[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aims

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:09

Dyonne schreef:
Aims, sja als je ermee wilt uitbreiden is Olympus wel lastiger.
De camera zelf is prima hoor. Ja

Maar wil je qua lenzen uitbreiden dan is Canon veel beter. of eventueel Nikon. Daar zijn de meesten dingen voor te krijgen.

Jaa daar ga ik dan wel voor, uitbreiden Knipoog Niet meteen maar later misschien wel. Dan gaan we toch opzoek naar een Canon, of een Nikon. Heel erg bedankt!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:43

ik heb net mijn nieuwe camera opgehaald! Haha!
de fuji finepix S304 Pling

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:03

Wat is het verschil tussen een spiegelreflex en een compact camera?
Is een spiegelreflex moeilijk voor een beginner?
Is er een compact camera die gelijke foto's maakt als een spiegelreflex camera?

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 10:55

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:18

Lipydo schreef:

tja compacte zijn ook heel snel zie deze: http://www.exilim.de/nl/specials/exf1/

en met lenzen wisselen dat bij spiegelreflex kan en zo ook macro heb je ook een andere optie zoals deze: http://www.fujifilmusa.com/digitalcamer ... Id=I877242 zit grote lens bereik op zodat je niet hoeft te wisselen(is ook niet mogelijk bij deze maar ook weer niet nodig), macro is ook mogelijk met deze Tong uitsteken

zijn beide nieuwe modellen die binnenkort uitkomen, en tegenhanger van de wat goedkopere spiegelreflex worden.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:08

wat vinden jullie van de fujifilm finepix s8000?
is dat een spiegelreflexcamera?

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:19

cindybijl schreef:

nee dat is fuji S5 PRO, IS 1, IS Pro
(gaan nikon lenzen op)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:46

Chr1s schreef:
cindybijl schreef:

nee dat is fuji S5 PRO, IS 1, IS Pro
(gaan nikon lenzen op)

die is wel heel prijzig!!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:25

Wat vinden jullie van de
- Nikon D70
- Canon 300 D
- Canon 350 D?

De canon 350 D is denk ik een verbeterde versie op de 300 D?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:26

Canon 300D is al behoorlijk verouderd. Is inmiddels opgevolgd door de 350D en 400D en de 450D komt er ook alweer aan. De 350D is noemenswaardig beter dan de 300D.

Overigens worden de partijen 350D's die nu nog over zijn nu allemaal voor zeer zachte prijsjes aangeboden (nieuw)!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:46

Nouks schreef:
Canon 300D is al behoorlijk verouderd. Is inmiddels opgevolgd door de 350D en 400D en de 450D komt er ook alweer aan. De 350D is noemenswaardig beter dan de 300D.

Overigens worden de partijen 350D's die nu nog over zijn nu allemaal voor zeer zachte prijsjes aangeboden (nieuw)!

Oke bedankt.
Ik wil wel een wat betere camera dus dan laat ik de 300 D achterwege.
Daarom mijn vraag ook, ik vond de 300D en de 350 D namelijk echt niet duur Knipoog
En dan nog een vraagje. Is de Nikon D70 dan weer een verdere versie op de nikon d50?

Is de Nikon D70 overigens beter dan een canon 350D of een canon 400D?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:00

Tsja, Canon of Nikon, het merk moetj e natuurlijk ook wel een beetje "bevallen". Ga vooral eens kijken bij een fotozaak wat je fijner in de hand vindt liggen enzo.

http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS350D/page21.asp

Hier kun je een goede vergelijking vinden tussen de specs van beide camera's. Om er even een paar dingetjes tussenuit te pikken die voor mij doorslaggevend zouden zijn in overweging:

350D: 8 megapixel. 70D: 6 megapixel
350D: 7 AF-punten. 70D: 5 AF-punten
350D: snellere USB
Formaat: 350D is kleiner en lichter dan 70D: kijken wat je fijner vindt. 350D heeft wel mogelijkheid er een battery grip onder te plaatsen: passen twee accu's in ipv één, kun je gemakkelijker verticaal fotograferen (extra knoppen op grip voor verticaal vasthouden) en geeft camera meer body.

Ik weet eigenlijk niet of de D70 nog nieuw te krijgen is, maar ik vermoed net als de 350D als je goed zoekt voor niet al te veel en met af en toe leuke aanbiedingen. De D70 heeft namelijk net als de 350D allang weer een opvolger; de D80.

Tweedehands kopen zou ik je niet aanraden. Dat lijkt me voorbehouden aan mensen met behoorlijk verstand van zaken. Dus mocht je voorkeur uigaan naar de D70 en mocht deze niet meer nieuw te krijgen zijn: D80 of Canon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:06

Wat ik overigens wel nog vergeet te melden: de kitlens van Nikon schijnt wat beter te zijn dan die van Canon.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 12:24

Wauw, zacht prijsje! Had ik niet verwacht, had 450D + 18-55 IS toch wel op minstens 900-1000 geschat in het begin...

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 22:03

Nouks schreef:
Wat ik overigens wel nog vergeet te melden: de kitlens van Nikon schijnt wat beter te zijn dan die van Canon.

Bij de eerste kitobjectieven klopte dat. De 18-55 waar we hier over praten is door Canon vervangen door een betere. Of dat verschil nu nog aanwezig is betwijfel ik, zeker niet meer in dezelfde mate.

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 11:41

Weet iemand misschien iets over de Nikon D80 18-135 kit?
Ik heb zelf helemaal geen verstand van camera's maar ik en me stiefvader willen een spiegelreflex aan me moeder geven voor d'r verjaardag. Dus wat informatie erover zou fijn zijn.

en dan is er nog 1 de Nikon D80 18-70 kit.
Wat is het verschil?

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:40

Nouks schreef:
Tsja, Canon of Nikon, het merk moetj e natuurlijk ook wel een beetje "bevallen". Ga vooral eens kijken bij een fotozaak wat je fijner in de hand vindt liggen enzo.

http://www.dpreview.com/reviews/CanonEOS350D/page21.asp

Hier kun je een goede vergelijking vinden tussen de specs van beide camera's. Om er even een paar dingetjes tussenuit te pikken die voor mij doorslaggevend zouden zijn in overweging:

350D: 8 megapixel. 70D: 6 megapixel
350D: 7 AF-punten. 70D: 5 AF-punten
350D: snellere USB
Formaat: 350D is kleiner en lichter dan 70D: kijken wat je fijner vindt. 350D heeft wel mogelijkheid er een battery grip onder te plaatsen: passen twee accu's in ipv één, kun je gemakkelijker verticaal fotograferen (extra knoppen op grip voor verticaal vasthouden) en geeft camera meer body.

Ik weet eigenlijk niet of de D70 nog nieuw te krijgen is, maar ik vermoed net als de 350D als je goed zoekt voor niet al te veel en met af en toe leuke aanbiedingen. De D70 heeft namelijk net als de 350D allang weer een opvolger; de D80.

Tweedehands kopen zou ik je niet aanraden. Dat lijkt me voorbehouden aan mensen met behoorlijk verstand van zaken. Dus mocht je voorkeur uigaan naar de D70 en mocht deze niet meer nieuw te krijgen zijn: D80 of Canon.

Heel erg bedankt,
als je het zo op een rijtje zet lijkt de canon 350 D me meer wat..
Inderdaad is het denk ik slimmer om gewoon naar een winkel toe te gaan Knipoog
heel erg bedankt voor je informatie.
Ik ga ook eens wat informatie over de Nikon D80 opzoeken Knipoog
Bedankt in iedergeval!

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:26

De Nikon D80 moet je eigenlijk vergelijken met een Canon 400D of 40D. Qua prijs zit hij tussen deze 2 in. Hij zal dus wat meer zijn dan de 400D maar weer wat meer gelijkwaardig zijn met de 40D van Canon. Het probleem is meestal dat beide merken geen toestel hebben die exact in dezelfde prijsklasse vallen. De een zit vaak net halverwege het klasseverschil van het andere merk.

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 17:44

Hoi allemaal, sorry dat ik zo tussendoor binnen kom vallen maar ik heb een vraagje en denk dat jullie mij daarmee wel kunnen helpen.
Ik wil graag een nieuwe digitale camara. Ik heb nu een Samsung Digimax U-CA4 een prima camera voor vakantiefoto's maar ik wil graag een wat nieuwere en modernere camera gewoon om een beetje mee te hobbyen, heb totaal nog geen ervaring in de fotografie dus hoeft helemaal niet super de luxe te zijn.

Nu zag ik een aanbieding op internet staan voor de CanonPowershot A590 IS voor € 189,-. Is dit een goede gebruiksvriendelijke camera of kan ik voor dat geld of minder beter een andere kiezen?

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:13

Nog even een toevoeging zag dat deze camera ook voor rond de € 160,- te verkrijgen is.

En wil er ook even aan toevoegen weten jullie een andere goede camera om mee te beginnen prijsklasse tot ongeveer € 200,- liefst met SD kaart want die heb ik nog roep maar of PB me even. Bedankt alvast.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:36

Ik ben sinds kort in het bezit van de canon 450D Een erg fijne camera. Maar heb op dit moment alleen nog maar een 18-55mm lens. Ik wil er nog een lens bij. Wat zouden jullie mij aanraden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:32

Mloesje schreef:
Ik ben sinds kort in het bezit van de canon 450D Een erg fijne camera. Maar heb op dit moment alleen nog maar een 18-55mm lens. Ik wil er nog een lens bij. Wat zouden jullie mij aanraden?

[CB] [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Knipoog

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:51

_Tessaa schreef:
Mloesje schreef:

[CB] [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Knipoog

thanks.. Haha!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:32

Ik zoek , een camera waarmee ik prachtige foto's kan trekken van bewegende voorwerpen ( paarden ) maar zowel buiten als BINNEN in de bak .
Maar ook zou deze camera goed moeten zijn voor indoor voor feestjes ofzo .
Ik heb geen prijs in gedachte maar mijn bedoeling is hiermee om amateurshoots te gaan doen voor op feestjes ofzo of op wedstrijd .

wie helpt mij ? ik wil ook een objectief ofzo kopen als het moet ofzo:)

xx dankuu