[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:59

Sodeletuut erg gaaf!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:14

Ymor schreef:
Sodeletuut erg gaaf!

Dankjewel! :o :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:33

Mijn foto voor week 2, heb zelf veel ideeen over deze foto, positieve en negatieve, en hoewel er dingen zijn die ik vreselijk vind, zijn er ook dingen die ik geweldig vind.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden!

Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:35

Waar is dat? In een soort kringloopwinkel of iets? Ik vind het idee echt super leuk! En de uitvoering vind ik ook top

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:36

Amsterdam Light Festival :) Zal er zo een in een linkje plaatsen waar je het hele "kunstwerk" mee krijgt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:42

Babel: Ik vind dat lampekapje echt superleuk maar de onderkant van de lamp is mij veel te modern. _O- Maar de foto is technisch goed. :D Fijne kleuren en goede compostitie. Vind de lichtjes op de achtergrond er erg leuk bij passen. :j

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:44

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:45

Babel, ik vind hem geweldig! De sfeer, de kleuren, mega scherp! Deze foto spreekt mij ontzettend aan, terwijl ik normaal helemaal niet zo'n fan ben van foto's van enkel objecten (dus niets 'levends').

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:51

NatassJa schreef:
Commentaar voor week 1:

Agossie - Je foto doet het niet bij mij? Niet in de lijst en ook niet in het topic.
Ann_Pam - Leuk zo met de bokeh! Vind hem wel geslaagd! Al had ik persoonlijk wel de vingertoppen eraf gehaald. :)
Ash_ - Leuk effect zo! Al weet ik niet zo goed wat ik voor commentaar moet geven op vuurwerk foto's :')
Asselruiter - Fijne foto! Al vind ik het kleine bruine stipje in het blad wel een beetje storend en had ik misschien niet op de stengel scherp gesteld, maar op een blad. Voor de rest mooie kleuren!
Babel - Dubbel gevoel bij deze foto. Vind hem fijn kijken, mooie kleuren. Maar ik had er persoonlijk voor gekozen om de bankjes en auto's even weg te werken. Dit vind ik nu te storen in het beeld wat je wil proberen neer te zetten.
Balou_K - Op zich een prima foto. Maar er zijn wel een aantal storende dingen: Achtergrond, paard dat vies is, mis iets qua scherpte. Ook had ik niet zo veel ruimte aan de bovenkant overgelaten.
Bellatrix - Prima foto! Leuk met het ademwolkje! Al vind ik het licht bovenin wel echt storend. Het is iets te overheersend naar mijn mening :)
Binky - Leuk! Mooie tekst erbij.
Bumblehorse - Ik zou het hek wegwerken denk ik.
Calice - Aaah Jesse :) Schattig! Al vind ik hem wel iets krap en had ik iets meer van Jesse's gezicht willen zien.
C_estmoi - Deze spreekt mij persoonlijk niet aan. Vind hem wat saai. Weet eerlijk gezegd niet wat ik er voor de rest aan moet toevoegen.
Chip - Lekker sfeertje! Al zou ik er iets meer contrast ingooien en wat meer scherpte willen zien bij de paarden.
Deetjeeuh - Leuk, weer eens iets anders dan de standaard vuurwerkfoto :) Al weet ik ook hier voor de rest geen commentaar op te geven :)
DmNqUe - Leuke hond! Ik had hem liever iets meer op ooghoogte gezien. En ik vind het tuigje wat storend.
Eclair98 - Leuk kiekje, maar probeer meer te letten op de achtergrond, de kleine details als het strootje etc. Misschien had het leuk geweest als je nog een stukje oog had gezien?
EngeltjeS - Leuke foto! Had persoonlijk iets meer ruimte aan de onderkant willen zien en iets minder aan de bovenkant.
Faatxhorse - Weer een vuurwerkfoto, maar deze spreekt me eigenlijk wel aan! :D Ik zie er van alles in!
Fellow - Leuke pony! Had persoonlijk een paar galopsprongen terug een foto gemaakt, dan had je de kist niet op de foto gehad. :)
Fennee - Deze vind ik minder geslaagd. Foto is van redelijk bovenaf genomen, had hem misschien ook liever van de voorkant gezien. Hij spreekt me niet echt aan.
Gub - Leuk meisje! Mooi kleuren ook!
Hanna_94 - Fijne foto! Mooie scherpte. Ik twijfelde over de stof op de plaat, maar vind het eigenlijk wel wat toevoegen!
HeavensLove - Prima foto!
Iejoorr - Ik zie er een poppetje in :') Ik weet niet zo goed wat ik hier voor commentaar op moet geven. Hij spreekt me niet echt aan. Al vraag ik me wel af wat het is!
Irene96 - Oeh gaaf! Heel apart!
Ismy - Gave foto! Vind het een leuk idee, al vind ik hem íets te roze aan de linkerkant!
Jessica_1998 - Kleine pennypony :) Ik zou volgende keer iets door de knieën gaan, pony misschien iets schoner en de foto íets kantelen. Hij valt nu bijna voorover :)
JewEmm - Het idee is leuk, uitwerking minder. Kleuren vind ik op zich wel fijn, jammer dat ze d'r ogen (bijna) dicht heeft.
Jilinda - Leuk! Fijne kleuren, mooie scherpte, de bokeh maakt het af. :)
JNSW - Leuk idee zeg! Wat een modelletjes :)
Joey - Ik zie vrij veel ruis en mis iets in scherpte. Had het oog graag iets sprekender/lichter gezien.
Joey_lover - Jammer van de flits, dat maakt de foto voor mij iets te hard.
Kani_ejj - Wat een leuke, speelse foto! Fijn licht, maar hij is mij net iets te geel!
Kelszz_ - Zoals ook bij de rest van de vuurwerkfoto's weet ik niet zo goed wat ik hier voor commentaar moet geven.
_Kiki_ - Lekker! Krijg gelijk zin in een openhaard :D
Kimberley23 - Vind het eigenlijk wel een fijne foto! De verlichting op de achtergrond maakt de foto wel echt af!
Laurajoy15 - Goede foto, mooie scherpte op het oog!
Leonyr - Top! Meer heb ik er niet aan toe te voegen! :D
Lipydo - Ik vind het vooral erg knap hoe je het water heb toegevoegd. Al trekt deze foto me niet. Ik vind hem wat "simpel" voor jou doen. :o Maar dat komt waarschijnlijk omdat we zo verwend worden met al die topplaten van je! *\o/*
Lizaa01 - Zelfde als de andere vuurwerkfoto's: Weet niet zo goed wat ik er voor commentaar op moet geven. Al vind ik hem wel leuk!
Love_western - Ik heb het idee dat de foto scheef is? Ik had hem persoonlijk iets meer gecropt. Er is nu vrij veel loze ruimte om de hond heen.
Manonnevot - Wat een sprekend hoofdje heeft ie zeg! Jammer dat de neus niet scherp is en zonde van de deken :)
Marit - Een foto zonder glitters!! :') Heel gaaf, al vind ik het wit in de linkerbovenhoek net íets te. Had hem net iets zachter gemaakt.
Marjoow - Weer een vuurwerkfoto, maar wat een gave zeg!! Zie er iets heel engs in :')
MarijeR - Prima foto, al vind ik hem niet echt spreken. Heb je hem ook in kleur?
MichieldeM - Brr wat koud! Vind het heel apart zulke foto's! Vind hem alleen op het hoofd van het paard net iets te donker.
Monbyou - Denk dat deze mooier was geweest als hij in de rechterbovenhoek zou staan. :)
MyHu - Wat een droppie zeg! Wel ontzettend jammer van de takjes!
Nefertarie - Fijne sfeer! Misschien nog leuker geweest als hij je had aangekeken, maar dat heb je niet altijd voor het zeggen :P
Nynke_Mandy - Paard is overbelicht, zie veel ruis en mis veel scherpte. Voor mij een kiekje :)
Racheel - Bij deze had ik het, voor ons, linkeroog graag iets lichter gezien. Voor de rest prima :)
Revanches - Top! +:)+
RianneH - Mooie omzetting naar z/w! Ik had persoonlijk de ooghoek even 'schoongeshopt' :)
Robin_Rikkie - Mooie kleuren aan de rechterkant! Ik had zelf de linkerkant wat bijgelicht. Die valt nu een beetje weg.
Rozenveld - Netjes!
Sanne_com - Netjes! Eigenlijk heel simpel, maar wel interessant!
Showteam - Echt top! Ik hou van jouw stijl! +:)+
Sodeletuut - Ik ben eigenlijk heel benieuwd of je er ook 1 met de oogjes open hebt? Juist met zo'n lach krijg je dan echt van die heerlijke kinderoogjes!
Sokje_6 - Ik vind de foto wat donker. Spreekt me niet zo aan. Maar ik kan je eerlijk gezegd niet zeggen waarom niet..
Suuszels - Leuke compositie. Vind het paard alleen wel erg oranje. Ook is het oog vrij donker, daar mis ik een beetje het licht in.
TammyVN - Heel gaaf! Vraag me af wat er aan het einde van die weg is! :)
Tesseke - Netjes!
Tinky12 - Wat een leuk dier! Ik weet niet zeker of ik de compositie hier goed vind. Maar het heeft wel wat! :)
XiiaaooNaa - Heel apart! Net een sterrenhemel!
xLoki - Wat een topfoto! Erg fijn om naar te kijken! En wat een knap meisje!
xxanoukxx1 - Te klein om goed te beoordelen.
Ymor - Zonde dat hij zo donker is! Ik denk als het ventje een stap naar, voor ons, links had gezet en iets omhoog had gekeken, hij al iets helderder zou zijn!
Yvonne_V - Gaaf! Doet me een beetje aan het meisje van The Ring denken :')

Jeetje wat een lijst. :')

Je bent me vergeten :roll: sorry....

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:38

Bellatrix schreef:
Asselruiter: Netjes scherp op de juiste punten, zwart/wit past er goed bij.

manonnevot: Ik vind het onderwerp eerlijk gezegd niet zo interessant. :o Achtergrond vind ik ook niet zo en ik mis wat kleur of ik had hem zwart/wit gemaakt.

Ik vond hem ook niet al te best, maar heb deze week niet de gelegenheid gehad om echt serieus foto's te gaan maken.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:45

Fellow schreef:
C_estmoi - Hoe moet ik dit nou weer beoordelen? :') Mooie kunstzinnige en scherpe foto, weet verder ook niks wat er op aan te merken is. Heb je hem bewust niet recht gemaakt?

haha danku! de meningen zijn zeer verdeeld over deze foto trouwens, beetje 50/50 tussen interessant en saai xD
Hij is inderdaad bewust niet recht. had ook een 'rechte', maar die vond ik zelf een beetje saai :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:58

Zo even mijn foto voor deze week inleveren. :D Bedankt voor het commentaar!

En hierboven, hele mooie foto! Geeft een prettige sfeer. :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:53

Week 3! :D
Commentaar voor week 2 sla ik nu over, iets te druk ;(

Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 12:54

XiiaaooNaa schreef:
Week 3! :D
Commentaar voor week 2 sla ik nu over, iets te druk ;(

[ Afbeelding ]

Waarom lever je nu al je week 3 in? We zitten nog in week 2! Zo wordt het een beetje verwarrend... :(

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:34

Wat erg.. nu al geen tijd meer :( ik blijf het topic volgen om te leren van jullie foto's.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:38

Pff, wat veel. Kunnen er niet even een paar afvallen? :')
Bij voorbaat excuses als het misschien wat bot/afkrakend/grof of negatief overkomt; zo bedoel ik het absoluut niet. :) Het zijn allemaal gewoon tips waar je eventueel iets mee zou kunnen doen, maar ik denk dat het vooral erg persoonlijk is wat iemand van je foto vindt of zegt.

Ann_Pam Wat een mooie plaat. De kracht van de foto zit hier duidelijk in de rust; er zijn geen vervelende storende elementen. Heel mooi met diepte gewerkt door het takje voor het model, dat voegt zeker iets toe. Het model heeft een heldere blik, welke goed past bij de sfeer die je in de foto hebt gelegd. En niet te vergeten; wat een heerlijke naamsvermelding heb je, dat past er helemaal bij. :)

XiiaaooNaa Zoals altijd weer een mooie scherpe foto! Heel gaaf hoe het paard naar het licht toe buigt, dat voegt een stukje dynamiek toe in je foto; het wordt een interessanter lijnenspel.
Misschien dat ik zelf na wat dubben toch bij de rechterkant van het hoofd wat contrast had toegevoegd. Nu steekt dit lichtelijk af tegen contrast van de linkerzijde.

Marjoow Bijzondere kleuren! Een heel interessant lichtspel is er ontstaan, waardoor je even goed moet kijken naar de foto. Persoonlijk vind ik er net iets te veel ruimte omheen zitten, in het geval van een egale achtergrond voegt dat maar zelden iets toe. Je zou eventueel wat dichter op de vaas kunnen gaan staan, of bijvoorbeeld meerdere spiegels op de achtergrond zetten om zo de kijker nog meer mee te leiden in je foto. Als je dit goed doet, kun je de kijklijnen die je als kijker volgt, uiteindelijk allemaal weer terug brengen naar je onderwerp; de vaas.
Als spotlicht op de vaas gebruikt en de rest van de ruimte waar je als fotograaf helemaal verduisterd, hoef je ook niet bang te zijn dat je zelf zichtbar wordt op de spiegels.

Bellatrix Gaaf kleurverloop en de boom staat heel mooi in het midden van het beeld. Door de takjes vind ik het net te veel 'boom', waardoor er minder lucht zichtbaar is. Maar daar kan jij natuurlijk weinig aan doen. :') Knap dat je op deze manier het cliché van een zonsondergang - afgang hebt weten te doorbreken!

Kelszz_ Jammer van de scheve horizon, maar dat gaf je zelf ook al aan. Op het moment van de foto had ik persoonlijk mijn camera iets meer naar links gehouden, zodat je met de beweegrichting van de ruiters mee gaat. Voor een optimale presentatie op het internet zou je er daarnaast ook nog aan kunnen denken om gebruik te maken van de maximaal toegestane breedte, zeker met een panorama zoals deze.

Trendylover Leuk, hoe de achtergrond terugkomt in je eigenlijke onderwerp! De herhaling en diepte werking door de standpunt voegt bij deze foto zeker wat toe. Wellicht dat je hem iets had kunnen oplichten, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Mooie kleurstelling heb je gebruikt, past goed bij het thema 'Herfst'. :)

Marit Zoals altijd weer helemaal in je eigen stijl, dat herken je meteen! Zelf had ik denk ik de flares en de glitters links boven het paard weggelaten. Vooral deze en de rechterflare (erg scherp) leiden af van je eigenlijke onderwerp en komen voor het mooie te 'photoshopperig' over. Het is wel erg knap hoe je de aandacht van de kijker toch bij het paard weet te houden, maar tegelijkertijd ook een stuk van de heide mee hebt kunnen nemen. Daarnaast komen de kleuren uit de achtergrond weer terug in ruiter en paard. Gave plaat!

Binky Persoonlijk denk ik niet dat de takjes echt een probleem zijn, het voegt juist diepte toe en laat de vogel perfect in zijn habitat zien. Waar je de volgende keer wel op zou kunnen letten, is de hoeveelheid licht in je foto. Deze vind ik voor het mooie iets te donker, waardoor verschillende details uit het vogeltje wegvallen. Daarnaast komt het gele borstje door het gebrek aan licht ook wat vaal over. Je zou de schaduwen kunnen oplichten in een foto-bewerkingsprogramma en vervolgens wat contrast toe kunnen voegen. Als het borstje nog steeds wat vaal is kun je de levendigheid opschroeven.

xLoki Heerlijke kleuren, licht en uitdrukking op de kop van het dier. Gave tegenstrijdige elementen zitten er in je foto, dit maakt het een stuk spannender om naar te kijken! De witte vlakken op de achtergrond en het dier zelf geven je een winters sfeertje, maar de ochtendzon (?) spreekt dat weer tegen met mooie gouden randjes om de vacht. Gaaf!

Ash_ Fijn contrast, zonder dat er details verloren zijn gegaan, daar worstel ik vaak nog mee… :') Voor een volgende keer zou je eventueel een andere achtergrond uit kunnen kiezen waarvan de kleuren meer terugkomen in je onderwerp. Zoals een vaalbruin bos o.i.d.

Anneeex Interessante toevoeging is het hoge gras op de voorgrond. Echter had ik hem graag wat groter en lichter gezien. Door het gebrek aan licht verlies je details in het hele hoofd-hals gebied van het paard. Een groter formaat kan hierbij ook helpen.
De bruine vignetten had ik persoonlijke niet toegevoegd, omdat het eerder afleid dan echt iets toevoegt.

Sachemlover Een mooie compositie met een goed schoon oog. :) Ook voor jou helpt het misschien om de foto in een iets groter formaat te plaatsen. Zo kunnen wij hem beter beoordelen en kun je als kijker vaak veel meer details ontdekken.
Is de foto in bewolkt weer/in de schaduw genomen? Je merkt namelijk dat het oog relatief donker is, zodat je pupil, iris en oogrand niet meer van elkaar kan onderscheiden. De volgende keer kun je proberen om de zon op het oog te laten schijnen, dan zul je zien dat je ineens allemaal prachtige kleuren en contrasten ontdekt. Paarden kunnen prachtige ogen hebben, maar dan moet er wel voldoende licht zijn. :)

Laurajoy Sprekende foto, met het contrast tussen links en rechts. Ook interessant hoe je met de kleuren om bent gegaan, dit geeft het beeld een wat dromerige sfeer.
De volgende keer zou je eventueel de camera iets hoger kunnen richten, omdat je arm en het stuk plint (?) afleiden van je gezicht. Je zou ook een ander stukje muur uit kunnen kiezen natuurlijk.

DmNqUe Wat een gave plaat! De mooie warme kleuren vormen een interessant contrast met de ietwat blauwe rook. In tegenstelling tot veel andere 'rook-foto's' vind ik dat je heel mooi hebt gewerkt met het tegenlicht. Het is heel subtiel en geeft het silhouet een prachtig, zacht randje waardoor je de sfeer van de foto versterkt.

Jilinda Wat een schattig koppetje, die spreekt inderdaad erg aan! De volgende keer zou je de pony iets verder naar achteren kunnen zetten of op een open stuk veld, zodat je de ondergaande zon ten volle kan benutten, dat geeft vaak een heel mooi effect, zoals je al een beetje bij de oortjes kunt zien. Zeker als het een wollige Shetlander betreft kun je daar hele schattige foto's uit halen. Daarnaast had je iets minder ruimte aan de bovenkant kunnen nemen, bijvoorbeeld door de het stuk blauwe lucht weg te croppen. Als ik een foto maak, check ik vaak eerst mijn omgeving zodat ik 'de randjes mee kan pakken'. Daarmee bedoel ik dat je dus zorgt voor een eenheid in je achtergrond zonder afleidende of contrasterende kleuren. Bij deze foto is het groen van het schuurtje mooi passen bij de rest, maar de blauwe kleuren steken daar te fel bij af.
Wel vind ik het heel goed hoe je een foto hebt kunnen maken die qua hoog- en laaglichten goed klopt. Je kunt nog duidelijk de details in de ogen onderscheiden, terwijl de rest van de pony niet overbelicht is.

Ismy Leuke toevoeging, die ballonnen! Dat breekt het cliché van een normaal zelfportret! Het stukje groen aan de linkerkant is voor mijn gevoel net wat te weinig; iets meer en het had nog meer aan je foto toegevoegd. De flard op je kin had ik persoonlijk weggelaten, omdat het de kleuren op die plaats ook meteen negatief veranderd.
Voor het mooie had je je ogen wellicht iets meer op kunnen lichten, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. :)

Heavenslove Wat een uitnodigende plaat! De opstaande kraag en de ontbrekende knoop geven het meisje een speelse indruk, in combinatie met de 'out-of-the-box' compositie. Zelf had ik denk de lichtere vlekken weggelaten, omdat ze in mijn ogen niets toevoegen, omdat je niet kan beredeneren wat het voor vlekken zijn. Zijn het strootjes of andere objecten? Daarnaast had ik hem denk ik in kleur gelaten, mede vanwege het speelse aanzicht van de foto. Het stro komt nu echt hard over, terwijl het in kleur wellicht een leuke combinatie was geweest met haar blonde (?) haar.

Monbyou Wat een fijne, zomerse kleuren! Heel leuk hoe je die natuurlijke flard hebt weten te vangen en het zachte licht van de zon hebt weten te versterken met het vrolijke kussen. Zelf mis ik, ondanks de sfeer, toch wel wat contrast, vooral aan de linkerkant van het hondje. Daardoor spreekt het oog minder en dat is zonde; zo mis je een stukje expressie.
Het gemis aan scherpte licht denk ik aan een iets te ver naar achter liggend scherpstelveld en het achteraf verkleinen van de foto. Wat kan helpen is de foto in het nabewerkingsprogramma iets van die scherpte terug te geven na het verkleinen.

Fenneeee Dat is Mellow, of niet? En volgens mij zie ik daar ook stoere Jesse dribbelen. :D Leuk contrast heb je er in kunnen verwerken! Dat maakt de foto prettiger om naar te kijken en zorgt er in veel gevallen voor, ook bij deze foto, dat de kleuren verstrekt worden. Persoonlijk had ik denk ik een iets ander standpunt uitgekozen, omdat je juist door de felle kleuren heel snel wordt afgeleid door de huizen en Jesse op de achtergrond.

Showteam Weer een hele stoere en herkenbare plaat, zoals gewoonlijk. De hond past perfect in het plaatje; zijn stoere uiterlijk en blik en de kleuren die over in je foto terug komen. Een prachtig geheel en een hele interessante plaat waar je naar blijft kijken. Gaaf ook hoe je het vintage effect hebt kunnen versterken met zo'n subtiele texture, zonder dat je het contrast bent verloren.

Fellow Helemaal een foto naar mijn smaak! Zwart-wit foto's waarin duidelijk met scherpte en contrast wordt gespeeld vind ik altijd prachtig om naar te kijken. De uitdrukking van de pony is prachtig vastgelegd en blijft de aandacht vasthouden doordat dat eigenlijk het enige echt scherpe is in de foto. De pony maakt een beweging naar de hand toe en als kijker kunt je deze beweging volgen tot aan het sprekende gezicht van het meisje, zonder dat je het daadwerkelijke onderwerp uit het oog verliest. Het enige wat wellicht beter had gekund, maar daar had jij op dat moment niets aan kunnen doen, is de plank. Persoonlijk had ik die denk ik liever niet gezien, maar dat was volgens mij niet te voorkomen; dit zijn momenten die je echt zo moeten pakken. :)

Irene96 Heel gaaf om te zien hoe erg je vooruit bent gegaan in de afgelopen maanden; een hele gave ontwikkeling, zeker als ik deze foto zo zie. Je hebt een hele mooie balans kunnen vinden tussen het bewerken en de foto zelf, zodat de plaat heel sterk is geworden. De kleuren komen goed op elkaar terug en eerlijk gezegd stoor ik mij helemaal niet aan het sterke contrast of aan de overbelichting. In dit geval vind ik dat heel goed passen bij de sfeer van de foto/

Tesseke Gaaf hoe je hebt gespeeld met de combinatie tussen zwart-wit en kleur. Bij deze foto is dat heel passend; om de op het eerste gezicht kansloze omgeving grauw te maken en het 'nieuwe begin' juist een schone kleur te geven. Zelf had ik denk ik iets minder (plaatselijk) contrast toegevoegd, omdat het plantje zo ook ineens ruw overkomt, terwijl dat misschien niet helemaal bij het idee van de foto past. In dit geval geldt in ieder geval zeker dat een foto meer zegt dan 1000 woorden. :)

MyHu Super dat je zo nadenkt over een foto en ook een manier hebt gevonden om het cliché van een oogfoto te doorbreken. De ruiter op het paard geeft inderdaad een interessante toevoeging, zonder dat het echt van je onderwerp afleidt. Jammer inderdaad van het kwaliteitsverlies, misschien kun je eens proberen hem ergens anders te uploaden? Sowieso helpt het heel erg om een foto niet door het internet te laten verkleinen (Dan krijg je onder andere die rare pixels zoals op de ruiter en de hals van het paard) maar hem via je bewerkingsprogramma te verkleinen. GIMP is onder andere een gratis programma en is bijna equivalent aan de veel te dure Photoshop.

Racheel Leuk hoe je de blik van het paard hebt weten te vangen, je hebt hem echt een expressie gegeven! Toch blijf ik als kijker zoeken naar het tweede oog en oor, die door de zwarte achtergrond zijn weggevallen. Dat is heel lastig te voorkomen bij een zwart wit paard (Wat je overigens verder super hebt aangepakt). Je zou eventueel het paard een paar passen naar voren kunnen zetten o zo meer gebruik te kunnen maken van het aanwezige, natuurlijke licht. Je hebt overigens wel een mooie scherpte te pakken en zoals ik al eerder schreef een hele mooie balans tussen de zwarte en witte vlekken van het paard.

Kani_ejj Mooie sjieke sfeer heb je te pakken! Het paard ziet er prachtig verzorgt uit en past zo perfect bij het sjieke pand achter hem. Toch wordt ik lichtelijk afgeleid door de kloon-fouten op de achtergrond, onder andere te zien bij de scheiding van de weg en de berm en de struiken. De volgende keer zou je een zwarte longeerlijn kunnen gebruiken en die via de rechterkant laten weglopen in plaats van de linker. Als er andere dingen zijn die in de achtergrond storen waarvan je niet zeker bent of die goed zijn weg te werken, dan is het misschien beter om een ander stuk landschap te pakken.

RianneH Interessante foto! Weer lekker anders dan de meeste stal-foto's. Zelf ben ik er niet echt over uit of de onscherpte op het paard nu stoort of niet. :') Aan de ene kant vind ik het wazige veel meer zeggen dan wanneer het paard scherp was geweest, maar aan de andere kant lijk ik nu iets te missen in de foto. Mooi was bijvoorbeeld geweest als er in het scherpe vlak iets van een cap had gelegen, of een hoofdstel aan de wand. Nu lijkt de onscherpte, ondanks de sfeer, toch wat overbodig.

Sanne_com Wat een stoer paard, heel mooi gevangen in de houding! Zo komt zijn hals en forse romp er heel mooi op te staan. Wel lijkt de scherpte iets te ver naar achteren te liggen, zodat het hoofd wat onscherp aandoen. Ik kan mijn vinger er niet precies opleggen, maar ik heb het gevoel dat het oog er net voor ligt. Verder geeft de foto, zoals ik al eerder schreef, een heel mooi sfeertje. Onder andere door de kale bomen en de bouw van het paard.
Het beeld wordt versterkt doordat als kijker mee kan bewegen met de kijkrichting va het paard, omdat er aan de linkerkant meer ruimte is overgelaten.

Lipydo Zoals altijd weer een geslaagde plaat, echt heel mooi hoe je de kijker iedere keer weer mee kan trekken in het verhaal dat je in feite hebt 'geschreven'. De kleine vlek op jurk en de blote voeten geven net dat extra zetje, net zoals de hand die, voor de kijker verscholen achter takken, zo naar voren komt zetten. Het zwarte links en rechts kadert het beeld heel mooi en subtiel. Het enige puntje wat ik met moeite kan verzinnen zijn de twee lichtere blaadjes aan de rechterkant van het beeld, die heel licht de neiging tot afleiden hebben.

Calice Wat een mooi moment! Poow's uitdrukking en Jesse's aanraking creëren samen een heel mooi beeld. Persoonlijk vind ik de compositie minder geslaagd, door de scheve horizon (Te merken aan de balken) en het in ver houding net iets te hoge standpunt. De ruis is denk ik helemaal niet zo heel erg, vooral bij zwart-wit foto's doet het niet gauw afbreuk aan de foto.

Sodeletuut Gaaf getimed! Daar zijn vast een hoop foto's aan vooraf gegaan? :') Zoals eerder ook door andere Bokkers is gezegd stoor ik mij lichtelijk aan de elektriciteitsmasten. Ik ken het gevoel overigens heel goed, hier staat het ondanks de landelijke omgeving ook helemaal volgebouwd. Ervaring heeft overigens ook geleerd dat het wegwerken lang niet altijd even makkelijk gaat. Hoe dan ook; mooi gespeeld met het licht en de sfeer in je foto.

Asselruiter Wat een heerlijke sfeer in je foto! Het hele subtiele indianenveertje, de gevlochten neusriem en de ondeugende blik van de pony maakt het een plaat om lang naar te blijven kijken. Het zwart-wit was een goeie beslissing, die houdt de aandacht bij de pony en dan vooral bij het sprekende oog. Misschien dat ik zelf nog wat vignettering had toegepast en de voorzijde wat meer had opgelicht, omdat de lichtere vlek linksboven nu wat af lijkt de leiden.

Manonnevot Je hebt goed scherp kunnen stellen op de neus en ook een mooie uitsnede kunnen maken, die passend is bij de richting van de neus. Wellicht dat de volgende keer de foto van de andere kant had kunnen maken, omdat daar de zon op stond. Aan deze kant mis je een hoop licht, waardoor hij erg donker uitvalt. Daarnaast kun je eens proberen om de foto iets spannender te maken. Wacht bijvoorbeeld dat het een stuk kouder is, zodat de ademwolkjes zichtbaar worden, of zorg voor een interactie, een gebeurtenis, in de foto; bijvoorbeeld het voorhouden van een wortel. Als je naar een foto kijkt, dan moet daar op een bepaalde manier een verhaal achter zitten; Waarom heb je deze foto gemaakt zoals je hem nu hebt gemaakt? Waarom heb je specifiek voor deze uitvoering gekozen?

Babel Zonder het verhaal te weten, vind ik hem echter ontzettend interessant en goed geslaagd. Ik kan er niet zo goed mijn vinger op leggen, maar ik denk dat het te maken heeft met de veelvoudige herhaling van het onderwerp in de achtergrond, zodat het een solide geheel wordt. Toch voorkom je verveling, omdat de kleur van het lampenkapje zo excentriek is. Het enige nadeel vind ik persoonlijk de ruis, maar volgens mij kan je daar op dat moment niet zo veel aan doen.

XiiaaooNaa Zoals altijd weer een prachtige foto met jouw zeer herkenbare stijl, heel knap hoe jij je altijd van de rest weet te onderscheiden. De kleuren van de roos komen heel mooi terug in het hout. Maar daarnaast is ook de structuur heel gelijk. Het enige puntje wat ik zou kunnen bedenken is het groene blaadje rechts tegen de rand. Die had ik persoonlijk iets donkerder of iets minder opvallend gemaakt. Nu staat die kleur groen gelijk aan het voorste blaadje, waardoor je wat diepte lijkt mis te lopen.

KLAAR! *\o/* *\o/*

Bij voorbaat ook excuses voor de gruwelijk spelfouten die er ongetwijfeld tussen zitten. :Y)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:40

Wauw Leonyr wat een mega utgebreide post! Dankjewel voor je feedback op mijn foto!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:46

Bedankt voor je uitgebreide feedback!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 14:59

Rozenveld schreef:
Wat erg.. nu al geen tijd meer :( ik blijf het topic volgen om te leren van jullie foto's.

Dat is één... Wie volgt?

(sorry Rozenveld... Helaas ben jij de eerste die afvalt, je zult zeker niet de laatste zijn. Wel fijn dat je het topic blijft volgen!)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:01

Zie al prachtige foto's voorbij komen! Zal een bijleesmaken als de hele lijst van week 2 er is :)

Leonyr schreef:
xLoki Heerlijke kleuren, licht en uitdrukking op de kop van het dier. Gave tegenstrijdige elementen zitten er in je foto, dit maakt het een stuk spannender om naar te kijken! De witte vlakken op de achtergrond en het dier zelf geven je een winters sfeertje, maar de ochtendzon (?) spreekt dat weer tegen met mooie gouden randjes om de vacht. Gaaf!

Bedankt! Je bent de eerste die het lichtvlak (wat de zon is) wél erbij vindt passen. :)) Ik vind het er ook namelijk bij passen. Het was geen ochtendzon, maar zon ging juist bijna onder!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:11

Leonyr
Wat een gave commetaren geef jij! Wow!
GIMP had ik wel op mijn computer, maar die is nu kapot, alleen krijg ik misschien binnenkort een nieuwe. Dan gaat het hopelijk wel beter met verkleinen :j
Merci!

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:32

Leonyr heel erg bedankt voor je feedback. Met een nabewerkingsprogramma ga ik zeker werken. Maar ik snap alleen nog niet zo heel veel van photoshop :')

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:45

Wauw, hele fijne feedback, dankjewel allemaal voor de leuke reacties :j

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:46

Leonyr schreef:
Manonnevot Je hebt goed scherp kunnen stellen op de neus en ook een mooie uitsnede kunnen maken, die passend is bij de richting van de neus. Wellicht dat de volgende keer de foto van de andere kant had kunnen maken, omdat daar de zon op stond. Aan deze kant mis je een hoop licht, waardoor hij erg donker uitvalt. Daarnaast kun je eens proberen om de foto iets spannender te maken. Wacht bijvoorbeeld dat het een stuk kouder is, zodat de ademwolkjes zichtbaar worden, of zorg voor een interactie, een gebeurtenis, in de foto; bijvoorbeeld het voorhouden van een wortel. Als je naar een foto kijkt, dan moet daar op een bepaalde manier een verhaal achter zitten; Waarom heb je deze foto gemaakt zoals je hem nu hebt gemaakt? Waarom heb je specifiek voor deze uitvoering gekozen?

Hier kan ik wat mee, heel erg bedankt.
Ik heb niet echt een reden dat ik de foto zo heb gemaakt, maar aan de andere kant kon ik niet gaan staan, want daar lag water zoals je ziet en hem iets voor de mond houden ging ook niet, want ik was namelijk in mijn eentje, maar de volgende keer als ik de gelegenheid heb dat iemand mij helpt zal ik eens zoiets proberen. :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:53

o oeps! dacht dat ik al week 3 foto's zag...