Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Het lijkt me zinvol dat Evanne eens eerst kijkt naar het verschil tussen een DSLR en een compactcamera.
Daarnaast: actiefoto's bij weinig licht (binnenbakken!) kun je met compactcamera's over het algemeen absoluut vergeten. Met DSLR's wil het wel, maar ook LANG niet altijd (goed) en ook alleen maar met DURE, lichtsterke lenzen.
Gezien de camera's waar je ervaringen over vraagt vraag ik me af of je genoeg budget hebt om "goede actiefoto's bij weinig licht" ook maar een klein beetje te overwegen.
De Olympus die je noemde is alleen de body, dus hier zul je ook nog een lens (of meerdere) bij moeten kopen.
En wat je vraag wat sluitertijd betreft: dat hangt af van stapels omstandigheden. Hoe je het zelf instelt of wat je camera "ervan maakt".
ponydreamer schreef:Ik zoek een goede camera, waar ik bewegingsfoto's en standfoto's van paarden mee wil maken (en andere dingen). Ook in een binnenbak moet ik er goede foto's mee kunnen maken. Ik heb niet veel te besteden, mijn budget ligt tot de €150. Wie kan mij helpen?
_Tessaa schreef:ponydreamer schreef:Ik zoek een goede camera, waar ik bewegingsfoto's en standfoto's van paarden mee wil maken (en andere dingen). Ook in een binnenbak moet ik er goede foto's mee kunnen maken. Ik heb niet veel te besteden, mijn budget ligt tot de €150. Wie kan mij helpen?
In een binnenbak mooie foto's voor dat budget kun je vergeten.
Dat sowieso.
Dus je moet kijken, wil je nu meer investeren in een dure camera voor die mogelijkheden? Of ben je liever goedkoop af met minder opties.
natasja50 schreef:Ik heb me ingeschreven voor de Canon D450. Ben echt benieuwd wanneer hij te koop is.
Kusx_Lisa schreef:Heeft er iemand ervaring met de Nikon D40? En een kennis van mij (RCfotografie) heeft er nog een extra lens bij gekocht. Ik vind dat ze er mooie foto's maakt. Heeft iemand nog ervaring met deze camera?
En hoeveel kost die ong? + de extra lens?
Chr1s schreef:natasja50 schreef:Ik heb me ingeschreven voor de Canon D450. Ben echt benieuwd wanneer hij te koop is.
komt in april
slimmerik schreef:Chr1s schreef:
komt in april
Ik mag hem ook wel af en toe gebruiken hè? *Kijkt lief*![]()
Nee maar eerst zou die in maart komen en nu in april...maar welke dag?
Bonjoy schreef:Is de 350D eigenlijk nog te koop in de winkels?
Chr1s schreef:Bonjoy schreef:Is de 350D eigenlijk nog te koop in de winkels?
vast wel ergens![]()
anders nog wel 2e hands
Bonjoy schreef:Chr1s schreef:
vast wel ergens![]()
anders nog wel 2e hands
Ik koop liever geen 2de hands... Want je weet nooit hoeveel foto's ermee zijn gemaakt, en wat er met de camera gebeurd kan zijn etc.
Bonjoy schreef:Ja, maar je kunt met een programma etc. niet zien of hij een keertje nat is geworden, of op de grond is gevallen etc.
Colorado schreef:Ik heb een iets ander vraagje, ik ben namelijk al heel lang opzoek naar een d-slr en ik heb nu een Pentax K100D op het oog, wel tweede hands en we gaan hem zelf bekijken en proberen enz. Maar ik was benieuwd of dit slim is ivm lenzen enzo, of je er goede en of je ook wat keus hebt tussen een aantal lenzen en hoe duur die dan gemiddeld zijn..
cindybijl schreef:Kusx_Lisa schreef:Heeft er iemand ervaring met de Nikon D40? En een kennis van mij (RCfotografie) heeft er nog een extra lens bij gekocht. Ik vind dat ze er mooie foto's maakt. Heeft iemand nog ervaring met deze camera?
En hoeveel kost die ong? + de extra lens?
ik heb vandaag een folder binnen gekregen waarin hi straat als kit voor: € 469,-
is dit veel?