Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatassJa schreef:Commentaar voor week 1:
Agossie - Je foto doet het niet bij mij? Niet in de lijst en ook niet in het topic.
Ann_Pam - Leuk zo met de bokeh! Vind hem wel geslaagd! Al had ik persoonlijk wel de vingertoppen eraf gehaald.
Ash_ - Leuk effect zo! Al weet ik niet zo goed wat ik voor commentaar moet geven op vuurwerk foto's
Asselruiter - Fijne foto! Al vind ik het kleine bruine stipje in het blad wel een beetje storend en had ik misschien niet op de stengel scherp gesteld, maar op een blad. Voor de rest mooie kleuren!
Babel - Dubbel gevoel bij deze foto. Vind hem fijn kijken, mooie kleuren. Maar ik had er persoonlijk voor gekozen om de bankjes en auto's even weg te werken. Dit vind ik nu te storen in het beeld wat je wil proberen neer te zetten.
Balou_K - Op zich een prima foto. Maar er zijn wel een aantal storende dingen: Achtergrond, paard dat vies is, mis iets qua scherpte. Ook had ik niet zo veel ruimte aan de bovenkant overgelaten.
Bellatrix - Prima foto! Leuk met het ademwolkje! Al vind ik het licht bovenin wel echt storend. Het is iets te overheersend naar mijn mening
Binky - Leuk! Mooie tekst erbij.
Bumblehorse - Ik zou het hek wegwerken denk ik.
Calice - Aaah JesseSchattig! Al vind ik hem wel iets krap en had ik iets meer van Jesse's gezicht willen zien.
C_estmoi - Deze spreekt mij persoonlijk niet aan. Vind hem wat saai. Weet eerlijk gezegd niet wat ik er voor de rest aan moet toevoegen.
Chip - Lekker sfeertje! Al zou ik er iets meer contrast ingooien en wat meer scherpte willen zien bij de paarden.
Deetjeeuh - Leuk, weer eens iets anders dan de standaard vuurwerkfotoAl weet ik ook hier voor de rest geen commentaar op te geven
DmNqUe - Leuke hond! Ik had hem liever iets meer op ooghoogte gezien. En ik vind het tuigje wat storend.
Eclair98 - Leuk kiekje, maar probeer meer te letten op de achtergrond, de kleine details als het strootje etc. Misschien had het leuk geweest als je nog een stukje oog had gezien?
EngeltjeS - Leuke foto! Had persoonlijk iets meer ruimte aan de onderkant willen zien en iets minder aan de bovenkant.
Faatxhorse - Weer een vuurwerkfoto, maar deze spreekt me eigenlijk wel aan!Ik zie er van alles in!
Fellow - Leuke pony! Had persoonlijk een paar galopsprongen terug een foto gemaakt, dan had je de kist niet op de foto gehad.
Fennee - Deze vind ik minder geslaagd. Foto is van redelijk bovenaf genomen, had hem misschien ook liever van de voorkant gezien. Hij spreekt me niet echt aan.
Gub - Leuk meisje! Mooi kleuren ook!
Hanna_94 - Fijne foto! Mooie scherpte. Ik twijfelde over de stof op de plaat, maar vind het eigenlijk wel wat toevoegen!
HeavensLove - Prima foto!
Iejoorr - Ik zie er een poppetje inIk weet niet zo goed wat ik hier voor commentaar op moet geven. Hij spreekt me niet echt aan. Al vraag ik me wel af wat het is!
Irene96 - Oeh gaaf! Heel apart!
Ismy - Gave foto! Vind het een leuk idee, al vind ik hem íets te roze aan de linkerkant!
Jessica_1998 - Kleine pennyponyIk zou volgende keer iets door de knieën gaan, pony misschien iets schoner en de foto íets kantelen. Hij valt nu bijna voorover
JewEmm - Het idee is leuk, uitwerking minder. Kleuren vind ik op zich wel fijn, jammer dat ze d'r ogen (bijna) dicht heeft.
Jilinda - Leuk! Fijne kleuren, mooie scherpte, de bokeh maakt het af.
JNSW - Leuk idee zeg! Wat een modelletjes
Joey - Ik zie vrij veel ruis en mis iets in scherpte. Had het oog graag iets sprekender/lichter gezien.
Joey_lover - Jammer van de flits, dat maakt de foto voor mij iets te hard.
Kani_ejj - Wat een leuke, speelse foto! Fijn licht, maar hij is mij net iets te geel!
Kelszz_ - Zoals ook bij de rest van de vuurwerkfoto's weet ik niet zo goed wat ik hier voor commentaar moet geven.
_Kiki_ - Lekker! Krijg gelijk zin in een openhaard
Kimberley23 - Vind het eigenlijk wel een fijne foto! De verlichting op de achtergrond maakt de foto wel echt af!
Laurajoy15 - Goede foto, mooie scherpte op het oog!
Leonyr - Top! Meer heb ik er niet aan toe te voegen!
Lipydo - Ik vind het vooral erg knap hoe je het water heb toegevoegd. Al trekt deze foto me niet. Ik vind hem wat "simpel" voor jou doen.Maar dat komt waarschijnlijk omdat we zo verwend worden met al die topplaten van je!
![]()
Lizaa01 - Zelfde als de andere vuurwerkfoto's: Weet niet zo goed wat ik er voor commentaar op moet geven. Al vind ik hem wel leuk!
Love_western - Ik heb het idee dat de foto scheef is? Ik had hem persoonlijk iets meer gecropt. Er is nu vrij veel loze ruimte om de hond heen.
Manonnevot - Wat een sprekend hoofdje heeft ie zeg! Jammer dat de neus niet scherp is en zonde van de deken
Marit - Een foto zonder glitters!!Heel gaaf, al vind ik het wit in de linkerbovenhoek net íets te. Had hem net iets zachter gemaakt.
Marjoow - Weer een vuurwerkfoto, maar wat een gave zeg!! Zie er iets heel engs in
MarijeR - Prima foto, al vind ik hem niet echt spreken. Heb je hem ook in kleur?
MichieldeM - Brr wat koud! Vind het heel apart zulke foto's! Vind hem alleen op het hoofd van het paard net iets te donker.
Monbyou - Denk dat deze mooier was geweest als hij in de rechterbovenhoek zou staan.![]()
MyHu - Wat een droppie zeg! Wel ontzettend jammer van de takjes!
Nefertarie - Fijne sfeer! Misschien nog leuker geweest als hij je had aangekeken, maar dat heb je niet altijd voor het zeggen
Nynke_Mandy - Paard is overbelicht, zie veel ruis en mis veel scherpte. Voor mij een kiekje
Racheel - Bij deze had ik het, voor ons, linkeroog graag iets lichter gezien. Voor de rest prima
Revanches - Top!![]()
RianneH - Mooie omzetting naar z/w! Ik had persoonlijk de ooghoek even 'schoongeshopt'
Robin_Rikkie - Mooie kleuren aan de rechterkant! Ik had zelf de linkerkant wat bijgelicht. Die valt nu een beetje weg.
Rozenveld - Netjes!
Sanne_com - Netjes! Eigenlijk heel simpel, maar wel interessant!
Showteam - Echt top! Ik hou van jouw stijl!![]()
Sodeletuut - Ik ben eigenlijk heel benieuwd of je er ook 1 met de oogjes open hebt? Juist met zo'n lach krijg je dan echt van die heerlijke kinderoogjes!
Sokje_6 - Ik vind de foto wat donker. Spreekt me niet zo aan. Maar ik kan je eerlijk gezegd niet zeggen waarom niet..
Suuszels - Leuke compositie. Vind het paard alleen wel erg oranje. Ook is het oog vrij donker, daar mis ik een beetje het licht in.
TammyVN - Heel gaaf! Vraag me af wat er aan het einde van die weg is!
Tesseke - Netjes!
Tinky12 - Wat een leuk dier! Ik weet niet zeker of ik de compositie hier goed vind. Maar het heeft wel wat!
XiiaaooNaa - Heel apart! Net een sterrenhemel!
xLoki - Wat een topfoto! Erg fijn om naar te kijken! En wat een knap meisje!
xxanoukxx1 - Te klein om goed te beoordelen.
Ymor - Zonde dat hij zo donker is! Ik denk als het ventje een stap naar, voor ons, links had gezet en iets omhoog had gekeken, hij al iets helderder zou zijn!
Yvonne_V - Gaaf! Doet me een beetje aan het meisje van The Ring denken
Jeetje wat een lijst.
Bellatrix schreef:Asselruiter: Netjes scherp op de juiste punten, zwart/wit past er goed bij.
manonnevot: Ik vind het onderwerp eerlijk gezegd niet zo interessant.Achtergrond vind ik ook niet zo en ik mis wat kleur of ik had hem zwart/wit gemaakt.
Fellow schreef:C_estmoi - Hoe moet ik dit nou weer beoordelen?Mooie kunstzinnige en scherpe foto, weet verder ook niks wat er op aan te merken is. Heb je hem bewust niet recht gemaakt?
Leonyr schreef:xLoki Heerlijke kleuren, licht en uitdrukking op de kop van het dier. Gave tegenstrijdige elementen zitten er in je foto, dit maakt het een stuk spannender om naar te kijken! De witte vlakken op de achtergrond en het dier zelf geven je een winters sfeertje, maar de ochtendzon (?) spreekt dat weer tegen met mooie gouden randjes om de vacht. Gaaf!
Leonyr schreef:Manonnevot Je hebt goed scherp kunnen stellen op de neus en ook een mooie uitsnede kunnen maken, die passend is bij de richting van de neus. Wellicht dat de volgende keer de foto van de andere kant had kunnen maken, omdat daar de zon op stond. Aan deze kant mis je een hoop licht, waardoor hij erg donker uitvalt. Daarnaast kun je eens proberen om de foto iets spannender te maken. Wacht bijvoorbeeld dat het een stuk kouder is, zodat de ademwolkjes zichtbaar worden, of zorg voor een interactie, een gebeurtenis, in de foto; bijvoorbeeld het voorhouden van een wortel. Als je naar een foto kijkt, dan moet daar op een bepaalde manier een verhaal achter zitten; Waarom heb je deze foto gemaakt zoals je hem nu hebt gemaakt? Waarom heb je specifiek voor deze uitvoering gekozen?