Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MariaMaaike

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 20:01

Wauw! Mooie foto's Leo :j
De 1e en 3e vind ik vooral heel mooi

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:34

Week 14!

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:00

Week 19

[knip]

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:30

Ik liep een week achter, dus mijn week 20 ook maar meteen:
[knip]

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:40

Annetje, ik vind de gekleurde versie mooier :j

Week 19:
Afbeelding

Week 20:
Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:58

week 18
en wordt maandag 18 *\o/*
Afbeelding

ismy: 13. geweldige compositie, mooi gemaakt die takjes op je hoofd en goede uitdrukking!
14. Deze vind ik iets minder qua uitwerking, maar wel een sterke foto en compositie die et spannend maakt!
Marit: hele fijne foto! Hou wel van dat lichte contrast, lekker aaibaar! En je staat er mooi op! :D
fee: sterke platen, vind 13 en 13 er toch uitspringen! Mooie ogen heb je :j
Je week 15 doet ook niet onder, echt prachtige ogen heb je, blijf et zeggen haha
sfeervicky: 17.origineel idee! en goed uitgevoerd! mooi!
18. Je blik mocht nog wat meer uitdrukking hebben, keek je tegen de zon in? Ik mis een stukje spanning :j
Annetje: ik mis scherpte, vind de foto ook erg hard. Wel mooie compositie
Je laatste foto met voeten doet me niet zo veel. :) Ik mis spanning in de compositie.
Die anderen zijn wel weer mooi uitgevoerd. Zou voor zwart wit gaan!
MariaMaaike: 18. HEEEL gaaf! Niks aan toe te voegen!
Leo: sterke fotos! Mooi zacht qua contrast, hou ik wel van!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:44

Week 19

Afbeelding

Ismy week 14, gaaaf en mystrieus!

Annetje week 19, ik vind m saai en gewoontjes, vooral ook omdat je weer zoveel scherpte diepte in je foto hebt en dat vind ik jammer! Idee is leuk. :)

Week 20, ik zou niet kunnen kiezen welke (zwart-wit, kleur) ik zou het leukst vind. Het idee vind ik weer goed uitgewerkt, maar die scherpte diepte he..

MariaMaaike week 19, mooie dromerige foto. :)

Week 20, Leuk! Zo iets wil ik ook nog doen, maar weet alleen nog niet hoe. Alleen ik mis de scherpte in de waaiende dingetjes (:')) en het lijkt er ruizig, je hand.

_Bitje_, week 18, wauw mooie vintage achtige foto!! :D
En alvast gefeliciteerd! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:46

Citaat:
Annetje week 19, ik vind m saai en gewoontjes, vooral ook omdat je weer zoveel scherpte diepte in je foto hebt en dat vind ik jammer! Idee is leuk. :)

:/ mja... Ik kan bij mijn camera echt niet minder scherpte diepte krijgen wanneer de zon schijnt. Ik heb alle instellingen gezet zoals jullie zeiden en dan nog heb ik alleen 1 gele overbelichte vlek.... Ik zal morgen eens foto's maken van de instellingen en dan van het resultaat zodat jullie misschien kunnen zien waar de fout zit. Ik hoop bij mij maar ik ben een beetje bang dat het de camera Is. Ding heeft Veel last van niet scherp kunnen stellen.
De foto moest eigenlijk alleen scherp op mijn blauwe make up maar dat lukt me dus echt niet.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 07:45

Annetje schreef:
Citaat:

:/ mja... Ik kan bij mijn camera echt niet minder scherpte diepte krijgen wanneer de zon schijnt. Ik heb alle instellingen gezet zoals jullie zeiden en dan nog heb ik alleen 1 gele overbelichte vlek.... Ik zal morgen eens foto's maken van de instellingen en dan van het resultaat zodat jullie misschien kunnen zien waar de fout zit. Ik hoop bij mij maar ik ben een beetje bang dat het de camera Is. Ding heeft Veel last van niet scherp kunnen stellen.
De foto moest eigenlijk alleen scherp op mijn blauwe make up maar dat lukt me dus echt niet.

En qua scherpstelpunten? Heb je één scherpstelpunt die je dan op de blauwe make up zet?
En hoe zit het met gewone foto's, hoe zijn die als je gewoon zelf achter de camera bediend?

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 20:26

Ismy, week 14: Mysterieus! Mooi gedaan :)
Annetje, week 19: Deze foto doet mij vrij weinig. Je had hem misschien nog wat spannender kunnen maken dmv een leuke bewerking.
Annetje, week 20: Leuk met die oogschaduw, ik vind de kleur mooier want dan komt de oogschaduw beter uit.
Bitje, week 18: Heel erg mooi! Ook een fijn sfeertje :j
Steefvickey, weel 19: Gave foto, jij hebt altijd prachtige scherptediepte in je foto's :)
Ik zou alleen de zwarte vlekjes linksonder nog even wegwerken.

Week 20:
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:09

steefvicky schreef:
Annetje schreef:

En qua scherpstelpunten? Heb je één scherpstelpunt die je dan op de blauwe make up zet?
En hoe zit het met gewone foto's, hoe zijn die als je gewoon zelf achter de camera bediend?

Ja ik zet het scherpstelpunt handmatig. Soms op 'portret' maar dat deed ik hierbij niet. Camera doet steeds vaker niet wat ik wil. Foto's worden wazig (alsof ze bewogen zijn) en overbelicht. Normaal fotografeer ik op de automatische stand, maar dan krijg ik tegenwoordig dus dezelfde problemen. Volgens mij had ik dat eerst veel minder. Ik heb nog geen tijd gehad om voorbeeldfoto's van mijn instellingen te laten zien. Misschien vanmiddag en anders morgen. Ik heb trouwens een nikon coolpix p100 en hij is echt heel erg veel gebruikt. Ik heb hem nu vier jaar denk ik?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 18:07

Wauw bedankt voor het commentaar! Ik hoop zelf ook weer eens wat commentaar te kunnen geven. Dit is mijn week 15:

Afbeelding

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:46

vet gedaan zeg! :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:55

Aaaah bedankt! :D

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:36

Het is niet zo druk meer in dit topic :+

Mooi gedaan Ismy, ziet er goed uit!

Week 22 :D
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:34

Ontzettend gaaf die creatieve platen zeg! Mijn foto's duren Nog even. Ik probeer vanalles uit met de instellingen maar het wil me helaas niet lukken om echt iets moois te maken. Ik heb wel een foto ligge voor het geval Ik Deze week weer niet DE foto kan schieten zodat ik niet te veel achter kom te liggen.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:38

MariaMaaike, week 20, ik vind m niet zo heel bijzonder, maar opzicht wel leuk haha.

Ismy, geweldig!!!!!!!

MariaMaaike, week 22, netjes gedaan!

Mijn week 20.
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:09

hm... Ik denk dat het echt tijd wordt voor een nieuwe camera. Ik krijg niet alleen geen scherpte (en geen scherpte diepte) maar foto's zijn ook nog eens bewogen en als ik inzoom zie ik ontzettend snel de pixels terwijl ik dat normaal echt niet had.
Ik lig al twee weken achter, dus toch maar even een foto die ik snel gemaakt had vorige week. Ik denk dat ik mijn camera op ga laten schonen, misschien werkt dat. Geld voor een nieuwe camera is er voorlopig niet. Ik ga wel op zoek naar een statief, misschien dat dat al scheelt in de bewogen en niet scherpe foto's.

Mijn week 21
[knip]

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:32

Toffe portretten weer jongens!

@ Mariamaaike; leuk gedaan weer!
@steefvicky; leuk zo een drieluik :) weer eens wat anders
@ Annetje; ziet er lekker relaxt uit :D

Ik heb na heel veel weken achter te lopen besloten het weer een beetje op te pakken. Ik had dit weekend 2 logé's en ik had een bepaald beeld / idee in mijn hoofd. Dit is eruit gekomen :)

Afbeelding

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:37

SteefVickey: Leuk met dat drieluik! :j
Annetje: Leuk, beetje gewoon :P
Lieke: Heel erg leuk met dat zwart/wit! :)

Week 23:
Afbeelding

ZowieZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:25

Ik meld me dan maar ook, zit in de eerste week van juni dus dat komt ook goed uit. Ontzettend gave foto's zie ik voorbij komen, zal van de week is feedback plaatsen. :)

Ik fotograaf puur voor de leuk, heb geen duur spul oid. Alleen mijn simpele Olympus SZ-14 camera. Maar goed genoeg voor mij als geldloze stakker. :') Daarbij is photoshoppen ook een hobby, ik hou ervan om af en toe groots uit te pakken, maar soms hou ik het ook gewoon simpel. Ik heb trouwens totaal geen verstand van compositie of andere fototermen, ik experimenteer er maar gewoon wat van af. :o

Hierbij dan mijn week 1. Hij is een beetje eng en apart... maar misschien ben ik dat zelf ook wel. :+ Dat was trouwens ook wel mijn intentie bij deze foto hoor :')

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:30

Wat een radiostilte in dit topic, jammer!
Iedereen, net als ik, vast heel druk met de laatste loodjes voor school.

Ik loop gigantisch achter, maar ik hoop dat ik in juli weer bijloop!

Hier alvast eentje voor mijn inhaalslag, week 15! :D

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:53

Ik wil ook nog een inhaalslag doen, maar ik kan mezelf er even niet toe zetten. Ik heb wel geoefend met mijn camera, maar het lukt me niet om de instellingen goed te krijgen. Op de auto-stand klopt de scherpte (en scherpte diepte) beter dan handmatig instellen. Overbelichting is er wel in elke stand. Beetje lastig dus. Volgende week probeer ik weer minstens 1 foto in te leveren!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:17

Lieke, ik vind m zooo gaaf! :D

MariaMaaike, gaaaf! Alleen had nog ietsje meer pit mogen hebben. :)

Zowiezo, vet. :D

xLoki, ik vind dat echt mooi. Zou zelf ook nog zo iets willen, maar geen idee hoe dat moet haha.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:50

Week 21
Afbeelding

Week 22
Afbeelding

Week 23
Afbeelding