[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:13

Deel 3 vd fb voor week 34

MarijeR - super gave geit! Ik zou enkel het rode touw wegwerken ...

Marjoow - prachtige foto! Super zacht en mooie compositie!

Marleen_a_a - een te donkere foto en het onderwerp is zeer klein in vergelijking met de rest van de foto. Maar wel een leuke DOF gebruik je en dat is wel netjes gedaan. De kleur van de kever is ook wel mooi met het blauwe.

M_M_F - mooi moment, ik zou in een bewerkingsprogramma wel het hoofd van het paard wat meer gaan oplichten, het is iets wat aan de donkere kant ...

Monbyou - nette foto al zie je dat het paard wat last heeft van de felle zon, maar wel leuk dat je toch wat kleur hebt in het oog van het paard.

MyHu - nette foto, ik weet niet of ik zelf wat minder lucht zonmeenem in de foto en wat meer groen onderaan omdat de lucht niet zoveel extra te zeggen heeft kwa structuur.

MZorro - leuke foto met mooie DOF en scherpte! Zeer netjes en het pootje staat er ook nog bij, leuk gedaan.

Nefertarie - super mooi! Heel mooi licht en heel zacht, echt een pracht foto.

NESCAFE - die foto is gewoon af! Zooo een mooi samengesteld beeld! Echt zeer fijn!

Paard_Aap - leuk detail, maar het achterbeen dat tussen de voorbenen te zien is, is te opvallend! De nadruk zou op de neus moeten liggen. Wel leuk dat je het in het zwart wit hebt gezet.

PrimaDonna_ - nette foto, alleen het touw zou ik wel proberen wegwerken ... Mooi momentje.

Revanches - leuk beeld, prachtige kleuren heeft je foto. Ik twijfel wel wat over de uitsnede bovenaan en onderaan ... Bovenaan heb je dat randje van de cap, maar naar mijn gevoel heb je daar net iets te weinig mee van de cap en onderaan ten opzocht van de neus van het paard wordt het beeld wat krap ... Vind het op zich wel een leuke foto!!!

Robin_Rikkie - super leuke foto, echt mooi!

Rosslover - een nette plaat, test vooral eens uit aan de hand van je diafragma of het niet beter is met een groter diafragma zodat de achtergrond onscherper wordt ... Nu is deze net wat te scherp naar mijn gevoel. Is natuurlijk niet zo evident want je wilt het paard wel volledig scherp hebben ter hoogte van het hoofd en de benen ...

SalliBalli - super mooi, het licht op de vacht van het paard is prachtig, zooo blinken, schitteren. Mooie kleuren!

Sanne_com - een super mooie foto, de sfeer is top! Mij stoort het niet echt dat de achtergrond niet helemaal zwart is ..

SergeantRoos - wat een super mooie foto. Heel leuk beeld zo de zon tussen het riet!

SharonPlugge - leuke compositie en opbouw van de modellen! Die brillen zijn echt een leuk detail. Alleen jammer dat de bovenste haar mond niet helemaal ontspannen is ...

Shiloh - mooie nachtopname! Leuk dat je het zo blauw hebt gemaakt met witbalans! Mooi beeld, mooie opbouw.

Showteam - mooie foto, mooi licht op de achtergrond, een zeer zachte foto en mooi moment.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:32

Het laatste deel feedback voor week 34.

Sicayes - amai wat een lange haren hebben de modellen!!! Zeer mooie foto!

S_imonee - leuk gedaan met deelse doorkijk bovenaan de foto. Jammer dat de vogels toch iets te donker zijn, zou ik in het bewerkingsprogramma toch een beetje oplichten.

Sodeletuut - leuke foto alleen mis ik wat ruimte tussen de 2 voorbenen ...

SternPhoto - probeer om wat meer te werken met scherptediepte, het is fijner kijken naar zo een beeld als het onderwerp scherp is en de achtergrond/omgeving zeer onscherp is. Plaats het paard ook meer naar rechts, het is fijner kijken als je meer ruimte hebt in de richting waar het paard loopt of kijkt.

Suuszels - zeer mooie foto!!!

Taarss - leuke foto, ik ben er nog niet echt aan uit of ik het ruis nu wel of niet storend vind.

Tesseke - mooi beeld, enkel jammer dat je net het hoofd niet ziet van het paard ... Wel super leuk gedaan met die voet en hoef!

TeSzZz - zeer mooie foto van die vlinder! Mooi geplaatst!

Tigress - nette foto van de poes. Mooie kleuren als achtergrond.

Tivara - mooie sfeerplaat! Om van weg te dromen omnonder die boom te gaan liggen ...

xMaxxiee - leuk gedaan met het tegenlicht en de DOF. Goed geexperimenteerd.

XxLiEsJuHhxX - die boom zorgt voor veel textuur maar leuk gedaan met die zacht kleuren van kleren ... Nette foto!

Ylvy - wat een cuties! Zeer leuke en mooie foto!

Marit

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:52

Week 35;

Afbeeldingr

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:58

Week 36
Teletubbieland!
Afbeelding

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:14

Week 35

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:19

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:56

@Shiloh en LOVESUSHI, ook ik vind de lucht erg jammer, maar dit paardje (ex-verzorgpaardje) is helaas verkocht, dus ik probeerde voor ze wegging zoveel mogelijke foto's te maken. Weer was steeds slecht dus lucht was niet voor t uitkiezen, en in Lightroom kon ik de lucht ook niet veel donkerder krijgen. Paaltje is ook irritant, misschien dat ik nog iemand zoek om m weg te werken, dat kan ik zelf niet :+
Persoonlijk vind ik vliegjes en opwaaiende manen wel wat hebben, omdat dit weergeeft hoe zij gewoon altijd op de wei staat. Maar kan me voorstellen dat het stoort. Bedankt voor de reacties in ieder geval!!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:58

Marit - Wat een ontzettend leuk idee om zo`n foto te maken !
tesske - _/-\o_
k_m - jammer dat de foto zo licht is , met name op de staat van het beestje.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:05

SergeantRoos schreef:
@Shiloh en LOVESUSHI, ook ik vind de lucht erg jammer, maar dit paardje (ex-verzorgpaardje) is helaas verkocht, dus ik probeerde voor ze wegging zoveel mogelijke foto's te maken. Weer was steeds slecht dus lucht was niet voor t uitkiezen, en in Lightroom kon ik de lucht ook niet veel donkerder krijgen. Paaltje is ook irritant, misschien dat ik nog iemand zoek om m weg te werken, dat kan ik zelf niet :+
Persoonlijk vind ik vliegjes en opwaaiende manen wel wat hebben, omdat dit weergeeft hoe zij gewoon altijd op de wei staat. Maar kan me voorstellen dat het stoort. Bedankt voor de reacties in ieder geval!!

Jammer dat je het er niet verder uit kon halen in LR. Het trucje dat ik nog wel eens probeer in LR is een masker maken op de lucht, het masker omkeren en dan de hooglichten nog weer eens helemaal omlaag halen. Soms pers ik er dan nog net dat beetje extra overbelicht uit. Maar lukt niet altijd.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:15

Oh dankje, dat had ik nog niet geprobeerd, zal ik nog even gaan proberen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 14:48

HeavensLove schreef:
LoveUggs - goed moment heb je vastgelegd. Ik zou hem denk ik persoonlijk liever gezien hebben horizontaal en
Met veel ruimte rechts zodat je ziet naar waar het paard loopt, maar je momentopname is wel goed.

Bedankt voor je feedback!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:43

Week 35, foto van een paar weken geleden :)
Afbeelding

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:46

Bedankt voor de feedback!
Hierbij mijn foto, beslist niet mijn mooiste of scherpste foto. Deze week sowieso weinig gefotografeerd (mede vanwege het weer) maar vanmorgen met hardlopen kwam ik een rivierkreeft tegen! Dus later teruggegaan, hij stond niet meer zo *klik* op het pad maar ik zag er wel verschillende in het ondiepe water zwemmen.
Zo bijzonder! En ook onwijs leuk hoeveel mensen je dan spreekt als er zoiets te zien is.
AfbeeldingDSC09891 by Suzanne van Dijk, on Flickr

edit.. of zal ik toch die foto uit de link doorsturen? Die is geloof ik wel scherper, ondanks dat hij met mijn telefoon is gemaakt..

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 15:47

Week 35:
Afbeelding

Niet zo blij met deze foto. Vindt hem wat saai, maar ik wilde geen oude inleveren.

Feedback:
Marit: Leuke foto. Lekker origineel!
Iejoor: Mooie foto, mooi stukje land, maar ik mis eigenlijk wel iets spannends.
Tesseke: Mooie foto zo in de hei! Prachtige kleurtjes.
K_m: Goed bedacht, maar hij is wat overbelicht naar mijn idee. De foto kijkt niet zo lekker.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:07

mijn nieuwe week :)

feedback doe ik straks!!

Afbeelding

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:10

Week 35:
Afbeelding

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:22

Week 35:
Afbeelding

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:48

Na twee drukke weken mijn foto's van week 34 en week 35. Gewoon geen tijd gehad om eerder te plaatsen helaas :(

Week 34
Afbeelding
Ik vind de sfeer op deze foto erg grauw. Het was 's avonds en ik kon mijn diafragma niet anders instellen zodat ik meer licht in mijn lens zou krijgen.
Hebben jullie tips om dit anders te doen? Of eventueel te bewerken zodat de sfeer wat warmer wordt.

Week
Afbeelding
Mijn twee kleine konijntjes <3
Ook niet heel bijzonder maar ik wilde graag een nieuwe foto inleveren.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:50

Mijn POTW

Afbeelding

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:58

Feedback:
Marit: Origineel gedaan. Ik vind hem erg leuk!
Iejoorr: Ik vind hem niet erg bijzonder. Het landschap is mooi, maar ik mis de sfeer of een onderwerp in de foto.
Tesseke: Heel mooi. Ik heb er niks aan toe te voegen.
Suuszels: Jammer dat hij niet helemaal scherp is. Is ook erg lastig door water heen.
K_M: De foto is erg licht. Ik zou er zelf voor kiezen om de foto van een ander standpunt te nemen.
_Balou: Mooi moment vastgelegd. Jammer dat hij iets overbelicht is rechts in de hoek.
Anouska15: Ik vind het geen saaie foto, juist omdat het model ergens anders naar kijkt. Het maakt mij nieuwsgierig waar het model naar kijkt.
Gianti: Heel mooi
Lauraa: Mooi de lucht! Ik zou er zelf voor kiezen om de foto vanuit een lager standpunt te nemen zodat er iets meer huis op staat. Dit zorgt voor net iets meer contrast.
M_M_F: Mooi. Jammer dat het model niet helemaal scherp is.
Ylvy: Mooi plaatje, mooi scherp.

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:28

Week 35
Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:55

Week 35.. Sinds woensdag deze pup (Suzy) in huis. Niet heel veel gefotografeerd. Jammer van de kreuk van het doek bij haar pootje.
Afbeelding

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:06

Week 35

Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:35

Week 36
Afbeelding
Feedback:
Gub
Deze foto spreekt mij eerlijk gezegd niet zo heel erg aan. Ik heb het idee dat ie niet helemaal scherp is en de kleuren in de foto zijn ook niet zo mooi, er lijkt overal een beetje een blauwe gloed op te zitten. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen :P
Ash_
Inderdaad jammer van het pootje maar verder vind ik het een erg leuke foto! Mooie belichting en schattige puppy :)
crazy_horses
Ik vind persoonlijk dat de kleuren in de foto iets te veel hetzelfde zijn, waardoor het onderwerp niet zo opvalt tegenover de achtergrond. Hij lijkt ook niet helemaal scherp?
Ylvy
Ahww, erg schattig! Hij lijkt alleen niet helemaal scherp.
_Patriciaa
@34: Jammer dat de foto van onderen is gemaakt, het was denk ik mooier geweest op ooghoogte. De boom op de achtergrond stoort ook best wel.
@35: Niet bijzonder inderdaad maar wel goed gelukt :) Mooie belichting en kleuren.
M_M_F
Mooie foto en hele mooie kleuren!
Lauraa
Wauw! Erg gave foto!
Laatst bijgewerkt door Meloen op 01-09-15 07:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek dubbele foto verwijderd

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:39

Mijn week 35
Afbeelding
Niet recent maar wel vandaag bewerkt ivm een serie van vogels die ik afdruk.

Hoge resolutie is hier te zien, zo verkleind zijn veel details verloren gegaan: https://marijenl.smugmug.com/Bokt-POW-2 ... _groot.jpg

Poging tot wat feedback :=

Gub, mooie kleuren maar lijkt erg verscherpt helaas.

Ash_, mooi! Dat het pootje er niet helemaal op staat valt niet zo op door de pakkende ogen.

crazy_horses, nette foto. Onderwerp is niet heel spannend maar spelen met scherptediepte is wel gelukt.

Ylvy, leuke speelse foto.

_Patriciaa, week 34, aparte hoek, leuk! Qua kleuren zou je er idd met bewerken nog wel meer uit kunnen halen.
Ligt een beetje aan de software dat je gebruikt hoe je dat kan doen.

Week 35, leuke foto.

M_M_F, mooie foto, jammer dat de ondergaande zon wel erg uitgebeten is.

Lauraa, mooie dramatische lucht!

Gianti, prachtig!