Wat is dit jaar snel gegaan zeg, ongelooflijk.. Iedereen wel heel erg bedankt, het was ontzettend leerzaam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bellatrix schreef:Beeldscherm kan idd verschillen.De ruis zie ik ook niet, foto is natuurlijk bewerkt, misschien dat het lijkt alsof het ruis is. Smaken verschillen.
CrazyIris schreef:Bedannkt voor de feedback, die scherpte miste ik inderdaad ook. Kan dat komen door de slechte lichtomstandigheden en de ruis dat de foto minder scherp wordt?
laurajoy15 schreef:Bedankt voor de feedback! De manen zijn inderdaad jammer maar er was geen andere goede foto waar ik het uit kon weghalen
it_is_me schreef:Bedankt voor de feedback. Op de achtergrond stond de kerstboom, maar de bokeh van de lichtjes is weggevallen (zeg ik dit zo goed?). Hoewel op de ipad is de achtergrond zwart en op de laptop zijn er oranje bollen heel licht te zien, daar had ik misschien toch wat meer mee moeten doen.
MyHu schreef:showteam
Niewe vorm van een kerststalletje, met een geit![]()
Had hij het mutsje echt op, of erbij geshopt? Ik vind het een prachtige foto, ook lekker scherp!
Citaat:Irene96: Mooie foto, hele fijne sfeer! Jammer dat de ruiter zo moeilijk kijkt! Niks op aan te merken eigenlijk
Leuk dat je een topic hebt gemaakt! Ik vind dat je duidelijk vooruit bent gegaan dit jaar![]()
Mb_foto: (1e)Mooie scherpte en een leuk extra attribuut bij de hond! Wel jammer dat je de foto zo enorm krap hebt gekadert. Ik zie liever wat meer ruimte om de foto heen.
(2e)Zelfde verhaal als de eerste, wel beter gekadert deze! Jammer dat de hond wat bangetjes kijkt![]()
Carolaaxxxx: Geen hele spetterende foto, hij is nogal grauw in kleur en lijkt wat scherpte te missen. Wel een leuke spontane foto van je paard![]()
JewEmm: Heel mooi! Misschien nog net te licht bij de lichte stukken (snapje?). De lichte delen van de lampen lijken overbelicht te zijn, wat jammer is. Ook lijkt de foto iets scheef? Verder heel mooi. Het water staat er mooi op zo door de lange sluitertijd!
Bellatrix: Omgezet naar HDR? Geeft een gaaf effect in de foto! Hij is zo veel intenser vind ik, dan wanneer het gewoon een platte foto is. Goed geslaagd!
Astor: (51)Nette plaat, niet heel bijzonder maar toch wel goed gelukt! Een portret waar de eigenaar vast blij mee isVolgende keer wel even het tuig controleren, de keelriem zit wat raar en er is een passant kapot.
(52)Mooi moment, maar ook niet echt een bijzondere foto. Omzetting naar zwart wit is wel een goede keus geweest.
Joey: Door het filter vind ik de foto leuk om naar te kijken, wel vind ik het jammer dat hij aan de linkerkant nogal krap is gekadert waardoor het woord er een beetje afvalt. Ook ligt er naar mijn mening net iets teveel gras op het woord zelf.
showteam: Wát een scheetjeHier kan ik toch niks op aanmerken?? Ik ben verliefd. Waar kan ik hem ophalen??
Marit: Weer een echte Marit-foto! Heel mooi scherp en mooie kleuren! Wel stoor ik me aan de manier waarop de foto is afgesneden, ik vind het nogal abrupt lijken maar dat kan komen door haar jas.
HeavensLove: Mooi Bokeh effect en een schattig onderwerp! Ik lijk wel wat scherpte te missen.
Jis_: Ik vind beide foto's een hetzelfde, maar de blik van het damhertje op de eerste leuker. Qua kleur zou de foto warmer mogen maar qua scherpte is hij super!
ismy: Hele aparte foto. Ik heb er heel lang naar zitten kijkenZeker een hele boeiende plaat. Jammer dat de klamboe word afgesneden rechtsonderin. Misschien was het mooier geweest als de foto horizontaal was genomen
![]()
k_m: Wauw, heel sterk deze! Aparte setting, ik vind ze erg leuk om naar te kijken![]()
Asselruiter: Mooie scherpe plaatIk stoor me een klein beetje aan het felle lichtje wat rechts zit, maar ook weer niet heel erg haha!
Sodeletuut: Zeer goed gelukte blackfoto! Studiolicht gebruikt? Ziet er erg goed uit! Zo een wil ik ook wel van mijn paardje haha!
SternPhoto: Hihi, wat een grappig hondje! Wel erg jammer dat de foto niet scherp is. Ook vind ik het tuig van de hond afleiden, maar hier kan je niet altijd wat aan doen. Nog wat meer oefenen op scherpte, en probeer ook meer uit de foto te halen door bv wat met kleuren te spelen![]()
Suuszels: Gave plaat zeg! Mooi gekadert zo!
XiiaaooNaa: Jammer van de grauwe lucht, toch een mooie heldere foto! Nette plaat![]()
CrazyIris: Jammer van de ruis in deze foto! Ook zou ik het leuker vinden om het onderwerp niet zo centraal te zien staan.
Racheel: Erg leuke nieuwjaarsplaat! Lekker scherp en ook leuk dat er op de achtergrond nog wat te zien isDe sneeuwvlek vind ik juist erg leuk bij de foto passen!
Deetjeeuh: Een beetje donkere sfeer wat ik jammer vind. De DOF/Bokeh is wel heel leuk op de achtergrond!
calice: Lieve foto van Jesse en Poow![]()
tesseke: Ik vind het lastig te zien wat er op de foto staat en daar erger ik me aan. Ik vind de foto te donker en niet heel duidelijk.
Tinky12: Mooi die paarden zo bij elkaar, maar ik zat echt héél lang te kijken naar wat er nou tussen de benen van dat paardje zit! Blijken tanden te zijnDie zou ik persoonlijk proberen weg te werken, zodat je meer een rustigere plaat krijgt. Door de tanden lijkt het ineens een hevig gevecht
![]()
Sanne_com: Grappig gedaan met die muts en sjaal! Leuke plaat, maar wel een beetje statisch. Hij kan misschien wat boeiender gemaakt worden door te spelen met kleur. Ook lijkt er wat ruis in te zitten en vind ik het jammer dat het onderwerp zo centraal staat![]()
_Kiki_: Aparte foto van een galopperend paard! Erg leuk wel, alleen zou ik even kijken naar de kleuren. Ze zijn wat blauw!
Robin_Rikkie: Heel erg jammer van de deken! De foto komt leuker over zonder deken denk ikWel netjes scherp.
Joey: Ik had van jou al een foto gehad?? Haha, nouja nog een foto dan: Jammer dat ze zo veel rechts staat, ze valt bijna van de foto af! Sfeer vind ik wel weer heel fijn in deze foto!
MyHu: Had ie het koud? Wat een schattige foto zeg! Fototechnisch vind ik hem minder vanwege de kleuren en de scherpte. Maar het is wel een dotje zo![]()
monbyou: Vogeltje staat er leuk op! Mooi scherp, en ook fijne kleuren! Doordat je hem van onderen hebt genomen vind ik het centrale minder vervelend
C_estmoi: Hoe heb je die foto gemaakt? Uit je autoraampje gehangen? Ik vind hem juist wel leuk, een foto die je zo bij een nieuwsbericht zou kunnen plaatsen. Omdat je het niet vaak ziet, zo'n foto vind ik het leuk dat je hem er tussen hebt gedaan!
Gub: Hele mooie hollandse fotoKan zo op een ansichtkaart!
Hanna_94: De voorpluk van die vos! GeweldigHele mooie plaat ook, mooi scherp en een goed moment van beide paarden. Topplaat!
Lizaa01: Deze is ook echt goed gelukt zeg. Geeft me een beetje een Game of Thrones gevoel. Lijkt nogal ouderwetse setting te hebben zo. Erg mooi!
binky: Ja je zegt het zelf al wel he, geen hoogstandje. Qua scherpte is hij mooi hoor, de scherptediepte zit er goed in. Maar verder is het een saaie plaat geworden. Zeker qua kleur vind ik hem niet interessant![]()
Fenneeee: Mooi scherp, fijne kleuren! Wel jammer van de achtergrond en het halsterOok het vlechtje had ik persoonlijk uitgelaten
![]()
SharonPlugge: Leuke selfie!! Mooi filter zit er overheen, en heel fijn dat er geen enorme reflectie in je bril te zien is! Geslaagd![]()
Bumblehorse: Mooie bloempjes, maar ik mis scherpte. Ook vind ik de foto wat saai omdat er maar 2 bloempjes op staanQua kleur goed gelukt wel.
MarijeR: Allereerst: Gefeliciteerd!! Mooie foto! De scherpte ligt heel mooi zo, en het onderwerp is ook leuk om naar te kijken. Goed gelukt dus![]()
jilinda: Leuk gedaan zeg! En een mooi handschrift op het bordje (dit is iets waar ik me enorm aan kan storen). Leuke scherpte, mooi bokeh op de achtergrond. Misschien een tikkie te scheef?
laurajoy15: Oei, als eigenaar zou ik de foto niet heel mooi kunnen vinden omdat het paard echt enorm dik lijkt. Qua compositie en kleur is hij heel goed gelukt hoor, maar door je standpunt komt het paard er heel erg dik uit helaas!
it_is_me: Een foto waar naar mijn mening altijd een verhaal achter zit. Het is wel heel jammer dat de foto links onder krap is gekaderd. Qua kleur en sfeer kan de foto nog beter en sterker worden denk ik.
Revanches: Foto lijkt kwaliteit verloren te hebben? Leuke foto voor op de kerstkaart van de ouders!
kimberley23: Het tegenlicht heeft hier de foto geen goed gedaan. Het model is niet meer te zien door het licht en dat is heel jammer! Probeer met tegenlicht wel altijd te letten op wat het doet met je model![]()
Nefertarie: Hele zachte plaat, maar door de pose van de pony vind ik hem niet heel mooi. De pony kijkt namelijk nogal raar, vooral door zijn lipQua scherpte en sfeer is hij wel heel mooi.
Ylvy: Het onderwerp doet hier echt afbreuk aan de foto. De amazone zit niet fijn en het paard loopt ook niet heel fijn. De foto lijkt niet helemaal scherp en zou qua kleur wel een oppepper kunnen gebruiken.
Agossie: Lieve plaat! Niet heel bijzonder, maar een die je als eigenaar toch enorm graag wilt hebben met je dier! Goed gelukt
Bellatrix schreef:HeavensLove schreef:ik denk dat we dezelfde trend gaan zien als we in het begin van 2014 zagen
vuurwerkfoto's :p
Ik heb geen vuurwerk foto gedaan dit jaar.