[FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 23:34

Hello,
Ik zal morgen uitgebreid reageren op de rest! :)
Ik kan helaas niet bij mn bestanden komen, Dus even een fotootje van mn fb, kwaliteit is dus niet opperbest! :)
Afbeelding

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 00:05

Niet echt een topfoto maar heb nu helaas te weinig tijd om de foto's te bwerken van mijn shoot die ik zaterdag heb gedaan.
En ik kan niet kiezen, dus vandaar dat ik maar voor een echte sneeuw foto ben gegaan :)
Horizon is inderdaad scheef daar heb ik wel echt voor gekozen omdat anders zijn hoofd niet recht staat :=
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 00:58

Samenvatting van week 3, definitieve versie:

Agossie verzamelt hier
Ash_ verzamelt hier
BlackDancer
Blacky
brandylove2 verzamelt hier
calice
Elvi_Elisa
F_Orumster
Gianti verzamelt hier
Iejoorr verzamelt hier
ismy
Jacobeho
Jespri
JNSW
Jolijnn verzamelt hier
KirstenVosje verzamelt hier
Lara verzamelt hier
_l_amanda_l_
__Lauraa verzamelt hier
Leonyr
Lipydo
lovey_ou
Lunaeekie verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
_Marinke_
Monster_tos verzamelt hier
NatassJa verzamelt hier
Nefertarie
Nooor_ verzamelt hier
RobinBuck verzamelt hier
tesseke verzamelt hier
Tinky12 verzamelt hier
XiiaaooNaa verzamelt hier
xJitske verzamelt hier
x_Kaat_x
xliisaa verzamelt hier
xMayo

xliisaa

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 01:16

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 02:08

Bijlees week 3, niet zo héél uitgebreid hoor :o :

Agossie: Mooie foto. Had persoonlijk iets meer qua bewerking gedaan. De foto net iets spannender maken qua kleuren.
Ash_: Leuk idee! De foto oogt hier vrij blauw en donker? Misschien dat je daar nog naar kunt kijken?
Blackdancer: Ook een vrij donkere foto, maar op de één of andere manier pakt hij me wel. Ik zou er graag om de hoek willen kijken :')
Blacky: Mooie foto, mooie kleuren! Volgens mij ligt de scherpte alleen niet echt op de juiste plek? Maar vind het niet heel erg storend! Mooie sfeerplaat.
Brandylove2: Ik vind je idee leuk, maar de uitwerking erg saai. Probeer eens wat meer qua compositie, had het hart bijvoorbeeld aan een boom gehangen, iets creatiever. :)
Calice: Och wat een snoepetje <3
Elvi_Elisa: Vind hem eigenlijk wel heel leuk! Mooie omzetting naar z/w!
F_Orumster: Mooi! Eigenlijk niet over te zeggen :)
Gianti: Héél gaaf! Gewoon helemaal goed! :')
Iejoorr: Het is in iedergeval weer eens iets anders, maar hij spreekt mij niet aan. Fototechnisch weinig op aan te merken!
Ismy: Leuk! Doet me iets aan mijn vorige foto denken :D Vind het jammer dat er zo'n grote ruimte links is. Qua uitwerking had hij van mij spannender gemogen!
Jacobeho: Leuk pony'tje. Vind de foto niet zo heel bijzonder eerlijk gezegd. Qua kleuren is hij wel fijn.
Jespri: Wat een leuk hoofd heeft dat paard! Ik zou misschien voor een andere uitsnede gekozen hebben.
JNSW: Mooie foto! Vind de blauwe waas er overheen er wel mooi bij passen eigenlijk!
Jolijnn: Deze spreekt mij niet echt aan. Probeer er iets creatiever mee te spelen, qua compositie en qua kleur.
KirstenVosje: Mooie hond!! Vind de kleuren eigenlijk wel mooi zo! Zouden iets sprekender kunnen, maar vind dit ook wel fijn kijken! Ik hou wel van dat zachte :)
Lara: Mooi moment! Spreekt voor mij ontspanning en vertrouwen uit! Vind alleen het lichtpunt/lensflare wat storend bij de neus.
_l_amanda_l_: Mooie foto. Weinig commentaar.
__Lauraa: Mooie foto, mooie kleuren, fijne scherpte!
Leonyr: Had ik geloof ik al op gereageerd! Vind hem heel gaaf!
Lipydo: Mooi model! Ik vind haar uitdrukking iets storend. Edit: Of nee, misschien niet de uitdrukking, ik denk de open mond! Verder mooie belichting, fijne foto!
Lovey_ou: Ik vind hem niet bijzonder. Fototechnisch misschien niet veel op aan te merken, maar hij spreekt me niet aan :)
Lunaeekie: Leuk idee, maar hij had van mij iets spannender gemogen. Probeer er meer creativiteit in leggen. Je kunt zoveel leuks met een vlam/kaars! :)
Magda_90: Fijne foto, mooie kleuren! Niets aan op te merken!
_Marinke_: Leuke pony! Vind hem wel iets donker, maar is ook vrij lastig met dit weer en geen zon!
Monster_tos: Vind het idee leuk, maar ik had graag iets meer van haar ogen gezien!
Nefertarie: Leuke foto :) Misschien had ook jij iets creatiever kunnen zijn in de uitvoering. Het is nu allemaal zo centraal.
Nooor_: Leuke foto, ik stoor me wel een klein beetje aan de achtergrond, die linkse streep :') Daar zou ik net een klein stukje van afgehaald hebben!
RobinBuck: Ik vind de compositie niet zo boeiend, had zelf voor iets anders gekozen. Wel een leuk pony'tje!
Tesseke: Zo vind ik de foto niet speciaal. De bewerking die ik er na heb gezien vond ik al vele malen specialer! Zo zie je dat nabewerking onwijs veel kan toevoegen aan een foto!
Tinky12: Ach, wat schattig! Ik zou wel die paal weg halen, die stoort mij een beetje :)
XiiaaooNaa: Leuke foto, vind het alleen onwijs jammer dat het gezicht van de amazone zo wegvalt.

Oeff, bijna aan het einde!!! *\o/*

xJitske: Sorry, ik weet niet wat het moet voorstellen? Dus ik kan er ook weinig over zeggen denk ik :o
x_Kaat_X: Wel mooi scherp, maar niet heel erg boeiend. Ook hier, (komt het woord weer :') ) probeer wat creatiever te zijn. Er zijn zoveel van die standaard oog foto's, probeer eens iets anders :)
xliisaa: Niet zo'n hele speciale foto, maar vind het wel een fijne sfeer zo met de sneeuw!
xMayo: Bij mij oogt hij niet heel scherp, kan dat kloppen? Of is het gewoon te laat en zie ik het niet meer zo helder? :') De ogen knallen in ieder geval van het scherm af!!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 10:42

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:41

Vind hem eigenlijk niet interessant, zie weinig scherptediepte, oogsnot stort mij heel erg, oog springt er ook niet echt uit.
Oog fotos vind ik alleen mooi of interessant als je een mooie weerspiegeling ziet of hèt paard moet een appart oog hebben en dan moet je gaan spelen met je compositie :j

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:54

Als je m iets lager had genomen en dus echt op ooghoogte, en ruimer gekaderd van de zijkant :)
Van boven vind ik eigenlijk nooit mooi op paardenfoto's
Enkele voorbeelden *Niet allemaal even sterk natuurlijk*
Niet geheel geslaagd, maar gaat even om t idee: https://lh6.googleusercontent.com/-nXDg ... eP-1-2.jpg of deze https://lh3.googleusercontent.com/-Fc6H ... phs-15.jpg
Of wat meer van de voorkant: https://lh6.googleusercontent.com/-OnnF ... /Truep.jpg & https://lh5.googleusercontent.com/-oxCd ... phs-14.jpg
Of een stukje extra lijf meenemen: https://lh3.googleusercontent.com/-0mAZ ... aphs-4.jpg & https://lh4.googleusercontent.com/-Z3Ny ... graphs.jpg

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:13

Precies wat ik bedoel lara :j mooi

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:16

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:19

Dankjulliewel ! Tja wat ik al zij, ze zijn niet allemaal even sterk, maar vind het altijd fijn om even wat beeldvergelijking te laten zien, dan is het duidelijker wat er bedoeld word :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:44

Jespri, bedankt voor je compliment. :)

NatassJa, beterschap als eerste. Een leuke foto heb je daar. Ik mis zelf alleen iets aan ruimte rechtsonder voornamelijk. Nu zie je zijn hoefje daar niet zo goed zeg maar. Verder heel mooi.
Bedankt voor je berichtje. :j

Jacobeho, een mooie foto. Al zou ik het onderwerp hier wat meer links hadden geplaatst met wat meer ruimte rechts.
Bedankt voor je feedback, dat groene is een blad van de laurierstruik die blijven in de winter ook groen. Ik zal eens kijken of ik hem voor de mooi wat weg kan poetsen.

BlackDancer, dat zijn kleine kluisjes haha ik had ze altijd groter verwacht. Dat is een leuke foto al zou die met meer licht en contrast het denk ik ook leuk doen!

KirstenVosje, bedankt voor je berichtje. :D
Jouw foto vind ik mooi van kleur, scherpte en standpunt!

Lipydo, dat is een mooie en sterke foto die je daar hebt. :j

Lunaeekie, jouw foto doet mij helaas niet veel. Wellicht kun je de volgende keer wat spelen met compositie en de achtergrond in je voordeel gebruiken? Door bijvoorbeeld een wazig iets met mooie omlijningen te gebruiken ipv dat zwarte? Nu is het meer een gele vlek snap je?

xJitske, voor wat betreft jouw foto sluit ik mij aan bij de al gegeven kritiek. Ik vind hem niets, je ziet niets en het is te vaag helaas.

JNSW, bedankt voor je berichtje!

Monster_tos, bedankt voor je berichtje!
Jouw foto vind ik netjes, al vind ik de gekozen kleurzweem niet zo op zijn plek. Het komt imo niet overeen met je (jouw?) gezichtsuitdrukking namelijk.

_l_amanda_l_, dat kan kloppen ik heb de ruis gereduceerd doordat het al wat donker was. Dit is dan helaas het gevolg ervan. Bedankt voor je berichtje.
Jouw foto vind ik een troostrijke rust uitstralen. De sfeer heb je goed genomen, mooi gedaan.

Tinky12, ook jij beterschap! Ik denk dat als je een andere compositie had gekozen deze foto meer had gesproken nu is het zo 'gewoontjes' snap je? Verder een mooi moment gekozen.

lovey_ou, ja en nee. Hele mooie gebouwen en ook mooie compositie. Maar de combinatie van deze gebouwen en het al schemerende licht maakt het imo niet mooi passend op elkaar. Ik denk dat dergelijke gebouwen op een strakke blauwe lucht het mooiste tot zijn recht komen of in de nacht.

Elvi_Elisa, ik vind hem erg leuk zo. Mooi grijs, sneeuw erop, kerkje op de achtergrond. +:)+

xliisaa, ook hier komt de sneeuw en de pony mooi tot zijn recht.

Iejoorr, ik sluit mij aan bij je eigen commentaar en daarnaast mis ik iets van scherpte. Wel mooie compositie.

----

Ik ben net lekker in de sneeuw wezen wandelen en foto's gemaakt, maar mijn inzending voor week 4 komt pas zondag weer. :) Anders ben ik bang dat ik een foto te snel ingezonden heb. :P

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:05

magda_90 schreef:
Lunaeekie, jouw foto doet mij helaas niet veel. Wellicht kun je de volgende keer wat spelen met compositie en de achtergrond in je voordeel gebruiken? Door bijvoorbeeld een wazig iets met mooie omlijningen te gebruiken ipv dat zwarte? Nu is het meer een gele vlek, snap je?

Ik snap wat je bedoelt :j dankjewel. Daar kan ik wel wat mee (ik probeer met al het commentaar wat te doen)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:07

Graag gedaan hoor, succes deze week!

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:05

Iejooor, ik ga met het commentaar van Lara mee! :)

Dankjewel Magda-90! :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:39

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:41

Gaaf shot !
Stoor me alleen mateloos aan het feit dat je niet précies in het midden zat.. Verder wel alles net :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:45

Bedankt Lara! Inderdaad jammer dat ik net niet in het midden was. Het was net een een seconde moment..

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:50

Deze foto heb ik al eerder gezien klopt dat, in 1 van deze dagen?
Foto sprak me gelijk al aan, terwijl ik hem technisch niet geweldig vind maar hij verteld echt een verhaal.
Verder ben ik het inderdaad met lara eens jammer dat je net niet helemaal in het midden zat :p

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:52

Dat kan, ik had hem toen ook in een topic gezet maar nog niet in the picture of the week! bedankt!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:53

Elvi_Elisa schreef:
Iejooor, ik ga met het commentaar van Lara mee! :)

Dankjewel Magda-90! :D

Graag gedaan!

ismy schreef:
mijn picture of the week:
[ Afbeelding ]
voor een betere kwaliteit: http://500px.com/photo/23075737

Ik zal zo snel mogelijk commentaar op iedereen leveren.

ik verzamel een deel van mijn foto's hier: http://500px.com/FroukjeWilming

Die is leuk, mooie sfeer. :j

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:54

Vandaar, haha ik dacht al word ik nou gek of :=

Elvi_Elisa, vind je foto ook erg mooi, gafe sfeer, het enige wat ik jammer vind is dat het paard niet net iets meer opzij keek zodat je beter het oog kan zien, verder mooie omzetting naar z/w

Ik probeer nu gewoon elke dag te reageren op de foto's die voorbij komen.
We zijn nu al met 38 wat best veel is dus ik kan niet garanderen dat ik over elke foto wat zeg.
Maar ik ga zeker mijn best doen. Vind het echt zo'n leuk topic :D

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:05

Ismy, die foto zag ik ook eerder :p
Vind hem echt heel erg gaaf! Echt een mooie plaat
(Alleen jammer dat je niet in het midden zat idd)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:09

Help. -O-

Ik heb drie foto's gemaakt die ik alle drie erg leuk vind voor deze week, maar ik weet niet welke in te zenden. :')

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:10

Zelfde probleem hiero