Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Marjon_ schreef:80-200 F2.8 is wel zeer prijzig zo hoog ligt mijn budget nu even niet, €1100 euro toch ofzo?![]()
Macro schiet ik haast nooit, dus was benieuwd naar een groothoek. Lijkt me erg apart.
Misschien een 28mm of een 35mm F2.8?
Gerbenfroh schreef:Ik moet trouwens een bruiloft fotograveren met deze camera en deze lens 30 november...
Heeft iemand tips?
Nerootjeh schreef:Ik zou een bruidsshoot niet aandurven met een compactje
Zelfs met een DLSR is het al lastig
JW18 schreef:@fairytail, wat mis je aan die lens dan? Dat kan ik niet opmaken uit je stukje. Het is een prima lens. Redelijk snel, scherp en de bouw is goed. Tevens mooi bereik en niet zo duur.
@kay27, volgens mij is de 24-105 f4 daar uitermate geschikt voor. Erg mooie lens.
Kokomo schreef:_Marjon_ schreef:80-200 F2.8 is wel zeer prijzig zo hoog ligt mijn budget nu even niet, €1100 euro toch ofzo?![]()
Macro schiet ik haast nooit, dus was benieuwd naar een groothoek. Lijkt me erg apart.
Misschien een 28mm of een 35mm F2.8?
28 en vooral 35mm zijn niet echt groothoek objectieven. Voor een 1,5 cropcamera moet je dan echt denken aan 12-20mm. Dat is echt groothoek. Ik verbaas me er wel over dat juist de slechts presterend objectief in je rijtje, de 18-200, jouw het beste bevalt.
_Marjon_ schreef:Ik had begrepen dat 28mm groothoek was, zei een kennis van me namelijk die die lens had gekocht en op internet staat het ook overal. Hij fotografeert overigens met een Nikon D80, neem aan dat dat geen verschil maakt met mijn D50 op gebied van groothoek?
Wat is het diafragma van de 12-20?
Kokomo schreef:Nerootjeh schreef:Ik zou een bruidsshoot niet aandurven met een compactje
Zelfs met een DLSR is het al lastig
Ik zou een bruidsreportage niet aandurven met een compact, maar ik zou het ook niet aandurven als ik er geen ervaring in had. Ik heb vaak meegemaakt dat een amateur een bruidsreportage maakt, maar dat het bruidspaar daar achteraf helemaal niet blij mee is. Vaak had dat een einde van de vriendschap tot gevolg. Voor een zo belangrijke dag in je leven kun je beter geen risico nemen. Je trouwt tenslotte, althans dat is de bedoeling, maar 1 keer.
GuitarLove schreef:Ik weet het niet zeker, maar neem aan van wel, moet je wel zorgen dat je een Canon-vatting hebt. Ik heb ook een Tamron op mijn Nikon, dus neem aan dat Tamron universele objectieven heeft met verschillende vattingen heeft.
VeraW schreef:GuitarLove schreef:Ik weet het niet zeker, maar neem aan van wel, moet je wel zorgen dat je een Canon-vatting hebt. Ik heb ook een Tamron op mijn Nikon, dus neem aan dat Tamron universele objectieven heeft met verschillende vattingen heeft.
Oke bedankt voor je antwoord
Kokomo schreef:Ere bestaat geen universele aansluiting. Bij de koop moet je er op letten dat de juiste aansluiting op het objectief zit. Tamron, Sigma en Vivitar maken objectieven met die verschillende objectief vattingen er op. In de prijslijsten en bestellijsten zie je dat ook altijd apart vermeld. Als je dus per ongeluk een Tamron koopt voor een Nikon camera, kun je hem niet op een Canon zetten.