Qua Canon, welke voldoet aan mijn 'eisen' die hierboven staan? Ik heb al gezien dat de 400D iig geen sportfunctie heeft en voor een 'beginner' als ik vind ik het wel fijn als ik dat soort functies kan kiezen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinkelbell schreef:Ik heb met spoed een converter ring nodig voor een canon S3. Waar vind ik dat? Ik heb wel een converter lens maar om de groothoek erop te zetten en de zoomlens.![]()
Iessie schreef:Romyv bedankt voor het advies. Het merk maakt me niets uit maar het moet wel bekend en degelijk zijn, bijv sony, canon oid.
Ik vind de canon eos 400d en 450d wel mooi geloof ik (of zijn die niet geschikt voor een beginner), maar ik wil me er eerst wat meer in verdiepen voordat ik er een aanschaf. Dat zijn toch ook spiegelreflex camera's? Dat canon veel extra en losse spullen heeft spreekt me wel aan. Maar ik moet er dus een lens bijkopen of zit die toch gewoon erbij? Aan wat voor prijs moet ik dan denken voor een lens? Prijs van camera heb ik al on g gevonden geloof ik..
Romyv schreef:DDW1190 :
Volgens mij is je camera ook niet verkeerd maar ligt het aan jou dat de foto de foto's niet goed zijnDaarbij, als je nu een spiegelreflex koopt, zal die altijd beter zijn dan mijn D50 die al 3 jaar niet meer verkocht wordt!!
_Marjon_ schreef:Iemand die ik ken heeft zo'n nieuwe Sony gekocht, de A230. Schijnt ook wel een leuk dingetje te zijn.
Lijkt me ook een goeie instapper.
Heb hem alleen nog nergens in de winkel gezien, maar geloof op internet te zien dat de prijs wel schappelijk is.
orion_ schreef:Is er hier misschien iemand die mij een eindje op weg kan helpen?
Ik heb op dit moment een luxe compactcamera, maar ik merk dat deze een stuk kwaliteit laat liggen en ik graag wat meer wil kunnen wat betreft fotografie.
Daarom ben ik een beetje aan het rond kijken voor een SRL camera. Ik hoef de camera nog niet morgen in huis te hebben, een beetje extra sparen kan nooit kwaad..
Maar omdat er zoveel merken en types zijn, kom ik er denk ik nooit zelf uit en hoop ik hier een beetje hulp te krijgen.
Iemand advies voor welk merk/type body goed is voor (voornamelijk) paardenfotografie, een body welke nog een tijdje mee kan (zodat ik niet over twee jaar aan een nieuwe toe ben) en ik heb helaas ook niet de mogelijkheid om er de hoofdprijs voor te betalen....
Canon is wel een merk wat mij erg aanspreekt, maar ik heb dan geen flauw idee welk type goed is![]()
Andere merken zijn trouwens ook welkom! Alvast bedankt.
orion_ schreef:Op dit moment zit ik op een budget van ±500. Ik weet dat je voor dat bedrag nog niet ver komt, maar ik ben ook nog wel van plan om door te sparen. (Aangezien een goede lens ook wel handig is..)
De occasion's bij KameraExpress lijken mij ook best interessant!
Zeker de camera's die nog in de doos zitten met garantie.
Heeft er iemand ervaring met de koop van een occasion bij KarmeraExpress?
Wat houdt een AF-S lens in?