[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 17:05

wendy1987 schreef:
Bedankt voor de feedback :)
Er was iemand die ook wel benieuwd was naar de kleur variant van de zw versie..

Klik Hierbij de kleurvariant.

Ik ga nog eens even denken welke ik inlever voor week 37 :)

Dat was ik :D Vind deze ook echt leuker dan d'r zwart-wit versie. :D

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:08

MarloesRixt

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 20:34

Na het zien van de kleuren foto ben ik het met je eens xMaxxie :D De blik is inderdaad krachtiger in z/w.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:33

Mijn week 37, en stiekem ben ik hier zo trots op <3

Precies de plaat die ik wou schieten.. Een jaar geleden heb ik deze gemaakt dan pas zie je dat ik best wel vooruit ben gegaan :) En natuurlijk dat de hond een stukkie gegroeid is :+

Week 37

F3.5
1/1250
50 MM
ISO 100

Afbeelding
IMG_1837-2BWgoedbokt by Hilly W, on Flickr

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:28

Wauw hiltjse, groei te zien in zowel model als fotograaf, mooie plaat!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:49

Dank je wel voor de feedback voor diegene die dat gedaan hebben. :)

Mijn week 37:

Ik heb een oude manual focus vivitar lens gekocht op marktplaats 135mm, die moest ik dus even uit proberen. Ik ben er heel tevreden met de lens :) en kon niet kiezen dus een drieluikje (ook om de context van de buitenste twee foto's aan te geven)
Afbeelding
op zwart wel weer mooier. De hele serie staat op mijn flickr account mocht iemand het leuk vinden om te kijken.

Feedback:
Hilly; inderdaad Hilly een grote vooruitgang. Mooie foto!
Paard_Aap; goed keus in zwart wit, de wapperende manen maken hem heel dynamisch. De horizon lijkt mij een de scheve kant maar geweldige foto!.
Heavens_love; mooi omlijst door het groen en een heel spontane foto. Gaaf gedaan.
XxLiEsJuHhxX; ook een mooi concept. Ik zit even te twijfelen of de manier waarop de jurk loopt het evenwicht in de foto een beetje verstoord. Misschien zou ik dat ook nog eens vanaf een andere hoek proberen om uit te proberen hoe dat werkt.
Elin_; mooie achtergrond (juist omdat hij niet zwart is). De uitdrukking van het paard is wat gelaten maar je hebt mooi aandacht aan alle details geschonken. (teugels etc). Misschien dat een heel licht vignette nog wat zou bijdragen aan de foto.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:23

week 37

Afbeelding

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:15

Week 37
Afbeelding

Mijn kleine verzorgbeestje Hippie. Jammer van de kassen, maar die zitten rondom de wei, die kan je heel simpel niet vermijden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:50

Gisteren nacht eindelijk kunnen doen wat ik al een hele tijd wilde doen. Een startrail maken!

Het was de eerste keer en ik heb zeker veel uit de ervaring kunnen halen. Een locatie vinden was nog het lastigste, en ik zat midden in een bosje, in het donker, helemaal alleen (of nou ja met Duke) en ik vond het eigenlijk dood eng. Nadat de camera eenmaal opgezet was, was het wachten saai, maar de nacht en het alleen zijn nog steeds heel spannend. Moest wel erg veel aandacht hebben voor mijn hondje, want die reageerde echt op elk ritseltje en geluidje. Maar ik ben zo tevreden met het resultaat! Zeker voor de eerste keer.

Ik vind het zelf jammer van de vlek links, dit is een klein wolk vlekje geweest die dus verschoof. Maar ik krijg dat er echt niet uit bewerkt. Achteraf gezien had ik dat wellicht voor het stapelen van de foto's moeten doen. Maar goed, alles bij elkaar was het super veel werk, dus ga niet weer van vooraf aan beginnen.

Week 37

Afbeelding

Feedback!:

@Eskegirl: Wat eens chattig paardje. Ik vind de afsnede een beetje kort nabij het paard. Vooral onderin Ik weet niet of je dat zo gecropt hebt, of zo geschoten hebt met de foto. Maar probeer de volgende keer wat meer ruimte te laten.

@Bumbiehorse: Aah, leuke foto! Het effect vind ik erg leuk, ik had misschien iets meer hond willen zien aan de bovenkant. Verder mooi scherp! leuk gedaan

@NESCAFE: Wat super leuk gedaan. Ik vind het drieluik erg geslaagd. Het zand had van mij miscshien net iets minder grauw gemogen. Maar erg leuk gedaan!

@hilly200: Erg leuke foto, en ben het met je eens, veel vooruit gang. Ik heb er dan ook oprecht niks op aan te merken.

@Paard_Aap: Leuke foto! Let wel op je horizon, die is nogal scheef.

@Heavenslove: Erg leuk gedaan. Lekkere frisse kleuren. In het gras zit een stukje net onder het paar tussen de benen dat ik iets te overbelicht vind persoonlijk. Met een radiaal filter zou je dat lokaal wat eruit kunnen halen.

@XxLiEsJuHhxX: Erg leuke foto, kan niks verzinnen wat ik erover zou willen zeggen.

@Elin_: Mooie black foto. Rechts van het paard zitten alleen nog wat rare vlekken. Alsof er een soort rook zit of zo. Dit zou ik er nog even uithalen.

@LoveUggs: Plezier straalt van de foto af, leuk! Ik ben het wel eens met de opmerkingen over de compositie.

@SalliBalli: Mooie blackfoto ook! Ik vind de uitsnede alleen net niet helemaal geslaagd. Ik had ze allebei of helemaal genomen (dus de voeten) Of hoger afgesneden.

@S_imonee: Ik vind het een geslaagde foto hoor. Het mooie van RAW is dat je later nog zoveel kunt bewerken en aanpassen. Zou je toch aanraden in RAW te gaan schieten. Ik had zelf wellicht geprobeerd de kleuren er iets meer uit te halen en het geheel iets "frisser" te maken.

@ismy: Hele leuke spontane foto. Erg leuk met dat springende hondje erbij. Let wel op je horizon, die is behoorlijk scheef. Tenzij dat natuurlijk zo bedoeld was, maar dat vind ik bij deze foto niet echt passen zelf.

@Sicayes: Wat een lieve foto, al die zachte lieve kleurtjes. Bedoel je zelf het randje rechts? Dat die er niet opstaat? Ik vind dat juist wel geslaagd eigenlijk. Zo ligt de focus meer op de hartjes.

@Mariett: Wat een leuke foto! Vind hem echt geslaagd. Mooi het contrast van de kleuren. Daardoor springt het paard er erg mooi uit! Ik heb er eigenlijk niks over te zeggen. Maar als ik echt iets moet zeggen, dan zou ik de lichtvlekjes rechts weggewerkt hebben.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:41

Afbeelding

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:40

Mijn week 37!

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:04

Mijn week 37.

Afbeelding

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:00

Afbeelding

Als het goed is moet het gewoon lukken om er volgende week een te plaatsen, als die niet komt dan is dat omdat ik geen internet in mijn nieuwe kamer heb (vertrek naar Amerika) en dan kom(en) de foto's zo snel mogelijk zodra ik weer internet heb

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:18

Week 37
Afbeelding

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:32

Week 37:

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 16:58

Mijn week 37:
Afbeelding

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:31

Week 37
Afbeeldingweek 37 by equestrianmy, on Flickr
Een keer iets anders. Niet helemaal hoe ik het bedoeld had.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:02

Mijn week 37:

Afbeelding

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:50

Week 37.

Afbeelding

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:46

Bedankt voor de feedback van week 36!

Hier mijn week 37

Afbeelding

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:30

mijn week 37
(op horse event)

Afbeelding

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:26

Mijn foto voor week 37:

Kwam er achter dat ik nog heel weinig foto's van mijn eigen paard heb. Dus dat moest dan maar snel gebeuren, weer eens geprobeerd om een blackfoto te maken. Ik ben tevreden, hij is al veel beter gelukt dan de vorige keer. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding

Ga ook echt weer even voor feedback zitten, zo snel mogelijk. Bedankt voor de feedback van week 36 in ieder geval.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:29

Week 37
Afbeelding
Een foto van mijn jurkjes/bloemetjes meeting gisteren, heb eens gespeeld met een ander soort bewerking :)

Ik ga nog wel feedback geven!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:33

Birgitje, jammer dat de foto niet helemaal scherp is, ook vind ik het jammer dat de benen er niet opstaan :).

IsaCalixa, mooie foto! Alleen jammer dat het paard zijn mond open heeft (voor zover ik dat kan zien) :).

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:10

potw :
Afbeelding
Helaas alleen foto`s gemaakt op een receptie een een feest van het 90 jarig bestaan van mijn tennisclub, maar hiervan geen toestemming om de foto`s te gebruiken verder. Vandaar een ``gewone`` foto van mijn trots :o ( ik had voor het eerst roosjes proberen te maken , dus dat moest even op de foto haha)