[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:26

:wave:

Bedankt iedereen voor de gegeven feedback. :)

- De hond in tegenlicht: de hond zelf is inderdaad wat grauw uitgevallen. De volgende keer kijken of ik dat met een reflectiescherm kan verminderen.
- Mijn hond in de heide: de voorgrond is inderdaad wat druk, ik was blij dat hij eindelijk wilde blijven liggen maar had achteraf meer aandacht moeten besteden aan de voorgrond, dat klopt. :)

Pagina 334

hilly200
Niets op aan te merken. Ik sluit mij helemaal aan bij je eigen commentaar, je vooruitgang is absoluut zichtbaar. :j

NESCAFE
Prachtig drieluik, zou zo aan de muur kunnen. _O_ Niets op aan te merken. <3
Even googlen op de lens ondertussen. O:)

Bumblehorse
Mooi symmetrisch uitgesneden, wellicht kan de bovenkant alleen ook nog ietsje krapper. Als je de volgende keer je diafragma wat groter doet, wordt de neus ook scherp te samen met het oogje. Verder ogen de kleuren iets vlak, wellicht nog wat spelen met het contrast?

EskeGirl
Mooi portret zo in de weide. Het plantje links staat er goed bij. De kassen zijn wellicht zonde, maar door de gekozen compositie vallen ze niet echt extreem op.

Shiloh
Zo retegaaf geworden dit werk he, echt prachtig! _O_

Marjoow
Heel mooi en sfeervol. :j

Eefsel2109
Mooi portret met een rustige voor- en achtergrond. Wel zouden het geheel iets lichter mogen en de kleuren iets pakkender.

Bellatrix
Mooi moment tussen trainer en paard. De witte vlakken zijn wel wat uitgebeten waardoor het iets afleidt, maar verder niets op aan te merken.

Sanne_com
Mooi helder portret, mooie kleuren en compositie. Denk erom dat als je een touwtje wegwerkt, je de schaduw ervan ook wegwerkt.

joeluna
Niets op aan te merken, mooi portret. :)

glenstorm
Gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)
Mooi helder, scherp en goed gekleurd portret, nette compositie. :j

MarijeR
Wederom weer een prachtige macrofoto van jouw kant. _O_ <3

MyHu
Ik snap je idee, maar ik mis de sfeer en de diepte. Welke lens en brandpuntafstand heb je gebruikt?

Marit
Net portret. :j

Astor
Ik vind hem links iets te veel paars/wazig wat imo nu zonde is. Verder zou hij iets lichter mogen en de volgende keer even de telefoon uit de broekzak halen. Qua compositie is ie nu wat te centraal, maar verder wel netjes.

SalliBalli
Jammer dat de dame wat krampachtig op de foto staat. Het paard staat er wel mooi op. Wellicht kun je nog spelen met de contrasten om de foto minder flets te maken?

birgitje
Over de gehele linie mis ik scherpte en waarom deze uitsnede? Nu mist de voet van de ruiter deels en de voetjes van het paard?

Dandy200
Voor het mooie nog iets te donker, maar zeker een vooruitgang als je kijkt naar deze https://lh6.googleusercontent.com/-ZJTB ... G_9044.JPG. De volgende keer moet je proberen tussen beide platen in te zitten. :j

IsaCalixa
Leuk gedaan. :j
Wat jammer van de mond inderdaad maar aan de foto te zien was het even een heftige reactie dan ontkom je daar ook niet geheel aan.

marleen_a_a
Probeer de volgende keer meer body mee te nemen op de foto en de oortjes niet af te snijden.
Je roosjes zijn goed gelukt. :)

Fearn

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:38

Klopt Magda, was echt een momentopname. Paard sprong net aan in galop. Een moment later was de houding van het paard al minder mooi geweest :P

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:46

Jaa, ik snap wel wat je bedoeld inderdaad, de 18-55 met f 4.0.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:46

En de brandpuntafstand?

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:48

28 (Dat is toch de focal ?)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 15:51

Bij mij heet het "brandpuntafstand". Waar ik naar toe wil, je foto lijkt op elkaar geplakt als ware, hoe groter de groothoek hoe meer diepte zegmaar. Alhoewel 28 mm best wel groothoek is, dus dat gaat ook niet echt op... even kijken hoe ik het anders kan omschrijven.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:42

Ik heb wat problemen met Flickr af en toe, dus week 37 maar weer via bokt upload.

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:43

Prachtig Gub! Hier kan ik uren naar kijken *pakt koffie en kijkt uren*.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:44

Week 37. Vandaag naar een Toller clubmatch geweest. Hier heeft onze pup haar vader ontmoet en moeder en zusje weer gezien. Dit moest natuurlijk even op de foto.
Afbeelding

Edit: Zie dat hij op bokt niet geheel scherp is. :(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:47

Wat een schattige foto. <3 Probeer de volgende keer op de grond te liggen om daarmee een lager en een aantrekkelijker standpunt te creëren. Als een hond daarbij aangelijnd moet blijven, leg dan de riem achterlangs en op de grond, nu stoort hij enorm. Verder mooi zo in compositie, kleur en scherpte.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:00

Helaas geen foto van deze week, maar wel een recente.

Week 37:

Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:55

Hebben poging gedaan om vanaf lager te maken, maar dan kwamen de honden elke keer naar mij toe. Heb je wel gelijk in hoor. Daarnaast met de riem ben ik ook met je eens. Stoor mij er ook aan alleen heb ik het op dat moment niet door gehad

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:01

Week 37:
Deze week met 2 vriendinnen en onze paarden op vakantie geweest op de veluwe in Epe.
Donderdag heb ik foto's gemaakt van de paarden waar deze foto van mijn gouden vriendje uitkwam op de heide <3

Afbeelding

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:13

Mijn POTW

Afbeelding

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:29

Mijn week 37
Afbeelding

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:35

Gub schreef:
Ik heb wat problemen met Flickr af en toe, dus week 37 maar weer via bokt upload.

[url=m/wLPI9n.png]Afbeelding[/url]

Een hele gave foto inderdaad! Maar hij lijkt niet helemaal recht, of wel?

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:43

Vandaag een kleine toller voor de lens! Moeilijk om te kiezen tussen de foto's, maar ik ben (ondanks dat er een klein beetje storing is in de achtergrond) toch voor deze gegaan!

Week 37
Afbeelding

Feedback:
monbyou: Scherpte zit goed, compositie ook, maar ik mis nog iets dat de foto 'wauw' maakt. Een iets leukere uitstraling van het paard bijvoorbeeld ;)
Ylvy: Mooie, scherpe foto! Er lijkt een beetje ruis te zitten op de foto, maar verder niets op aan te merken.
taarss: Mooi! Erg leuke kleuren! Ik had misschien graag nog iets meer ruimte links gezien, maar ik vind het een erg goede foto!
MarloesRixt: Scherpstelling ligt goed op de ogen van de kat, maar bij deze foto stoort de achtergrond me, op een witte achtergrond of zwarte achtergrond had dit naar mijn mening een betere foto geweest ;)
Ash_: Ooooh nog Tollers! Leuke foto! Juist een beetje jammer van die riem, dat die in de lucht hangt, maar verder heb ik niets aan te merken op deze foto :)
Gub; Prachtig! Meer heb ik er niet over te zeggen, ik kan er naar blijven kijken!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:05

De foto voor week 37 was lastig om te kiezen. Concert of Shire keuring.... Uiteindelijk ben ik voor deze foto gegaan van een uitvoering van Karl Jenkins - The Armed Man, uitgevoerd door Vocalin en Ensemble Conservatoire.

Afbeelding

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:25

[url=m/wLPI9n.png]Afbeelding[/url]
[/quote]
Een hele gave foto inderdaad! Maar hij lijkt niet helemaal recht, of wel?[/quote]

Dankjewel. Voor zover ik kan zien is de foto recht. Er was helemaal niets meer recht daar dus het kan wel anders lijken.

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:50

Week 37
Afbeelding

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:16

CrazyIris schreef:
Vandaag een kleine toller voor de lens! Moeilijk om te kiezen tussen de foto's, maar ik ben (ondanks dat er een klein beetje storing is in de achtergrond) toch voor deze gegaan!

Week 37
[ Afbeelding ]

Ik zag jouw foto's op Facebook en wilde nog even reageren daarop. Want je zei dat je ze niet helemaal top vond en binnen moest fotograferen, maar mij spraken ze me allemaal heel erg aan! Vooral degene van boven waarbij hondje zat en in de lens keek (enige was dat ik onder bij het voetje iets meer ruimte miss had gewild, maar verder echt perfect!). Echt hele mooie serie en de rustige achtergrondkleuren van het huis laten de toller juist mooi uitkomen vond ik! Heel mooi gedaan!! :D

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:37

Week 37.
Eva Roemaat & Shilas! Het gave is dat Eva deze foto ook zelf op instagram & facebook heeft gezet :D
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 23:16

Mijn week 37:
Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:53

Resultaat van workshop van vandaag!

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:53

Mijn week 37
Afbeelding

Britt Dekker vandaag op Horse Event! Was aanwezig als bokt fotograaf, en vond deze foto echt heel erg gaaf! <3

Enneee, omdat ik vorige week, én later inleverde, én had beloofd feedback te geven maar dit er helemaal bij ingeschoten is, ga ik als de lijst er is maar een keertje de hele lijst feedback geven om het goed te maken. :+ Voor vandaag ben ik helemaal, 100% gesloopt, helemaal op! :+