en misschien zo af en toe sensor cleanen wanneer je stofje erop hebt
en gewoon zuinig mee omgaan
mijne heeft al meer dan 18000 erop zitten maar nog zo goed als nieuw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chr1s schreef:totdat hij het niet meer doet![]()
en misschien zo af en toe sensor cleanen wanneer je stofje erop hebt
en gewoon zuinig mee omgaan
mijne heeft al meer dan 18000 erop zitten maar nog zo goed als nieuw
Chr1s schreef:staat bokt nou op oude tijd trouwens?
Emmaa_ schreef:Nou, ik wil toch even kwijt dat ik superblij ben met mijn nieuwe camera, en dat hij echt heel fijn is !. Ik moet nog oefenen, maar hij doet het in ieder geval!.
Muriel schreef:Ik vind fotograferen erg leuk en daarom wil ik binnenkort mijn 1e spiegelreflex gaan aanschaffen (2e hands). Ik wil er graag scherpe snelle bewegingen (cross,springen) maar ook portret etc. mee fotograferen. Heeft er iemand tips over een camera die misschien geschikt is? Mijn budget? Wat kost ongeveer een goed en leerzaam fototoestel die scherp fotografeert?
Gr,muriel
moyra schreef:presies de zelfde vraag
Nyckle schreef:Ik zag gister een erg leuke set op internet staan, er stond bij dat de camera ruim 1000 klicks heeft gemaakt, en dus nog wel 150.000 kon. Wat bedoelen ze hier mee?
Chr1s schreef:maar voor die andere personen is het van dat hij wel 30000 heeft gemaakt maar je ziet aan bestandsnaam maar 1000
dus daar moet je dan wel mee oppassen met 2e hands camera's
elmiran schreef:Wat zouden jullie doen?? ik heb nu de Canon 350D, en vorige week de Canon 40D erbij gekocht.
Zit nu heel erg te twijfellen wat ik ga doen. De Canon 350D verkopen, of houden voor erbij...(niet dat ik daar zoveel aan heb, maar als je op internet kijkt issie nog maar weinig waard).
SaskiaKur schreef:
Ik zit beetje in een dilemma. Ik heb eindelijk mijn bedrag bij elkaar gespaard maar nu vind ik dus niet meer de Nikkor 70-200mm F2.8 Silver lens meer. Alleen Canon of een zwarte telelens van Nikon. Wat moet ik doen?
SaskiaKur schreef:Pfoe, weet niet wat ik moet doen omdat ik graag een witte wil hebben. Klinkt misschien raar, maar toch...
Citaat:Nyckle schreef:Ik zag gister een erg leuke set op internet staan, er stond bij dat de camera ruim 1000 klicks heeft gemaakt, en dus nog wel 150.000 kon. Wat bedoelen ze hier mee?
Oei, mee oppassen! Ik weet niet over welke camera het gaat, maar de meeste goedkopere spiegelreflexcamera's hebben GEEN sluiter die 150.000 clicks meegaat. Ik geloof dat het richtgeval voor een 400D bijvoorbeeld op 50.000 ligt. Soms is 'ie eerder kapot dan dat richtgeval, soms duurt het langer. Als 'ie het niet meer doet zal de sluiter moeten worden vervangen door de producent, de exacte kosten daarvoor kun je daar ook opvragen. Wat het precies kost weet ik niet, maar zal denk ik rond de 200 euro liggen.
Een tweedehands DSLR met maar 1000 clicks laat bij mij enkele alarmbelletjes af gaan. Klinkt wel errug positief. Je zit echt zó over de 1000 heen en dan is dus mijn conclusie dat er OF meer foto's mee zullen zijn gemaakt, OF dat er iets mis is met de camera. Zo iemand moet bij mij wel met een heel goed excuus komen als 'ie z'n camera nog aan mij zou willen verkopen.
Tweedehands kopen zonder behoorlijk verstand van DSLR's zou ik sowieso niet aanraden. Als je er geen verstand van hebt, kan er zomaar van alles mis zijn met de camera...
Wil je toch tweedehands kopen, doe dat dan bij een zaak als Konijnenberg. Weet je zeker dat je niet wordt voorgelogen en krijg je een half jaar garantie. Niet van een andere consument gaan kopen zonder verstand van zaken, en al helemaal niet als 'ie maar 1000 clicks zou hebben.