[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:15

Best wel leuk dat taxeren

Xantoslover; Ziet er al aardig uit, maar nog niet echt veel detail. Ik vind hem een beetje 'stripachtig' overkomen zeg maar. Ik zou nog eventjes dooroefenen

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:38

Afbeelding Mijn eerste vogeltje dat ik heb getekend, als cadeau voor mijn oma...

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:44

ccyntje, geweldig Ik vind hem heel mooi, waarmee gemaakt? de tak lijkt ook heel werkelijk, ik zou er 20 euro voor neerleggen, leuk cadeau, is 't van een huisdier? of zomaar een vogel?

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:46

uhm wel van een plaatje... Tja hij was nog niet helemaal naar mijn zien, niet fotorealistisch zeg maar, maar vind dat ook wat moeilijk met pastelkrijt, oh de tekening is trouwens PASTELKRIJT op a4!
Tis een kolibrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:37

Cyntje; heb eigenlijk geen commentaar hier op. Vind hem echt heel mooi gemaakt Ik denk dat dit inderdaad wel zo'n 20 euro waard is
Wil iemand mijn tekening trouwens ook nog taxeren?

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:40

ik zal zo de laatste 2 pagina's nog wel even taxeren gister had ik dat gedaan, en was ik klaar, en toen zat de computer vast Dus nu probeer ik het nog een keertje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:55

Oehw, das balen zeg.

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:18

Ik zal ook wel weer even taxeren (laatste 2 pagina's):

Lontje@ Woow! mooi zeg! zeker wel €15/ 20,- !
Dark_Bloom@ mooi!! €7,50
Lontje@ Hé weer een ollie! Hij is echt mooi!! denk zo'n €15,-
Friezenluver@ €7,50
o0Bianca0o@ Tja.. Ik houd persoonlijk niet echt van die stijl maar dat is mijn mening , zelf zou ik er nog niet echt iets voor geven, gewoon nog even dooroefenen
Smeetjoew@ mooi! denk zo'n €7,50
Xantoslover@ Zou ik nog niets voor geven, maar je bent al goed op weg!
Cyntje@ wauw! fantastisch! Echt super mooi hoor! € 20/ 25,- !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:24

Bedankt voor het taxeren

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:29

Cyntje: een colibrie? niet bepaald fotorealistich dan ja.
Als het voorbeeld van je een ijsvogel zou zijn is het echter een supertekening. Die zien er namelijk meer zo uit...
Denk je echt dat het geen ijsvogel was op de foto?

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:34

Als je slim bent zeg je dat het toch een ijsvogel was .

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 22:53

Ik doe weer even een rondje

Friezenluver of eigenlijk Angellove : 10-15 euro ongeveer.

oOBiancaOo: voor deze tekening zou ik nog niks willen geven, voor mij heeft hij het net niet. Ik vind hem vrij rommelig overkomen (krasserig) en volgens mij zouden juist de details als rimpels bij de ogen en diepte in oren en neusgaten deze tekening veel goed doen.

Smeetjoew: vond de vorige (met de stippels) beter dan deze. Bij deze mis ik de diepte in de oren en de neus is te wit. Ook vind ik de 'bult' onderaan de hals een beetje raar? hmm.. 5 euro.

1234: ook voor deze tekening zou ik nog niks willen geven omdat ook deze vrij rommelig overkomt (vlekkerig is ook al genoemd zag ik). Gewoon nog even door oefenen.
(ennuh.. ik heb maar 1 ollie gemaakt en geplaatst hoor )

xantoslover: die van jou is heel erg moeilijk te beoordelen zo met deze foto. Als je een foto maakt moet je proberen je camera zoveel mogelijk evenwijdig te houden met je tekening dan krijg je het beste resultaat. Nu kan ik er eigenlijk niets over zeggen.

Cyntje: Kolibri of IJsvogel... ik vind hem heel goed gedaan. denk 20 euro.

Ik wil jullie ook bedanken voor jullie hulp met de prijsindicatie van een eventuele poster van Babbi Ollie!!

1234

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:58

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:41

Die andere op de link die 1234 hier opgeeft vind ik eigenlijk veel beter en veel mooier om op te hangen. Net of er een kudde op je af komt. Die vind ik op ong. A3-formaat min. 50 euro waard.
Die andere olifant is wel mooi gelukt, maar heeft net niet die extra uitstraling om er hetzelfde geld voor te willen betalen en hem op een mooie plek weg te hangen.
Het is ook niet de kwaliteit en hoe echt de tekening is waardoor hij veel geld waard wordt, maar de uitstraling ervan. Net als bij veel paardenportretten. Een paard dat sprekend lijkt maar duf uit z`n ogen kijkt zou ik minder graag aan de muur hebben dan een niet realistisch paard met een ruige uitstraling.

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 23:47

oneilltje79 schreef:
Die andere op de link die 1234 hier opgeeft vind ik eigenlijk veel beter en veel mooier om op te hangen. Net of er een kudde op je af komt. Die vind ik op ong. A3-formaat min. 50 euro waard.

dank je
die tekening is A4 bijna geheel bladvullend en ik ben het helemaal met je eens dat die veel meer beweging en uitstraling heeft dan de tekening van Babbi Ollie.

Maar goed het ging mij nu niet om de waarde van de tekening zelf (lekker verwarrend ) maar wat een redelijke prijs voor eventueel een poster zou kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:57

Ik ben nog niet van plan er geld voor te gaan vragen, maar ik zou weleens willen weten wat iemand ervoor zou geven. Ik denk niet veel want ik teken nog niet lang.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:12

o0Bianca0o: Paint met maanoog denk ik? Tis zeker geen gemakkelijke voorstelling die jij hebt neergezet! Het geheel zou ik graag iets meer uitgewerkt zien maar ik denk dat jij er zeker de kunde wel voor in huis hebt . 7,50?

smeetjoew: voor mij is ie onbetaalbaar!
Helemaal mijn draakje op dat stukje papier, ik vind hem prachtig!
Maar nu mag ik niet bevooroordeeld zijn, ik schat jouw tekeningen in de klasse 10-15 euro

Leentje538: hihi ja, de 1e is ook een tekening . Bedankt voor je complimenten .

1234: Ik vind je tekening wel op Nikita lijken maar t geheel oogt een beetje rommelig en krasserig bij deze..
vindt t heel moeilijk om voor deze n prijsje te zeggen omdat ik van jou mooiere dingen heb gezien.. ehm.. 7.50?

xantoslover: alleen de manen storen mij een beetje, deze lijken wat onnatuurlijk te hangen? Verder vind ik t een mooi geheel, 5 - 7.50?

Cyntje: mooi! Ik vind je stok helemaal geweldig! 20?

Juul: ik vind je tekeningen lief en grappig, maar ik zou nog eventjes dooroefenen .

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 17:16

Uhm haha doe dan maar ijsvogel...

Lontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 17:23

@Juul: Ik zou nog even lekker door blijven tekenen. Ze zijn leuk de tekeningen maar nog niet 'geld waard' kwaliteit.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:04

Wow.. Jullie kunnen vettt goed tekenen !!

Ik kan ut egt neit hoor !:P

men complimenten hoor !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:43

Oke dan ga ik nog lekker oefenen tnx!

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 23:47

ga een poging wagen tot taxeren...
Juul: zou idd nog even door blijven oefenen, probeer de ogen vooral wat levendiger te maken

Cyntje: erg mooi! ga met de rest mee, €20

xantoslover: al goed op weg, maar zou toch nog even dooroefenen, of igg de verzendkosten vragen.

Afbeelding
A4, niet bladvullend, potlood

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 00:40

@Fantine: hoofdstel is mooi getekend, manen zijn te simpel, 5 euro denk ik zo..

Jura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:23

Ik heb nu de eerste 3 pagina's gezien van dit topic en ga ze allemaal nog bekijken. Maar ik wil even één ding kwijt. Ik zie een aantal echt goede tekeningen van mensen die talent hebben. Wat mij betreft kan er veel meer gevraagd worden voor zulke tekeningen. Bereken maar eens wat je met zulke lage bedragen voor uurloon hebt! Ik volg een studie bedrijfskunde en mede daardoor maar ook door ervaring en mening van mensen die er kijk op hebben, weet ik dat het geen zin heeft om zo weinig te vragen. Want dan kun je het net zo goed niet doen! Ik heb toevallig pas geleden nog een soort bedrijfsplan geschreven en als je jouw tijd en materiaalkosten rekent, hou je er gewoon niets aan over, sterker nog: het kost alleen maar! En dat kan toch niet de bedoeling zijn? Dus voor echt goede tekeningen kan je rustig meer dan 100 euro vragen en meer. Het hangt ook van het materiaal af, het mag duidelijk zijn dat je voor aquarel, acryl en olieverf meer vraagt dan 'gewoon' potlood. De prijzen van goede tekeningen in dit topic zijn veel te voorzichtig. De mindere tekeningen zijn vaak niet meer waard dan 5 euro, maar de goede zijn veel meer waard.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:26

@ Jura, taxeer dan eens naar jouw inzicht wat tekeningen?