Nell_ schreef:Opzich ben ik best tevreden over het resultaat van de 70-300. Maar foto's zijn niet altijd glashelder qua scherpte. Maar ligt dat dan aan de IS, of de instellingen bijv

Want vaak genoeg lukt het me ook om wél scherpe foto's te krijgen.
Wie heeft er ervaring met de 50mm - f/1.8 II
Is deze geschikt genoeg voor foto's van de kinderen? Want het worden dan niet alleen portretjes, maar ook leuke babyfoto's in een mandje, op een kleedje etc.
Want ik kan dan evt de canon 55-250 - f/4.5-6 IS erbij toen ter compensatie voor mijn 70-300. Maar dan heeft de 50mm weer geen IS

Of bestaat die niet met IS, die ben ik namelijk nog niet tegengekomen.
Ik heb die 50mm lens. Ik vind het een leuke lens, voor een leuk bedrag. In het begin moest ik wel heel erg aan wennen.
Ineens kun je met de lens niet meer zoomen, aangezien het natuurlijk een 50mm is
Maar dat is in het begin wel vreemd. Je benen worden de zoom-stand.
Daarnaast vond ik het ook lastig, als je de diafragma op f1.8 zet, je ècht goed moet focussen op het deel wat je scherp wilt hebben.
Dat klinkt nu natuurlijk logisch, maar je hebt een gigantisch klein oppervlakte scherp, zodat ik af en toe foto's heb, waarop je niet eens duidelijk kunt zien wát het nou eigenlijk is, haha!
Misschien lastig uitgelegd, maar de oplossing was dan of een iets hogere f-waarde of even een klein stapje achteruit, zodat het onderwerp duidelijker op de foto komt.
Deze lens heb ik afgelopen weekend voor het eerst voor een opdracht gebruikt, namelijk een doop in een kerk.
Hiervoor vond ik hem dan juist erg handig, omdat je met zo weinig licht, toch mooie foto's kunt maken.
Het jammere is, dat je natuurlijk niet kunt inzoomen, om emoties dichtbij op de foto te zetten.