Nouks schreef:Muriel schreef:Ik vind fotograferen erg leuk en daarom wil ik binnenkort mijn 1e spiegelreflex gaan aanschaffen (2e hands). Ik wil er graag scherpe snelle bewegingen (cross,springen) maar ook portret etc. mee fotograferen. Heeft er iemand tips over een camera die misschien geschikt is? Mijn budget? Wat kost ongeveer een goed en leerzaam fototoestel die scherp fotografeert?
Gr,murielmoyra schreef:presies de zelfde vraag
Een spiegelreflexcamera is niet gelijk aan "scherp fotograferen", of je foto's mooi scherp worden hangt grotendeels van je eigen fotografiekunsten (en in sommige gevallen de lens) af... Dus zet het idee van "spiegelreflexcamera = mooie foto's" even uit je hoofd.
Verder is iedere spiegelreflexcamera in principe geschikt voor het fotograferen van paardensport of portretten. Echter zul je voor deze disciplines wel in ieder geval twee lenzen nodig hebben, aangezien je voor paardensport meer (zoom)bereik nodig zult hebben. Verder heb je voor indoor lichtsterke lenzen nodig die wel wat kosten.
Voor welk merk of model je gaat, maakt op zich niet zo veel uit. Het belangrijkste is dat de camera jou ligt: hij moet lekker in de hand liggen, je moet er goed mee overweg kunnen. Wel is het zo dat Canon en Nikon het meeste bieden qua aanbod in lenzen en overige accessoires (ook tweedehands). Andere merken zijn ook vaak wat duurder in hun lenzenaanbod. Canon heeft qua instapmodel met de 400D een aantrekkelijker instapmodel dan Nikon.
Wanneer jullie je budget even laten weten, kunnen we ook 'ns aanraden aan wat voor body en lenzen je dan zou kunnen denken.
ok, bedankt voor je informatie. Ik snap dat een spiegelreflex camera niet betekend dat je er mooie foto's mee maakt maar ik bedoelde dat met de gewone digitale camera die we nu hebben ik geen scherpe foto's van hele snelle bewegingen kan maken zoals een cross en dat ik dus graag een camera wou die iniedergeval de mogelijkheid heeft om er zulke snelle bewegingen mee vast te leggen (dan moet ik eerst goed weten waar alle knoppen voor zijn, hoe alles werkt en er goed mee om kunnen gaan en dan natuurlijk nog heel veel oefenen dat snap ik en daar ga ik nu ook heel hard mee bezig