[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:55

IsaCalixa schreef:
Marjoow weer bedankt voor de fijne feedback :D ik heb de foto niet veel gesatureerd, want anders komen er paarse/blauwe randen om het paard en meisje heen. Weet iemand hoe dit komt en wat je eraan kunt doen? Is wel heel vervelend namelijk..

Probeer wat met je witbalans te spelen. Als je in raw schiet kun je dat heel makkelijk aanpassen.
Je kan ook kijken naar levendigheid. Ik weet niet in welk programma je werkt maar je kan er ook voor kiezen om alleen bepaalde stukken te bewerken :) zou je eens wat tutorials voor moeten opzoeken :)

CrazyIris

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:00

Marjoow: Bedankt voor de feedback, daar kan ik al heel wat mee! :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:06

Fijn om te lezen. Ben altijd bang dat het te hard over komt haha :')

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:08

Bedankt voor je FB marjoow, de foto is best wel kleurrijk en licht bij mij. Ook scherp maar die onscherpte wijd ik aan de bokt upload. De kleuren vind ik wel apart, zou kunnen dat hij het verkeerde kleurprofiel weer heeft. Had je hem bekeken op laptop of telefoon? Wat betreft de uitsnede snap ik het wel, twijfelde al of het wel kon of niet :) De tattoo is ieder z'n ding, het model wou hem laten staan dus dan blijf ik er af maar ik snap dat hij niet helemaal bij 'tinkerbell' past. Ben erg blij met je FB en altijd prettig als iemand punten benoemd waar je zelf in de eerste instantie niet naar kijkt :)

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:08

Bedankt voor alle feedback!
Kan me er helemaal in vinden, flickr heeft de foto helaas extra verscherpt, viel mij ook al op. En het maakt het er idd niet mooier op. Gelukkig is de foto bij mij op de laptop wel gewoon goed.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:09

Ik heb het op de laptop bekeken. Het is ook niet dat de kleuren dof zijn maar de kleuren zelf vind ik te donker. Dus wellicht dat het met contrast en licht al anders word. Is ook een kwestie van smaak natuurlijk maar ik mis echt de tinkerbell sfeer snap je?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:21

Marjoow schreef:
Ik heb het op de laptop bekeken. Het is ook niet dat de kleuren dof zijn maar de kleuren zelf vind ik te donker. Dus wellicht dat het met contrast en licht al anders word. Is ook een kwestie van smaak natuurlijk maar ik mis echt de tinkerbell sfeer snap je?

Aah ja volgens mij snap ik hem, ik heb nog veel meer uit deze serie zal als ik tijd hebben daar eens wat mee om prutsen en dan wat lichter bewerken/zachter bewerken :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:13

IsaCalixa: dat klinkt me eerder als chromatische abberatie. Dat is een lensafwijking, elke kleur breekt verschillend, en daardoor komen ze niet mooi samen in 1 brandpunt achter de lens, hierdoor krijg je dus chromatische abberatie, paars, blauwig en groenige randen rond het onderwerp.

Valt helaas weinig aan te doen, buiten een duurdere lens te kopen.

Edit: ik heb je foto's bekeken en zie echt geen storende chromatische abberatie op het eerste gezicht, kan wel dat deze miniem aanwezig is, en dat je het net gaat versterken wanneer je je foto iets feller wilt satureren, omdat je dan de abberatie ook feller maakt.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:36

Week 36
Afbeelding
Enorm mooie hond <3 Iemand misschien tips om meer kleur in de foto te brengen tijdens het fotograferen of bewerken?

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:43

Marit heeft daar wel een goede tutorial over geschreven in Lightroom. Door de optie om ogen te verbeteren te gebruiken kun je ook een onderwerp er een beetje uitlichten zoals de hond.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:26

Dankjewel NESCAFE, is dit ook mogelijk met GIMP? Die gebruik ik namelijk ;)

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:40

De examens zijn gedaan, dus bij deze de feedback die ik nog had geloofd. Om het makkelijk te maken doe ik meteen heel de lijst van week #35.

- Joysieee: mooie foto, ik vind alleen de gezichtsuitdrukking van de jonge dame wat 'apart' :P
- Mariett: wat een knappe foto! Knap gedaan, ook leuk in ZW.
- xMaxxiee: wat een leuke foto van de hond. Leuke compositie, mooi scherp.
- Bellatrix: een aparte foto, maar dat maakt 'em ook net wel leuk. Alleen jammer van het witte vlak errond.. maar daar kan je wss niet veel aan doen. Hij lijkt wel erg verscherpt bij mij.
- CastaMickey: wat een schattig hondje! Leuk compositie ook, al staat de hond wat centraal. Alleen jammer dat hij niet scherp is op de oogjes.
- Killyenn: wat een romantisch beeld <3 jammer van de vele ruis.
- Eefsel2109: wat een leuke foto! Geen opmerkingen aan eigenlijk... misschien had ik em nog een tikje opgelicht, maar anders: top hoor!
- IsaCalixa: wow, wat een mooie plaat. Het enige wat me stoort is de overbelichte lucht, maar ik snap dat dat niet eenvoudig is. :)
- Tigress: zou ik zo aan de muur hangen die foto, meer kan ik er niet over zeggen :o
- XxLiesjuhhxX: knappe foto, niets aan toe te voegen.
- Joeluna: een leuke sfeerplaat. Jammer dat hij wat grauw overkomt, maar het bootje voegt wel iets toe aan de foto vind ik :)
- Ingvild: mooi portret! Ik had misschien nog een tik meer ruimte gelaten aan de linker kant, de kant waar zowel paard als persoon naar kijken.
- Paard_Aap: wat een knap paardje en leuk moment heb je daar te pakken! Alleen jammer dat hij niet helemaal scherp is.
- Birgitje: welkom! Wat een prachtige foto om mee te starten. Hij lijkt alleen bij mij niet helemaal scherp.
- CrazyIris: hele knappe, fleurige foto! Niets aan toe te voegen.
- Deetjeeuh: knappe foto, niets aan toe te voegen!
- Sanne_com: knappe foto, niets aan toe te voegen!
- LoveUggs: wat een mooi moment heb je daar vastgelegd. Jammer van de witte lucht, maar ik weet zelf uit ondervinding dat dat niet zo eenvoudig is om goed te krijgen... Het paard zelf had ik nog wat opgelicht.
- Sicayes: mooie foto, niets aan toe te voegen
- Heavenslove: leuke foto, ook eens iets anders dan het standaardportret. Misschien net een beetje jammer dat ze niet meer richting de lens keek, maar dat is persoonlijke voorkeur + mss lag dat ook aan het moment. Ze staat er allesinds lekker spontaan op!
- S_imonee: je foto spreekt me aan, het lijkt een simpel beeld en toch boeit het. Leuk gedaan!
- Dandy200: wat een dreigend lucht. Ik vind het een leuk beeld! Inderdaad jammer dat er wat ruis inzit.
- HorseRider22: mooie foto, jammer alleen dat er niet wat meer ruimte rechts is, zodat het oortje niet wordt afgesneden.
- NESCAFE: een apart beeld :) het doet me denken aan een foto die ik terugvind ik de oude albums bij m'n grootouders. Die sfeer straalt ie uit voor me. Dus vind em wel wat hebben :)
- Magda_90: ik vind het ene geslaagd experiment met tegenlicht! Goed gedaan!
- Ismy: leuke foto, niets aan toe te voegen!
- Marjoow: leuke (mode)foto, hij boeit. Bij mij lijkt hij alleen niet helemaal scherp en komt het gele en het rode wel erg fel over. Maar ik vind het wel een leuke foto die zo in de boekjes kan!
- PrimaDonna_: Leuke foto, niets aan toe te voegen.
- Showteam: wat een leuke uitstraling van de hond! Mooi foto, ik had hem misschien nog een tikje opgelicht.
- MyHu: leuke sfeerfoto! En euh.. gelukkige verjaardag he ;)
- Marleen_a_a: ik heb lang naar je foto zitten kijken... persoonlijk vind ik het hondenras niet zo mooi, wat voor mij de foto al minder maakt, maar dit staat natuurlijk los van het fototechnische. Fototechnisch is je foto goed, misschien een beetje jammer van de schaduw op de ene lichaamszijde van de hond.
- GerdjeHoran: wow! Ik zou zo een shoot bij je boeken hoor! <3
- Robin_rikkie: mooie sfeerplaat! Prachtig die kleuren van de ondergaande zon. Hij lijkt bij mij wel niet helemaal scherp.
- Monbyou: hihi, leuk moment heb je daar te pakken. Ik vind em wel wat flets ogen, maar wel een leuk beeld.
- Bumblehorse: wat een knap portret! Fototechnisch niets op aan te merken, maar de gezichtsuitdrukking van het model bevalt me niet zo :P
- Leonie_M: oh wat lief <3
- Binky: leuke foto, leuk compositie! Alleen jammer dat ie niet helemaal scherp lijkt.
- JewEmm: een mooi sfeerplaat :) ik had hem misschien nog wat meer opgelicht.
- Rosslover: mooi portret, alleen een beetje jammer van de harde schaduw
- Maaaarije: smeltsmelt <3 maar hij lijkt bij mij niet helemaal scherp?
- Taarss: mooi, zomers portret :)
- Agossie: hihi, wat een leuk beeld, zo lekker nat :+ je begint je al een heel verhaal in te beeld bij die foto. Leuk gedaan.
- SergeantRoos: knap paard! Niet echt een opmerking, enkel jammer van de witte lucht...
- Shiloh: leuk beeld! Leuk he om zo te experimenteren met lange sluitertijd? ^^
- Horsesm: knappe foto, niets aan toe te voegen.
- Lovesushi: leuke foto, jammer van de overbelichting rechts. Leuke compositie!
- Calice: mooi, zacht en zomers beeld.
- MZorro: ik vind het een fijne foto om naar te kijken, ik zou hem zelfs zo aan de muur hangen.
- SalliBalli: wat een schattige foto! Niets aan toe te voegen.
- Tivara: mooie foto!
- Sodeletuut: hihi, leuke foto. Geen opmerkingen, behalve de achtergrond - jammer van de huizen (?) maar daar kan je zelf soms weinig aan veranderen.
- Marit: Knappe foto!
- Iejoorr: leuk landschapsbeeld en het heeft idd wel iets van teletubieland :P
- Tesseke: wow, knappe foto! <3
- K_m: leuke foto! Ik vind hem iets te grauw naar mijn smaak, maar dat is persoonlijke smaak :)
- _Balou: leuke plaat, leuk in ZW. Niets aan toe te voegen.
- Suuszels: dat moet leuk geweest zijn, kom dat even tegen :) jammer dat het fotograferen van dingen onder water niet scherp lukt, maar het heeft wel iets. :)
- Anouska15: compositie is leuk, maar ik vraag me af of hij niet leuker was in kleur, om er was sfeer in te steken.
- Gianti: knap portret!
- Lauraa: wat een mooie lucht om te fotograferen. Leuk!
- MMF: leuke foto, niets aan toe te voegen.
- _Patriciaa: wat een schattige konijntjes. Leuke foto! :)
- Ylvy: hihi, er verschijnt spontaan een lach op m'n gezicht bij het bekijken van deze foto. Hij lijkt wel niet helemaal scherp bij mij.
- Crazy_horses: leuke foto.
- Ash_: wat een goede foto! Spreekt me echt aan, heeft een sterke uitdrukking vind ik!
- Gub: wow!
- MarijeR: knappe foto, mooi scherp!
- Jilinda: knappe maanfoto!
- EskeGirl: leuk sfeerplaat, niets aan toe te voegen.
- Tesszz: hihi, leuk dat het een spontaan beeld is, maar mij spreekt de foto toch niet zo aan. Hij is wel mooi scherp.
- Fem: een mooie foto, wel apart om hem uit een iets lager standpunt te nemen. Het paard lijkt gigantisch, of is het een gigant? Wel echt een mooie foto!
- Manonfleur: mooie foto, ik had hem mss nog iets opgelicht.
- Linsa: ik vind je foto wel iets hebben hoor, maar je bewerking bevalt me niet zo. Er zit precies een paarse schijn op.
- Hilly200: leuk portret, niets aan toe te voegen.
- Nefertarie: leuk portret, niets aan toe te voegen.
- Revanches: knap, lijkt me niet gemakkelijk!

Hehe, bij deze is dat ook weer gebeurd. Ik kijk straks nog eens om te reageren op de feedback die ik kreeg ;)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 18:45

joeluna schreef:
Dankjewel NESCAFE, is dit ook mogelijk met GIMP? Die gebruik ik namelijk ;)

Ik ken gimp niet maar ik denk het niet. Tenzij daar ook voorgeprogrammeerde bewerkingen in zitten zoals in Lightroom.

Dank jullie wel voor de feedback trouwens, ik vind het toch altijd leuk om te lezen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:08

k_m schreef:
IsaCalixa: dat klinkt me eerder als chromatische abberatie. Dat is een lensafwijking, elke kleur breekt verschillend, en daardoor komen ze niet mooi samen in 1 brandpunt achter de lens, hierdoor krijg je dus chromatische abberatie, paars, blauwig en groenige randen rond het onderwerp.

Valt helaas weinig aan te doen, buiten een duurdere lens te kopen.

Edit: ik heb je foto's bekeken en zie echt geen storende chromatische abberatie op het eerste gezicht, kan wel dat deze miniem aanwezig is, en dat je het net gaat versterken wanneer je je foto iets feller wilt satureren, omdat je dan de abberatie ook feller maakt.

Aan zoiets dacht ik ook, wist het alleen niet te benoemen. De meeste foto's hebben het ook niet, maar vooral die met een lichte lucht bijvoorbeeld op de achtergrond. Het streepje zit er dan al maar zie je niet als de foto uitgezoomd is. Ingezoomd wel heel duidelijk. Dit heb ik sinds ik mijn 55-250mm zoomlens heb. Met mijn 50mm ervaar ik dit niet en ook minder ruis. Wel jammer, vind het verder een fijne lens.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:10

Marjoow schreef:
IsaCalixa schreef:
Marjoow weer bedankt voor de fijne feedback :D ik heb de foto niet veel gesatureerd, want anders komen er paarse/blauwe randen om het paard en meisje heen. Weet iemand hoe dit komt en wat je eraan kunt doen? Is wel heel vervelend namelijk..

Probeer wat met je witbalans te spelen. Als je in raw schiet kun je dat heel makkelijk aanpassen.
Je kan ook kijken naar levendigheid. Ik weet niet in welk programma je werkt maar je kan er ook voor kiezen om alleen bepaalde stukken te bewerken :) zou je eens wat tutorials voor moeten opzoeken :)

het ligt dus zoals bovenstaand aan de lens, helaas. Bepaalde delen bewerken doe ik al idd :) maar is toch lastig om elke keer net dat randje te vermijden.

edit: gebruik inderdaad het camera raw bewerkings programma op photoshop cc 2015.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:21

Heb je daar de functie al ontdekt om lenscorrectie toe te passen? Dat is het gene wat je eerst doet als je camera raw opent. Het 6de icoontje is lenscorrecties, dan heb je Profiel, daar vink je enable lens profile corrections aan, dan doet hij je lens correcties. Het andere tabje is color, hier kan je remove chromatic abberation kiezen, wat vanzelf de abberaties verminderd.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:30

Oh nee wist niet dat dat ook kon! Bedankt voor de tip, ik zal er binnenkort eens naar kijken :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:57

@Marjoow; helemaal mee eens, dankjewel voor je feedback.
--------

Week 35 – deel 1
Joysieee; mooie foto, jammer van de zwarte vegen op haar arm.
Mariett; wat een gave plaat! +:)+
xMaxxiee; leuke foto, hij mag van mij net iets levendiger qua kleur.
Bellatrix; mooie foto, ik vind hem alleen net iets te bewerkt ogen en de schaduw op het paard jammer.
CastaMickey; heerlijk koppie, jammer dat de ogen niet helemaal scherp zijn.
Killyenn; heerlijke plaat! Mooie kleuren en fijne compositie. Jammer van het wazige stukje links in beeld.
Eefsel2109; wat een grappige foto, leuk gemaakt. Hij oogt wat grauw.
IsaCalixa; fijne en mooie foto!
Tigress; mooie meid en mooie foto, hele mooie sfeer.
XxLiesjuhhxx; nette foto, leuk gedaan.
Paard_aap; ik kan je foto niet zien. Ah, nu wel. Is dit bij Het Fjordenpaard? Leuke foto, er zou van mij net iets meer borst op mogen en hij mist wat scherpte.
Sicayes; fijne foto en sfeer, de vrouw lijkt alleen een beetje een gele gloed te hebben, maar zit niet op mijn laptop dus daar kan het ook aan liggen.
Joeluna; leuk die wolken zo op de foto. Ik vind het jammer dat de foto wat grauw is, maar dat ligt vast aan het weer.
Ingvild; ik vind de compositie erg leuk, jammer van het paaltje links. Het paard lijkt ook wat korrelig, oogt net niet helemaal lekker.
Birgitje; welkom :wave: leuke foto, alleen jammer dat hij niet helemaal scherp is. Ik denk dat hij iets lichter ook net wat sprekender was geweest.
CrazyIris; oh, dat is balen zeg, ik duim voor een goede afloop! Vind het wel een hele fijne foto, kleuren en compositie +:)+ Super!
Deetjuhh; fijne foto, leuk met de heide zo op de voorgrond. Ik vind hem alleen iets teveel van onderaf genomen.
Sanne_com; heerlijk, de kleur en uitstraling liggen me helemaal!
LoveUggs; leuke foto, jammer van de lantaarnpaal (?) rechts en de grauwigheid in de foto. Ah, lees nu je commentaar
HeavensLove; zo, dat had ik hem niet gegeven. Leuke en spontane foto. Vind dat je altijd zo’n fijne sfeer in je foto’s hebt, zowel kleur en uitstraling in je foto’s!
S_imonee; erg leuk gedaan! Misschien had de rook nog net iets lichter gemogen dat hij nog sprekender zou zijn.
Dandy200; ik vind het inderdaad ook een leuke foto, de gloed in de lucht geeft het noodweer al aan ja! Jammer dat hij toch wel erg van boven is genomen, ik vind de struik rechts ook wat afleiden.
Horserider22; leuke foto, jammer dat het kopje er net niet helemaal op staat. Je kleuren vind ik wel erg fijn!
Nescafe; wat een leuke foto, ik vind de sfeer van de foto ook zo mooi bij alle spullen op de achtergrond passen. Alsof je het allemaal al op elkaar afgestemd neergezet hebt. Vind de achtergrond ook niet te druk ogen wat je bijna wel verwacht maar juist iets toevoegen aan de foto.
Magda_90; experiment gelukt! Die gloed om de hond vind ik echt prachtig. Jammer dat de hond nu zelf wel wat grauwer oogt, die zou nog net iets lichter mogen van mij.
Ismy; heerlijke foto! Ik denk dat ik hem nog sprekender zou vinden met net iets minder ruimte aan de bovenkant.
Marjoow; je kleuren ogen hier niet helemaal lekker, maar ik weet niet of dat aan het scherm ligt. Ik vind het wel een hele sterke foto zoals haar fleurige kleding afsteekt tegen de ‘oudere’ omgeving, leuk bij elkaar gezocht.
PrimaDonna_; fijne foto, jammer van het gespje links.
Showteam; wat een mooie hond! Fijne foto.
MyHu; gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke foto, alleen vind ik hem iets teveel ingezoomd, ik denk dat ik hem mooier had gevonden als er nog iets meer van de omgeving zichtbaar was. Of dat de focus meer op een bepaald punt in de foto had gelegen. Ik vind je kleuren ook fijn!
Marleen_a_; zon op de achtergrond vind ik inderdaad ook leuk, alleen oogt de hond nu net iets te donker, ik word teveel afgeleid door de zonnige achtergrond. Misschien ook omdat de hond ook nog een klein stukje in de zon zit.
GerdjeHoran; zeker weten gelukt, super leuke en fijne sfeerfoto!
Robin_Rikkie; fijne vakantie gehad? Prachtige foto met die kleuren zo!
Monbyou; wauw, wat een spetters, leuk zeg!
Bumblehorse; prachtig! Heb echt niks aan te merken op deze foto, kleuren, compositie ik vind het echt heerlijk!
Leonie_M; erg leuk gedaan! Jammer dat het groene niet helemaal doorloopt tot links in de hoek.
Binky; leuk al die verschillende kleuren ondergrond!
JewEmm; wat een leuke en fijne foto, jammer van het blauwe plasticje (?) uit de broekzak.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:03

Dankje voor de feedback iedereen ;)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:11

@ Tivarna
Bedankt voor de tips, het is idd bij het fjordenpaard :j Het is Presto.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 00:26

Bedankt voor de feedback weer! :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 07:40

Bedankt voor alle feedback!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:30

NESCAFE: Bedankt voor je feedback (wk35). Ik heb al redelijk wat contrast toegevoegd aan de foto. Maar ik kan er nog eens mee gaan knooien in ps ;)

HeavensLove: Bedankt voor je feedback op week 34! De vogels zijn inderdaad een beetje donker. Die ga ik nog even aanpassen. (heb de foto op een andere computer bewerkt, de kleuren zijn heel anders op het beeldscherm.)

Asselruiter: Bedankt voor je feedback! :D

Tivara: Bedankt voor je feedback. Dat kan ik inderdaad ook nog doen. Ik ga er in ieder geval nog een keer mee aan de gang.

Mijn feedback komt later! Ik heb vandaag wel tijd, maar eerst komt zo de dierenarts even voor paard.
En moet ook nodig weer eens op pad voor nieuwe foto's.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:32

Mijn week 36 :)

Afbeelding

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:07

Week 36.

Weer eens iets nieuws geprobeerd. Ik weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden... ben benieuwd naar jullie reacties.
Afbeelding