[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laurajoy15

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:19

Bedankt voor de feedback! De manen zijn inderdaad jammer maar er was geen andere goede foto waar ik het uit kon weghalen :(

Wat is dit jaar snel gegaan zeg, ongelooflijk.. Iedereen wel heel erg bedankt, het was ontzettend leerzaam :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:20

Super bedankt voor je feedback MyHu! :)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:23

Bedankt voor de uitgebreide feedback!!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:26

Bedankt voor de feedback. Op de achtergrond stond de kerstboom, maar de bokeh van de lichtjes is weggevallen (zeg ik dit zo goed?). Hoewel op de ipad is de achtergrond zwart en op de laptop zijn er oranje bollen heel licht te zien, daar had ik misschien toch wat meer mee moeten doen.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:42

Bellatrix schreef:
Beeldscherm kan idd verschillen. :j De ruis zie ik ook niet, foto is natuurlijk bewerkt, misschien dat het lijkt alsof het ruis is. Smaken verschillen. :D

Jaa, inderdaad, maar ik vind het ook helemaal niet storen, het pakt voor mij bij deze foto erg goed uit!

CrazyIris schreef:
Bedannkt voor de feedback, die scherpte miste ik inderdaad ook. Kan dat komen door de slechte lichtomstandigheden en de ruis dat de foto minder scherp wordt?

Dat speelt inderdaad vaak mee :j

laurajoy15 schreef:
Bedankt voor de feedback! De manen zijn inderdaad jammer maar er was geen andere goede foto waar ik het uit kon weghalen :(

Ah, wel jammer! Maar verder is de foto supergaaf!

it_is_me schreef:
Bedankt voor de feedback. Op de achtergrond stond de kerstboom, maar de bokeh van de lichtjes is weggevallen (zeg ik dit zo goed?). Hoewel op de ipad is de achtergrond zwart en op de laptop zijn er oranje bollen heel licht te zien, daar had ik misschien toch wat meer mee moeten doen.

Owh, ja, misschien had dat iets geholpen, maar ach, weer een lesje voor de volgende keer :+

De rest, graag gedaan :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:18

Bedankt voor de lieve feedback :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:12

Bedankt voor de feedback! Ik doe volged kaar ook weer mee. Leuk!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:16

Het is de bedoeling dat we in het nieuwe topic insturen dan hé? :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:21

k_m, ja. Ik plaats het op 1 januari en dan kun je daar insturen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:22

Gelijk om 00.01? O:) :P

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:27

Nou... Denk dat er dan niemand kijkt! :D

Ik zet sowieso een link hier in het topic naar het nieuwe. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:29

_O- Misschien wordt mijn foto wel een vuurwerkfoto. :D Daar ga ik iig voor!!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:00

Dank he wel voor feedback. Ik zie ook idd die scherpte

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:10

MyHu schreef:
showteam
Niewe vorm van een kerststalletje, met een geit :')
Had hij het mutsje echt op, of erbij geshopt? Ik vind het een prachtige foto, ook lekker scherp!

Bedankt! Hij had het mutsje echt op :Y)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 19:53

Ik heb mijn foto al. :)) Moet nog wel bewerken bewerken, maar ik ben tevreden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:56

Laatste keer feedback in 2014 :D

Citaat:
Irene96: Mooie foto, hele fijne sfeer! Jammer dat de ruiter zo moeilijk kijkt! Niks op aan te merken eigenlijk :D
Leuk dat je een topic hebt gemaakt! Ik vind dat je duidelijk vooruit bent gegaan dit jaar +:)+

Mb_foto: (1e)Mooie scherpte en een leuk extra attribuut bij de hond! Wel jammer dat je de foto zo enorm krap hebt gekadert. Ik zie liever wat meer ruimte om de foto heen.
(2e)Zelfde verhaal als de eerste, wel beter gekadert deze! Jammer dat de hond wat bangetjes kijkt :)

Carolaaxxxx: Geen hele spetterende foto, hij is nogal grauw in kleur en lijkt wat scherpte te missen. Wel een leuke spontane foto van je paard :)

JewEmm: Heel mooi! Misschien nog net te licht bij de lichte stukken (snapje? :P ). De lichte delen van de lampen lijken overbelicht te zijn, wat jammer is. Ook lijkt de foto iets scheef? Verder heel mooi. Het water staat er mooi op zo door de lange sluitertijd!

Bellatrix: Omgezet naar HDR? Geeft een gaaf effect in de foto! Hij is zo veel intenser vind ik, dan wanneer het gewoon een platte foto is. Goed geslaagd!

Astor: (51)Nette plaat, niet heel bijzonder maar toch wel goed gelukt! Een portret waar de eigenaar vast blij mee is :) Volgende keer wel even het tuig controleren, de keelriem zit wat raar en er is een passant kapot.
(52)Mooi moment, maar ook niet echt een bijzondere foto. Omzetting naar zwart wit is wel een goede keus geweest.

Joey: Door het filter vind ik de foto leuk om naar te kijken, wel vind ik het jammer dat hij aan de linkerkant nogal krap is gekadert waardoor het woord er een beetje afvalt. Ook ligt er naar mijn mening net iets teveel gras op het woord zelf.

showteam: Wát een scheetje <3 Hier kan ik toch niks op aanmerken?? Ik ben verliefd. Waar kan ik hem ophalen??

Marit: Weer een echte Marit-foto! Heel mooi scherp en mooie kleuren! Wel stoor ik me aan de manier waarop de foto is afgesneden, ik vind het nogal abrupt lijken maar dat kan komen door haar jas.

HeavensLove: Mooi Bokeh effect en een schattig onderwerp! Ik lijk wel wat scherpte te missen.

Jis_: Ik vind beide foto's een hetzelfde, maar de blik van het damhertje op de eerste leuker. Qua kleur zou de foto warmer mogen maar qua scherpte is hij super!

ismy: Hele aparte foto. Ik heb er heel lang naar zitten kijken :) Zeker een hele boeiende plaat. Jammer dat de klamboe word afgesneden rechtsonderin. Misschien was het mooier geweest als de foto horizontaal was genomen :)

k_m: Wauw, heel sterk deze! Aparte setting, ik vind ze erg leuk om naar te kijken :)

Asselruiter: Mooie scherpe plaat :) Ik stoor me een klein beetje aan het felle lichtje wat rechts zit, maar ook weer niet heel erg haha!

Sodeletuut: Zeer goed gelukte blackfoto! Studiolicht gebruikt? Ziet er erg goed uit! Zo een wil ik ook wel van mijn paardje haha!

SternPhoto: Hihi, wat een grappig hondje! Wel erg jammer dat de foto niet scherp is. Ook vind ik het tuig van de hond afleiden, maar hier kan je niet altijd wat aan doen. Nog wat meer oefenen op scherpte, en probeer ook meer uit de foto te halen door bv wat met kleuren te spelen :)

Suuszels: Gave plaat zeg! Mooi gekadert zo!

XiiaaooNaa: Jammer van de grauwe lucht, toch een mooie heldere foto! Nette plaat :)

CrazyIris: Jammer van de ruis in deze foto! Ook zou ik het leuker vinden om het onderwerp niet zo centraal te zien staan.

Racheel: Erg leuke nieuwjaarsplaat! Lekker scherp en ook leuk dat er op de achtergrond nog wat te zien is :) De sneeuwvlek vind ik juist erg leuk bij de foto passen!

Deetjeeuh: Een beetje donkere sfeer wat ik jammer vind. De DOF/Bokeh is wel heel leuk op de achtergrond!

calice: Lieve foto van Jesse en Poow :)

tesseke: Ik vind het lastig te zien wat er op de foto staat en daar erger ik me aan :') . Ik vind de foto te donker en niet heel duidelijk.

Tinky12: Mooi die paarden zo bij elkaar, maar ik zat echt héél lang te kijken naar wat er nou tussen de benen van dat paardje zit! Blijken tanden te zijn :') Die zou ik persoonlijk proberen weg te werken, zodat je meer een rustigere plaat krijgt. Door de tanden lijkt het ineens een hevig gevecht :')

Sanne_com: Grappig gedaan met die muts en sjaal! Leuke plaat, maar wel een beetje statisch. Hij kan misschien wat boeiender gemaakt worden door te spelen met kleur. Ook lijkt er wat ruis in te zitten en vind ik het jammer dat het onderwerp zo centraal staat :)

_Kiki_: Aparte foto van een galopperend paard! Erg leuk wel, alleen zou ik even kijken naar de kleuren. Ze zijn wat blauw!

Robin_Rikkie: Heel erg jammer van de deken! De foto komt leuker over zonder deken denk ik :) Wel netjes scherp.

Joey: Ik had van jou al een foto gehad?? Haha, nouja nog een foto dan: Jammer dat ze zo veel rechts staat, ze valt bijna van de foto af! Sfeer vind ik wel weer heel fijn in deze foto!

MyHu: Had ie het koud? Wat een schattige foto zeg! Fototechnisch vind ik hem minder vanwege de kleuren en de scherpte. Maar het is wel een dotje zo <3

monbyou: Vogeltje staat er leuk op! Mooi scherp, en ook fijne kleuren! Doordat je hem van onderen hebt genomen vind ik het centrale minder vervelend :)

C_estmoi: Hoe heb je die foto gemaakt? Uit je autoraampje gehangen? Ik vind hem juist wel leuk, een foto die je zo bij een nieuwsbericht zou kunnen plaatsen. Omdat je het niet vaak ziet, zo'n foto vind ik het leuk dat je hem er tussen hebt gedaan!

Gub: Hele mooie hollandse foto <3 Kan zo op een ansichtkaart!

Hanna_94: De voorpluk van die vos! Geweldig :D Hele mooie plaat ook, mooi scherp en een goed moment van beide paarden. Topplaat!

Lizaa01: Deze is ook echt goed gelukt zeg. Geeft me een beetje een Game of Thrones gevoel. Lijkt nogal ouderwetse setting te hebben zo. Erg mooi!

binky: Ja je zegt het zelf al wel he, geen hoogstandje. Qua scherpte is hij mooi hoor, de scherptediepte zit er goed in. Maar verder is het een saaie plaat geworden. Zeker qua kleur vind ik hem niet interessant :)

Fenneeee: Mooi scherp, fijne kleuren! Wel jammer van de achtergrond en het halster :) Ook het vlechtje had ik persoonlijk uitgelaten :)

SharonPlugge: Leuke selfie!! Mooi filter zit er overheen, en heel fijn dat er geen enorme reflectie in je bril te zien is! Geslaagd :D

Bumblehorse: Mooie bloempjes, maar ik mis scherpte. Ook vind ik de foto wat saai omdat er maar 2 bloempjes op staan :) Qua kleur goed gelukt wel.

MarijeR: Allereerst: Gefeliciteerd!! Mooie foto! De scherpte ligt heel mooi zo, en het onderwerp is ook leuk om naar te kijken. Goed gelukt dus :D

jilinda: Leuk gedaan zeg! En een mooi handschrift op het bordje (dit is iets waar ik me enorm aan kan storen :') ). Leuke scherpte, mooi bokeh op de achtergrond. Misschien een tikkie te scheef?

laurajoy15: Oei, als eigenaar zou ik de foto niet heel mooi kunnen vinden omdat het paard echt enorm dik lijkt. Qua compositie en kleur is hij heel goed gelukt hoor, maar door je standpunt komt het paard er heel erg dik uit helaas!

it_is_me: Een foto waar naar mijn mening altijd een verhaal achter zit. Het is wel heel jammer dat de foto links onder krap is gekaderd. Qua kleur en sfeer kan de foto nog beter en sterker worden denk ik.

Revanches: Foto lijkt kwaliteit verloren te hebben? Leuke foto voor op de kerstkaart van de ouders!

kimberley23: Het tegenlicht heeft hier de foto geen goed gedaan. Het model is niet meer te zien door het licht en dat is heel jammer! Probeer met tegenlicht wel altijd te letten op wat het doet met je model :)

Nefertarie: Hele zachte plaat, maar door de pose van de pony vind ik hem niet heel mooi. De pony kijkt namelijk nogal raar, vooral door zijn lip :) Qua scherpte en sfeer is hij wel heel mooi.

Ylvy: Het onderwerp doet hier echt afbreuk aan de foto. De amazone zit niet fijn en het paard loopt ook niet heel fijn. De foto lijkt niet helemaal scherp en zou qua kleur wel een oppepper kunnen gebruiken.

Agossie: Lieve plaat! Niet heel bijzonder, maar een die je als eigenaar toch enorm graag wilt hebben met je dier! Goed gelukt :D

Over het algemeen zie ik echt vooruitgang, bij iedereen! Er word beter nagedacht over de foto en de foto's zien er kwalitatief veel beter uit dan in het begin van het jaar waar ik soms dacht dat er maar lukraak een foto gepost werd. Een geslaagd jaar en ik kijk uit naar wat jullie er in 2015 van gaan maken! Mocht je vragen hebben op mijn feedback, sta ik er altijd voor open. Hoewel het soms misschien wat hard over kan komen, heb ik nergens de bedoeling om iemand naar beneden te halen. Juist van de mindere platen kun je goed leren! Geen enkele foto is fout, maar probeer iets te doen met de feedback!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:57

Bedankt voor je feedback Marjo! En je hebt helemaal gelijk, je leert van feedback. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:59

Dankjewel voor de feedback! Inderdaad een puntje om de volgende keer mee te nemen. :D

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:00

Ben het met je eens dat zonder deken leuker zou zijn maar ponylief is geschoren en ze kwam uit stal en dus altijd paar rondjes rennen daarna en ja.. Ze is een koukleum en gevoelig voor hoesten :=

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:00

Bellatrix schreef:

ik denk dat we dezelfde trend gaan zien als we in het begin van 2014 zagen :D
vuurwerkfoto's :p

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:02

Bedankt voor de feedback beide!

Grappig dat ik zelf niet super tevreden was maar wel leuke reacties terug krijg :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:05

HeavensLove schreef:
Bellatrix schreef:

Ik heb geen vuurwerk foto gedaan dit jaar. :P

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:08

Bellatrix schreef:
HeavensLove schreef:

Ik heb geen vuurwerk foto gedaan dit jaar. :P

ik ook niet :p maar ga het ook sowieso proberen
ik heb al foto's gemaakt (vandaag), maar afhankelijk van hoe de vuurwerkfoto's zijn, ga ik een keuze moeten maken ^^
maar heb zelf nog nooit vuurwerk gefotografeerd

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:17

Het is erg leuk om te proberen, er komen soms hele creatieve foto's uit. :D
En ik heb op zich al een foto klaar voor de nieuwe week maar als er een toffe vuurwerkfoto uitkomt wordt het toch die.

[FK] [FOTO] Fireworks 2011/2012!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:23

Bedankt voor de feedback, Marjo. Ik heb zitten twijfelen waar ik het vlammetje op de foto wilde hebben. In het midden vond ik te gewoon, vandaar de keuze voor links, maar wellicht toch iets te veel naar links. Blijft toch wel lastig om een mooie en goede compositie te creëren (een mooi werkpunt voor volgend jaar ;-). Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe jij de kleur en sfeer zou hebben gedaan.