[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ivonka

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:15

_/-\o_ Mooie foto van een mooie meid!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:19

Devi_Angel: De eerste is prachtig! I love the colors. Het lijkt wel 'ijzige' hond zo. Ik zou hem wel ietsjes krapper croppen en de takjes weghalen.

Colorado: Vind het jammer dat de emoties niet te zien zijn door de harde schaduwen. Zag pas later dat hij naar een meisje keek. Moment en uitsnede is erg mooi!

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:21

Lipydo : Mooie foto :D

en hoeveel zou ik em nog moeten croppen dan?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:31

Lipydo, heb je hem ook nog in kleur? Gave foto!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:36

Devi_Angel schreef:
Lipydo : Mooie foto :D

en hoeveel zou ik em nog moeten croppen dan?

Dankje! Ik zou zelf zoiets doen: http://img688.imageshack.us/img688/2632/hond.png Wordt het beeld net even spannender van (heb ook omgeving ietsjes diepte in gebracht)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:38

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:39

Lipydo schreef:
Marit schreef:
Lipydo, heb je hem ook nog in kleur? Gave foto!

Thanks! :D Ja, had hem ook bewerkt in kleur maar vond het niet zo'n succes: http://img17.imageshack.us/img17/3234/ikkew.png Beetje doorgeslagen zeg maar :+

Ja wel heel mooi die kleuren :))

La maar zien hoor!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:46

Ja vind hem in die kleuren ook veel leuker!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:55

Haha oke, dan laat ik hem nog zo even zien :)

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:59

X
Laatst bijgewerkt door Mossel op 23-01-12 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:03

Ik vind hem gaaf zo, Lipydo! Mooi model ben je zelf, overigens :D
Colorado, dat vind ik nou eens een leuke plaat, die Z/W. Anders dan anders, toch fijne compositie. Alleen die ring stoort me iets. Ruis totaal niet, past bij de sfeer. De tweede van het concert heb je een geweldig moment zeg!
Nathalie, gave kleuren, lekker extreem wel. Ik vind het dan juist wel weer iets hebben dat de lucht bewogen is en de toren scherp, beetje dynamisch, alleen het scheve stoort mij wel iets.
Renee, ik vind het gesloten drafmoment fijn, je ziet de kontspieren/achterbeen zo fijn altijd. Alleen indd even modellen vragen op het verkeerde been licht te rijden O:) Gave platen!
Ivonka, zadel jij Renee even met een levenstaak op :') Sfeervol concoursplaatje.
Devi_angel, mooooi! Ze zijn goed in orde, fijn licht, beetje grauwe kleuren maar dat vind ik wel passend. Nu nog eens experimenteren met wat andere composities :D
Mossel, als je vindt dat het niet voor jou is weggelegd, waarom plaats je het dan? (Zonder ook verdere uitleg over instellingen voor tips oid?) Je ziet toch zelf ook wel dat het er gewoon OK uitziet voor een binnenbak foto? Redelijk scherp, mooi belicht. Niet vissen naar complimentjes, die krijg je ook wel zonder dat neerpraten, je maakt goede foto's.

Mijn (bewerking)foto'tje van vandaag:

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:07

Als er iemand is die niet vist naar complimenten ben ik het wel :') beetje rare opmerking :)
Daarbij ben ik nooit tevreden met iets wat ik doe/maak. beetje voorbarige conclusie dus :)

Maar ik zal m weg halen als je je daar beter bij voelt :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:08

Dankje Mossel!
Ik zie weinig ruis in je foto, dus ik denk dat je met nabewerken er nog best wat uit kunt halen! Hij is nu wat te donker (voornamelijk de zwarte delen lichter maken anders blijft het jasje een zwarte vlak) en zou hem ook wat krapper croppen.

Wildwings: Wauw! _/-\o_ Super foto! Dat rauwe is écht heel erg fijn. Ik neem aan dat die kippen daar niet echt zaten of wel? Mooi bewerkt hoor!
Laatst bijgewerkt door Lipydo op 23-01-12 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:09

Lipydo: Ik vind ze beide leuk en hoe krijg ik meer diepte in die foto dan
Wildwings: Leuke bewerking zegt, geeft een mooi effect
Mossel: Dat vind ik juist wel een goede binnenbakfoto... Inderdaad de donkere delen maar daar heb je photoshop voor. Gebruik je een externe flitser?

Ik ben druk op zoek naar andere composities... ze worden bij mij zo standaard
ik ben nog lerende, maar ik zou ook niet even weten hoe ik ze anders kan doen...
Laatst bijgewerkt door MarianneV op 23-01-12 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:16

Mossel, als je tips wilt voor binnenbakfoto's, geef dan je instellingen erbij, want alleen dan kunnen mensen helpen. Als je het écht zo'n slechte foto vindt, vraag ik me alleen af waarom je hem plaatst. Niemand zegt dat je hem moet verwijderen, dat lees jij er zelf in, volgens mij is mijn reactie op de foto verder overladen van complimenten op je werk. Zet gewoon die foto terug en doe niet zo moeilijk zeg.. gedoe om niets.

Devi_Angel, bedankt! Misschien kan je eens zoeken naar artikelen op internet over de gulden snede in de fotografie? :) Deze is geloof ik wel OK, maar heb hem niet doorgelezen, alleen even snel doorgescanned ;) http://www.moorfotografie.nl/de-derdenr ... den-snede/

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:17

WildWings schreef:
Mossel, als je vindt dat het niet voor jou is weggelegd, waarom plaats je het dan? (Zonder ook verdere uitleg over instellingen voor tips oid?) Je ziet toch zelf ook wel dat het er gewoon OK uitziet voor een binnenbak foto? Redelijk scherp, mooi belicht. Niet vissen naar complimentjes, die krijg je ook wel zonder dat neerpraten, je maakt goede foto's.

Het is misschien als compliment bedoelt, maar zo klinkt het niet.

Ik heb de foto ook gezien en voor een binnenbakfoto is hij niet slecht. Maar ik denk dat je misschien wat onzeker bent over de kwaliteit Mossel? Hoeft niet, want binnenbak is sowieso onwijs lastig, zeker als het een wat donkere bak is.....

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:18

Devi_Angel schreef:
Lipydo: Ik vind ze beide leuk
Wildwings: Leuke bewerking zegt, geeft een mooi effect
Mossel: Dat vind ik juist wel een goede binnenbakfoto... Inderdaad de donkere delen maar daar heb je photoshop voor. Gebruik je een externe flitser?

Ik ben druk op zoek naar andere composities... ze worden bij mij zo standaard
ik ben nog lerende, maar ik zou ook niet even weten hoe ik ze anders kan doen...

Ik denk dat je gewoon moet doen! Dúrven. Zoek abnormale composities op en leer van je fouten (gebruik zo nodig Photoshop om te corrigeren). Makkelijker gezegd dan gedaan, klopt :9 Wat natuurlijk ook een goed middel is; foto's nabootsen van andere fotografen. Daar heerst echt geen taboe op. Ze zullen nooit hetzelfde zijn namelijk :)

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:19

Wildwings: ik ga em zeker es doorlezen, dank je... Al heb ik wel altijd dat ik zoiets heb waarom altijd in het midden en niet anders.. Daar wil ik nu hard aan gaan werken zodat de composities in de foto er ook uit springen

Lipydo: Thanks :j ik ga binnenkort even goed aan de slag en dan laat ik ze uiteraard hier zien

ik heb vandaag ook wat geprobeerd, alleen ik mag geen fotos meer plaatsen... Heb er al 2 gedaan
Laatst bijgewerkt door MarianneV op 23-01-12 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:25

Ben benieuwd! :D Wat je inderdaad ook moet meenemen, aan de hand van de link van Wildwings, omgeving is zó belangrijk voor je foto. Die bepaalt voor een groot deel je compositie en niet het object zelf (uitzonderingen daar gelaten, heb nu honden/ paardenfotografie in gedachten). Een takje of een hele boom kan je beeld onzettend storen en compositie valt zo in het niets.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:27

Ik probeer vaak wat contrast te zoeken tussen het onderwerp en de achtergrond. Zoals bij mn 2e foto...
Ik ga wat meer lettn op takjes ed...
Dank je voor alle tips... Daar leer ik veel van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:27

Ik zit hier een heel bericht te typen maar laat het er maar bij. Mossel kan altijd PB'en als erop door wilt gaan, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en ga daar niet verder op in, off-topic. Ik vraag helemaal niemand om foto's weg te halen, dat is onzin en dat doet ze zélf, ik ga me hier niet de zwarte piet laten toespelen met een opmerking als 'ik haal hem wel weg als je je daar beter bij voelt'. En daarmee klaar (in het topic, nogmaals, PB mag hoor.. ik ben geen boeman, gewoon eerlijk..)

Wat lipydo zegt, veel proberen.. wat ook leuk is, is uit je eigen foto's met bijvoorbeeld een bewerkingsprogramma gewoon in je eigen foto's stukken croppen. Dan niet letten op de kwaliteit die verloren gaat, maar gewoon voor jezelf, om een gevoel voor andere ideeën en composities te krijgen. Een stuk oog/gezicht uit een portretfoto croppen, een stukje detail uit een andere foto, een hoofd een iets meer links schuiven, etc.

Lipydo, die kippen zaten er echt btw :D Thanks ook!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-12 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:31

WW: helemaal prima hoor! :*

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:34

WildWings schreef:

Oohh ik ging er bijna helemaal vanuit dat je dat geshopt had haha, sorry! :D Maar dan vind ik het al helemaal een prachtplaat :j

Mag ik vragen welk diafragma je gebruikt hebt?

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:40

Lipydo schreef:
WildWings schreef:

Oohh ik ging er bijna helemaal vanuit dat je dat geshopt had haha, sorry! :D Maar dan vind ik het al helemaal een prachtplaat

Ik vind het ook een geweldige foto. Ademt echt een mooie sfeer uit! Alsof ik er zelf aanwezig ben!

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:43

uit de oude doos

Afbeelding