Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JENNx schreef:Welke professionelere camera raden jullie mij aan?
Ik wil binnenkort graag een eigen camera aanschaffen, waarmee ik verder in de fotografie kan komen.
Ik laat mij hier eerst adviseren. Ik heb echter wel een aantal eisen.
- Een niet al té hoge prijsklasse. (Klinkt weer lekker cliché, ik weet het)
Deze wil ik dan ook graag erbij weten, wanneer je mij een camera aanraadt.- Een goede leercamera, zoals gezegd wil ik verder komen in de fotografie.
- Een camera die goede kwaliteit foto's produceerd, zowel portret als beweging.
Daarbij hoeft het niet meteen een spiegelreflex te zijn. Ik heb (hoop ik) nog genoeg jaren voor me om te oefenen, en dan kan ik altijd nog eens overstappen op een SRL.
En hoe denken jullie eigenlijk over het kopen van een Tweedehands?
Bonjoy schreef:Hey Jen! Ik ga zelf denk ik een Canon EOS 350D kopen. Die wordt door velen aangeraden als fijne 'beginnerscamera', maar hij maakt hele goede kwaliteit foto's!Én het is een spiegelreflex.
Arielle_ schreef:Het is een nieuwere versie op de 350D, maar ik vind ze zelf niet zo heel erg veel van elkaar verschillen
Nouks schreef:
JENNx schreef:Welke professionelere camera raden jullie mij aan?
Ik wil binnenkort graag een eigen camera aanschaffen, waarmee ik verder in de fotografie kan komen.
Ik laat mij hier eerst adviseren. Ik heb echter wel een aantal eisen.
- Een niet al té hoge prijsklasse. (Klinkt weer lekker cliché, ik weet het)
Deze wil ik dan ook graag erbij weten, wanneer je mij een camera aanraadt.- Een goede leercamera, zoals gezegd wil ik verder komen in de fotografie.
- Een camera die goede kwaliteit foto's produceerd, zowel portret als beweging.
Daarbij hoeft het niet meteen een spiegelreflex te zijn. Ik heb (hoop ik) nog genoeg jaren voor me om te oefenen, en dan kan ik altijd nog eens overstappen op een SRL.
En hoe denken jullie eigenlijk over het kopen van een Tweedehands?
Nouks schreef:Mwoh... Mij te traag voor dat geld
JAZZ4ff schreef:Snelheid.
400mm f/2.8 IS 300mm f2.8 IS 70-200mm f/2.8 IS en op de mkII een 24-70 of 16-35 dit is zo beetje mijn standaard setje langs de zijlijn van een voetbalwedstrijd.
En bij een concert waar je meestal 3nr's lang tijd hebt is het afhankelijk waar je als fotograaf neer gezet wordt, voor de podium 200mm en lager.
Eerste ring ahoy iets meer tele.
JAZZ4ff schreef:Snelheid.
400mm f/2.8 IS 300mm f2.8 IS 70-200mm f/2.8 IS en op de mkII een 24-70 of 16-35 dit is zo beetje mijn standaard setje langs de zijlijn van een voetbalwedstrijd.
En bij een concert waar je meestal 3nr's lang tijd hebt is het afhankelijk waar je als fotograaf neer gezet wordt, voor de podium 200mm en lager.
Eerste ring ahoy iets meer tele.
Ashleey_ schreef:Hallo,
Ik wil een eenvoudige zoomcamera aanschaffen, en zit nog steeds te denken aan een Panasonic FZ8. Niet te groot, simpel en genoeg zoom..
Nu ben ik via marktplaats bij iemand gekomen waar ik hem voor €250,- kan overnemen met alles dr op en dr aan..
"Waaar moet ik op letten"? Als ik daar dus kom om te kijken?
Iemand tips?
cindybijl schreef:Kusx_Lisa schreef:Heeft er iemand ervaring met de Nikon D40? En een kennis van mij (RCfotografie) heeft er nog een extra lens bij gekocht. Ik vind dat ze er mooie foto's maakt. Heeft iemand nog ervaring met deze camera?
En hoeveel kost die ong? + de extra lens?
ik heb vandaag een folder binnen gekregen waarin hi straat als kit voor: € 469,-
is dit veel?
Evelli schreef:dan zou ik voor de media markt actie gaan, een 400D voor 500 euro
cindybijl schreef:Kusx_Lisa schreef:ik heb vandaag een folder binnen gekregen waarin hi straat als kit voor: € 469,-
is dit veel?
Ik weet zowat niets van dit gebied af, wil daarom graag een goede leercamera, waar ik mee kan oefenen.
De kit, moeten er dan nog lenzen enzo bij?