Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
yvonnepuntnl schreef:Colorado schreef:Ik heb een iets ander vraagje, ik ben namelijk al heel lang opzoek naar een d-slr en ik heb nu een Pentax K100D op het oog, wel tweede hands en we gaan hem zelf bekijken en proberen enz. Maar ik was benieuwd of dit slim is ivm lenzen enzo, of je er goede en of je ook wat keus hebt tussen een aantal lenzen en hoe duur die dan gemiddeld zijn..
http://www.flickr.com/photos/martijnbraat/
deze foto's zijn gemaakt door een jongen van 13 met een k100d en hij heeft deze lenzen:
kitlens / sigma 70-300 APO DG / takumar 28-80 A / M 50 1:1.7
In het algemeen is het wel zo dat de kwaliteit van de lenzen belangrijker is dan die van de camera.
Annash van Bokt heeft ook een K100d, anders moet je haar pb-en?
Nouks schreef:Jep, das allemaal Compact Flash. Wel heeft SanDisk een enorm voordeel: enorm leuke garantieregeling (mits er niets raars met kaart is uitgespookt krijg je gewoon een nieuwe toegestuurd wanneer 'ie ermee kapt) en als gegevens onleesbaar worden, proberen zij ze voor je van de kaart te halen...
Muriel schreef:Ik vind fotograferen erg leuk en daarom wil ik binnenkort mijn 1e spiegelreflex gaan aanschaffen (2e hands). Ik wil er graag scherpe snelle bewegingen (cross,springen) maar ook portret etc. mee fotograferen. Heeft er iemand tips over een camera die misschien geschikt is? Mijn budget? Wat kost ongeveer een goed en leerzaam fototoestel die scherp fotografeert?
Gr,muriel
Milly_ schreef:ik heb de mijne tweedehands gekocht, stonden ook 1000klicks op, is heel weinig hoor.
Hoe kun je eigenlijk zien hoeveel er opstaan?
Elessar schreef:Ben ik ook wel benieuwd naar. Zal me niks verbazen als die van mij al flink in de buurt komt. Hij is nu ook net weer opnieuw begonnen met tellen. Laatst ook al.
Maar ik wil sowieso een nieuwer speeltje.
Elessar schreef:Welke heb je nu, als ik vragen mag?
Ik zou ook wel heel graag die D40 willen hebben!
Milly_ schreef:ik heb de mijne tweedehands gekocht, stonden ook 1000klicks op, is heel weinig hoor.
xDramaQueen schreef:Milly_ schreef:ik heb de mijne tweedehands gekocht, stonden ook 1000klicks op, is heel weinig hoor.
ik kan dat zien aan mn laatste foto. bijv. img_2330, dan heb ik er 2330 keer geklikt
Chr1s schreef:xDramaQueen schreef:
ik kan dat zien aan mn laatste foto. bijv. img_2330, dan heb ik er 2330 keer geklikt
ja maar als je 10000 hebt gemaakt begint hij weer opnieuw