maar weinig waard).

Ik had je al eens een pm gestuurd volgens mij, maar ik heb wel eventuele interesse in de 350D, dus laat nog maar weten dan Knipoog

Ik denk dat ik hem toch wil houden Bloos altijd een moeilijke keuze. Dan heb ik teminste een goeie camera die ik mee kan nemen op vakantie. Durf de 40D echt niet mee te nemen naar het buitenland.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:57

Hallo.

Ik had ook een vraagje voor jullie "camera kenners". Ik heb nu zelf de Samsung Digimax S800, maar word er helemaal gek van (heb hem nu een jaartje).
Ik wil heel graag een camera waarbij je dus meerdere foto's per seconde kunt maken (heet dat zo?), dat hij daarna even moet laden vind ik niet erg. Mijn camera doet er namelijk heel erg lang over om te laden nadat hij een foto heeft gemaakt.
Als je dan dieren op de foto wilt zetten is dat niet echt handig.

Hebben jullie misschien een idee wat voor camera ik dan het beste kan kopen? (Weet dat veel spiegel reflex camera's dat ook hebben, maar zijn er ook "gewone" digitale camera's met die functie?)

Alvast bedankt.

(Sorry dat ik het hier vraag, maar weet niet echt waar ik moet beginnen met lezen in dit topic Bloos )

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:49

Olympus (SP560) heeft het in ieder geval. Mijn oude Olympus heeft het ook.

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:00

kaatje89 schreef:
Hallo.

Ik had ook een vraagje voor jullie "camera kenners". Ik heb nu zelf de Samsung Digimax S800, maar word er helemaal gek van (heb hem nu een jaartje).
Ik wil heel graag een camera waarbij je dus meerdere foto's per seconde kunt maken (heet dat zo?), dat hij daarna even moet laden vind ik niet erg. Mijn camera doet er namelijk heel erg lang over om te laden nadat hij een foto heeft gemaakt.
Als je dan dieren op de foto wilt zetten is dat niet echt handig.

Hebben jullie misschien een idee wat voor camera ik dan het beste kan kopen? (Weet dat veel spiegel reflex camera's dat ook hebben, maar zijn er ook "gewone" digitale camera's met die functie?)

Alvast bedankt.

(Sorry dat ik het hier vraag, maar weet niet echt waar ik moet beginnen met lezen in dit topic Bloos )

ja,deze is wel snel http://www.exilim.de/nl/specials/exf1/
60 beelden per seconde op 6 megapixels snel genoeg? Tong uitsteken
kan ook nog zelfs hd filmpjes
alleen de prijs ligt tegen de €799,- meende ik

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:49

Ik ga nu alleen nog geen 800 euro aan een camera uitgeven, maar zal wel even rondkijken Lachen

In ieder geval bedankt voor het meedenken Lachen